test positief maar hcg waarde te laag

IVF Forum
Plaats reactie
Zofia
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2015, 18:19

test positief maar hcg waarde te laag

Bericht door Zofia » 5 juli 2015, 17:14

wij hebben er net onze tweede IVF poging opzitten. Bij de eerste was er geen embryo om terug te plaatsen. Bij de tweede poging waren er 3 embryo's, waarvan 1 topper die ze teruggeplaatst hebben. De 2 andere zijn ingevroren.
Bij de bloedtest na 12 dagen bleek dat ik zwanger was. De hcg waarde stond echter maar op 17. Bij de tweede bloedtest 3 dagen later bleek dat de hcg waarde nog altijd maar op 18 stond. Daarop hebben ze dus beslist om te stoppen met de hormonen die ik nog inbracht en te wachten op de volgende maandstonden...
Heeft iemand dit nog meegemaakt dat de test positief was maar de waarde te laag? Kunnen ze hier de volgende keer iets aan doen, of is dit louter toeval?
Ik vind het zo teleurstellend dat alles perfect was deze keer, maar door die waarde toch alles verpest werd en voor niets is geweest..

Polleke
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 november 2014, 13:21

Re: test positief maar hcg waarde te laag

Bericht door Polleke » 5 juli 2015, 18:16

Zofia,

Bij onze eerste IVF poging in november, had ik 12 dagen na de terugplaatsing HCG waarde 15. Toen was ook beslist dat ik met de utrogestan moest stoppen en dat m'n regels dan zouden komen en de HCG op 0 zou komen. Enkele dagen later kreeg ik m'n regels en moest ik terug bloed laten trekken: HCG 17. Een week later HCG 45, nog een week later 52, daarna is het pas gedaald. Ze dachten toen dat het een buitenbaarmoedelijke zwangerschap was, die zich zelf heeft opgelost. Het kan natuurlijk ook een gewone zwangerschap geweest zijn, die van het begin al niet goed aan het lopen was. Bij mij heeft het nadien nog 1.5 maand geduurd voordat m'n HCG helemaal op 0 stond. Ik hoop dat ik je met m'n verhaal niet nog banger maak, want ik wil gewoon aangeven dat zo'n waardes wel meer voorkomen. Ik denk dat als je spontaan probeert om zwanger te worden en je hebt een hele lage HCG waarde, dat je dat niet zou weten. Het is enkel omdat ze bij ons alles zo goed in de gaten houden, dat we weten dat er iets is of dat er iets geweest is. Ik vond die lage HCG waardes eigenlijk moeilijker om mee om te gaan, dan dat de poging gewoon helemaal mislukt was. Ik snap dat je teleurgesteld bent, maar hopelijk kan je je optrekken aan het feit dat er nog 2 mini's in de vriezer zitten. Veel goeie moed gewenst!
06/2012 pilstop
09/2012 PCO + Duphaston
05-10/2013 5 cycli Clomid
11/2013 LEO + endometriose vastgesteld
01-06/2014 Clomid + Metformax
07-09/2014 Decapeptyl
10/2014 IVF 1
02/2015 IVF1.2
03/2015 IVF1.3
07/2015 IVF 2

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: test positief maar hcg waarde te laag

Bericht door lieze81 » 5 juli 2015, 19:43

Wij in Januari bij de 2e ivf een hcg waarde van 130. Niet laag dus, maar 2 dagen later stond die nog steeds 130. Ik werd naar huis gestuurd, mocht nog een weekend de utro door nemen, maar moest niet te veel hopen. de maandag was de hcg gezakt naar 85. Toen mocht ik wel stoppen met de utro. 7 dagen later stond het alweer terug op 0.

zoals hierboven al aangegeven , iemand die op natuurlijke manier probeert, is zich hier meestal niet van bewust. die krijgt gewoon haar ms wat later.
Maar aangezien wij zo vroeg mogelijk al moeten testen zodat ze ons goed kunnen opvolgen zien ze het meteen.
Jammer voor ons, maar we moeten een manier vinden om ermee om te gaan (makkelijk gezegd, ik weet het)

Veel sterkte om dit verlies te verwerken, en succes. Hopelijk zijn jullie snel terug zwanger, met een positieve afloop deze keer.
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Julie278
Berichten: 544
Lid geworden op: 17 december 2011, 22:42

Re: test positief maar hcg waarde te laag

Bericht door Julie278 » 5 juli 2015, 21:06

Ook hier al twee keer voorgehad. Wel altijd iets hogere waarde (tot 1000), maar bij mij stond de oestradiolwaarde altijd te laag... Zoals iedereen bier zegt, bij een normaal parcour merk je het niet eens op...

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: test positief maar hcg waarde te laag

Bericht door Wies » 8 juli 2015, 14:44

Ik heb dit ook gehad na de eerste IVF terugplaatsing.
Waarde stond toen op 18; was eerder geweest voor bloedname wegens bloedverlies. Daarna moest ik normaal een week tussen laten voor volgende bloedname, maar bloeden werd heviger, dus opnieuw vroeger geweest. Dit keer stond waarde rond de 60, een stijging dus. Paar dagen later weeral bloedname, en toen was hcg onder de 4 gezakt.
Volgens gynae zou dit erop wijzen dat er innesteling is geweest, want anders geen hcg in bloed; maar dat het dus bij een korte biochemische zwangerschap is gebleven. Op zich was zij er wel positief over, gezien het erop wees dat innesteling mogelijk is.
Zoals de anderen hierboven zeggen: bij een gewone cyclus zou je dit allemaal niet geweten hebben en er dus helemaal niet bij stilstaan, noch je er druk in maken.

Ik wens je alvast veel succes in de toekomst!
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

ongeduldigschaapje
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 april 2016, 21:14

Re: test positief maar hcg waarde te laag

Bericht door ongeduldigschaapje » 14 april 2016, 21:46

Bij mijn vorige tp had ik ook een laag hcg waarde en een paar dagen later was de test negatief. Mijn maandstonden zijn pas meer dan een week te laat gekomen toen ik gestopt was met Utrogestan.
Nu bij de volgende tp heb ik goed nieuws gekregen. Vorige week had ik een positieve bloedtest en vandaag een week later wil ik even een test toen, om zeker te zijn en om een souveniertje te hebben maar de urinetest is negatief. Morgen een nieuwe bloedtest laten doen en terug bang afwachten.
juli 2015: 1ste verse poging: negatief 1.2-1.3 negatief. 2de verse poging: negatief 2.2 innesteling afgebroken 2.3 positief - mk week 5. 3de verse poging: positief - mk week 5. 3.2 negatief. 4de verse poging: positief :D

ongeduldigschaapje
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 april 2016, 21:14

Re: test positief maar hcg waarde te laag

Bericht door ongeduldigschaapje » 15 april 2016, 19:32

hcg waarden gedaald; dus terug afgebroken. Weer niet zwanger :-(
juli 2015: 1ste verse poging: negatief 1.2-1.3 negatief. 2de verse poging: negatief 2.2 innesteling afgebroken 2.3 positief - mk week 5. 3de verse poging: positief - mk week 5. 3.2 negatief. 4de verse poging: positief :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten