verdikte nekplooi, weer chromosoomafwijking?



Plaats reactie
Tessamike
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 juni 2016, 8:59

verdikte nekplooi, weer chromosoomafwijking?

Bericht door Tessamike » 24 juni 2016, 18:14

Ik vroeg mij af of er iemand hier mij kan helpen of iets soortgelijks heeft meegemaakt?

Na een vroege miskraam op 8 weken en in september 2015 een zwangerschapsafbreking te hebben moeten meemaken op 17 weken ( trisomie 13), ben ik nu terug 12 weken zwanger. Er zijn geen erfelijke afwijkingen gevonden bij mij als mijn man dus normaal spraken ze gewoon van 'pech'. En zou een volgende zwangerschap dus niet voor problemen mogen zorgen.

Afgelopen maandag moest ik naar het uz gent voor een vroegtijdige controle van ons kleintje.
De echo zag er tot hiertoe goed uit.. enkel een verdikte nekplooi van 5 mm.. de gyn heeft dan ook direct gezegd dat de kans zeer groot is dat we weer met een afwijking te maken hebben.. ze hebben dan ook een vlokkentest gedaan.
Nu heb ik zelf al veel research gedaan (we moeten tot maandag wachten op de resultaten van de vlokkentest) en zie toch ook bij veel mensen vals alarm bij een verdikte nekplooi. En als er geen erfelijke afwijkingen bij ons zijn gevonden hoeft dit volgens mij toch niet te betekenen dat dit direct terug een chromosoom aandoening is?

Ik probeer gewoon ergens hoop en houvast te zoeken om deze zenuwslopende dagen door te komen.. het vooruitzicht weer een kindje te moeten afgeven kan ik echt niet plaatsen.

Iemand??

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten