het Beste voor Baby

muisinie

Bericht door muisinie » 20 januari 2012, 12:23

-beste luiers: Pampers New Born (maar eigenlijk nog geen andere geprobeerd)

- beste natte doekjes: Mustela of pampers sensitive (de Happy baby van colruyt vind ik persoonlijk niet goed, ze glijden niet gemakkelijk over het poepje vind ik)

- beste billetjeszalf: Inotyol (the good old stuff zoals in mijne tijd :) )

- beste badproductjes: Galenco (maar heb ook een reeks mustela staan)

-beste babyvoeding: nog flesjes hier

-beste bodytjes: de witte body'tjes van Hema

-beste schoentjes: nog niet van toepassing maar ga bobux kopen

- leukste kledij: Mexx en petit filou (maar ook wel H&M aangezien ik aan de bron zit)- Noppies

- beste tutjes: "I love mama" van Bibi :-)

- leukste speelgoed: nog te klein voor speelgoed maar heb een en ander klaar liggen van <Liliputins

mindyke

Bericht door mindyke » 20 januari 2012, 12:29

euh er staat nergens in dat potjesvoedinge BETER is dan verse voeding hoor.er staat in:

"Het is een volwaardig alternatief voor zelfbereide voeding"

Er staat in dat er vitaminen zijn toegevoegd. (is dit altijd nodig???)

" Wissel dus voldoende af met vers bereide voeding"

en voor de smaken :

"Wissel potjesvoeding en verse voeding af. Zo leert een baby verschillende smaken en structuren kennen" en met dit ben ik het zo eens! Potjesvoeding is altijd gemengd. En zo leer je geen smaken kennen. Heb zowieso ook nooit groentepap gemaakt maar altijd alles apart geplet/gemixt.

zoals ik al zei, niks verkeerd met een potje maar niet als voeding voor alle dagen ...

wat is er mis?

Bericht door wat is er mis? » 20 januari 2012, 12:46

Lyse, sorry voor de vergissing. Kheb denk ik iets te snel getypt, want ik wist nochtans dat het Lyse was. Oeps

Ieder doet wat hij/zij denkt dat het beste is voor zijn baby. En dat vind ik ook maar goed. Ervaring zal je ook leren bepaalde dingen aan te passen. Zoals uit mijn geval blijkt. Of de andere strategie dan altijd beter is is ook niet zeker.
Maar Mindyke, ik weet vanuit mijn opleiding dat verse voeding niet altijd kan tippen aan potjesvoeding. En dat komt net door de strenge controle en Europese wetgeving op die potjesvoeding. Zo moet het vlees hormoonvrij zijn en moeten ze pesticidenvrij zijn. Dit is jammer genoeg niet steeds zo met groenten die je id winkel koopt. Ik hou hier zeker geen pleidooi voor potjesvoeding. Absoluut niet. En ben het zeker mee eens dat verse voeding geven ook belangrijk is; omwille vd grovere structuur alleen al en om afwisseling v smaak en dergelijke. Maar kwil alleen mama's die potjesvoeding gebruiken, denk dat niemand hier dat dagelijks doet, zeggen dat dat echt geen kwaad kan.

mindyke

Bericht door mindyke » 20 januari 2012, 12:54

jamaar dat zeg ik toch ook?

Afwisselen is belangrijk. en uit mijn opleiding ga ik nog steeds voor verse voeding. En ja dan het liefste uit den hof ...
maar beter ? nee dat kan ik niet geloven...

trinity

Bericht door trinity » 20 januari 2012, 12:58

hier voorlopig nog altijd vers gemaakte patatjes
potjesvoeding nog nooit geprobeerd
en eigenlijk ben ik daar niet echt voor
al kan ik wel inkomen wat hier geschreven wordt

Wappie

Bericht door Wappie » 20 januari 2012, 13:13

Ik heb absoluut niets tegen mama's die potjes geven. Maar hier dezelfde reden als Bokje, het ging er gewoon niet in :?
Ze hadden me eens potjes aangeraden omdat onze jongens (vooral Matthias) alles bijna opbraakte, dus ze dachten aan potjes omdat dat echt heel heel smeuig kan zijn. Maar dat ging dus van geen kanten.

Repelsteeltje

Bericht door Repelsteeltje » 20 januari 2012, 13:48

k wou nog even toevoegen dat vitamineverlies niet enkel voor bereide voeding substantieel is, hetzelfde geldt voor groenten die een week in de koelkast liggen voor je ze bereid. Dus in die zin zitten er vaak ook meer vitamines in potjes voeding.

(Al moet ik toegeven dat ik zelf ook elk weekend loop te zwoegen om Roosje haar papje zelf te maken:
twee redenen om geen potjes te geven: Roosje heeft nadien nog reuze honger + Mijn moederhart zegt dat wat ik zelf maak beter is (al is dat rationeel dus niet)

K'tje

Bericht door K'tje » 20 januari 2012, 14:00

Ik voel me absoluut niet schuldig dat ik potjes geef aan Sem (ja, nu nog!)

Een vriendin had het me aangeraden, haar dochtertje had altijd vers gekregen met als gevolg dat ze op citytrip geen potjes wilde eten en ze twee dagen op koeken geleefd had... (Begin in een hotelkamer maar verse groentjes klaar te maken hé!)

Ik heb dus van bij het begin vers afgewisseld met potjes, om te vermijden dat Sem het niet zou lusten.

En natuurlijk gaat zijn voorkeur naar vers, maar als ik z'n Blédichef uit de tas haal als we buitenshuis zijn, dan wordt dat altijd op luid gejoel onthaald hoor! :wink:
Voor mezelf is het ook véél makkelijker, wij zijn nogal "pluk de dag" mensen en als we plots beslissen om een dagje naar zee te gaan, dan is zo'n potje/bordje vlug in de tas gestopt!

Maar soit, dit is geen topic over voeding... :oops:

LittleBean

Bericht door LittleBean » 20 januari 2012, 14:08

Mijn zus had mij ook aangeraden om af en toe potjesvoeding te geven want haar oudste weigerde dat te eten wat natuurlijk voor problemen zorgde als ze op reis waren.

Dus LO krijgt 1 keer per week een potje en gelukkig hebben we op reis geen problemen gehad. Hoewel, een paar keer heeft hij zijn potje niet willen uiteten omdat hij zag dat wij iets anders aten en dus wou hij van ons proeven. Hij heeft dus Dim Sum en andere Aziatische specialiteiten gegeten en dat beviel hem wel.

- beste luiers: Pampers ( we hebben ooit Huggies geprobeerd maar die waren wat te stug)

- beste natte doekjes: gebruiken we alleen als we op stap/op reis zijn en eigenlijk ben ik er geen fan van. LO heeft anders nooit rode billetjes maar als we teveel natte doekjes gebruiken heeft hij het gegarandeerd zitten. (Mustela, Pampers Sensitive, Huggies maakt niet uit) Ik gebruik thuis dus de melk van Mustela en wrijf dan na met kleenex met water.

En als hij heel klein was gebruikten we de olie van Weleda met een watje (moesten we niet naspoelen) en daar waren we ook heel content van.

- beste billetjeszalf: zeer zelden nodig. Als het nodig is de Zwisterse versie van Inotyol of Weleda.

- beste badproductjes: Mustela and voor het haar de klassieke Johnson & Johnson shampoo (want de Mustela shampoo maakte zijn haar dof en vettig)

-beste babyvoeding: vers, maar 1 keer per week een potje. Ik ben een grote fan van Naturnes van Nestlé. Natuurlijke smaak en een gemakkelijk plastic potje om mee te nemen.

-beste bodytjes: Petit Bateau. Wij droegen die vroeger ook.

-beste schoentjes: pantoffeltjes Bobux en ik begin nu al te stressen over LO's eerste schoentjes want mijn goesting is nogal klassiek en de meeste merken zien er of te stoer uit of hebben Disney toestanden op de schoenen.

- leukste kledij: Petit Bateau, Cyrillus (niet veel keuze hier in Zwitserland)

- beste tutjes: Toen LO nog tutte had hij er van Avent.

- leukste speelgoed: vanalles, als het maar regelmatig afgewisseld wordt.

trinity

Bericht door trinity » 5 februari 2012, 10:50

hallo,
wat vinden jullie de beste babyfoon?

wij hebben er ene van avent gekregen met temperatuuraanduiding en intercomfunctie
helaas heb ik de ouderunit al paar keer laten vallen waardoor die nu erg ruist
we zouden dus een nieuwe kopen maar je hebt zoveel keuze
daarmee hier eens vragen van welke jullie content zijn

ps: happy baby luiers ondertussen geprobeerd en zijn idd goed
ze voelen wel iets ruwer aan dan die van pampers maar ze absorberen wel prima vind ik
voor snachts ga ik toch nog die pampers baby dry gebruiken

Mandy

Bericht door Mandy » 5 februari 2012, 11:25

Hallo,

Wij gebruiken nu zo'n 11 maanden de alecto dbx-99. Ben er zeer tevreden over. Hebben eigenlijk nog nooit storing gehad. Er zitten veel extra mogelijkheden op zoals slaapliedjes en zaklamp etc. Ook een spreekverbinding naar de babykamer toe. Ik moet toe geven dat al deze dingen weinig gebruikt worden, maar goed beter iets te veel dan te weinig.

Groetjes!

lyse

Bericht door lyse » 6 februari 2012, 11:19

wij hebben een avent en een alecto voor onze tweeling en zijn van allebei heel tevreden. een temperatuuraanduiding vind ik wel heel handig, zeker met dit weer...

's nachts gebruik ik ook nog steeds baby dry luiers van pampers voor onze meisjes en overdag de happy baby's. Ik heb ondertussen ook de natte doekjes van happy baby getest omdat sommigen hier die gebruikten. Ik vind ze wel oké. Ze zijn vooral echt een heel stuk goedkoper dan de doekjes van de bekende merken. Maar ze zijn wel niet zo zacht en ruiken niet zo lekker als de andere, vind ik. Voorlopig staan ze voor mij in de categorie "goed voor af en toe". :D

Fien83

Bericht door Fien83 » 6 februari 2012, 11:47

Wij hebben één van topcom. Met temperatuursaanduiding, terugspreekfunctie, zaklampje, slaapliedjes,... En wij gebruiken die dingen ook niet hoor. Ik denk dat F. zou verschieten als er ineens een muziekje zou beginnen spelen terwijl wij niet in de kamer zijn :-). Ik vind het een hele goede, enkel het nadeel is dat hij soms eventjes een geluidje maakt als hij precies een kanaal zoekt. Ik kan het moeilijk uitleggen, maar mijn man vindt dat wat storend, ik heb er geen last van eigenlijk.

Yago

Bericht door Yago » 6 februari 2012, 11:48

wij hebben die van Avent en ben der content van. Ik vergeet alleen altijd de ouderfunctie op te laden :oops:

Sterretje

Bericht door Sterretje » 6 februari 2012, 12:50

wij hebben een heel simpele van topcom. hebben nooit echt een babyfoon gebruikt om baby beneden te horen, ik ging regelmatig boven kijken, in de gang luisteren of liet de deur openstaan.
de ouderunit staat constant aan op onze slaapkamer en zo horen we s nachts elk kreuntje en hoestje.
wat ik mis is de temperatuursaanduiding

terugspreekfunctie vind ik akelig, en muziekje ook totaal overbodig. wij hebben aparte thermometer op de kamer dus als dat in de babyfoon zit, zou ik dat handig vinden.

er is zo veel keuze in dat het op de duur moeilijk kiezen is hé
en aan zo een dingen kan ik zelf ook niet veel geld spenderen.

Plaats reactie