Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
Phoebe

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 20 september 2015, 21:23

Neen hoor, ik ben opnieuw beginnen studeren en ga nu naar mijn 3e Bachelor Verpleegkunde! :)

Niki1406

Bericht door Niki1406 » 20 september 2015, 22:25

Phoebe schreef:ik heb even een vraag voor iedereen, aangezien ik mij zorgen begin te maken over mijn vermoeidheid.

Heb namelijk in 't verleden CVS gehad, getriggerd door de pil en nu ben ik echt even super overdreven moe als toen. Toen sliep ik echt 20u/dag en het begint erop te lijken...

Vrijdagnamiddag is het echt fout gegaan toen lag ik in bed en kon helemaal nix meer. Te leeg om te drinken, te praten of te eten. Heb toen aan de alarmbel getrokken bij mijn man want die begreep de ernst niet echt, die heeft me toen gelukkig water gebracht en thee gemaakt enzo omdat ik zelf echt nix meer kon. Zaterdag hele dag in zetel doorgebracht, dan 's avonds snel ff bechamelsaus gemaakt voor bij het eten maar daarna leek het alsof ik 3 marathons gelopen had. Vandaag opgestaan om 10u, dan geslapen van 13u tot 15u30. Had ik mijn ogen opnieuw toegedaan dan kon ik echt blijven slapen, heb mezelf echt moeten verplichten om toch op te staan. Dan na een heel kort wandelingetje met de hond en een was in de wasmachine te steken opnieuw compleet uitgeput. Het voelt alsof ik geen zuurstof genoeg krijg ofzo, mijn ademhaling versnelt dan ook enorm van het minste dat ik doe. Heb ook heel veel last van draaiingen als ik rechtsta en heel soms krijg ik volledig een heel slecht gevoel. 't Is een beetje vergelijkbaar met het gevoel dat je kan hebben als je net hebt moeten overgeven en je jezelf helemaal geforceerd hebt: draaien, beven, kou, misselijk, op punt staan om in tranen uit te barsten van ellende,... Bon, de vraag is dus: ik ben hier weer vrij extreem in zeker? Of zijn er nog onder jullie die even extreem afzien? Ik heb het echt niet over moeheid waarbij je wel op 't gemak nog iets kan doen, maar echt over hele hele zware verlammende vermoeidheid en een algemeen ellendig gevoel, beetje vergelijkbaar met wanneer je 38° koorts hebt...
Ik kom uit het groepje bevallen januari/ februari.
Ik wil je even vertellen dat ik daar ook enorm last van had. Er waren dagen dat ik amper uit men bed of zetel kwam. Hele dag slapen. Man moest het huishouden doen en eten maken omdat ik gwn niet kon. Naar toilet gaan was een hele uitdaging. Toen ook aan de alarmbel getrokken en bleek dat ik gwn niet zo goed kon tegen de stijging van de hormonen. De ene vrouw kan er beter mee om dan de andere. Laat voor alle zekerheid je ijzerwaarde eens nakijken in je bloed. En als je moe bent gewoon slapen, ertegen vechten heeft echt geen zin. Bij mij is het zo goed als overgegaan toen ik 15 weken was. Nu heb ik af en toe nog eens een dag dat ik echt moe ben maar het is al pakken beter!

jackie

Bericht door jackie » 20 september 2015, 22:43

@Emeltje @Uiltjes super van de goede echo's! We gaan allemaal de goede weg op he, zo leuk!

@bluepixie ik heb ook last van constipatie, iets wat ik normaal nooit heb. Echt heel vervelend maar inderdaad blijkbaar heel normaal als je zwanger bent. Blijkbaar zou het door het progesteron komen.
Mijn darmen zijn ook super snel gigantisch opgezwollen, gisteren avond was mijn buik zo hard en had ik keiveel pijn van die opgezwollen darmen. Ik heb van nature last van spastische colon maar had het onder controle, nu dus niet meer :roll:
Ik hoop vooral dat daardoor mijn baby niet te weinig plaats heeft of daardoor niet goed kan bewegen :?

@phoebe ik ben ook moe maar niet zo erg. En ik heb het gevoel dat het aan het beteren is. Tijdens de dag heb ik minder last van vermoeidheid. 'S avonds moet ik nog wel rond 22u gaan slapen, vroeger was dat makkelijk middernacht. Ik moet nu trouwens dringend naar bed want ben op. Maar best dat je inderdaad jouw bloed laat checken, misschien kunnen ze dan iets bijgeven dat kan helpen. Sterkte in ieder geval.

Morgen ben ik 11weken...nog 10 dagen tot de nekplooimeting echo, ik ben echt zohard aan het aftellen.
En dan ga ik dringend zwangerschapsbroeken kopen want het is nu echt een ramp.

Slaapwel dames!
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

BluePixie

Bericht door BluePixie » 21 september 2015, 11:14

@jackie: als het aan de progesteron ligt, dan zou dat wel een hoop verklaren. Ik steek nl. nog steeds utrogestan op, dus heb waarschijnlijk een hele grote progesteronconcentratie ;) Pfff... Ik ga vanavond nog eens vragen wanneer ik ermee mag stoppen hoor. Ben het zo beu! In principe heb ik nog tot eind deze week, dan ben ik 12,5 weken. Als ik lees dat je van andere CRG centra maar tot 7w moet nemen...

@Phoebe: waauw, alle bewondering voor je dat je opnieuw bent beginnen studeren! Lukt het nog om je jaar af te werken? Of moet je dan nog stage of een eindwerk zo doorschuiven naar volgend jaar? Super zeg, je bent bijna afgestudeerd!

Aarghhhh! Aftellen naar vanavond 21 uur, want dan pas is het echo-tijd. Dames, allemaal duimen dat die nekplooimeting oké is hé! En als dat zo is, dan trakteer ik mezelf volgend weekend op zwangerschapskledij, er zijn hier een paar leuke winkeltjes in de buurt... ;)
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 21 september 2015, 11:29

@Phoebe: bij mijn eerste zwangerschap had ik daar ook last van! Ik kon amper een paar passen zetten toen. Is overgegaan tegen 13 weken als ik me dat goed herinneren kan. Ik ging niet werken toen, dat was niet te doen. Sliep heel veel zowel overdag als 's nachts. En nu heb ik daar eigenlijk geen last van. Gek hè! Natuurlijk wel beetje moe maar niet te vergelijken met toen!

Constipatie daar heb ik ook last van. Ik moet nu elke dag 2 kiwi's eten en zo'n yakult drinken. Wat ook helpt (niet lekker) is 's ochtends op de nuchtere maag een vol glas lauw water (geen thee hè) opdrinken. En dat heeft echt wel effect vind ik.

Succes bleupixie vanavond! Ik mag woensdag gaan.

Als ik iets gedaan heb (bv poetsen), krijg ik last van steekjes ter hoogte van de baarmoeder. Zo'n vervelend gevoel eigenlijk. Hebben jullie dat ook?
Ik ben een beetje bang omdat ik mijn eerste zwangerschap toch zeker 3 maanden heb moeten platliggen. Ik had toen last van bloedingen (al heel vroeg vanaf 8 weken) en weeën aan 20 weken.
Ben dus bang voor een herhaling...

Doppler doet hier al zijn werk, eigenlijk vanaf net voor 10 weken. Dat is ook een geruststelling.

Groetjes

Emeltje

Bericht door Emeltje » 21 september 2015, 12:57

Hey dames,

Constipatie kunnen we ook van mee spreken... Als het echt niet gaat mag een zakje movicol altijd.

Die extreme vermoeidheid kilt wel vaker voor. Hier ook wel meer slaap nodig dan anders maar niet zo extreem.
Ik zou toch ook eens bloed laten prikken.

Die steekjes heb ik ook... Vooral na inspanningen. Denk vooral naar je lichaam luisteren en even rustig dan.
De dopler hier gisteren ook eens boven gehaald. In de verte hartje gehoord maar na een paar tellen vond ik het niet meer. Ben ook nog net geen 10 weken dus morgen opnieuw proberen.

Groetjes
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

BluePixie

Bericht door BluePixie » 21 september 2015, 13:38

Die steekjes heb ik ook hoor. Zal wel normaal zijn.

Jullie hebben allemaal een doppler thuis ofwat? :)

Vanavond mag ik - als alles goed gaat - ook voor de eerste keer het hartje horen, want de gyn vond dat aan 7w nog te vroeg - vraagt te veel energie ofzo (heb het toen wel zien kloppen op de echo).

ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 21 september 2015, 14:23

BluePixie, ik heb het vorige week gevraagd van Utro aan zowel gynae als crg. Crg (dus via gynae ook van crg) zei dat ik mag stoppen (afbouwen hoeft niet, gewoon stoppen, zou geen effect meer hebben). Gynae zei dat hij 12 weken neemt, maar dat het niet bewezen is dat het zolang moet, dus eigenlijk zegt hij hetzelfde maar anders, ik mag dus kiezen, denk dat ik mn doos zal uitnemen gewoon en dan stoppen. Als vermoeidheid daardoor vermindert, zou het misschien goed zijn als Phoebe stopt hé ermee. Ik ben voor 't moment, midden de namiddag, compleet versleten, I need my bed :-) maar ja, op't werk, blijven gaan.. Pakt iemand van jullie Progynova? Moet/mag dat ook doorgenomen worden eigelijk? Heb eigenlijk enkel gevraagd van Utro..
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 21 september 2015, 14:35

@uiltjes: ook de progynova mocht ik stopzetten aan 7 weken

Nageltje

Bericht door Nageltje » 21 september 2015, 14:37

Amai, weer heel wat activiteit hier, heb veel bij te lezen gehad van de afgelopen week! Leuk dat het zo goed gaat met iedereen!

Ik heb geen progynova moeten nemen... En als ik er bij nadenk nu ook al 8 weken geen utro meer (sinds 7w). Wat vliegt de tijd!! Ik heb het nog altijd moeilijk om te geloven dat ik zwanger ben (tis te zeggen, ik voel me niet zo) en dan al bijna 16 weken... Nog een paar weken en ik ben al halfweg!! :shock: Nu ja, das misschien iets te ver vooruit gekeken :D

Het babybedje is wel al gekocht en staat al. Het model dat we wilden stond in promo, dus we konden het niet laten :oops: De rest van de kamer is ook al gekozen, maar nog niet gekocht. Het voordeel als je er al zo lang mee bezig bent? Maar wil/moet me echt nog een paar weken/maanden inhouden. Must... Resist... :twisted:

Ik voel me wel steeds beter en beter. Kwaaltjes zijn allemaal zo goed als weg en ik voel mij héél goed :D Zodra ik honger krijg, moet ik wel binnen de 5 minuten eten of ik voel me mottig. Sinds kort heb ik serieus branderige tepels af en toe en 't zuur begint op te komen vrees ik. Ik voel ook regelmatig inwendige plopjes (precies 2 of 3 mini-ballonnetjes die achter elkaar kapot worden geprikt), maar of dat nu de baby is?? Das misschien wat vroeg!

Steekjes zijn ook zo goed als weg, maar constipatie heb ik ook wel meer en meer de laatste weken. Ik neem echt de tijd om naar het toilet te gaan, ga er thuis soms gewoon 20 minuten opzitten en neem dan een opstapje mee voor mijn voeten zodat ik mijn benen/knieën wat opgetrekt staan en wacht geduldig... Werkt (bij mij) ook goed!

Ik moet nog aftellen tot eind oktober voor mijn volgende echo... Vraag me constant af of alles nog OK is. Heb overwogen een doppler te kopen, maar dat zou mij alleen maar meer zorgen geven moest ik het hartje niet vinden + moest ik het wel vinden zou ik het veel te vaak willen gebruiken. De gynae zei dat ik tussendoor (17w) altijd naar de huisarts kon gaan voor een opvolging (???), maar ik denk zelf eerder een vroedvrouw in te schakelen. Gaan jullie naar een vroedvrouw?

Succes met de echo vanavond BluePixie & de komende dagen/weken voor al de rest!!
Trotse mama van een ICSI-wonder *8/3/2016*

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 21 september 2015, 15:23

Ja Nageltje, ik houd me ook in, zou het liefst van al al vanalles kopen, maar toch durf ik ook nog niet, denk dan van 'hoe dom dat ik dat nu al zou doen' en denk dan ook soms dat het ongeluk zou kunnen brengen. Denk na de 12 weken echo (als die goed is) dat ik me al stilletjesaan wat meer ga durven laten gaan. En als er al wat mensen het zullen weten, kan je al eens informeren of zij niets verkopen hé ofzo ;-) ik zou het liefst niet teveel nieuwe dingen kopen (van gerief toch! kleren wel :-)))
Ik moet ook zo geen doppler hebben. Ik hoor het wel bij de gynae die er meer van kent of het ok is allemaal ;-) Ik ga ook niet naar een vroedvrouw.. Waarom doen jullie dat, wat doet ze dan? Om meer echo's te hebben ofzo? Je kan altijd zelf een afspraak maken bij gynae als je dat echt wilt of als je ongerust bent.. Ik denk dat vroedvrouw meer is voor als je bevallen bent dan? Of heb ik het mis op?
Als de 12weken echo goed is (en eerdere echo's ook eigenlijk), ben je net hetzelfde zwanger als vrouwen die 'gewoon' zwanger geraakten en doen ze hetzelfde aantal echo's etc. denk ik? Ik voel me soms ook totaal niet zwanger, maar dat is duidelijk gwoon normaal dat je dat niet 24/24 voelt :D soms zou ik zelfs de neiging hebben om het te vergeten, alez, niet echt hé, maar om er niet aan te denken. Maar dat gebeurt wel maar zelden hoor :P

Al bijna 16 weken, denk dat het mogelijk is om het al te voelen!!! Ken er natuurlijk niets van hé ;-) Waaaaaa ik vind het allemaal zoooo spannend...

@Linneke, hm, ik heb nu net een nieuwe doos moeten kopen! :-) Ik moet volgende week maandag naar gynae, ik denk dat ik dan nog eens face to face erover ga hebben en dan waarschijnlijk stoppen, nog een weekje dus. Waarom zeggen ze het gewoon niet overal gelijk? ;-)

Hebben jullie al gekeken voor een crèche?
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Phoebe

Bericht door Phoebe » 21 september 2015, 20:24

Bedankt allemaal voor de vele reacties! Blijkbaar ben ik dan toch niet de enige die het zo extreem zitten heeft! Vandaag ging het iets beter, maar het viel wel op dat ik véél meer gegeten heb ook, en nu ik erop terugkijk heb ik dit weekend wel niet zo heel veel gegeten, het heeft er misschien mee te maken... Ik heb alvast woensdag een afspraak bij de huisarts voor bloedname...

@BluePixie: Bedankt! Voor bachelorproef heb ik een vrijstelling omdat ik er in het verleden al één geschreven heb, en stage kan ik idd dit jaar niet doen maar wordt verschoven naar 1e semester van volgend jaar. Binnen een drietal kwartier is jouw nekplooimeting, hoewel ik zo ongeveer al in bed zal liggen ga ik toch duimen! ;) En zeker doen die zwangerschapsbroeken! Is het makkelijkste dat ik al ooit gedragen heb! :D

@Linneke2: Ik had dat vorige week ook nadat ik acupunctuur gehad had, zo voortdurend steekjes, was toen wel bezorgd maar gingen toevallig vlak erna naar gynaecoloog voor echo en alles was in orde :) Denk dat het met inspanning te maken heeft...

@Uiltjes: door mijn verleden met hormonen en CVS heb ik geweigerd hormonen te nemen ;) Gelukkig was ik zwanger na de 4e IU want de gynaecologe in St-Lucas wou perse met menopur beginnen voor de 5e inseminatie omdat haar statistiekjes zeiden dat dat moest :) Weet niet of ik het gedaan zou hebben... Maar anyway: geen utrodingestabletten hier dus :) Voor een crèche kijken wij niet, wij hebben wel een serieus gesprek gehad met mijn schoonouders, want die gingen er van uit dat ze opvang gingen mogen spelen, maar heb nu wel heel duidelijk met hen afgesproken dat er regels zullen zijn die gevolgd zullen moeten worden en dat het onze regels zullen zijn en niet die van hen en dat vonden ze gelukkig ok :) Ivm met vroedvrouw: heb gehoord dat die veel meer praktische tips geven dan gynaecoloog ivm kwaaltjes en oplossingen daarvoor en die doen dan ook de verzorging en opvolging achteraf enzo (knip, borstvoeding,...)

@Nageltje: vriendinnen raden mij ook aan een vroedvrouw te nemen, maar ik vind dat heel lastig omdat je gewoon en lijst hebt op de website van de ziekenkas en daar kan je dan de 1e van bellen maar mss ligt die je dan helemaal niet, wat dan...? ;)

@Nageltje & Uiltjes: ik heb al pampers gekocht in 't Kruidvat omdat die in de aanbieding waren :D Voor de rest nog nix hoor, ik houd gewoon de aanbiedingen in 't oog... ;)

jackie

Bericht door jackie » 21 september 2015, 22:13

Hoe was de echo Bluepixie? Hopelijk alles helemaal ok!

Ik neem ook nog steeds utro ... Mocht stoppen van het crg in Jette maar mijn gyn heeft mij gevraagd om het toch nog verder te nemen tot de volgende afspraak bij hem. Dat is 1/10 voor de nekplooimeting. Ik hoop dat ik daarna mag stoppen.
Progynova heb ik vorige week mogen stoppen, dus ik heb het in 1 week afgebouwd tot nul, dat is toch al 1 pilletje minder.

Ik heb op 5/10 een afspraak bij een vroedvrouwen praktijk in Antwerpen. Ik wil graag opgevolgd worden door een vroedvrouw tijdens mijn zwangerschap omdat die wat meer info over 'normale' dingen kunnen geven, zonder het medisch aspect van de gyn. En ik ga waarschijnlijk alleen moeten bevallen dus dan zou ik graag een vroedvrouw bij mij hebben. En na de bevalling ga ik ook alles alleen moeten doen dus ook daar ga ik die nodig hebben. Voor de bevalling worden 12 afspraken bij een vroedvrouw terugbetaald door het ziekenfonds, dus ik ga dat gewoon doen. Hopelijk klikt het daar, ze zijn met 6 denk ik en bedoeling is dat je ze allemaal wel eens ziet omdat je nooit op voorhand weet wie van wacht zal zijn als je bevalt.

Crèche heb ik intussen al, die had ik al bij mijn 1e zwangerschap in 2012 die dan een miskraam is geworden, dus daar terug gaan aankloppen en ik kan er vanaf september 2016 terecht. Dat is al een zorg minder.

Dopler heb ik ook niet, ben te bang dat ik daar teveel mee bezig zou zijn :)

Bon, mijn bedje roept, en zo kort de tijd ook naar 1/10...wat ben ik aan het aftellen !! :wink:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

BluePixie

Bericht door BluePixie » 22 september 2015, 8:16

Hoi allemaal!

De echo was heel goed! Wat een ongelofelijk moment om te zien dat er een klein mensje in je buik zit, met armpjes en beentjes en een neusje en alles erop en eraan! :) Bij de 7w echo was het alleen nog maar een boontje, dus het verschil was enorm! Het lag te slapen, maar de gyn heeft het wakker gemaakt en toen zag ik het goed bewegen, ook het hartje was goed te zien. Het is nu 5,4 cm van poep tot hoofdje. De nekplooimeting was heel goed, het was zodanig klein dat hij het bijna niet kon zien en dat is dus blijkbaar een heel goed teken. Moet nu nog enkel de resultaten van de bloedtesten afwachten, en dan mogen we op onze twee oren slapen. Nog eventjes geduld dus tot eind volgende week voor we het van de daken mogen schreeuwen. Binnen 5 weken mogen we terug voor een 'pretecho', en dan zal hij hopelijk het geslacht kunnen zien. Ik kijk er al naar uit :D

En ik mag stoppen met de utrogestan! Feestje zeg! Ben zo blij dat ik daarvan af ben. Vermoeidheid en constipatie zouden ietsje beter moeten worden als ik daarmee stop.

@Nageltje: ik denk dat het best wel kan dat je je kleintje al voelt hoor! Van vriendinnen hoorde ik al dat het voelt als kleine plopjes, luchtbelletjes die springen in je buik. Dus... :) Jij moet wel lang wachten op de volgende echo! Of ben je net nog eens geweest? De gyn zei dat hij vanaf 16 weken het geslacht kan zien..

@Uiltjes: Ja, de crèche is hier al aangevraagd half augustus. Het is hier echt een ramp om opvang te vinden, ik zal waarschijnlijk pas rond de bevalling weten naar waar we kunnen gaan. Het is gelukkig maar voor 2 dagen, want ik ga zelf 4/5 werken en de grootouders nemen ook elk een dag voor hun rekening.
Laatst gewijzigd door BluePixie op 22 september 2015, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Nageltje

Bericht door Nageltje » 22 september 2015, 8:51

@Uiltjes: ik heb een collega die een vroedvrouw onder de arm had genomen bij haar zwangerschappen. Zij komt dan regelmatig langs aan huis/je kan langsgaan in haar praktijk (tussen de gynae-afspraken door) en luistert naar het nog eens naar het hartje (geen echo), volgt je gewicht mee op, geeft advies, treft mee voorbereidingen voor bevalling etc. Ook tijdens de weeën kwam zij naar haar thuis en bleef ze daar. Ze stuurde haar dan pas naar het ziekenhuis op het moment dat het echt nodig was. Ondertussen maakte ze alles thuis ook mee in gereedheid voor de komst van de kleine. En zoals Jackie zegt, ze komt ook mee voor begeleiding in het ziekenhuis als je wil. Het hangt wel af van welke vroedvrouw je neemt, niet elke vroedvrouw doet begeleiding tijdens weeën/ziekenhuis. Maar het leek mij wel interessant én tis blijkbaar volledig terugbetaald (buiten de verplaatsingskosten).

De creche is bij ons al aangevraagd bij LKO sinds ik ongeveer 6 weken ver ben. Ik weet dat dat een hel kan zijn om een plaatsje te vinden, dus ik wou er op tijd bij zijn... Heb vorige week nog gebeld om te vragen hoe het met onze aanvraag staat en we zouden over een paar weken 'aan de beurt' zijn om een creche te 'kiezen' (als er al keuze is).

@BluePixie: Super van je goeie echo, nu nog duimen voor de bloedresultaten, maar dat komt wel in orde!! Mijn vorige echo was op 13w, de volgende op 20w. De gynae zei dat de kans nagenoeg nul was dat het tussen 13w en 20w fout gaat en dat dus nog een tussentijdse echo niet nodig was :?

Het geslacht weten wij al met 99,9% zekerheid sinds onze vorige gynae-afspraak, omdat we de NIPT-test hadden laten uitvoeren en de resultaten toen al binnen waren. Aangezien we dat geheim houden en je nooit weet wie meeleest, wil ik dat wel delen, maar liefst via PB (voor de nieuwsgierigen in dit groepje die zouden willen) :D
Trotse mama van een ICSI-wonder *8/3/2016*

Plaats reactie