L.I.F.E Leuven

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
babske

Bericht door babske » 27 januari 2010, 10:50

Amai dames, jullie hebben allemaal schitterende resultaten van de PU!! Das toch al goed nieuws om te starten hé :D
Hoe is het met de pijn? Hopelijk valt het vandaag al wat beter mee?

Noa en Rhune, ik dacht dat jullie vandaag tp hebben als ik me niet vergis. Laat ons hier weten hoe het is gegaan hé. Ik ben benieuwd. Ik ben nog steeds heel hard voor jullie allen aan het duimen.

Succes!!!

Noa09

Bericht door Noa09 » 27 januari 2010, 12:08

Hoi babske,

Je hebt goed geduimd hoor!
Ik houd uiteindelijk 4 eicellen over en ze hebben er 2 teruggeplaatst, geen toppertjes maar als het twee koppige zijn is het ook goed he (of zelfs 1).
Hier is de pijn echt goed te doen, van de terugplaatsing zelf heb ik niks gevoeld.
Ik ga het nog een beetje rustig aan doen vandaag.
Het eindeloos lange wachten kan weer beginnen...

Noa09

Rhune

Bericht door Rhune » 27 januari 2010, 12:15

hallo,

een goed resultaat he, en twee eicellen terug geplaats super, heb gevraagd voor mijn volgende poging ook twee cryo terug te plaatsen.

ik had wel weer pijn en dokter gordts raade me aan om goed te rusten, ze heeft na de terugplaatsing nog iets gedaan met een kather of zo vrij pijnlijk geen idee waarom ze dat heeft gedaan,

maar bon het resultaat , ik ben echt teleurgesteld, van de 16 eicellen zijn er maar 6 goed bevrucht, blijkbaar zijn er van de 16 maar 11 goede overgebleven, de andere waren reeds al slecht tegen dat de bevruchting moest plaatsvinden blijkbaar tellen zij dus p 11 eicellen en daarvan 6 goede, ze hebben 1 toppertje teruggeplaatst.
Ik had echt beter verwacht, ook al zei de mevr. dat het echt wel een mooi resultaat is maar toch ergnes knaagt het aan mij. maar ja hopelijk hebben we de 5 in de vrieser niet meer nodig he .

zo ga verder rusten se

tot gauw
Kelly

Noa09

Bericht door Noa09 » 27 januari 2010, 12:26

Hoi Kelly,

Vervelend dat je nog altijd zo'n pijn hebt...
Bij mij helpt het soms als ik op mijn zij ga liggen, in foetushouding.
Neem je Dafalgan Forte? Soms helpt dat een beetje he.
Ik begrijp je reactie/teleurstelling wel hoor, ik ben zelf teleurgesteld dat ik weer geen toppertje heb en had liever 3 cryo's ipv 2 gehad, maar je kan daar zelf niks aan doen he.
Je denkt altijd dat het nog beter had gekund he.
Maar probeer positief te blijven, je hebt wel een toppertje!
En het is ook knap dat je er nog 5 in de vriezer hebt.
Komaan he, wij verdienen nu echt wel allemaal een extra grote dosis geluk!

Veel beterschap!

Noa09

beurtflight

Bericht door beurtflight » 27 januari 2010, 13:15

Noa, twee tegelijk teruggeplaatst? Dacht dat het maar per één gebeurde?

Kelly, je kunt er weinig aan doen hé. Maar je had dan toch een toppertje. Laten we duimen en hopen dat hij of zij blijft hangen.

Hier gaat het al beter. Maar buikpijn is nog niet over, en het licht bloedverlies ook ni. Ik word door mijn ventje gedwongen te blijven liggen en niet te veel rond te lopen. hij is bezorgd. Hoe lief hé. :D

Moet wel zeggen dat de zenuwen voor vrijdag de kop opsteken.

Bedankt voor de steun allemaal

XXX eefje

Rhune

Bericht door Rhune » 27 januari 2010, 15:24

Hey Noa

ja hoor ik neem dafalgan Forte, dokter gordts vermoed dat dit komt omdat er zoveel eicellen waren.

en zoals je zelf zegt ik denk inderdaad het had beter gekund maar moet eingelijk wel tevreden zijn met het resultaat, we hebben er immers nog 5 in de vrieser en inderdaad een toppertje terug geplaatst.

Eef,
ja is best wel spannend he , ik duim voor jou ook voor een super resulaat.

Moppie, hoe is het met jou?

groetjes
Kelly

Noa09

Bericht door Noa09 » 27 januari 2010, 17:17

Hoi,

Eefje, bij mij hebben ze de eerste keer eentje teruggeplaatst en bij de tweede en nu dus de derde terugplaatsing telkens twee.
Ik ben 35j en heb nog geen toppertje gehad, als het 2 toppertjes waren zouden ze dat niet mogen doen omdat het risico op een tweeling daardoor sterk verhoogt (k vind 15% kans anders ook al vrij veel :shock: )
Luister (voor deze keer hihi) maar goed naar je ventje, denk echt dat zoveel mogelijk rusten nu het beste is voor jou.
Jij gaat vrijdag ook goed nieuws krijgen, ik ben er zeker van!
Enne, moppie, word maar snel weer helemaal beter he!

Noa09

beurtflight

Bericht door beurtflight » 28 januari 2010, 11:49

En meiden, nog veel last van de PU?
Hier valt het mee, maar voel het toch nog steeds. Af en toe percies maandstondenpijn. :(

En niet te veel zenuwen? Bij mij is het nog ni teruggeplaatst en heb er nu al...

babske

Bericht door babske » 28 januari 2010, 12:39

Noa, ik heb verleden keer wel twee toppertjes teruggeplaatst gekregen. Dus dat wordt toch wel gedaan hoor. Ofwel is het omdat het al onze vierde poging was? Alhoewel, in de vorige kliniek waar ik was plaatste ze ook vanaf poging drie twee toppertjes terug.

Jullie hebben in elk geval allemaal een mooi resultaat als je het mij vraagt! Ook al zijn het niet allemaal toppertjes die teruggeplaatst werden.... Maar dat wil absoluut niks zeggen hoor.

Vanaf nu is de periode van het lange wachten aangebroken... Enig idee hoe jullie je tijd gaan opvullen? Want dat vond ik altijd het moeilijkste.

Ik ga hier gewoon verder duimen voor een goed resultaat!!

Come on girls!!!!!

Rhune

Bericht door Rhune » 28 januari 2010, 17:44

Hallo,

hier een helse nacht achter de rug, de dokter van wacht is zelf moeten komen, zo harde steken in mijn buik, ik moest er zelf van overgeven van de pijn.

weet niet wat het was maar precies of ze staken met een naald in mijn buik, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. doker kon nie veel doen dan bevestigen dat ik precies veel pijn had, tegen dat hij er was was het al een stuk minder ,

vanmorgen naar leuven gebeld en dokter Puttemans heeft teruggebeld. het zou echt komen van de zware punctie die ik heb moeten ondergaan blijkbaar was die een pak zwaarder dan verwacht omdat ik heel veel folikels had, ziet mijn baarmoeder en eierstokken af, moet om de 4 uren dafalagan nemen iendien het niet betert moet ik terug bellen om een echo

echt dit is er te veel aan, ben op en de wachtweken zijn pas bbegonnen, ik hoop echt dat dit voor een goed doel is

Eefje, veel succes morgen

Noa09

Bericht door Noa09 » 28 januari 2010, 20:37

Hoi,

Babske, dan heb ik het mss verkeerd begrepen, maakt niet uit he.
Je gaat er altijd van uit dat je méér kans hebt met een toppertje maar er komt toch een hele grote dosis geluk bij kijken ook denk ik...
Dat wachten... heb ik nog geen overlevingsstrategie voor gevonden, helaas...
Nog maar één dag om en ik word al zot!
Ik heb dan ook nergens zin in, dat is het grootste probleem.
Als je iets doet wat je leuk vindt gaat de tijd tenminste om.
Ik probeer mezelf te dwingen iets te doen wat ik normaal gesproken leuk vind, bv iets gaan drinken met vrienden, lekker gaan eten (snackske), naar de film gaan, ...
Maar hoe meer ik probeer er niet aan te denken, hoe erger het wordt :shock:
Kelly, de pijn die jij beschrijft heb ik ook telkens gehad na IUI, zo erg dat ik bijna naar spoed moest.
De huisarts zei dat het 'gynaecologische pijn' was door prikkeling van het buikvlies, zelf denk ik dat het een opstoot van mijn endometriose is.
Wat het ook is, het put je volledig uit en een Dafalgan helpt echt NIKS bij mij tegen dat soort pijn...
Zoveel mogelijk liggen met je benen opgetrokken als dat gaat.
Ik hoop heel hard voor je dat je goed kunt slapen vannacht want de pijn neemt echt wel af na enige tijd.
Héél veel sterkte meid!

Noa09

beurtflight

Bericht door beurtflight » 29 januari 2010, 12:48

Dag meiden,

Ben deze morgend geweest voor de terugplaatsing. Blijbaar zijn er uit de 15 eicellen, 5 embryo's uitgekomen. 1 toppertje en 3 7-delige en 1 9-delige. Toppertje is teruggeplaatst en de rest de vriezer in. :D Lijkt weinig, maar ben wel blij. 10 februari terug voor bloedname, de wachtweken kunnen beginnen.

@Kelly: Gaat het alwat beter?
@Noa: Lukt het om je gedachten te verzetten? Als je goede tips hebt, steeds welkom hè.

beurtflight

Bericht door beurtflight » 29 januari 2010, 12:50

babske schreef:Noa, ik heb verleden keer wel twee toppertjes teruggeplaatst gekregen. Dus dat wordt toch wel gedaan hoor. Ofwel is het omdat het al onze vierde poging was? Alhoewel, in de vorige kliniek waar ik was plaatste ze ook vanaf poging drie twee toppertjes terug.

Jullie hebben in elk geval allemaal een mooi resultaat als je het mij vraagt! Ook al zijn het niet allemaal toppertjes die teruggeplaatst werden.... Maar dat wil absoluut niks zeggen hoor.

Vanaf nu is de periode van het lange wachten aangebroken... Enig idee hoe jullie je tijd gaan opvullen? Want dat vond ik altijd het moeilijkste.

Ik ga hier gewoon verder duimen voor een goed resultaat!!

Come on girls!!!!!
Bedankt babs voor de steun. :D

moppie 1974

Bericht door moppie 1974 » 29 januari 2010, 16:19

he wachtende meiden,

he kelly hoe gaat het nu met je meid? amai als ik dat allemaal lees dan krijg ik wat schrik..
heb ook veel last van mijn buik.. is best wel opgezwollen en heel gevoelig.. ik had ook wat vocht in de buik zodus zal daar wel aan liggen zekers..en van mijn hoesten he.. irritatie op de luchtpijp.. ik zit hier nu met mijn aerosol op..
ik durf wel bijna niets in te nemen.. je bent precies steeds bang om iets verkeerd te doen of te eten.. ach ja we zullen toch gewoon moeten afwachten he..

allemaal veel succes en heel veel sterkte!!!
liefs moppie xxx

Noa09

Bericht door Noa09 » 29 januari 2010, 16:26

Kelly, Moppie,

Laat jullie maar lekker verzorgen zodat jullie er snel weer bovenop zijn!
Alle extra last kunnen jullie nu wel missen!

Héél veel liefs,

Noa09

Plaats reactie