L.I.F.E Leuven

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
beurtflight

Bericht door beurtflight » 5 april 2010, 20:56

Ik had die cyste al verleden jaar voordat we begonnen met IVF. Maar toen was die nog klein. Blijkbaar is hij nu fel gegroeid en niet gekrompen met de pil te nemen. Dus ik vrees het ergste.

Had jij ook zo'n pijn in je buik. Precies heel mijn linker kant die pijn doet. Man, en dafalgan werkt blijkbaar niet echt meer.

Laat morgen zeker iets weten.

Is kl... dat wachten en niets kunnen doen. :evil:

Noa09

Bericht door Noa09 » 5 april 2010, 21:25

Hoi beurtflight,

Ja, ik had héél veel pijn in mijn buik, maar ze zeiden dat die wsch eerder voortkwam van de darmen dan van de cyste (had daar mijn twijfels over).
Vraagje, waarom neem je Dafalgan?
Ik weet dat Life daar bij zweert, maar enkel tijdens de wachtweken na de TP mag je geen andere pijnstillers nemen hoor.
Ik neem als ik echt erge pijn heb Appranax 500.
Life heeft voor pijn na de TP ook eens Voltaren 25mg voorgeschreven (3x/d).
En voor de MK mocht ik suppo's van Voltaren nemen.
Als ik jou was, zou ik een sterkere pijnstiller nemen waar je anders goed mee bent.
Je moet toch niet nodeloos afzien nu he.
Ik houd geen pleidooi voor pijnstillers hier hoor, maar als het moet dan moet het, het is allemaal al lastig genoeg.
Probeer je goed te verzorgen meisje, en rust wanneer het kan, als je oververmoeid bent wordt de pijn en last erger (bij mij toch).
Ik denk aan jou morgen!

Noa09

Noa09

Bericht door Noa09 » 5 april 2010, 21:48

Hoi dames,

Heb eens een vraagje.
Wie van jullie die in behandeling is bij Life heeft al eens een cryopoging gehad?
Zelf heb ik er 1 gehad met inname van Estrofem en na de TP Utrogestan erbij.
Hebben sommigen onder jullie andere medicatie gehad en indien ja, welke?
Als je hier op het forum leest, lijkt het alsof cryo's die in een natuurlijke cyclus worden teruggezet vaker blijven 'plakken'.
Doet LIFE dit ook bij jullie weten en in welke omstandigheden?

Alvast bedankt,

Noa09

Rhune

Bericht door Rhune » 5 april 2010, 22:47

Hey beurtflight

Ik hoop voor goed nieuws voor jou morgen en dat het zeker niet tot een operatie komt, this toch klote he , vraag me echt af wanneer wij met ons allen eindelijk wat geluk mogen hebben

Noa,

ik heb al 3 cryo pogingen achter de rug, estrofem en dan de vaginale tabbletten van ustrogestan moet ik nemen voor de rest niks , dus eigenlijk is dat in je natuurlijke cyclus hoor , maar ik dacht dat ze net na je eisprong het terugplaatsen zodat je baarmoeder er klaar voor is.

hier is het nog een weekje afwachten , voor we het verdikt officieel gaan krijgen , sinds vandaag begint de buikpijn op te steken en dan weten we hier genoeg he

zo ga er nu in kruipen want sta er heel de week alleen voor op het werk

dada

Noa09

Bericht door Noa09 » 6 april 2010, 9:40

Hoi,

Beutflight, ik ben voor je aan het duimen hoor!

Rhune, Dr. Sy. Gordts heeft eens tegen mij gezegd dat je geen eisprong hebt als je Estrofem neemt, nu kan ik niet meer volgen???
Weet iemand hoe dit juist zit?
Ik hoop dat je buikpijn vals alarm is meid!

Noa09

Rhune

Bericht door Rhune » 6 april 2010, 18:17

Hey Noa,

Oe meen je dat nu ? ik heb me laten vertellen ( wel nie door dokters) dat je terugplaatsing krijgt na je eisprong, zal het straks is opzoeken se

beurthfligth hoe is het met jou?

beurtflight

Bericht door beurtflight » 6 april 2010, 19:23

Hey meiden

Deze morgen naar Life geweest. Ik had prof. Gordts deze morgend. Hij wil nog afwachten. Als de cyste binnen 4 à 5 weken niet verdwenen is, is het een opflakkering van endometriose en zal er een laproscopie moeten komen. Als hij zou wegtrekken, wat ik niet geloof, aangezien ze al 6 maanden (inkleindere vorm) aanwezig is, kunnen we verder met de cryo. Dus 12 mei terug voor onderzoek.

Pfff...

Noa09

Bericht door Noa09 » 6 april 2010, 19:30

Hoi Beurtflight,

Heeft Prof. Gordts ook gezegd waarom hij denkt dat de cyste alsnog zou kunnen weggaan en waarom dat dan tot hiertoe nog niet gebeurd is?
Kunnen ze via bloedname en echo en/of MRI niet zien welk soort cyste het juist is?
Nu ben je nog niks wijzer geworden he... is om zot van te worden...
Waarom nu nog wachten als er een ernstig vermoeden van endometriose is vraag ik me af, endo gaat toch nooit vanzelf weg dacht ik (vermindert wel bij zwangerschap maar ja).
Heel veel sterkte met het ellendige afwachten meisje, ik zit echt met je in!

Noa09

beurtflight

Bericht door beurtflight » 6 april 2010, 19:43

Noa

Nee, hij heeft niet gezegd waarom. Als ik zei dat die er al zat, wil hij blijkbaar dit niet horen. Hij zei enkel dat het mogelijk was dat de cyste is ontstaan bij de laatste vruchtbaarheidsbehandeling. Maar toch snap ik het niet. Over een BN hebben ze niets meer gezegd.
Ja het wachten is echt niet te doen meer...

vlekjestreepje

Bericht door vlekjestreepje » 8 april 2010, 10:24

Hey,

Ik heb gisteren mijn eerste cryo terugplaatsing gehad.
De dokter heeft me bij mijn laatste bn ook gezegd dat je geen eitjes aanmaakt met estrofem. Moeten jullie ook 2 pilletjes 2 keer per dag innemen?

Groeten en veel succes allemaal

Noa09

Bericht door Noa09 » 8 april 2010, 11:42

Hoi vlekjestreepje,

Aha, dan is het dus idd een kunstmatige cyclus, thanks!
Ik moest vorige keer op dag 2 vd cyclus starten met 1 pilletje Estrofem per dag en vanaf dag 8 moest ik telkens 2 pilletjes innemen.
Op dag 15 had ik de eerste echo, op dag 19 de tweede echo, en pas op dag 25 (!!!) de TP (opbouw BMS verliep erg traag bij mij)...

Héél veel succes!

Noa09

Rhune

Bericht door Rhune » 12 april 2010, 17:20

Hallo,

Vandaag bloedafname gehad en heb eindellijk na bijna 4 jaar goed nieuws vernomen ik ben ZWANGEr :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: , het is nog weel voorzichtig want heb ontzettend veel bang dat het mis gaat lopen.

mijn zwangerschasphomronn stond op 176 blijkbaar was dit goed , en moest ik me geen zorgen maken over de buikpijn.

Ik had dit totaal niet verwacht echt nie, heb echt lage rugpijn en buikpijn dus duimen jullie aub mee da thet goed mag gaan??

donderdag heb ik opnieuw een bloedafname heb er nu al zeneuwen voor.

Ik hoop dat jullie binnenkort ook opnieuw goed nieuws mogen brengen.
amai zo bang hartje nie normaal .

groetejs
Kelly

LittleBean

Bericht door LittleBean » 12 april 2010, 18:37

Proficiat!

Driedubbele Duim!

LB

Noa09

Bericht door Noa09 » 12 april 2010, 20:15

Waw Kelly!

SUPER!! Keigoed!!
Kan geloven dat je zenuwen hebt!
We duimen met je mee!

Noa09

Rhune

Bericht door Rhune » 15 april 2010, 17:24

Hallo

Hoe is het met jullie ? Noa al wat vorderingen wanneer mag je nu terug starten?

hier super goed, afgelopen twee dagen wat ongerust omdat ik toch wel wat buikpijn had wat veel maar mijn angst was voor iks, vandaag terug bloedafname en alles loopt goed mijn waarde was nu 376 dus goed verdubbeld, maandag terug bloedafname , is altijd wat strsseerend maar ben blij met zoveel opvolging eenmaal telefoontje er is ben ik zo opgelucht .

grtz
Kelly

Plaats reactie