Terugbetaalde pogingen (bijna) op

lieskem

Bericht door lieskem » 22 december 2012, 16:01

@.fee: ik weet nog niets over de bevruchting. In Jette bellen ze je gewoon de dag van de tp en zeggen dan of je mag komen. Mag je komen dan weet je pas als je op de 'stoel' ligt van de embryologe hoeveel er overgebleven zijn.
Ik kom van Leuven en daar hielden ze je wel op de hoogte.
Dus... afwachten tot morgen... ben wel een beetje bang!

Leuk dat je over enkele weken terug kan beginnen! Op naar een vruchtbaar 2013!!!

Knuf, Lieskem

.Fee

Bericht door .Fee » 22 december 2012, 19:12

Ik kan heel goed begrijpen dat je bang bent, maar ik denk wel dat er goed nieuws is voor jou. Moest het nu echt slecht geweest zijn hadden ze je vandaag al kunnen bellen hé! Ik duim dus voor 2 hele goede embryo's om terug te plaatsen morgen!!

Ja, we zijn ook wel blij dat we mogen starten, 't is te zeggen, blij en bang tegelijk hé. Maar voor onze laatste terugbetaalde poging zetten we echt alles op alles, dus hopelijk brengt dat een positief resultaat met zich mee!!

lieskem

Bericht door lieskem » 23 december 2012, 23:58

Vandaag tp gehad van 2 embykes. De rest deelde nogal traag en ze wisten nog niet of er iets ingevroren kon worden. Nu afwachten...

xxx

.Fee

Bericht door .Fee » 25 december 2012, 14:39

En nu in die vreselijke wachtweken hé Lieskem... Wanneer heb je bloedname? Moet je nu na de tp nog medicatie nemen?
Veel sterkte nog in deze moeilijke weken!!

Ilse_1977

Bericht door Ilse_1977 » 3 januari 2013, 13:18

dag dames, hier bijna net hetzelfde verhaal: wij zijn nu aanbeland aan onze 6de en laatste betaalde poging voor een brusje. Onze dochter is er gekomen met de 2de ICSI poging, en nu wilt het blijbaar niet meer lukken, ondanks het feit dat we telkens mooie top embryotjes hebben, weinig of geen cryo's. We hadden van onze 4de poging een cryootje, en dat was ook niet ingenesteld. Nu op 24 januari starten we terug op, en dan als het negatief is, dan stoppen we ermee...
Ik heb nu wel schrik om terug op te starten, wetende dat ge 50% kans hebt dat het lukt of mislukt.
Dit zal waarschijnlijk verruit de moeilijkste poging zijn denk k'ik.
Ik blijf wel super hard genieten van ons prachtexemplaar, zo'ne deugeniet, en hare tetter staat ni stil, ze wordt deze maand 21maanden..

Nu had ik nog een vraagje voor jullie, bij ons hebben ze al gezegd dat ze voor de laatste poging er graag 2 zouden willlen laten terugplaatsen, hebben ze bij jullie ook die vraag gesteld? Ik zou dat wel willen overwegen, maar mijn man ziet dat echt niet zitten.
Wij zijn in behandeling bij Prof D'Hooghe in Gashthuisberg Leuven.

groetjes, en veel succes,

Ilse

.Fee

Bericht door .Fee » 3 januari 2013, 14:05

Dag Ilse,

Welkom hier! Wij starten normaal gezien een weekje na jou (als mijn cyclus nu geen rare kuren krijgt...).
Tja, de moeilijke vraag: laat je er 1 of 2 terugplaatsen hé. Bij ons ging de dokter ervan uit dat we er 2 laten terugplaatsen, en dat gaan we ook doen. Onze dochter komt ook uit een tp van 2 embryo's dus als we er slechts 1 hadden laten terugplaatsen was zij er misschien niet geweest. Benieuwd wat jullie gaan beslissen! :wink:
Moet jij dan eerst je cyclus onderdrukken aangezien je nu je startdatum al weet?

Ilse_1977

Bericht door Ilse_1977 » 3 januari 2013, 14:14

Hey .Fee, ik moet nu nog mijn pil innemen tot de 19de, zodra mijn ms zijn doorgekomen basisecho en starten op dag 2 met onderdrukking Decaptyl en vanaf dag 3 + Gonal F.
Mijn man zegt de kans bestaat wel dat die twee blijven plakken, hij ziet dat edcht ni ziten...
Ik heb het nu even laten rusten, ik ga dat onderwerp binnenkort terug aankaarten, maar ik vrees dat hij ni van gedacht zal veranderen. En ge moet er met twee achter staan, en verzwijgen is ook geen optie..
Wij hebben altijd maar één terugplaatsing gehad, maar Leuven zou graag ons een dubbele kans geven..

groetjes,

Ilse

.Fee

Bericht door .Fee » 3 januari 2013, 20:13

Ach zo, ik moet geen pil nemen dus de start hangt volledig af van mijn lichaam.

Ik begrijp je man wel hoor, de kans bestaat inderdaad dat ze allebei innestelen. Daar moet je dus rekening mee houden. Het heeft ook door mijn hoofd gespookt hoor (mijn man twijfelde niet om er 2 te laten terugplaatsen), maar ik wil me mijn leven lang niet moeten afvragen wat er was gebeurd als we er 2 hadden laten terugplaatsen. En zeker niet met de tp van onze dochter in het achterhoofd!!
Maar nu eerst hopen dat we er wel 2 mooie hebben om terug te plaatsen binnenkort... :?
Zoals je zegt, verzwijgen heeft geen zin (stel je dan eens voor dat ze allebei blijven!) en dwingen ook niet, dus het zal iets zijn waar jullie samen zullen moeten uitgeraken...

Onze dochters zijn trouwens ongeveer even oud, mooie leeftijd nu hé! :)

lieskem

Bericht door lieskem » 4 januari 2013, 11:13

Hier nog steeds aan het wachten.... Nog een paar dagen geduld...

Ilse, we hebben al een zoontje (nu 14 mdn) en hij is er eentje van 2 teruggeplaatste embryo'kes. Ik heb dus vanaf poging 2 (omdat mijn eicellen van slechte kwaliteit zijn) altijd 2 laten teruplaatsen (als ik er al 2 had :( )
Als jullie een tweeling echt onmogelijk zien zitten, dan is het risico misschien te groot. Ik heb altijd 3 kinderen gewild, dus mogen ze van mij allebei blijven plakken :D
Poging 5 loopt bij ons dus bijna op z'n einde. Begin volgende week weet ik het resultaat...
Ilse en .Fee, veel geluk met jullie volgende poging. Ik hou jullie op de hoogte....
Hopelijk wordt 2013 een superjaar!
Knuffel, Lieskem

Ilse_1977

Bericht door Ilse_1977 » 4 januari 2013, 13:19

hey Lieskem, ooh onze duimen staan hier omhoog!! Wanneer mag je voor BN?
Ik heb het onderwerp effe laten rusten, het is pas tegen 24/01 dat we terug opstarten , dus heb ik nog wel effe de tijd om het terug te bespreken met mijn ventje.... Maar als hij het echt ni ziet zitten, dan mag ik al blij zijn dat we die laatste poging nog kunnen doen, en dan zien we wel wat het wordt..
Hopelijk voor ons allemaal een top 2013!!

groetjes,

Ilse

.Fee

Bericht door .Fee » 5 januari 2013, 12:38

Dan wordt het wel héél spannend bij jou nu Lieskem!! Hopelijk kan je hier binnen een paar dagen goed nieuws brengen!!

lieskem

Bericht door lieskem » 6 januari 2013, 19:26

Resultaat: positief!!! :D :D :D
Volgende maandag terug voor bloedname, hopelijk dan ook ok, dan durf ik pas op de roze wolk...
Nu nog even bang afwachten, maar we zijn wel heel blij natuurlijk!!!
2013 is dus goed ingezet, veel succes voor jullie allemaal!!!!
Dikke knufxxx
Lieskem

.Fee

Bericht door .Fee » 6 januari 2013, 19:57

Wow Lieskem, een hele dikke PROFICIAT meid!!! Super nieuws!!! Nu op naar een goede stijging van je HCG!! Ik ben zo blij voor jullie!! :D
Weet je je HCG-waarde? Dan heb je misschien al een idee of je mag hopen op een tweeling? :wink:
Houd ons wel op de hoogte hé!

Ilse_1977

Bericht door Ilse_1977 » 7 januari 2013, 13:12

hey Lieskem, super!! Amai zo'n goed nieuws!! Hopelijk blijft het hcg mooi stijgen,hé. En dan ben je vertrokken...
Dit was je 5de poging?

Groetjes,

Ilse

lieskem

Bericht door lieskem » 7 januari 2013, 23:16

Dit was idd mijn 5de poging. Mijn hcg stond gisteren (14 dagen na tp) op 370. Die mevrouw van de monitoring zei dat dat perfect normaal was.
Hoe gaat het met jullie??? X

Plaats reactie