weinig follikels

ICSI Forum
rika
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 maart 2008, 17:03

weinig follikels

Bericht door rika » 16 april 2008, 8:11

Dag Lieske,

We zijn aan onze vierde ICSI-poging bezig. Zondagochtend zei de gynecoloog dat er misschien geen pick-up zou zijn, want ik had maar 3 follikels: 1 zeer groter (24mm) en 2 hele kleintjes. De grote zou blijkbaar hormonaal ook alles in de war sturen. Maar 's avonds bleek dat m'n hormonen toch goed waren en gisteren was het dus pick-up: 2 eicellen uit 2 follikels.Vanmiddag moet ik bellen om te horen of ze bevrucht zijn en dan zou het morgen terugplaatsing zijn. Ik reageer niet goed op de stimulatie-medicatie. Anderzijds zei m'n gynecoloog dat 13 of 15 follikels/eicellen niet per sé een beter resultaat is: meer kans op hyperstimulatie en meer kans op cystjes (waar de follikels zaten) die ook de hormoonhuishouding in de war kunnen sturen. Maar dat troost mij niet altijd. Wij gaan een pauze van enkele maanden inlassen hierna, we zijn meer dan 1 jaar ononderbroken bezig en dat wordt zwaar.
Misschien zullen ze bij jou de medicatie aanpassen.
Veel moed alleszins,...

Lieske
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 april 2008, 20:14

Bericht door Lieske » 16 april 2008, 18:43

hey Rika,

Wat goed dat je toch een pick up hebt mogen doen! Ik duim alvast voor jou op een mooi topembryotje. Ik heb vandaag mijn inseminatie gehad. Ik verwacht er niet veel van, maar wat stille hoop koesteren zal wel geen kwaad kunnen hé! Met welke medicatie ben jij bezig?
Ik hou alvast mijn vingers gekruist voor ons alle twee!!

Groetjes Lieske

rika
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 maart 2008, 17:03

Bericht door rika » 17 april 2008, 13:10

Dag Lieske,
De pick-up heeft 2 eicellen opgeleverd, die allebei bevrucht zijn. Eentje is van goede kwaliteit, het andere was veel minder. De gynecoloog heeft ze vandaag allebei teruggeplaatst.
Ik heb al vanalles gehad, Suprefact, Menopur, Decapeptyl, Gonal-F, Puregon, met en zonder Clomid, Pregnyl...maar neem vooral geen voorbeeld aan mij: ik ben een low responder. :wink: Duimen dan maar voor ons allebei, he!!

A'mie
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 juni 2008, 13:59

weinig follikels - FSH waarde

Bericht door A'mie » 23 oktober 2008, 22:20

Hallo meiden,

wie herkent zich in mijn situatie?

In juni eerste ICSI-poging gehad maar zonder resultaat. Ik ben een low responder en had maar 2 follikels, geen bevruchting dus geen terugplaatsing.
Myn gyncaeco raadde ons toen aan om telkens mijn FSHwaarde te meten vooraleer te starten met een nieuwe kuur.
Probleem is nu: die waarde is al maanden te hoog om opnieuw te starten.
Gisteren opnieuw bepaling van FSHwaarde gehad : 12.3, volgens de gynaeco een kans om toch te starten, vandaar dat we opnieuw zijn begonnen met Suprefact en Puregon.
Maar is die waarde 12.3 toch niet te hoog? Hoorde vandaag dat heel wat dokters 10.0 als norm nemen ....
Hoe zit dat bij jullie? Kan iemand mij meer vertellen hierover? Begin me alweer zorgen te maken en vrees weeral een 2de mislukte poging ...

Liefs,
A'mie

Els D
Berichten: 393
Lid geworden op: 2 mei 2007, 16:33

Bericht door Els D » 27 oktober 2008, 16:09

Hallo A'mie,
Ik herken me wel gedeeltelijk in jou situatie. Ik heb al 5isci achter de rug telkens met 2, 3 of 4 eicellen waarvan er 1 of 2 bevrucht werden en teruggeplaats maar zonder resultaat.Ik heb ook ee 4 tal pogingen niet kunnen laten doorgaan omdat ik maat 1 of 2 eicellen had. Wat mij FSH waarden zijn weet ik niet want die hebben ze toen niet geprikt. Ik ga nu eens langs 22/12 bij een andere prof om te vragen of er voor ons eigenlijk wel nog hoop is.

Groetjes,
Els D

Hecate
Berichten: 49
Lid geworden op: 6 mei 2008, 21:38

Bericht door Hecate » 27 oktober 2008, 20:49

dames

ik ben momenteel midden in mijn stimulatiekuur.
Vrijdag na tweede bloedname en echo bleek dat ik wel een 7 tal follikes had maar dat mijn hormoongehalte in het bloed te laa stond waardoor de disis van puregon van 125E naar 300E gegaan is. Ik hoop dat het toch nog aanslaat, moet donderdag op controle!

Ik duim heel erg hard voor jullie allemaal!

dikke knuf
Hecate

A'mie
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 juni 2008, 13:59

Bericht door A'mie » 28 oktober 2008, 9:45

Hey Els,

vind het zeer jammer voor je, weinig follikels of pogingen die onderbroken worden, telkens opnieuw die teleurstelling.
Het verwondert me enorm dat ze jouw FSH-waarde niet prikken vooraleer een nieuwe poging wordt gestart. Wordt nochtans veel toegepast: als de FSH te hoog is, wordt er geen kuur gestart en is 't wachten tot de volgende maand (of de volgende maand, of de volgende maand....) Op zich misschien frusterend, maar als je kan starten met een hogere kans op meer follikels, geeft het meer hoop vind ik.
Goed dat je in december naar andere prof gaat, andere dokters hebben vaak andere meningen, ik duim keihard voor jullie!! Gebruikte je ook telkens Puregon/Suprefact?

Gisteren mijn eerste echo na 5 inspuitingen: nog niets te zien :( maar bloedafname was prima. Volgens de gynaeco geen paniek, morgen opnieuw controle.

Hecate, ook voor jou heel veel succes donderdag!

Kus,
A'mie

Els D
Berichten: 393
Lid geworden op: 2 mei 2007, 16:33

Bericht door Els D » 28 oktober 2008, 16:37

Hallo A'mie,
Ben steeds gestimuleerd met 1/2 amp decapeptyl vanaf dag3 en vanaf dag5 300E gonalF. We hebben ook geprobeerd om de gonalF te vrvangen door 4amp.Menopure maar dat had geen beter resultaat. Moest wel voor elke poging 1 maand de pil (Microdynon 50)nemen.

groetjes,
Els D.

jolanda
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 oktober 2008, 21:46

Bericht door jolanda » 28 oktober 2008, 23:13

Hallo iedereen,
Ik kan me jullie situaties heel goed voorstellen, omdat ik mezelf ook in die situatie bevindt.
Onze 1e icsi poging is 1 1/2 week geleden afgebroken omdat mijn bloedwaardes te laag waren (had 5 follikels en ben 36 jaar).
Vandaag een gesprek gehad op het ziekenhuis, maar ik kreeg niet een duidelijk antwoord hoe dat nou zat met die lage hormoonwaardes, waarschijnlijk leeftijd of gewoon pech, ze wisten het niet. Dus als ik ongesteld wordt, mag ik terug voor een uitgangsecho en als er geen cystes zijn en mijn bloed is ok, dan mag ik weer opnieuw starten (anders mag ik eerst een maand de pil gaan nemen, wat balen zou zijn).
Ik heb tot nu toe op decapeptyl gezeten en 250 ie puregon en zou met de nieuwe behandeling overstappen op menopur en orgalutran.

A'mie,
Suc6 morgen met de controle.

Els D,
Balen dat je tot nu toe nog altijd met lege handen staat. Suc6 22/12 met je gesprek, hopelijk gaat daar wat uitkomen.

Hoi Hectate,
Ik herken jouw verhaal. Ik heb bij mijn 2e echo ook te laag gezeten en toen hebben ze mijn dosis omhooggegooid. Mijn follikels groeiden toen wel goed, maar mijn waardes bleven laag. Nou wil ik je hier niet bang mee maken, want ieder mens is anders en bij jou kan het evengoed wel goed gaan, dus heel veel suc6
donderdag.

Dames,
Laten jullie weten hoe het gegaan is ?

groetjes,
jolanda

A'mie
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 juni 2008, 13:59

Bericht door A'mie » 30 oktober 2008, 21:33

Hey Dames,

Controle woensdag was ok, wel opnieuw weinig follikels, 3 of 4. Toch beslist om over te gaan tot PU, da's dus morgenochtend. Hopelijk zijn 't allemaal goeie en kunnen ze vertrekken naar Leuven.... af te wachten dus.

Hecate, hoe was de controle vandaag? Goe nieuws?

groetjes,
A'mie

Hecate
Berichten: 49
Lid geworden op: 6 mei 2008, 21:38

Bericht door Hecate » 31 oktober 2008, 0:16

yep goed nieuws.
FSH is gestegen in men bloed en er waren ook verschillende follikels te zien op echo
ik hoop dat het zo verder gaat, moet zaterdag opnieuw op controle!


Liefs voor iedereen!

A'mie toi toi

A'mie
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 juni 2008, 13:59

Bericht door A'mie » 31 oktober 2008, 19:30

Dag iedereen,

Slecht nieuws :cry: :cry: :cry: :
resultaat van de PU vanmorgen is nie goed, slechts 1 eitje van middelmatige kwaliteit. Niet vertrokken naar Leuven, dus geen verloren poging.
Ben er wel het hart van in, heb al vele tranen geweend en begin telkens weer te huilen als ik er aan denk. De gynaeco wist ook niet wat gezegd om me te troosten.
Opnieuw die teleurstelling, zal weer al mijne moed moeten verzamelen om door te gaan. Wellicht volgende maand, we zien wel.

Succes verder aan de rest en veel moed, nie opgeven!

Liefs en knuf,
A'mie

jolanda
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 oktober 2008, 21:46

Bericht door jolanda » 31 oktober 2008, 21:52

Hoi A'mie,

Wat balen. Eindelijk mag je, en dan weer.....
die teleurstelling. Is er dan geen verklaring voor, dat dit allemaal gebeurt ? leeftijd, gewicht, stress, schildklier.. ik roep maar wat, ik weet het niet.
Ik ben pas nieuw op dit forum, dus hoe ik iemand zijn verhaal kan lezen, weet ik niet. Excuseer mij als je ergens je verhaal verteld heb, maar ik weet niet hoe ik het zou kunnen vinden.
Heb je al een vervolgafspraak, of weet je nog niet wat je wilt gaan doen ?

Doe maar goed uithuilen, dat mag. Het moet eruit, want die gevoelens zijn gewoon klote en beinvloedt je dagelijkse bezigheden.

Een dikke knuffel van mij.
Groetjes,
jolanda

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

FSH waarde

Bericht door Orchidee » 1 november 2008, 13:03

Hoi A'Mie,

ik wil reageren op jouw mailtje van een tijdje terug. De startwaarde van FSH is inderdaad heel belangrijk, de eerste keer had ik 20, ik mocht starten, wat wist ik er van... resultaat 1 eicel maar geen bevruchting, wat een ontgoocheling.
Toen bij een andere dr (zelfde ziekenhuis) geweest. Die zei toen dat ze nooit zou gestart zijn met die waarde, sindsdien staat in mijn dossier dat FSH op Dag 2 beneden de 15 moet zijn, dus 15,5 = niet starten. Die FSH waarde is al eens 3 geweest ook.. maar de leeftijd speelt ook een rol...blijkbaar hoe dichter je bij de menopauze geraakt (men spreekt wel over jaaaren) hoe hoger en die hoge FSH betekent dat op dat moment weinig 'eicellen klaar zitten om te rijpen'. Ikzelf ben intussen 42 (ben al 2,5 jaar bezig)
Intussen ben ik aan mijn 9e ICSI poging bezig (na 9 IUI's), maar wel de 6e keer (laatste kans) dat er effectief een ICSI geweest is. een 4-tal keer ben ik in die tijd (meer dan een jaar) niet mogen beginnen wegens FSH te hoog op D2.
2 keer is het mislopen na de PU, 1 keer is het mislopen in de stimulatieperiode (spontane eisprong niettegenstaande alle medicatie) - dus nu weet ik ook dat het in ieder stadium kan mislopen
Nu zit ik in de 'wachttijd na transfer' - een vreselijke tijd als je 't mij vraagt. Gisteren tussentijdse controle (14d nà PU) en HCG heeft nog nooit zo laag gestaan (56 - vorige keren tussen 60-77) maar is nog gemiddeld (50-60) maar omdat het de vorige keren met een hoger gehalte al nooit gelukt is heb ik er nu echt geen goed oog op...nu nog een weekje wachten en volgende vrijdag definitief resultaat.

Ik wens jou en alle anderen die proberen zwanger te geraken héél veel succes in de volgende pogingen

groetjes

Orchidee

Els D
Berichten: 393
Lid geworden op: 2 mei 2007, 16:33

Bericht door Els D » 1 november 2008, 13:05

A'mie
Veel sterkte. Dit is echt balen. Gelukkig is je eicel niet vertrokken naar Leuven en heb je geen verloren poging. Waar ben jij in behandeling ?

Groetjes,
Els D.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 17 gasten