IUI-clubje
-
Johanna1991
Re: IUI-clubje
Wat jammer om te horen dat het niet gelukt is bij sommigen van jullie... ik voel met jullie mee. Vorige maand (eerste keer Puregon) was ik zo gestresseerd om een zwangerschapstest te doen. Ik had wel gewacht tot dag 14 (moest op dag 15 voor bloedtest), dus dat vond ik al 'dapper' van mezelf. Maar ik was zo bang voor de teleurstelling en mijn reactie daarop, dat ik de test om 4 uur 's nachts heb gedaan zodat ik daarna nog twee uren kon uithuilen voor ik naar het werk moest vertrekken. Het is toch een beetje een trauma nog van in mei, toen ze belden op het werk dat het een biochemische zwangerschap was. Ik ben nu zo bang dat als het wel eens lukt, ik me opnieuw ga doodstressen als ik op dat telefoontje moet wachten...
Alleszins, ik zou ook gewoon meerdere testjes thuis doen, dan ben je toch al wat voorbereid.
Mijn eerste IUI begint ook te naderen, morgen is dag 12. Ik hoop echt dat het allemaal vlot gaat gaan. Want dat idee dat je thuis een spermastaal aanmaakt en dat je dan zo snel mogelijk naar het ziekenhuis moet rijden en dan maar hopen dat ze in het labo wat goed werk doen... ik vind het nu al zenuwslopend :p
Nog een vraagje: sommige vrouwen krijgen meerdere keren Pregnyl na hun ovulatie, telkens met een paar dagen tussen. Zij mogen ook pas een test doen op dag 18 ipv dag 15. Ik vraag me af op welke basis artsen dat voorschrijven? Omdat ze over die Utrogestan nooit iets gezegd hebben tegen mij en ik dat uiteindelijk zelf gevraagd heb... misschien helpt het wel om je lichaam HCG te geven, maar ik heb werkelijk geen idee waarom sommige vrouwen dat dan meerdere keren krijgen en anderen maar één keer.
Alleszins, ik zou ook gewoon meerdere testjes thuis doen, dan ben je toch al wat voorbereid.
Mijn eerste IUI begint ook te naderen, morgen is dag 12. Ik hoop echt dat het allemaal vlot gaat gaan. Want dat idee dat je thuis een spermastaal aanmaakt en dat je dan zo snel mogelijk naar het ziekenhuis moet rijden en dan maar hopen dat ze in het labo wat goed werk doen... ik vind het nu al zenuwslopend :p
Nog een vraagje: sommige vrouwen krijgen meerdere keren Pregnyl na hun ovulatie, telkens met een paar dagen tussen. Zij mogen ook pas een test doen op dag 18 ipv dag 15. Ik vraag me af op welke basis artsen dat voorschrijven? Omdat ze over die Utrogestan nooit iets gezegd hebben tegen mij en ik dat uiteindelijk zelf gevraagd heb... misschien helpt het wel om je lichaam HCG te geven, maar ik heb werkelijk geen idee waarom sommige vrouwen dat dan meerdere keren krijgen en anderen maar één keer.
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI neg
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 pos: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 neg
27/06/23: tp 1.3 neg
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 pos: bevallen op 09/10/24
08/20-12/20: 4x IUI neg
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 pos: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 neg
27/06/23: tp 1.3 neg
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 pos: bevallen op 09/10/24
-
fossie
Ik had vandaag mijn 3e inseminatie, bij een andere gynaecoloog omdat die van mij in verlof is. Hij kantelde me nadien 5 minuutjes om de zwaartekracht zijn werk te laten doen, en toen ik daar lag dacht ik, naast “moet je mij hier nu zien liggen”, ook: we hebben er toch wat voor over, wat zijn we sterk! Met downs en ontgoochelingen waar we ons telkens weer over zetten, dalen waar we telkens weer uit klimmen, hoop die ons voortduwt, om uiteindelijk, elk in onze situatie die verschillend is maar ook gelijkend aan alle andere hier, een wondertje te mogen verwelkomen.
Dus aan alle dames hier: you go girls!!
Blijven hopen, positief blijven denken, wij kunnen dat!
Dus aan alle dames hier: you go girls!!
Blijven hopen, positief blijven denken, wij kunnen dat!BAM!
Juni 2020 - 1e IUI - negatief
Juli 2020 - 2e IUI - negatief
Aug 2020 - 3e IUI (met utrogestan) - negatief
Op naar poging 4!
Op naar poging 4!
-
Babske84
Waaauw Fossie! Dat is mooi verwoord. Ik heb morgen inseminatie om 11u50. Nadien starten met utrogestan. Jij ook? Bij de vorige poging had ik niet zo veel hoop omdat het een hele late eisprong was. Maar nu heb ik wel hoop en zeker met de utro. Ik heb zelfs een boek “mama worden” ingepakt om te lezen in Italiefossie schreef: ↑12 augustus 2020, 18:52Ik had vandaag mijn 3e inseminatie, bij een andere gynaecoloog omdat die van mij in verlof is. Hij kantelde me nadien 5 minuutjes om de zwaartekracht zijn werk te laten doen, en toen ik daar lag dacht ik, naast “moet je mij hier nu zien liggen”, ook: we hebben er toch wat voor over, wat zijn we sterk! Met downs en ontgoochelingen waar we ons telkens weer over zetten, dalen waar we telkens weer uit klimmen, hoop die ons voortduwt, om uiteindelijk, elk in onze situatie die verschillend is maar ook gelijkend aan alle andere hier, een wondertje te mogen verwelkomen.
Dus aan alle dames hier: you go girls!!Blijven hopen, positief blijven denken, wij kunnen dat!
ik heb me voorgenomen om flink 14 dagen te wachten en dan de test te doen. (Geen standaard bloedtest bij mijn centrum). Dat wil wel zeggen geen Aperol Spritz in Italie maar alles voor het kleine wondertje he!
Succes met de WW Fossie en de andere dames! Ben benieuwd om te volgen hoe jullie testen zijn. Take care

BAM
IUI 1: 16 juli:
IUI 2: 13 augustus:
27/4/21: welkom Juliette

-
Atalanta
@Pindanootje: ik zou ook voor de early test gaan. Heb 1 keer een bloedtest laten doen (wat best nog veel geld kost) en dan wist ik al een week op voorhand dat er geen hoop meer was. We zijn at the moment in Italië
. Moeten het hier zien te fiksen in een tentje op een drukke camping. Geen iui dus, maar dat zou onze vakantie nog 2 of 3 dagen uitgesteld hebben en dan zouden we nooit rond geraakt zijn met onze trip. Ik schat mijn kansen hier echt onder nul in. Ik heb zelfs geen test mee!
@Minosh: ik volg je volledig met die eicellen, ik heb 1 keer mijn oestradiol laten bepalen en die was veel te laag volgens het aantal eitjes die toen klaar zaten. Ik vermoed dus dat er veel waardeloze eitjes springen. Ik vraag me ook af waar je vriend juist bang voor is? Lijkt me een goed idee van Pindanootje om je vriend eens mee te nemen en alle vragen te overlopen met de gynaecoloog?
@fossie en babske: Good luck! ik voel dat mijn borsten wat gevoelig zijn, dus ik denk dat mijn eisprong nu ook wel ergens zal gebeuren? (Misschien had een inseminsatie dinsdagmorgen dan toch nog iets uitgehaald aangezien sperma toch even kan leven?)
Hopelijk haalt de Italiaanse lucht iets uit
Wie weet kom ik je tegen Babske, al zullen we het nooit weten
geniet van je vakantie!
@Minosh: ik volg je volledig met die eicellen, ik heb 1 keer mijn oestradiol laten bepalen en die was veel te laag volgens het aantal eitjes die toen klaar zaten. Ik vermoed dus dat er veel waardeloze eitjes springen. Ik vraag me ook af waar je vriend juist bang voor is? Lijkt me een goed idee van Pindanootje om je vriend eens mee te nemen en alle vragen te overlopen met de gynaecoloog?
@fossie en babske: Good luck! ik voel dat mijn borsten wat gevoelig zijn, dus ik denk dat mijn eisprong nu ook wel ergens zal gebeuren? (Misschien had een inseminsatie dinsdagmorgen dan toch nog iets uitgehaald aangezien sperma toch even kan leven?)
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos
-
Babske84
Ai jammer dat je een maand moet overslaan. Bij mij was het ook nipt maar had wel op voorhand beslist om vakantie pas te laten starten als inseminatie gelukt was. Gelukkig is het morgen en kan alles volgens plan verlopen. Geniet van de italiaanse zon, eten en vooral: ontspanning!Atalanta schreef: ↑12 augustus 2020, 23:04@Pindanootje: ik zou ook voor de early test gaan. Heb 1 keer een bloedtest laten doen (wat best nog veel geld kost) en dan wist ik al een week op voorhand dat er geen hoop meer was. We zijn at the moment in Italië. Moeten het hier zien te fiksen in een tentje op een drukke camping. Geen iui dus, maar dat zou onze vakantie nog 2 of 3 dagen uitgesteld hebben en dan zouden we nooit rond geraakt zijn met onze trip. Ik schat mijn kansen hier echt onder nul in. Ik heb zelfs geen test mee!
@fossie en babske: Good luck! ik voel dat mijn borsten wat gevoelig zijn, dus ik denk dat mijn eisprong nu ook wel ergens zal gebeuren? (Misschien had een inseminsatie dinsdagmorgen dan toch nog iets uitgehaald aangezien sperma toch even kan leven?)Hopelijk haalt de Italiaanse lucht iets uit
Wie weet kom ik je tegen Babske, al zullen we het nooit weten
geniet van je vakantie!
BAM

-
fossie
Ik moet nu inderdaad ook utrogestan nemen, deze gynaecoloog begon er zelf over, mijn vaste gynaecoloog had daar nog nooit iets over gezegd. Ik ben wel blij dat ik dat mag nemen nu, het is al twee keer niet gelukt zonder utrogestan, misschien deze keer wel. Dat zullen we pas binnen 2 weken weten, geduldig afwachten dusBabske84 schreef: ↑12 augustus 2020, 22:18Waaauw Fossie! Dat is mooi verwoord. Ik heb morgen inseminatie om 11u50. Nadien starten met utrogestan. Jij ook? Bij de vorige poging had ik niet zo veel hoop omdat het een hele late eisprong was. Maar nu heb ik wel hoop en zeker met de utro. Ik heb zelfs een boek “mama worden” ingepakt om te lezen in Italiefossie schreef: ↑12 augustus 2020, 18:52Ik had vandaag mijn 3e inseminatie, bij een andere gynaecoloog omdat die van mij in verlof is. Hij kantelde me nadien 5 minuutjes om de zwaartekracht zijn werk te laten doen, en toen ik daar lag dacht ik, naast “moet je mij hier nu zien liggen”, ook: we hebben er toch wat voor over, wat zijn we sterk! Met downs en ontgoochelingen waar we ons telkens weer over zetten, dalen waar we telkens weer uit klimmen, hoop die ons voortduwt, om uiteindelijk, elk in onze situatie die verschillend is maar ook gelijkend aan alle andere hier, een wondertje te mogen verwelkomen.
Dus aan alle dames hier: you go girls!!Blijven hopen, positief blijven denken, wij kunnen dat!
ik heb me voorgenomen om flink 14 dagen te wachten en dan de test te doen. (Geen standaard bloedtest bij mijn centrum).
Dat wil wel zeggen geen Aperol Spritz in Italie maar alles voor het kleine wondertje he!
Succes met de WW Fossie en de andere dames! Ben benieuwd om te volgen hoe jullie testen zijn. Take care![]()
Succes met de inseminatie Babske en Atalanta, en met het verdere afwachten aan de andere dames!BAM!
Op naar poging 4!
Op naar poging 4!
-
Pindanootje
Heel mooi verwoord inderdaad Fossie, mogen hier allemaal stuk voor stuk trots op onszelf zijn wat we wel niet doorspartelen allemaal voor ons baby'tje. Al die inzet moet wel eens beloond worden 
Mijn vriend kreeg gister ineens een fles champagne ve klant (die hij had verteld van ons traject) "om te vieren als de baby er ooit eens is", super lief wel, hij was heel blij met het eerste cadeau als vader in wording, we gaan 't als een goed teken beschouwen
dat 't kleintje dan toch stilaan in aantocht mag zijn 
Succes met je wachtweken Fossie!! Jij ook Babs, en eerst met de inseminatie zelf vandaag uiteraard
Atalanta, wie weet is dat tentje in Italië wel precies wat 't em zal doen, zou iig een memorabele conceptie zijn. Denk inderdaad dat de vakantie vibes en Italiaanse sfeer geen slechte invloed erop is
geniet lekker dames!!
Mijn vriend kreeg gister ineens een fles champagne ve klant (die hij had verteld van ons traject) "om te vieren als de baby er ooit eens is", super lief wel, hij was heel blij met het eerste cadeau als vader in wording, we gaan 't als een goed teken beschouwen
dat 't kleintje dan toch stilaan in aantocht mag zijn 
Succes met je wachtweken Fossie!! Jij ook Babs, en eerst met de inseminatie zelf vandaag uiteraard
Atalanta, wie weet is dat tentje in Italië wel precies wat 't em zal doen, zou iig een memorabele conceptie zijn. Denk inderdaad dat de vakantie vibes en Italiaanse sfeer geen slechte invloed erop is
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021

-
Melissa00
@pindanootje: wat een leuke en vooral lieve verrassing! Ik hoop mee 
@fossie: toch gek dat de ene gyn je laat liggen na de iui, of zelfs laat kantelen en dat de mijne zegt het is goed, sta maar recht
ik wil ook altijd even blijven liggen.
@minosh: hoe gaat het ondertussen met jullie?
@alle andere: veel succes met de ww en de iui die vandaag gebeuren. Ik duim heel hard voor jullie mee
Ik heb vandaag een bespreking met de gyn. Heb er een hele nacht over gedroomd! Omdat ik op het einde van mijn ww zit heb ik vanmorgen een testje gedaan. In principe mag ik pas zondag testen. Ik ben heel voorzichtig en wil nog niet laaiend enthousiast worden, maar hij is licht positief 🥰.

@fossie: toch gek dat de ene gyn je laat liggen na de iui, of zelfs laat kantelen en dat de mijne zegt het is goed, sta maar recht
ik wil ook altijd even blijven liggen. @minosh: hoe gaat het ondertussen met jullie?
@alle andere: veel succes met de ww en de iui die vandaag gebeuren. Ik duim heel hard voor jullie mee

Ik heb vandaag een bespreking met de gyn. Heb er een hele nacht over gedroomd! Omdat ik op het einde van mijn ww zit heb ik vanmorgen een testje gedaan. In principe mag ik pas zondag testen. Ik ben heel voorzichtig en wil nog niet laaiend enthousiast worden, maar hij is licht positief 🥰.
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger
23/04/2021
23/04/2021-
Pindanootje
Melissa00 schreef: ↑13 augustus 2020, 10:05@pindanootje: wat een leuke en vooral lieve verrassing! Ik hoop mee
@fossie: toch gek dat de ene gyn je laat liggen na de iui, of zelfs laat kantelen en dat de mijne zegt het is goed, sta maar rechtik wil ook altijd even blijven liggen.
@minosh: hoe gaat het ondertussen met jullie?
Ooh Melissa wat een goed nieuws!!! Een lichte streep is al een zeer goed teken he, ik zou al een gat in de lucht springen dan

wat fijn voor je! Laat ons maar weten hoe het ging bij de gyn vandaag!! En merk je iets van symptomen?7/2018 pilstop

-
Melissa00
Ik voel totaal niks! Dat maakt me aan de ene kant dan weer ongerust, maar mijn zus en beste vriendin voelden in het begin ook niks
.
Ik hou jullie op de hoogte van ons gesprek deze namiddag
.
.Ik hou jullie op de hoogte van ons gesprek deze namiddag
.16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
23/04/2021
23/04/2021-
Pindanootje
Heb een vriendin die haar hele zwangerschap "niks" voelde behalve vermoeidheid en die heeft nu een heel gezond blij kindje van een jaar oud, dus maak je nog niet te ongerust meid. Wees maar blij met de streep. Al zijn je zorgen zeer begrijpelijk uiteraard..
7/2018 pilstop

-
Babske84
Oooh Melissa!! Wat een goed teken, ik hoop oprecht dat je zwanger bent...zooo spannend nu!
Idd niet iedereen voelt iets dus dat kan/mag geen teken zijn. Niet te hard stressen nu

Ik ben net thuis van inseminatie, was een vriendelijke mannelijke arts die veel uitleg gaf.
Blijven liggen is volgens hem achterhaald aangezien dames op een natuurlijke manier ook niet weten wanneer ze gaan zwanger worden en blijkbaar is er geen wetenschappelijk bewijs dat dit helpt. Dat weten we dan ook weer
Ik begin morgen met de utrogestan en hopelijk heb ik binnen 14 dagen ook een klein positief streepje.
BAM

-
Babske84
Mn eisprong had nog niet plaatsgevonden maar ik vermoed dat het geen kwaad kan en de zaadcellen wel even blijven rondzwemmen tot eitje springt? (Om het heel plastisch uit te drukken
)
)BAM

-
Pindanootje
Hoe weet je dat?
Bij mij was dat normaal gezien ook altijd zo, aangezien ze de dag na de pregnyl de inseminatie steeds deden en je eisprong eigenlijk pas 36u na pregnyl plaatsvindt ongeveer. Maar idd, het zwemt nog enige tijd rond allemaal
7/2018 pilstop

-
Melissa00
Ik had dit bij de laatste iui ook! Dus ze zitten klaar om aan te vallen zou je kunnen zeggen haha

Veel succes

16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
23/04/2021
23/04/2021Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast