Clomid - follikelmetingen

Zelda

Bericht door Zelda » 26 juli 2013, 11:06

Hey Nina,

Het is uit onze handen nu.. We hebben ons best gedaan :D
Eergisterenavond laat en gisteren overdag moeten klussen om de meeste kans te hebben.

Maar vanavond na het thuiskomen van het werk ga ik toch nog eens klussen, kwestie van zeker te zijn :wink:

Hoe voel je je vandaag?
Heb jij een voorkeur voor een jongentje of een meisje?

Groetjes

Mme Nina

Bericht door Mme Nina » 26 juli 2013, 13:36

Hey Zelda,

Ga jij er al vanuit dat het bij mij gelukt is? By the way, ik heb geen voorkeur meer door die lijdensweg.

Deze morgen een licht ontbijt binnengewerkt, maar toen ik een ontbijtkoek met veel chocolade werd aangeboden, begon mijn maag toch te protesteren.

Op dit moment zo goed als geen geelkopjes op mijn gezicht te bespeuren. Mijn afscheiding ziet er eigenlijk wel goed (in vergelijking met mijn vorige cyclus). Nog niets roods opgemerkt!

Heb je je eisprong al gevoeld? Probeer zo veel mogelijk te klussen é. Je weet maar nooit...

Groetjes

Nina

Zelda

Bericht door Zelda » 26 juli 2013, 18:06

Hey Nina,

Door al die dingen die in deze cyclus anders zijn dan in de voorgaande heb ik inderdaad wel de neiging te denken dat het zover is bij u.
Je moet ook positief denken en het is ook al vrijdagavond nu, normaal moest je dan toch al iets beginnen merken van de :evil: die in aantocht zijn.

Wanneer ga je testen?

Ik heb geen eisprong gevoeld denk ik. Weet ook ni hoe dit zou moeten aanvoelen..
Wat voelde jij?

Groetjes
Zelda

waitykaty

Bericht door waitykaty » 26 juli 2013, 19:14

Hello Ladies,

Ik ben een weekje op vakantie geweest :D
Mijn NOD is voorzien voor maandag maar ik heb sinds deze week weer alle pms symptomen die maar bestaan. Heb vandaag een vroege test gedaan en het is weer niets.
Ik heb dinsdag een afspraak met mijn arts, er zit deze maand een hsg onderzoek aan te komen. We zullen zien wat hij daarna zegt. Als er niets te vinden is probeer ik nog een keer of 2 IUI, als er iets scheel dant wordt het IVF.
Ben het alleszins kotsbeu!

Heel veel succes voor jullie!

groetjes,

Zelda

Bericht door Zelda » 28 juli 2013, 18:47

Waitykaty,

Amai fijn, zo een weekje vakantie!! Waar zijn jullie geweest?

3 dagen voor de NOD is mss ook wat vroeg om al te testen? Morgen mss opnieuw een testje doen?

Ik kan goed begrijpen dat je het kotsbeu bent! Het is niet leuk om het zolang te moeten proberen! Maar het is voor het goede doel! Uiteindelijk zal je een lief klein baby'tje in je armen kunnen houden!

Nina,

Vandaag is uw NOD zeker? Heb je al een testje gedaan? Ben super nieuwsgierig en hoop dat je goed nieuws voor ons hebt!!

Groetjes
Zelda

waitykaty

Bericht door waitykaty » 28 juli 2013, 21:52

Hello Zelda,

We zijn naar Italië geweest :D .
Ik heb vandaag nog eens getest en het was negatief, niets aan te doen! Ik laat morgen bloed prikken want heb dinsdag afsrpaak bij de arts voor het verdere verloop. Zal deze maand een hsg onderzoek hebben en daarna, als er niets aan de hand is, nog eens 2 of 3 IUI's. Als er wel een probleem is wordt het IVF.
Ondertussen zijn er dit weekend 2 koppels die ons aangekondigd hebben dat ze zwanger zijn en 1 koppel waarvan de baby dit weekend is geboren... Allemaal super voor hun natuurlijk maar het is toch wel confronterend om te zien hoe het bij anderen wel lukt (meestal zonder teveel pillen/spuiten en planning) en bij ons(met pillen, spuiten, verplichte nummers, inseminaties, echo's en bloedprikken) niet. *zucht*

Nina,
Hopelijk heb jij goed nieuws!! Ben ook nieuwsgierig :D

Zelda

Bericht door Zelda » 28 juli 2013, 23:07

Hey Waitykaty,

Daar ga ik ook het liefste op vakantie :D

Spijtig om te horen dat de test vandaag ook negatief was. Ik had het je echt gegund!

Dat hsg onderzoek moet je dan direct na je regels doen? Moet je daarvoor lang op de resultaten wachten? Mag je ondertussen deze maand ook al opnieuw een behandeling ondergaan met hormonen of wordt dat dan even stilgelegd?

Het is niet leuk om die aankondigingen te krijgen terwijl je het zelf ook zo graag wil...
Hopelijk kan je hun snel ook het goede nieuws brengen!

Mme Nina

Bericht door Mme Nina » 29 juli 2013, 8:34

Hello ladies,

Een druk weekend gehad :D en een grote teleurstelling :( .

Mijn maandstonden zijn nu helemaal doorgekomen. Als de nieuwe poging niet gelukt is, moeten we overstappen naar IUI.

De misselijkheid is wel nog een eindje blijven aanhouden, waardoor ik vrees dat ik nog diabetes zou hebben.

Waitykaty, spijtig dat het ook niet jou gelukt is. Ik snap maar al te goed hoe jij je voelt.

Vandaag ben ik opnieuw met clomid begonnen... terug een nieuwe kans.

Hou moed meiden!

Nina

Zelda

Bericht door Zelda » 29 juli 2013, 9:38

Hey Nina,

Wat erg om te horen :(

Waarom wijst aanhoudende misselijkheid dan op diabetes?

Ik ben nu al een week op mijn eten ah letten (niet meer snoepen, enkel nog water drinken en kleinere portie's) en nu ben ik toch wel kleine kg bij op 1 week! Ik snap er niets van... :shock:

Zelda

Mme Nina

Bericht door Mme Nina » 29 juli 2013, 10:19

De hormonen é Zelda. Sinds ik in behandeling ben, ben ik serieus verdikt. Ik durf zelfs niet meer op de weegschaal staan.

Ik probeer om gezond te eten, maar de laatste twee weken is het mislukt.

Volgende week moet ik normaal gezien naar de gynaecologe. Ik zal eens vragen hoe ver ik kan gaan, want door de mislukte pogingen komt het einde van de behandelingen ook in zicht. En daar ben ik nu serieus bang voor geworden.

Hier en daar krijg ik mensen te horen die ook problemen hebben gehad om zwanger te worden, maar altijd is het een andere situatie.

Ik hoop voor jou dat het wel lukt.

Zelda

Bericht door Zelda » 29 juli 2013, 10:59

Heb je met de IUI dan geen grotere kans om zwanger te worden als op de gewone manier met klusschema?

Er zijn toch nog vele mogelijkheden die jullie kunnen proberen om zwanger te worden! Je moet het nu niet opgeven!! Kop op meid!

Groetjes

Mme Nina

Bericht door Mme Nina » 29 juli 2013, 11:17

Ik heb gelezen dat je met IUI 10 % meer slaagkans heb om de hindernis van de slijmprop al weggewerkt wordt.

Ondertussen krijg ik meer en meer klachten voor dingen die nog niet gedaan zijn. Tja, ik heb iets anders aan mijn hoofd zenne.

Alles nu zo goed mogelijk afwerken en dan naar mijn bed. En niemand mag me dan nog storen...

waitykaty

Bericht door waitykaty » 29 juli 2013, 11:46

Hello,

Damn, had gehoopt op een positief verhaal!
Waarom denk je dat misselijkheid een voorbode is van diabetes? Als je diabetes hebt ga je heel veel drinken, vaak naar toilet, word je heel mager, voel je je heel slecht. Ik was ook misselijk van Clomid!
Je hebt nog opties voor de behandeling:
Menopur of Gonal F via inspuitingen (absoluut niet pijnlijk en je kan het zelf), dit geeft betere resultaten dan Clomid (baarmoederslijmvlies groeit beter, minder bijwerkingen.)Dit kan je 6 keer terugbetaald doen.
De stap erna is IUI met gonal of menopur of Clomid (zou ik niet doen gezien de vervelende bijwerkingen).
Ook weer 6 keer terugbetaald.
Ik heb 6 keer clomid gehad, 1x gonalf en nu 3 keer gonal en IUI (heb de 6 keer gonal f niet opgebruikt omdat mijn geduld op was :oops: )
Zelda,
HSG is tijdens de regels :shock: :? en dan kan je die maand ook geen behandeling volgen. Weer wachten...
Zullen zien wat de dokter morgen zegt.

Zelda

Bericht door Zelda » 29 juli 2013, 13:47

Nina,

Bedoel je klachten op het werk van dingen die nog niet gedaan zijn? Welke uren heb je dat je dan deze namiddag al kan gaan slapen?

Waitykaty,

Dat klinkt niet leuk nee! Laat morgen iets weten wat de dokter gezegd heeft he.

Groetjes

waitykaty

Bericht door waitykaty » 30 juli 2013, 15:49

Ben bij de dokter geweest en heb half augustus een volledige kijkoperatie. Deze maand is het dan pauze en als er niets ernstig aan de hand is heb ik nog 3 keer IUI.
Ik mag ook vroeger overschakelen naar IVF maar hij vindt dat nog niet nodig en ik eigenlijk ook nog niet.We zullen zien hoe ik daar na nog een mislukte IUI over denk.

groetjes,

Plaats reactie