IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
Pindanootje

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 17 augustus 2020, 8:43

@johanna, fijn dat je eerste Iui goed verlopen is en goed meeviel. Inderdaad, het staaltje maken en dan snelsnel naar het ziekenhuis rijden is meer stress :D de eerste keer nam ik de verkeerde afslag zelfs vd zenuwen haha en moesten we nog omrijden ook.

@Elvira, wat super jammer meid dat 't negatief is πŸ˜ͺ het was je echt gegund.. Heb aan je gedacht vanmorgen. Is inderdaad een hele stap he, ook psychisch, van Iui naar ivf. Maar 't voordeel is dat we meer kans hebben om ons doel te bereiken natuurlijk..
Heb voor de zekerheid vanmorgen nog een testje gedaan maar was hetzelfde natuurlijk. Kan ook moeilijk anders als ze me te vroeg geinsemineerd hebben wss. Ga Jette zo dadelijk bellen, ik hou jullie op de hoogte 😘
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Minosh

Bericht door Minosh » 17 augustus 2020, 8:49

@Elvira: Wat spijtig om te horen... Ik snap volledig je gevoel, IVF is ook niet niks he, en zeker mits je niet weet waarom het noet lukt. Veel sterkte de komende dagen.

@Johanna: Veel succes met de wachtwekenπŸ€!

@Zondergeduld: Ik vond het ook fijn om eens te bekijken wat mijn resultaten zijn. 😊

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 17 augustus 2020, 9:43

mich75 schreef: ↑
16 augustus 2020, 16:33
Bij oestradiol moet je naar de stijging kijken, jouw waarde kan goed of slecht zijn, ze is redelijk laag, gezien je 2 follikels had, maar misschien ben je ook laag gestart.

Het is pas als je oestradiol op zijn maximum is dat het LH begint te stijgen en de piek is dan 24u later en nog eens 24u later is dan de eisprong. Ook hier moet je eigenlijk naar de evolutie zien, maar je hoeft helemaal geen LH piek te hebben omdat je Pregnyl spuit.

Ik ben even naar die evolutie gaan kijken vd 4e poging dus.
Bij startecho was LH 6,7 en Oestr 71,4
Week erop was LH 7,8 en Oestr was 251
Dag erna opnieuw controle, was LH dus plots 5,9 en Oestr 337 en vonden ze dat het tijd was..
Die evolutie lijkt me vreemd toch, waarom daalt LH plots ? Of was ik de piek gepasseerd en was het dan juist wel het goede moment.. ?
7/2018 pilstop

Melissa00

Bericht door Melissa00 » 17 augustus 2020, 10:02

Oh jammer Elvira πŸ™ ook voor jou Pindanootje. Ik gun jullie allemaal een 2de streepje 🌸!

Ik heb meestal maar 1 bloedname gehad vΓ³Γ³r de inseminatie omdat de follikel eigenlijk elke keer bijna rijp was. Kan niet echt vergelijken. Dit waren mijn waarden vd laatste poging:
LH 15
FSH 7
Oestradiol 1191 pmol/L
Oestradiol 324 ng/L
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

mich75

Bericht door mich75 » 17 augustus 2020, 13:42

Pindanootje schreef: ↑
17 augustus 2020, 9:43
16 augustus 2020, 16:33
Bij oestradiol moet je naar de stijging kijken, jouw waarde kan goed of slecht zijn, ze is redelijk laag, gezien je 2 follikels had, maar misschien ben je ook laag gestart.

Het is pas als je oestradiol op zijn maximum is dat het LH begint te stijgen en de piek is dan 24u later en nog eens 24u later is dan de eisprong. Ook hier moet je eigenlijk naar de evolutie zien, maar je hoeft helemaal geen LH piek te hebben omdat je Pregnyl spuit.

Ik ben even naar die evolutie gaan kijken vd 4e poging dus.
Bij startecho was LH 6,7 en Oestr 71,4
Week erop was LH 7,8 en Oestr was 251
Dag erna opnieuw controle, was LH dus plots 5,9 en Oestr 337 en vonden ze dat het tijd was..
Die evolutie lijkt me vreemd toch, waarom daalt LH plots ? Of was ik de piek gepasseerd en was het dan juist wel het goede moment.. ?
LH kan wel een beetje schommelen, maar de piek was zeker nog niet gepasseerd.
Met de combinatie van een follikel van 14 en 16mm en oestradiol dat volgens mij nog aan het stijgen was, lijkt het mij nog altijd dat je de Pregnyl te vroeg hebt moeten zetten en daar de IUI ook te vroeg.

Je hebt de pech gehad dat je zaterdag op controle moest en dat ze zondag niets doen. Als het een andere dag geweest was, dan had je hoogst waarschijnlijk de volgende dag nog eens op controle moeten gaan.
Ik denk dat het daar het protocol is om geen risico te nemen om je pas maandag te laten komen.

Toen ik dat las, wou ik reageren, maar ik wou ook je hoop niet wegnemen, uiteindelijk heeft er wel iemand anders gereageerd dat je follikels nogal klein waren, maar in het zh hebben ze je bezorgdheid weggewuifd :(

Er zijn uitzonderingen en er zullen wel eens dames zwanger geraken met een follikel van 16mm, maar dat is misschien 1%.

Ik wil jullie nog zeggen dat je best kritisch mag zijn, wat niet wil zeggen dat iedereen zijn waarden moet gaan controleren, maar wel dat je niet eindeloos moet blijven hangen in dezelfde behandeling.
Als het na 3-4 keer niet lukt is de kans enorm klein dat het daarna wel lukt, het is dan tijd voor een volgende stap, zoals andere medicatie, bijkomende onderzoeken of ivf.

Ik lees vaak dat je in afwachting van de volgende stap toch nog maar eens een (nutteloze) poging gaat ondernemen om geen tijd verloren te laten gaan. Besef ook dat een pauze niet slecht is voor je lichaam en dikwijls ook voor je geest, gewoon eens even leven zonder hormonen en ziekenhuisbezoekjes. Ik weet wel dat er net een coronapauze is geweest, maar ik merk dat dit bij een aantal dames toch een positieve invloed heeft gehad.

Elvira

Bericht door Elvira » 17 augustus 2020, 13:48

Ok ik heb ook een hele spreadsheet gemaakt πŸ˜‚
Bij mijn laatste poging waren dit mijn waarden:

LH: 10
Oestr: 199
Prog: <0,2

De laatste 3 keer had ik altijd <0,2 voor Prog, zou dit door Prygnil komen?
Ook lijkt me mijn LH te laag πŸ˜₯

Mijn lunchpauze is voorbij dus ik zal vanavond nog eens wat verder onderzoek doen.
Heb mijn regels nog niet maar net wel van een vriendin te horen gekregen dat ze zwanger is van de tweede 😫 Wat een kut dag!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! πŸ’› bevallen op 13 sept 2021

mich75

Bericht door mich75 » 17 augustus 2020, 13:49

ZonderGeduld schreef: ↑
16 augustus 2020, 20:58

@Mich75: wat fijn voor je dat het zo snel gelukt is dan! Het is altijd leuk om te horen van iemand die meer ervaring heeft met het hele traject. Er zijn zoveel verschillende behandelingen en medicijnen, het is soms moeilijk het bos door de bomen te zien.
Het heeft bijna 6 jaar geduurd eer ik voor het eerst zwanger was, dus echt snel vind ik dat niet.

Als je bedoelt dat het in Jette snel ging, misschien wel, maar we zijn daar toch ook meer dan een jaar bezig geweest, grotendeels omdat het (vooral voor mijn man) emotioneel veel te zwaar was.

mich75

Bericht door mich75 » 17 augustus 2020, 14:24

Elvira schreef: ↑
17 augustus 2020, 13:48
Ok ik heb ook een hele spreadsheet gemaakt πŸ˜‚
Bij mijn laatste poging waren dit mijn waarden:

LH: 10
Oestr: 199
Prog: <0,2

De laatste 3 keer had ik altijd <0,2 voor Prog, zou dit door Prygnil komen?
Ook lijkt me mijn LH te laag πŸ˜₯
Je progesteron moet net laag staan, het is door de LH piek of Pregnyl dat de progesteronproductie in gang schiet, dus zeker geen probleem.

Je LH is laag omdat je piek er nog niet is, maar die kan er 24u later wel zijn (of ook niet) maar daar wachten ze niet op omdat je Pregnyl gebruikt.

Je oestradiol is het minimum wat je zou moeten hebben op de dag dat je Pregnyl moet zetten, maar de grootte van je follikel is ook belangrijk.

Ik moet zeggen dat jullie heel veel geduld hebben om pas na 10 IUI's over te stappen naar IVF. Ik weet dat jullie te horen hebben gekregen dat een heterokoppel ook eerst een jaar moet proberen, maar IUI kan je daar niet mee vergelijken.

Moed houden dames, de aanhouder wint!

Babske84

Bericht door Babske84 » 17 augustus 2020, 14:30

Na al jullie berichtjes over de waarden, ben ik ook ns gaan piepen 😊
Mijn waarden zijn helemaal anders en ik weet niet of dat hoopgevend Is πŸ€·πŸ½β€β™€οΈ
Op maandag was het
Oestradiol 125
Progesteron <0,20
LH 3,5
Ik heb op dinsdag Pregnyl gezet en donderdag was inseminatie.
Ik ken er niets van maar merk wel dat jullie oestradiol waarde allemaal veel hoger lager.
Ik probeer er niet te veel over na te denken want stress kan negatieve impact hebben op een (hopelijke) innestelling πŸ˜‰
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: βœ…
27/4/21: welkom Juliette

ZonderGeduld

Bericht door ZonderGeduld » 17 augustus 2020, 14:34

17 augustus 2020, 13:49

@Mich75: wat fijn voor je dat het zo snel gelukt is dan! Het is altijd leuk om te horen van iemand die meer ervaring heeft met het hele traject. Er zijn zoveel verschillende behandelingen en medicijnen, het is soms moeilijk het bos door de bomen te zien.
Het heeft bijna 6 jaar geduurd eer ik voor het eerst zwanger was, dus echt snel vind ik dat niet.

Als je bedoelt dat het in Jette snel ging, misschien wel, maar we zijn daar toch ook meer dan een jaar bezig geweest, grotendeels omdat het (vooral voor mijn man) emotioneel veel te zwaar was.
Oeps, ik bedoelde het niet slecht hoor. 6 jaar wachten op een kleine bubbel is inderdaad heel lang. Het is een niet te onderschatten avontuur. Je weet waar je begint maar nooit waar het eindigt.
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoΓΆspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02

mich75

Bericht door mich75 » 17 augustus 2020, 15:34

17 augustus 2020, 14:34
17 augustus 2020, 13:49

Oeps, ik bedoelde het niet slecht hoor. 6 jaar wachten op een kleine bubbel is inderdaad heel lang. Het is een niet te onderschatten avontuur. Je weet waar je begint maar nooit waar het eindigt.
't IS ok, ik wou ook niet zo bruut overkomen.
Qua aantal behandelingen in Jette is het "relatief" snel gegaan, maar het was een niet te onderschatten zware periode.

Als je (zeker) wist waar het gaat eindigen dan was de weg veel minder zwaar.

De weg kan lang en zwaar zijn, maar dit is grotendeels een persoonlijke ervaring, voor de ene is 6 maanden oneindig lang terwijl dat voor mij precies niets lijkt. Ook de behandelingen, voor de ene zijn 2 IUI 's voldoende om op te geven en ermee te stoppen omdat het allemaal te zwaar is en de andere doet misschien 10X IVF/ICSI om toch die kinderwens te vervullen.

Maar als je artsen vinden dat je een zwaar parcours hebt afgelegd en oprecht blij zijn als je eindelijk zwanger bent en er dan ook nog eens alles aan doen wat ze kunnen om het niet mis te laten lopen...dan kan je er vanop aan dat het zwaar is geweest.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Elvira

Bericht door Elvira » 17 augustus 2020, 17:04

17 augustus 2020, 14:24
Je progesteron moet net laag staan, het is door de LH piek of Pregnyl dat de progesteronproductie in gang schiet, dus zeker geen probleem.

Je LH is laag omdat je piek er nog niet is, maar die kan er 24u later wel zijn (of ook niet) maar daar wachten ze niet op omdat je Pregnyl gebruikt.

Je oestradiol is het minimum wat je zou moeten hebben op de dag dat je Pregnyl moet zetten, maar de grootte van je follikel is ook belangrijk.

Ik moet zeggen dat jullie heel veel geduld hebben om pas na 10 IUI's over te stappen naar IVF. Ik weet dat jullie te horen hebben gekregen dat een heterokoppel ook eerst een jaar moet proberen, maar IUI kan je daar niet mee vergelijken.

Moed houden dames, de aanhouder wint!
Oh wow dankje, heldere uitleg die ik in UZ Gent nooit gekregen heb! Dat stelt me wel gerust, maar inderdaad, wij vonden 10 keer IUI ook erg veel. Ik heb een aantal keer gevraagd of we eerder konden overstappen naar IVF maar de redenering van de arts was: dat is erg ingrijpend en daarom proberen we liever nog via IUI, er is geen reden dat het niet zou werken namelijk. Tja nu heb ik natuurlijk spijt dat ik niet meer gepusht heb, maar goed, het is nu zo.
We zijn er nu in elk geval klaar voor dus ik ben al hoopvol (en een beetje bang) aan het uitkijken naar IVF.
Jullie steun en bemoedigende woorden helpen in elk geval enorm!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! πŸ’› bevallen op 13 sept 2021

Mitte

Bericht door Mitte » 17 augustus 2020, 18:38

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Johanna1991

Bericht door Johanna1991 » 17 augustus 2020, 20:45

Ik denk dat veel dokters inderdaad met de handen in het haar zouden zitten als ze zouden zien wat wij hier doen: vergelijken met elkaar terwijl iedereen anders is... Langs de andere kant, ik vind dat ik tot nu toe te veel als een standaardgeval behandeld ben. "Je hebt PCOS, dus we lokken een eisprong uit en dan is je probleem opgelost." Wel, niet dus... de dokters moeten dus wel iedereen als uniek bekijken vind ik.

Ik heb trouwens ook geen 'eigen' gynaecoloog. Dat is misschien superraar. Maar ik ging gewoon naar een consultatie in UZ Leuven voor een uitstrijkje, daar zag ik een assistent, en dat was het. Na de diagnose PCOS heb ik ook altijd andere gynaecologen gezien, en nu op het fertiliteitscentrum heb ik wel eenzelfde gynaecoloog die ik af en toe zie voor consultatie, maar dat is het. Terwijl ik zo veel mensen hoor zeggen: "ik wil dat mΓ­jn gynaecoloog bij de bevalling is", maar ik kan me niet voorstellen dat dat in UZ Leuven zo zou lukken. Alleszins, ik heb nu wel een afspraak gemaakt over een paar maanden in een praktijk die verbonden is aan UZ Leuven, in de hoop dat ik daar mijn dossier nog eens helemaal kan bespreken en dat dat dan mijn 'eigen' gynaecoloog wordt.
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI neg
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 pos: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 neg
27/06/23: tp 1.3 neg
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 pos: bevallen op 09/10/24

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 17 augustus 2020, 20:54

Ik heb 29 sept een eerste consult in Jette in ieder geval. Ga morgen in het ZOL vragen of ik m'n medisch dossier kan krijgen, vooral die echo metingen die nergens digitaal staan. Ik ga idd proberen zelf even minder met m'n neus in de cijfers te zitten en vragen in Jette wat ze van de laatste poging vonden, of ze beamen dat m'n kans daar gemist is vanwege te vroeg. En waarom m'n waarden met puregon zoveel lager lijken dan met clomid πŸ€” In ieder geval is er niks meer aan te doen nu. En hoewel het nog als lang wachten voelt tot 29sept, denk ik dat ik de tijd ook ff nodig heb mss. Alles even loslaten enzo. Relationeel gaat het ook ff niet zo best allemaal dus dat komt er ook nog bij πŸ™„πŸ˜’
7/2018 pilstop

Plaats reactie