IVF en acupunctuur: wanneer - hoe vaak - waar?

IVF Forum
Plaats reactie
sandy
Berichten: 143
Lid geworden op: 9 februari 2009, 15:20

IVF en acupunctuur: wanneer - hoe vaak - waar?

Bericht door sandy » 9 februari 2009, 15:38

Hoi,
Ik begin volgende week met mijn eerste IVF-poging en heb gelezen dat de slaagkansen aanzienlijk groter zijn wanneer de IVF wordt gecombineerd met acupunctuur. Ik veronderstel dat het ook belangrijk is wanneer de acupunctuur wordt uitgevoerd (het beste zou zijn op de dag van de terugplaatsing). En hoe lang op voorhand zou ik ermee moeten beginnen?
Zou iemand me hierover kunnen adviseren?
Ik zoek ook een goede acupuncturist in de buurt van Sint-Gillis, Brussel...
Heel veel dank op voorhand voor alle advies etc :)

Nientje
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 december 2008, 13:03

Re: IVF en acupunctuur: wanneer - hoe vaak - waar?

Bericht door Nientje » 19 februari 2009, 12:23

Dag Sandy,

ik start volgende week ook weer met IVF. Heel veel succes in ieder geval.

Ik ben al een dik half jaar bezig met acupunctuur. Tot nu toe ging ik altijd 1 x / maand. Vorige maand ben ik een keer extra geweest om mijn lichaam extra te stimuleren.

Normaal gezien zou het beste zijn dat je de acupunctuur doet in de week dat je regels gedaan zijn. Zo kan de acupunctuur helpen om goede eicellen te ontwikkelen.

In de buurt van waar jij woont ken ik eigenlijk geen acupuncturist. Maar mss kan je iemand vinden via het internet www.erkendeacupuncturisten.be, daar kan je je provincie op aanduiden en de streek waar je iemand zoekt. Bepaalde ziekenfondsen geven een terugbetaling, niet de CM.

Laat me iets weten wanneer je juist gestart met de IVF, hé, dan kunnen we er samen over praten.

En ook als je een acupuncturist gevonden hebt.

Veel succes!
Nientje

sandy
Berichten: 143
Lid geworden op: 9 februari 2009, 15:20

Re: IVF en acupunctuur: wanneer - hoe vaak - waar?

Bericht door sandy » 20 februari 2009, 12:00

Hoi Nientje,

Merci voor je reactie!!

Ik heb ondertussen iemand gevonden en ben vorige maandag voor de eerste keer gegaan. De acupuncturist zei dat hij eerst een paar keer een algemene 'voorbereidende' acupunctuursessie zou doen en dan op de dag van embryotransfer tweemaal, ervoor en erna...
Maandag heeft hij eerst een aantal naalden in mijn rug gestoken en na 10 minuten in mijn handen, benen en torso. Ik was suuperontspannen erna en heb s'nachts zelfs gesnurkt :D

Ik start hopelijk vandaag met Puregon, ben vanmorgen voor bloedprik en echo geweest (voor cyste) en als alles ok is dan beginnen we eraan...

Maandag moet ik terug voor nog een acupunctuursessie. Dat zou dan goed zijn voor mijn eicellenontwikkeling zoals je vermelde... ik had vandaag al een 4tal follikels, eentje van 13, hetgeen me groot lijkt (ik zit op dag 5 van mijn cyclus)?

Jij start dus ook binnenkort met IVF. Ik wens je ontzettend veel succes. Het zou superfijn zijn om elkaars 'progress' te volgen.
Weet je al wanneer je begint of wacht je nog op je :twisted: ? Ik had ook de indruk dat het niet je eerste poging was?

heel veel groetjes,

sandy

luna1809
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 december 2008, 16:50

Bericht door luna1809 » 20 februari 2009, 12:48

Dag Sandy en Nientje,

Kan ik er bij? Ik start ook in princiepe volgende week met mijn eerste IVF Ik zou ergens rond de 26/2 mijn :evil: moeten krijgen en dan dag twee ook puregon beginnen te spuiten na bloedafname.

Ik zelf ben twee weken terug naar de acupunctuurist geweest maar toen wou hij zelfs nog geen prik sessie beginnen omdat blijkbaar mijn energie banen heel slecht waren dus neem nu kruiden 3x per dag en woensdag moet ik terug. Hij is gespecializeer in infertiliteit heel toffe man. Hij zei tegen mij dat aan mijn energie banen te voelen er blijkbaar een probleem is met de innesteling niet de bevruchting.

Sandy lukt dat zo wat die spuiten zelf zetten?

Nientje wanner zou jij beginnen volgende week? Ook direct spuiten of snuiven superfact eerst?

Heel veel succes aan jullie ook gewenst en hopen dat en vruchtbaar jaar mag worden voor ons

Liefs luna xx

snolleke
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 augustus 2008, 11:16

Bericht door snolleke » 20 februari 2009, 16:03

Hoi Luna

Waar ga jij naar de accupunctuur?
Hoeveel kost het je? En trek je er iets van terug via het ziekenfonds?

Groeten
Snolleke

luna1809
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 december 2008, 16:50

Bericht door luna1809 » 20 februari 2009, 18:12

ik ga in zolder bij johan roose het kost me een klein 30€ voor een uur en ja je kan het terug krijgen van de ziekekas ik niet want ben zelfstandige dus het is twee keer niets wat ik zou terug krijgen.

Van waar ben jij al ik het vragen mag en ook ivf?

groetjes luna xx

lise2
Berichten: 73
Lid geworden op: 5 januari 2009, 17:37

Bericht door lise2 » 20 februari 2009, 18:45

Hey Luna,

Wat voor kruiden moet je dan nemen?
En staat dat los van de acupunctuur of is dat daar atijd bij?

Lise

Nientje
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 december 2008, 13:03

Bericht door Nientje » 20 februari 2009, 19:48

Dag Luna,

ik moet inderdaad wachten op :evil: en dan moet ik beginnen spuiten (gonal F). Dat zou rond de 24ste zijn.
Bij mij steekt hij meestal de naalden in mijn buik, knieën en enkels en soms nadien ook nog in mijn rug.

Ik moet ook inderdaad nog op mijn voeding letten, 's morgens warm ontbijt, geen suikers en melkproducten en veel groenten eten. Ook voor de energiehuishouding in mijn lichaam te stimuleren. Bij mij zou het eerder liggen aan een verzwakte blaas. Blijkbaar heeft een blaas heel veel invloed op de baarmoeder.

Sandy, ik denk dat het een goed teken is als je eitje al zo groot is.

Ik ben echt wel benieuwd hoe de acu en IVF bij jullie verloopt. Ben blij dat we al met een paar lotgenoten zijn.

succes voor iedereen, ik duim voor jullie!

Nientje
Laatst gewijzigd door Nientje op 28 december 2009, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

sandy
Berichten: 143
Lid geworden op: 9 februari 2009, 15:20

Bericht door sandy » 23 februari 2009, 10:40

Dag dames,

Ik heb vrijdag vernomen dat mijn behandeling gestopt is omwille van een te hoog estradiol-niveau. Ik zie morgen de dokter en zal dan meer weten over de volgende stap...
Ik wens jullie allemaal ontzettend veel succes met jullie behandeling en ik duim voor jullie allemaal.
groetjes,

sandy

Nientje
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 december 2008, 13:03

Bericht door Nientje » 23 februari 2009, 20:52

Oh Sandy,

dat is echt wel erg. Wat doet estradiol eigenlijk. Ik weet eigenlijk niet wat dat is.

Maar ik vind het ongelooflijk jammer dat je nu moet stoppen waar je aan begonnen bent.

Mijn :evil: zijn er nu ook doorgekomen. Morgen moet ik me dus zelf terug beginnen inspuiten.

Luna dan gaan we er samen voor, hé.

Nientje

luna1809
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 december 2008, 16:50

Bericht door luna1809 » 24 februari 2009, 12:52

Liese,

Ik moet de kruiden nemen die mijn acupuncturist mij mee gegeven heeft en is ter ondersteuning van de behandeling het noemt revival ( iets voor de nieren)

Sandy,

Wat erg van je poging. Laat ons iets weten als je bij de arts geweest bent :cry:

Nientje,

Wij lopen echt gelijk hier ook sinds gisteren ongi dus vandaag voor bloedprik geweest en als groen licht van monitoring dan vanavond start met puregon.
Morgen moet ik terug naar acupunctuur en ben benieuwd wat hij gaat zeggen sinds dat ik hele weekend met opstijgende unrineweg infectie zat hoop dat hij mij wat op punt krijgt tegen de PU.
Waar ben jij in behandeling?

liefs luna xx

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 24 februari 2009, 13:30

Sandy knuffel hoor! Erg, zo'n gestopte poging! Was het je oestradiolwaarden die te hoog stonden? Das een serieuze overstimulatie geweest dan, als ze niet verder wilden. Volgende keer krijg je misschien minder hormonen...

sandy
Berichten: 143
Lid geworden op: 9 februari 2009, 15:20

Bericht door sandy » 24 februari 2009, 14:18

hoi dames,

bedankt voor de knuffels en steun :)

Nientje, estradiol = oestrogeen als ik me niet vergis

loeki, het vreemde is dat ik zelfs niet ben begonnen met de stimulatie. Ik ging eraan beginnen toen ze het hele spel hebben afgeblazen. Het is al de vierde keer dat ze denken dat ik een cyste heb en daarom alles afblazen, maar op de echo hebben ze geen cyste gevonden terwijl mijn bloedtest dus een verhoogde estradiolwaarde aanwijst. Ik heb gelezen dat dit kan te wijten zijn aan een verlaagde eicelreserve. Mocht het dat zijn is waarschijnlijk nog niet einde van de wereld maar is natuurlijk wel fijn om zo snel mogelijk mijn hormoonhuishouding in orde te brengen en te herbeginnen met een nieuwe poging, niet dat ik gepresseerd ben :wink:

In de tussentijd duim ik met jullie mee :)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 24 februari 2009, 14:51

Niet zo'n fijn nieuws Sandy. :( Hopelijk kan je toch snel terug starten hoor! Wat zei de dokter dan, gewoon wachten tot het zakt?

sandy
Berichten: 143
Lid geworden op: 9 februari 2009, 15:20

Bericht door sandy » 24 februari 2009, 18:35

ben net terug en blijkbaar ben ik gewoon iemand wiens follikels soms snel actief worden en daardoor veel oestradiol produceren...
Omdat ik nu mee ga doen aan een studie (soort van proefkonijn) kan ik er direct volgende maand weer mee beginnen, ben supercontent :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten