Hoi dames
Ik ben Saar, 29 jaar en na 3 IUI's zonder resultaat ben ik nu ook lid (in wording) van het IVF-clubje
Voorbije maandag hebben we het counseling-gesprek gehad in Jette. Ik moet zeggen dat ik enorm blij was dat ik al een tijdje meelees hier op het forum en op hun website, zodat ik het gesprek heel goed kon volgen

Het is allemaal nogal wat dat op je afkomt he... Hun brochures en overzicht met planning is wel heel duidelijk en handig.
Nu kan ik voor het eerst sinds laaaaang niet wachten op mijn menstruatie hihi

Die zou er eind volgende week moeten zijn, heb een regelmatige cyclus van een 31tal dagen. Dan starten met inspuiten Rekovelle. Het toeval wil nu dat ik dan op weekend ben in de Ardennen, net op dag 2 wanneer ik voor de bloedname zou moeten gaan. ZUCHT. Mijn vriend en ik hebben al de meest James Bond-achtige trucjes bedacht om excuses te bedenken om even op dat weekend te ontsnappen. Maarja, van de Ardennen naar Jette, dat lukt ook niet op 1 2 3. Ik ben er zeker en vast nog niet klaar voor om mijn vrienden in te lichten over het feit dat we IVF gaan doen. Het enige voordeel dat ik daar heb, is dat er nog niemand zwanger is of kinderen heeft en dat dus geen constant gesprekstopic gaat zijn (in tegenstelling tot wat vaak het geval is bij mijn andere vriendengroep). Datzelfde toeval wil ook dat als de stimulatie vrij lang zou moeten duren, mijn vriend dan weer op weekend is met zijn vrienden tijdens de eventuele terugplaatsing... Ook hij zal een stevig excuus moeten bedenken want zijn vrienden laten hem zomaar niet gaan

Wel hebben we er even over nagedacht om misschien nog een maandje af te wachten. Om de stress van die excuses en planning te vermijden. Maar eigenlijk willen we helemaal niet wachten. Geen idee ook of dat kan/mag van Jette... Moet ik misschien eens voor bellen naar de DM. Bovendien hebben we ons jaarlijks vakantieverlof de laatste twee weken van juni, de ontspanning na de eventuele terugplaatsing dan zou me ook deugd doen waarschijnlijk. Ach wat een gedoe
Voorlopig is mijn idee: afwachten maar en vingers kruisen dat die regels als ze dan eens mogen komen ook eens moeite doen om op de juiste dag te komen :-p Benieuwd of ik daar morgen nog zo over denk...
Gisteren heb ik wel even moeten lachen toen ik achteloos in het reclamefoldertje van de Lidl aan het bladeren was. Volgende week hebben ze granaatappelsap in de aanbieding staan. Toeval?
Veel groetjes en moed voor iedereen,
Saar