IUI-clubje

IUI Forum
Elvira

Re: IUI-clubje

Bericht door Elvira » 13 oktober 2020, 13:00

Pindanootje schreef: ↑
13 oktober 2020, 12:46
Hey dames!
Wij waren vanmorgen naar Dr de Brucker in Halle. Was heel aangenaam :) Al onze bloeduitslagen waren goed, en m'n eicelreserves zelfs héél goed zei hij, te goed, dus wel kans op overstimulatie binnekort maar dat zien we dan wel weer. Misschien situatie zoals laatst bij Elvira dat je veel eitjes / embryo's hebt maar maandje moet wachten voor eerste TP.
Heb al een hele zak vol medicatie meegekregen. Dit keer Menopur en vanaf dag 6 "orgalutran" dat is nieuw voor me.
Ik moet deze week ongesteld worden en dan mogen we direct al starten 😄😄 Super blij!!
Wat goed dat je het een fijn gesprek vond!! :) En mooie resultaten ook uit alle onderzoeken. Bereid je inderdaad alvast voor op overstimulatie ;) Dan heb je straks ook een leger aan embryo's in de diepvries liggen! Hoe veel Menopur moet jij spuiten? Ik had geen Menopur maar Puregon 220 per dag, en ook orgalutran vanaf dag 6 zoals jij.
Je kan dus al veel eerder beginnen, super he!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 13 oktober 2020, 13:04

Ja het is echt een roller-coaster geweest, eerst was ik zo ontgoocheld vd lange wachttijden, dan toch steeds ietsje hoop op een vroeger plekje in Jette en nu ineens bam half oktober starten. Ongelofelijk..
Menopur is 75IUI staat op de doos, kan dat? Ah en ik moet trouwens wel steeds 2 potjes poeder nemen voor 1 spuit..
Hoop vooral dat ik niet teveel bijwerkingen daarvan ga hebben.. En jammer dat de pick up zonder m'n vriend moet ivm Corona regels nu, hij moet dan echt 4u buiten in de auto wachten, mrja tis niet anders..
Wanneer mag jij testen Elvira??
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

ZonderGeduld

Bericht door ZonderGeduld » 13 oktober 2020, 13:22

Atalanta schreef: ↑
10 oktober 2020, 23:58
Hej Zondergeduld, ging je inseminatie door in Ieper? Want als het in Kortrijk was dan is de kans groot dat we samen in de wachtzaal zaten :lol:
Bij ons 4,93 miljoen zaadcellen, wat voor ons het slechtste staal is tot nog toe. Vreemd hoeveel verschil daar op zit, we hadden al eens 20 milj ook.
Worden er standaard genetische bloedtesten gedaan in Ieper? Want hier in Kortrijk is dat niet aan bod gekomen. Ik vind het echt stom voor je, ik zou daar ook kapot van zijn. Op zich is het maar een maand, maar als je hoofd daar naar staat dan is dat niet zomaar een maand, maar meer dan 43000 minuten 😕 wanneer verwachten ze je resultaat dan?
Laten we hopen dat we die IVF niet nodig zullen hebben ;)
Good luck! Net als aan alle andere...
De IUI was in Ieper, maar misschien komen we elkaar in de toekomst wel nog tegen. Ik denk wel dat onze gyn ze standaard doet, de genetische testen. Ze zei dat ze resultaten zeker 6weken onderweg zijn dus dat zou willen zeggen ergens begin november.

Tegen die tijd kan alles alweer worden stilgelegd wegens Corona... Daar ben ik echt bang voor!
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02

Atalanta

Bericht door Atalanta » 13 oktober 2020, 13:28

Waaw Pindanootje, wat een meevaller, eindelijk! Onvoorstelbaar dat je anders nog 3 maand had moeten wachten. Ben benieuwd om je verhaal te blijven volgen. Is er ook zoiets als een IVF clubje? Of blijf je posten in deze topic?
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Atalanta

Bericht door Atalanta » 13 oktober 2020, 13:34

ZonderGeduld schreef: ↑
13 oktober 2020, 13:22
Atalanta schreef: ↑
10 oktober 2020, 23:58
Hej Zondergeduld, ging je inseminatie door in Ieper? Want als het in Kortrijk was dan is de kans groot dat we samen in de wachtzaal zaten :lol:
Bij ons 4,93 miljoen zaadcellen, wat voor ons het slechtste staal is tot nog toe. Vreemd hoeveel verschil daar op zit, we hadden al eens 20 milj ook.
Worden er standaard genetische bloedtesten gedaan in Ieper? Want hier in Kortrijk is dat niet aan bod gekomen. Ik vind het echt stom voor je, ik zou daar ook kapot van zijn. Op zich is het maar een maand, maar als je hoofd daar naar staat dan is dat niet zomaar een maand, maar meer dan 43000 minuten 😕 wanneer verwachten ze je resultaat dan?
Laten we hopen dat we die IVF niet nodig zullen hebben ;)
Good luck! Net als aan alle andere...
De IUI was in Ieper, maar misschien komen we elkaar in de toekomst wel nog tegen. Ik denk wel dat onze gyn ze standaard doet, de genetische testen. Ze zei dat ze resultaten zeker 6weken onderweg zijn dus dat zou willen zeggen ergens begin november.

Tegen die tijd kan alles alweer worden stilgelegd wegens Corona... Daar ben ik echt bang voor!
Ik vrees er ook echt voor, ben heel bang dat ze alles weer on hold zullen zetten door corona. Ik had het vorige week ook al eens laten vallen hier, maar momenteel nog niemand die al van meer weet?

mich75

Bericht door mich75 » 13 oktober 2020, 13:38

@pindanootje, er blijft maar 1 ding door mijn hoofd spoken, je huwelijk en het feit dat je je kleed al hebt en zeker nu dat je al kan beginnen.

mich75

Bericht door mich75 » 13 oktober 2020, 13:48

Pindanootje schreef: ↑
13 oktober 2020, 13:04
Menopur is 75IUI staat op de doos, kan dat? Ah en ik moet trouwens wel steeds 2 potjes poeder nemen voor 1 spuit..
Hoop vooral dat ik niet teveel bijwerkingen daarvan ga hebben.
Dat wil zeggen dat je 150 moet spuiten, dat is niet zo heel veel en kan nog verhoogd worden indien nodig.
De eerste keer had ik heel veel last en pijn, maar ik denk dat dat vooral door het onbekende was, want de keren erna was het veel minder.
Ik moest meestal 300 spuiten, ook wel een 375.

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 13 oktober 2020, 14:08

@atalanta en Mich 75, Merci 😄😄 Zo leuk hoe iedereen hier meeleeft 💞 Haha ja dat trouwkleed, op de terugweg in de auto had ik 't er nog over met m'n vriend. We vrezen er sowieso beetje voor of 't trouwfeest wat we in gedachten hadden, in mei haalbaar is ivm Corona. Dus stel dat onze eerste IVF meteen lukt dan vervroegen we 't trouwen gewoon en vieren we 't enkel met onze ouders en broers, zodat ik in m'n kleed pas :p En als de kleine er dan ooit is, en de wereld is voorzien van corona vaccins, doen we wel eens een groot feest voor de vrienden enzo.

Nee ik geloof dat er niet echt een ivf clubje is zoals hier maar wel een druk bezocht topic dat " ivf start juli". Dus zal daar ook eens m'n licht gaan opsteken :p maar hier blijf ik ook volgen!! En gezien hoeveel mensen er hier ook vlak voor hun switch staan naar ivf, zal ik de meeste daar wel weer tegenkomen 😂🙈

De arts zei idd dat het januari / febr was geworden in Jette anders. Dus dat 't nu oktober mag worden is gewoon schitterend. Voor mij betekent die hoop op goed nieuws tegen kerst gewoon super veel. Maar dat is vooral omdat we met kerst 2018 echt dachten dat we zwanger waren, was bijna een week overtijd, en waren super gelukkig en enthousiast, op zo'n zorgeloze naïeve manier dat je enkel in dat eerste jaar nog kan zijn vind ik. En toen kreeg ik enkele uurtjes voor we naar 't kerstfeest moesten vertrekken m'n regels en was ik diep ontgoocheld. Namen ons voor dat er 't jaar erop absoluut een kleintje of toch een zwanger buikje aan de kersttafel moest zitten, maar was ook niet zo. Dus als er nu dit jaar IETS zit dan ga ik echt belachelijk blij zijn..

Nog een laatste klaagzang: ik verwonder me er nog altijd over hoe weinig steun ik van bepaalde vriendinnen krijg. Zelfs 't meisje wat ik als getuige voor m'n trouw vroeg, heeft dit jaar amper meegeleefd en toen ik 't goede nieuws deze morgen appte stuurde ze enkel een smiley terug. Ongelofelijk..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Atalanta

Bericht door Atalanta » 13 oktober 2020, 14:30

Ik heb wel een vriendin die net uit elkaar is met haar vriend en hoewel ze nog niet meteen aan kinderen toe waren vallen alle zwangerschappen haar ook heel zwaar. Ik probeer er haar ook niet te veel mee te belasten. Misschien heeft die vriendin ook wel dingen aan haar hoofd? En anders heeft ze echt het verstand van een goudvis. Ik zou daar eens over praten :)

beldes

Bericht door beldes » 13 oktober 2020, 14:50

@ mitte,
heftig verhaal, bedankt om te delen!
ik ben er niet van afgeschrikt, ik weet gewoon graag wat er misschien kan gebeuren ziet ge. en nu weet ik wat mss the worst case kan zijn! ben klaar om ermee te starten... klaarder ga ik niet komen. en tis voort goei doel. hoe hoog was je amh toen?

@pindanootje: jeuj ! had gezegd dat het snel kan gaan! je start er nu vroeger mee dan ik! ik ga 28ste achter de medicijnen en ik schat ergens rond 5 november eraan te beginnen!

ik ga wel akkoord dat dit niet meer iui club is... maar hier is precies de meest close comuninity!

groetjes
beldes
juni 2020 tem september 2020 5 iuis niet gelukt jan palfijn
amh 0.57
14 november 2020 ivf/icsi tp 1 UZ jette . zwanger! augustus 2021

Minosh

Bericht door Minosh » 13 oktober 2020, 15:22

@Pindanootje: Dat is keigoed nieuws. Ik zal je waarschijnlijk in het IVF groepje tegenkomen. Veel succes.

michellefee2020

Bericht door michellefee2020 » 13 oktober 2020, 16:03

@nikki jezus ik ken je gevoel, ik haaaaat bruinverlies , dat heb ik ook al 3 jaar lang elke maand, nu voor het eerst niet door utrogestan. Een kleine tip waar je je nu niet van beter gaat voelen ookal wil ik je gevoel graag wegnemen.. ik kreeg minder bruinverlies toen ik op mijn suiker ging letten in voedingsmiddelen. Hopelijk stopt je bruinverlies en test je positief morgen 😘

Atalanta.. zeker goed nieuws. Weer een kleine stap vooruit.

@pindanootje ongelooflijk wat gaat het opeens snel bij je. Maanden opgeschoten. Wat ontzettend fijn. Ik ben heel erg blij voor je. En ik ben benieuwd naar het verloop van ivf.

Sorry als ik iemand vergeten ben. Er zijn heel berichten geschreven.. 😘

Voor mij nu nog 5 dagen wachten..
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Elvira

Bericht door Elvira » 13 oktober 2020, 17:08

Hallo dames,
ik las net in een ander groepje dat ze voorlopig alles laten doorgaan in Jette. Ik heb ook nog niks gehoord uit Gent dus vermoed dat het nog goed zit... Ik lees ook in de gazet dat de ziekenhuizen nog redelijk ok zijn - ze bereiden voor op meer opnames maar het is nog niet zo erg als in het begin van dit jaar.

@Pindanootje: Ga je eigenlijk IVF doen of ICSI? Jouw dosis van 150 is misschien beter, zodat je niet per se overstimulatie hoeft te hebben (wellicht toch verse terugplaatsing). Namelijk een redelijk verschil met mijn dosis van 220 he. Qua bijwerkingen: ik had pijnlijke borsten, een wat dikkere buik en was nogal moe, maar that's it! Ik ben het eens met Mich: het is vooral spannend omdat het nieuw en onbekend is. Eigenlijk viel het me alles mee.

@Beldes klopt; ik kom hier ook nog regelmatig piepen want dit is wel een hechte community :)

@Michellefee: dat wachten he! we zouden er inmiddels goed in moeten zijn, maar ik vind het toch nog altijd lastig ;)
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Sara1987

Bericht door Sara1987 » 13 oktober 2020, 17:17

Elvira schreef: ↑
13 oktober 2020, 17:08
Hallo dames,
ik las net in een ander groepje dat ze voorlopig alles laten doorgaan in Jette. Ik heb ook nog niks gehoord uit Gent dus vermoed dat het nog goed zit... Ik lees ook in de gazet dat de ziekenhuizen nog redelijk ok zijn - ze bereiden voor op meer opnames maar het is nog niet zo erg als in het begin van dit jaar.
Ik las op een forum op facebook dat er iemand met Jan Palfijn in Gent contact hebben opgenomen, en dat ze tot hiertoe nog verder kunnen/mogen werken. Maar dat kan op korte tijd sterk wijzigen, vrees ik... Ik lees nu dat er vrijdag vermoedelijk alweer bijsturing van de maatregelen gaat komen. Ik duim in ieder geval voor jullie dat de fertiliteitscentra kunnen blijven werken!
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

michellefee2020

Bericht door michellefee2020 » 13 oktober 2020, 17:34

Elvira, hahaha ja mooi gezegd. Ik ben zo blij met deze groep, echt fijn dat je terecht kan bij andere meiden. En klopt. In wachten ben ik nog steeds niet goed.. en dat na 3 jaar leerschool. Ik vind het altijd wel heel spannend als iemand anders kan testen.. gun factor is erg hoog in deze groep.
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Plaats reactie