IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
Mimimosa

Re: IUI-clubje

Bericht door Mimimosa » 5 oktober 2023, 22:03

Chacha schreef: ↑
5 oktober 2023, 19:04
Hallo iedereen!

Aangezien ik de vorige keer zoveel steun had aan dit topic, zou ik me graag terug aansluiten!

In juni 2021 mama geworden van een zoontje via IUI, na 3 jaar proberen. Ik heb PCOS en mijn man iets minder goed zaad, maar we zijn al 3x zwanger geraakt en telkens heel snel eens we wat hulp hadden, dus het zou moeten lukken!
We zijn nu deze maand terug met IUI gestart voor een tweede kindje. Begonnen met Letrozol, afgelopen dinsdag was de follikel groot genoeg en heb ik ovitrelle moeten zetten. Deze ochtend dan inseminatie gehad.
Het staal van mijn man was wel veel lager dan vorige keer (toen 15milj, nu 1,9) en merk dat het me toch wat bang maakt. Heel ons traject was niet gemakkelijk en ook de baby-periode met ons zoontje was niet eentje om over naar huis te schrijvenπŸ™ˆ. Door dit alles, hadden we al wat besproken dat als het met IUI niet lukt, het wss ook geen ivf zal zijn (gezien de zwaarte van zo’n traject). Maar met die aantallen twijfel ik dus ook of het wel gaat lukken deze keer…

Nu maar even afwachten tot de test binnen 2 wekenπŸ™.
Welkom terug!
Ik heb zelf geen ervaring met kwaliteit van zaadcellen en dergelijke.. maar ik heb wel meermaals op dit forum en op Facebook groepen gelezen dat er mannen zijn die vitaminen/supplementen nemen waardoor de hoeveelheid zaadcellen enorm toeneemt.. dit zou wel 3 maanden duren voordat je resultaat hebt. Maar misschien wel iets nuttig ? Uiteindelijk is het maar een vitaminenkuur dus kwaad kan dat niet..πŸ€·β€β™€οΈ

Allesinds eerst al succes voor deze poging πŸ€žπŸ€
Uiteindelijk is het maar eentje dat de eindmeet moet halen πŸ‘

Zitav

Bericht door Zitav » 6 oktober 2023, 17:18

Welkom terug chacha!
Heel veel succes met deze poging, ik hoop dat het van de eerste poging mag lukken!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Mimimosa

Bericht door Mimimosa » 9 oktober 2023, 10:48

@onjuist: hoe waren jouw verdere testen nog ? Liepen ze op?
@zitav: hebben jullie al zicht wanneer je mag gaan voor de iui?

Imkei

Bericht door Imkei » 9 oktober 2023, 13:25

Zitav schreef: ↑
3 oktober 2023, 12:27
Imkei schreef: ↑
2 oktober 2023, 11:50
30 september 2023, 6:46

Het is niet te onderschatten, ook al zijn het maar inseminaties. Je hebt ook de medicatie, de echo's en alles er naartoe en indien het niet lukt de teleurstelling.. Fysiek misschien minder zwaar dan ivf/icsi maar emotioneel is het ook zwaar. Ale dat vond ik toch.

Ja, eerste cyclus voor een brusje. Ik had mijn berichtje precies eerder moeten schrijven. Gisteren zijn ze toch doorgekomen :D. Morgen mag ik bloed gaan prikken en als dat goed staat, starten met letrozole.
Het is inderdaad niet te onderschatten, bedankt dat je dat effe zo zegt, soms denk ik dat ik niet sterk genoeg ben of te gevoelig, maar na 2,5 jaar proberen begint het toch erg zwaar te wegen. We zijn echt wel toe aan wat goed nieuws. Ook voor onze relatie is dit best intens merk ik.

Wat fijn dat je kan starten Zita! Ik wens je suuuuper veel succes en zal meeduimen. Ga je voor inseminatie?
Ben je zeker niet hoor!
Doen jullie verder met een nieuwe cyclus nu?

Dankjewel! Ja we gaan voor inseminatie. We zitten enkel met dilemma ivm donor. Er zitten nog 2 strootjes in de diepvriezer. We hebben in augustus te horen gekregen dat er nog beperkte beschikbaarheid is. We dachten nog te wachten tot na 1 poging maar kregen vandaag telefoon dat we zeker vrij zijn in wat we doen, maar ze kunnen niet beloven indien we dan wel bestellen het nog beschikbaar is.. maar we gaan sowieso niet voor een 3e kindje gaan dus zou jammer zijn dat er aan zoveel centjes ongebruikte donor in de diepvriezer blijft zitten .. :/
Hey Zita,
Vreemd, ik had hier gereageerd maar blijkbaar is de post niet doorgekomen.
Yes, deze ochtend inseminatie gehad. Ik vond het toch bijzonder emotioneel, is toch altijd speciaal en dubbel he.
Mijn vriend zijn waarden waren perfect, ze hebben zelfs het staal niet bewerkt, dus hopelijk brengt dat ons deze keer geluk πŸ™.
Ik vind de inseminatie zelf wel elke keer pijnlijk, niet super pijnlijk, maar toch ook niet aangenaam. Vreemd want volgens de dokter voelen de meeste vrouwen daar niets van πŸ™ˆ. Is er hier iemand met dezelfde ervaring op dat vlak als ik? Ik ben wel hoogsensitief, misschien voel ik dan gewoon meer πŸ˜….
Heb jij al zicht op inseminatie datum Zita? Amai, als ik dat zo lees met die strootjes en moeten nadenken over hoeveel, dat is toch wel echt gokken he. Lijkt me niet evident! Succes alleszins πŸ€

Imkei

Bericht door Imkei » 9 oktober 2023, 13:30

Dag lieve allemaal,

Naar aanleiding van β€œlos het op” van linde merckpoel die de wachtzaal van het uz gent aanpakte efjes een vraagje: wat zijn boeken/podcasts/social media kanalen waar jullie iets aan hebben tijdens het fertiliteitstraject? Ik merk dat ik bvb project baby of de club niet kijk omdat ik zelf vooral deugd heb van de succesverhalen, de hoopvolle verhalen, ik moet me soms wat afschermen van de moeilijkere verhalen omdat die me aan het piekeren zetten. Enfin, ik ben met andere woorden benieuwd waar jullie iets aan hadden.
Persoonlijk, wat ik vaak doe is op Instagram filmpjes kijken van mensen die ontdekken dat ze zwanger zijn na een fertiliteitstraject - mega janken, maar zo hoopgevend πŸŒˆπŸ™

Zitav

Bericht door Zitav » 9 oktober 2023, 19:37

Mimimosa schreef: ↑
9 oktober 2023, 10:48
@onjuist: hoe waren jouw verdere testen nog ? Liepen ze op?
@zitav: hebben jullie al zicht wanneer je mag gaan voor de iui?
Hey!
Morgen heb ik een afspraak voor follikel meting. Ik hoop dat ik dan al iets meer zicht krijg op wanneer de iui zal verlopen. Vorige keren ben ik telkens toch 2 Γ  3 keer moeten terug gaan, maar lieten ze mij soms op dag 10 al eens gaan. Spannend allemaal!
Kid / pcos

Zitav

Bericht door Zitav » 9 oktober 2023, 19:40

9 oktober 2023, 13:25
2 oktober 2023, 11:50

Het is inderdaad niet te onderschatten, bedankt dat je dat effe zo zegt, soms denk ik dat ik niet sterk genoeg ben of te gevoelig, maar na 2,5 jaar proberen begint het toch erg zwaar te wegen. We zijn echt wel toe aan wat goed nieuws. Ook voor onze relatie is dit best intens merk ik.

Wat fijn dat je kan starten Zita! Ik wens je suuuuper veel succes en zal meeduimen. Ga je voor inseminatie?
Ben je zeker niet hoor!

Dankjewel! Ja we gaan voor inseminatie. We zitten enkel met dilemma ivm donor. Er zitten nog 2 strootjes in de diepvriezer. We hebben in augustus te horen gekregen dat er nog beperkte beschikbaarheid is. We dachten nog te wachten tot na 1 poging maar kregen vandaag telefoon dat we zeker vrij zijn in wat we doen, maar ze kunnen niet beloven indien we dan wel bestellen het nog beschikbaar is.. maar we gaan sowieso niet voor een 3e kindje gaan dus zou jammer zijn dat er aan zoveel centjes ongebruikte donor in de diepvriezer blijft zitten .. :/
Hey Zita,
Yes, deze ochtend inseminatie gehad. Ik vond het toch bijzonder emotioneel, is toch altijd speciaal en dubbel he.
Mijn vriend zijn waarden waren perfect, ze hebben zelfs het staal niet bewerkt, dus hopelijk brengt dat ons deze keer geluk πŸ™.
Ik vind de inseminatie zelf wel elke keer pijnlijk, niet super pijnlijk, maar toch ook niet aangenaam. Vreemd want volgens de dokter voelen de meeste vrouwen daar niets van πŸ™ˆ. Is er hier iemand met dezelfde ervaring op dat vlak als ik? Ik ben wel hoogsensitief, misschien voel ik dan gewoon meer πŸ˜….
Heb jij al zicht op inseminatie datum Zita? Amai, als ik dat zo lees met die strootjes en moeten nadenken over hoeveel, dat is toch wel echt gokken he. Lijkt me niet evident! Succes alleszins πŸ€
Oh super! Heel veel succes! Ik hoop dat het mag lukken voor jullie!
Gho ik ervaarde het niet als pijnlijk, maar heb 1 inseminatie gehad en die was heel pijnlijk! Daar hebben ze zelf een tweee dokter bij gehaald omdat ze niet geraakten tot waar nodig. (Denk dat baarmoeder toen wat gekanteld was ofzo).
Ik mag morgen op 1e controle, dus ik hoop dat de inseminatie er ver is 😊
Kid / pcos

Chacha

Bericht door Chacha » 10 oktober 2023, 5:10

Dankjewel allemaal!
We gaan de vitaminenkuur zeker eens bekijken, bedankt voor de tip! En er is er inderdaad maar eentje die het moet halen, dus wie weet! Hoop houden is soms moeilijk in zo’n trajectπŸ˜….

Als ik het zo lees zijn de meesten met donors bezig, daar heb ik dan weer geen verstand van. Zita, als je nu meerdere rietjes besteld en ze niet meer nodig hebt, worden ze dan vernietigd of kan je ze terug vrijgeven? Wel een moeilijke keuze lijkt me.. veel succes in elk geval!
Doen jullie allemaal zonder inspuitingen/pilletjes? Ik gebruik Letrozol in combi met gonal f. Deze keer geen reactie op Letrozol, met gonal f op 5 dagen van een eicel van 10mm naar 23mm gegaan. Ging vlot deze keer, bij m’n zoontje duurde het langerπŸ€·β€β™€οΈ.

Veel succes voor diegene op het wachtbankje & die aan het wachten zijn op de inseminatie πŸ€
1/19: diagnose PCOS, OI met clomid
4/19 & 8/19: tris18/anencefalie β€”> 2 curretages
1-7/20: OI met clomid, negatief
7/20: start fertiliteit
9/20: IUI 1 β€”> zoontje 6/21
9/23: IUI 2 brusje

Zitav

Bericht door Zitav » 10 oktober 2023, 7:25

Chacha,
Ik denk dat die eerst een aantal jaar in de vriezer mogen blijven zitten en daarna vernietigd worden als we dan beslissen om ze niet meer te gebruiken...
Kid / pcos

Zitav

Bericht door Zitav » 10 oktober 2023, 10:42

Controle gehad, follikel 16 en baarmoeder is al 3-delig, maar mag nog dikker. Straks bellen ze mij. Nog voor bloedresultaten en dan ga ik horen of ik nog eens terug moet of niet.
Kid / pcos

Imkei

Bericht door Imkei » 10 oktober 2023, 11:16

9 oktober 2023, 19:40

Ben je zeker niet hoor!

Hey Zita,
Gho ik ervaarde het niet als pijnlijk, maar heb 1 inseminatie gehad en die was heel pijnlijk! Daar hebben ze zelf een tweee dokter bij gehaald omdat ze niet geraakten tot waar nodig. (Denk dat baarmoeder toen wat gekanteld was ofzo).
Dankjewel Zita! De waarden van mijn vriend waren fantastisch, zijn staal moest zelfs niet verbeterd worden, dus daar hou ik me aan vast ✌🏻. Alhoewel ik merk dat ik toch ook wat pieker, want waarom ben ik dan nog nooit zwanger geworden, als het bij hem zo top is… maar dat zoeken naar het waarom ga ik wat moeten lossen denk ik, ze weten het nu eenmaal niet… en wie weet is er niet eens een waarom en was het gewoon pech ☺️
Amai, zo vervelend dat dat die keer zo pijnlijk was voor jou! De inseminatie prikt altijd wel wat, maar gisteren had ik toch serieus krampen erna, heb me heel rustig moeten houden.
Hopelijk heb je snel nieuws wanneer inseminatie kan! Dat is toch altijd in spanning afwachten he, en zelf al proberen inschatten en kijken in je agenda wat kan en waar je werk moet afzeggen, ik vind dat soms wel wat stresserend!
Veel succes!!

Imkei

Bericht door Imkei » 10 oktober 2023, 11:19

Chacha schreef: ↑
10 oktober 2023, 5:10
Dankjewel allemaal!
We gaan de vitaminenkuur zeker eens bekijken, bedankt voor de tip! En er is er inderdaad maar eentje die het moet halen, dus wie weet! Hoop houden is soms moeilijk in zo’n trajectπŸ˜….

Als ik het zo lees zijn de meesten met donors bezig, daar heb ik dan weer geen verstand van. Zita, als je nu meerdere rietjes besteld en ze niet meer nodig hebt, worden ze dan vernietigd of kan je ze terug vrijgeven? Wel een moeilijke keuze lijkt me.. veel succes in elk geval!
Doen jullie allemaal zonder inspuitingen/pilletjes? Ik gebruik Letrozol in combi met gonal f. Deze keer geen reactie op Letrozol, met gonal f op 5 dagen van een eicel van 10mm naar 23mm gegaan. Ging vlot deze keer, bij m’n zoontje duurde het langerπŸ€·β€β™€οΈ.

Veel succes voor diegene op het wachtbankje & die aan het wachten zijn op de inseminatie πŸ€
Hey Chacha,
Ik deed de eerste 2 inseminaties ook met letrozole en daarna zijn we gestart met menopur inspuitingen in combinatie met ovitrelle. Daar hebben we nu net een derde cyclus mee gedaan. Mijn lichaam reageert daar goed op (wel bijwerkingen natuurlijk), en heb altijd mooie eisprong, maar die had ik ook zonder de medicatie alhoewel mijn cyclus heel erg wisselde en ik de ene keer al ovuleerde op dag 12 en de andere keer op dag 15, wat inschatten wel moeilijk maakte.
Veel succes!!

Zitav

Bericht door Zitav » 10 oktober 2023, 13:09

10 oktober 2023, 11:16
9 oktober 2023, 19:40

Hey Zita,
Dankjewel Zita! De waarden van mijn vriend waren fantastisch, zijn staal moest zelfs niet verbeterd worden, dus daar hou ik me aan vast ✌🏻. Alhoewel ik merk dat ik toch ook wat pieker, want waarom ben ik dan nog nooit zwanger geworden, als het bij hem zo top is… maar dat zoeken naar het waarom ga ik wat moeten lossen denk ik, ze weten het nu eenmaal niet… en wie weet is er niet eens een waarom en was het gewoon pech ☺️
Amai, zo vervelend dat dat die keer zo pijnlijk was voor jou! De inseminatie prikt altijd wel wat, maar gisteren had ik toch serieus krampen erna, heb me heel rustig moeten houden.
Hopelijk heb je snel nieuws wanneer inseminatie kan! Dat is toch altijd in spanning afwachten he, en zelf al proberen inschatten en kijken in je agenda wat kan en waar je werk moet afzeggen, ik vind dat soms wel wat stresserend!
Veel succes!!
Voor ons ligt fertiliteit natuurlijk volledig anders, maar kan mij voorstellen dat het zo frustrerend moet zijn als ze niet weten waarom het nog niet gelukt is! Maar de moed zeker nog niet opgeven!
Mijn vingers staan gekruist voor jullie!

Ja ik vind dat ook frustrerend.. ik werk wisselende uren, wat soms voordelen heeft, maar soms ook gedoe geeft om te wisselen. Tot nu toe heb ik sinds deze opstart maar 1x wat later gestart op het werk. Verder tot nu toe geluk gehad. Ik had ergens gehoopt op donderdag inseminatie, want dan ben ik ook thuis, maar dat zal wellicht dan nog een controle afspraak worden.. en waarschijnlijk dan inseminatie dit weekend.. gok ik he.. maar moet dit weekend ook werken. Liefst inseminatie op zondag dan πŸ™ˆ.
Kid / pcos

Zitav

Bericht door Zitav » 10 oktober 2023, 14:26

Daarnet opgebeld geweest, ik snap er niets van.
Er is nog niets aan mijn bloed te zien dat ik ga ovuleren, maar ze denken dat morgen follikel groot genoeg zal zijn.. Morgen moet ik terug op controle. Ikzelf vind dat wel heel snel terug.
Heb zo'n clearblue ovulatie test gedaan met zo'n smiley en die geeft aan nog geen vruchtbare dagen ..
Ahja beter te vroeg dan te laat terug zeker?
Kid / pcos

Imkei

Bericht door Imkei » 10 oktober 2023, 14:57

Oh nee zo vervelend Zita!
Maar soms kan dat plots wel heel snel gaan denk ik. Ik maakte het ook al mee dat er geen teken van ovulatie was en dat het dan plots toch heel snel ging en ik de dag erna al moest komen voor inseminatie. Maar dat is zo vervelend he! Dat wachten heel de tijd…

En ja, dat heel de tijd naar je agenda kijken en proberen inschatten of je werkzaken zal moeten verzetten πŸ˜‚, ik probeer dat van tegenwoordig wat los te laten maar is echt niet evident. Ik kan gelukkig alles verzetten aangezien ik zelfstandig therapeut ben maar ik voel me er soms wel wat schuldig over als ik bvb meerdere keren dezelfde client moet verzetten. Daarom ben ik wel heel open over het traject, dat mijn clienten zich niet beginnen af te vragen waarom ik regelmatig moet verzetten.

Merci Zita! T is inderdaad niet evident, en ik probeer vooral te vertrouwen, maar na 2,5 jaar is dat wel dat moeilijk. Op hoop van zegen deze keer ✌🏻

Plaats reactie