terugplaatsing na 3 dagen

IVF Forum
Plaats reactie
suzyboopje
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 juni 2009, 19:52

terugplaatsing na 3 dagen

Bericht door suzyboopje » 3 juni 2009, 21:12

Hallo dames,

Onze eerste Ivf is mislukt. Bij de PU had ik 11 eicelletjes, we waren dan ook super enthousiast! 5 dagen later, de dag van de terugplaatsing kregen we telefoon dat de TP niet kon gebeuren omdat geen enkele embryo het overleeft had. Volgende keer zou de TP al na 3 dagen moeten gebeuren. Meer uitleg hebben we niet gekregen en we waren zo hard geschrokken dat we ook geen vragen hebben gesteld. 16 juni hebben we een afspraak met Prof.Devroey om meer uitleg te
krijgen over wat er nu eigenlijk misgelopen is...We hadden nooit verwacht dat het in deze fase al zou kunnen misgaan. Volgens prof.Devroey waren we een onverklaarbaar geval en zou het dan ook een gemakkellijk dossier zijn. Als ik de reacties hier op het forum lees zouden mijn eicelletjes van slechte kwaliteit kunnen zijn. Ik vrees dan ook een beetje dat zwanger geraken echt niet makkelijk zal zijn...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 4 juni 2009, 13:46

Hoi Suzyboobje,

Vraag maar eerst je arts voor meer info. Hoeveel embryotjes waren er? Tot hoever zijn ze gedeeld?

De meeste TP's voor zover ik lees zijn op dag 3 hoor. Daarover hoef je je zeker geen zorgen te maken.

Ook een wijziging van hormonen kan wonderen doen. Daar kan je ook naar vragen.

Ik had bij m'n eerste poging met 150 IE Menopur vier eicellen, en één matig embryootje. Men sprak toen ook van "onverklaarde zwakke reaktie" en "mogelijk probleem met de eicellen".
De tweede poging was met 225 IE Gonal-f, en ik had 10 eicellen, waarvan er zes bevrucht waren. Twee goeikes teruggeplaatst, één ingevroren en drie voor de vuilbak. En van die twee goeikes is er eentje blijven plakken. :D

Dus twil echt niks zeggen, hou de moed erin!

Tiny
Berichten: 301
Lid geworden op: 20 juli 2008, 21:07

Bericht door Tiny » 4 juni 2009, 21:41

Suzyboopje,

bij mij is TP ook na 3 dagen.
Ik heb bij gynae eens geinformeerd waarom men niet langer wachtte voor TP, zodat met beter zou zien welke de heel goede embryo's zijn. Antwoord was dat dan het risico vergroot dat de embryo'tjes het niet halen. Dus die 3 dagen zijn heel normaal.

Liefs
Tiny

GreetV
Berichten: 18
Lid geworden op: 8 september 2008, 11:36

Bericht door GreetV » 9 juni 2009, 16:15

Hoi Suzyboopje

Wat een herkenbaar verhaal. Bij mij is exact hetzelfde gebeurd, weliswaar met een ICSI-poging, maar met hetzelfde resultaat. Geen embryo's ondanks 15 bevruchte eicelletjes. Ondertussen hebben we nog 2 icsi's gehad met hetzelfde resultaat. Geen enkele embryo ondanks een hoge bevruchtingsgraad.
En ja dan ben je blijkbaar een moeilijk geval, iets wat ze niet veel meemaken, enz. Een echte uitleg hebben we nog steeds niet gekregen.
Eind augustus beginnen we aan onze vierde poging, een beetje met de moed der wanhoop.
Het ergste vind ik vooral dat niemand blijkbaar een zinnige verklaring kan geven.

Hou de moed erin!

suzyboopje
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 juni 2009, 19:52

2de poging

Bericht door suzyboopje » 16 juni 2009, 11:11

Hallo dames,

Net terug van mijn afspraak. Eindelijk een beetje meer duidelijkheid al is het niet veel... 12 eicellen bij pickup waarvan 8 goed gerijpte celletjes. Via icsi werden er maar 4 bevrucht waaruit ze kunnen afleiden dat de eicelletjes toch niet echt van goede kwaliteit waren. Op dag 3 waren ze nog in leven, op dag 5 geen enkele meer. Ik mag nu binnen een 4 tal weken opnieuw starten maar deze keer de lange procedure met neusspray en menopur. Blijkbaar zal het deze keer een pak lastiger worden omdat de neusspray je vrouwelijke hormonen volledig afbreekt en je in een toestand van menopauze brengt. Weken van hoofdpijn,opvliegers,slecht humeur en slapeloosheid kunnen hiervan het gevolg zijn.brr ik beklaag mijn omgeving al...Waarschijnlijk is mijn leeftijd het gevolg van alle ellende. Hopelijk is het nog niet te laat! Hebben jullie ervaring met deze neusspray en is het echt zo erg dan ze zeggen??
Groetjes

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 16 juni 2009, 11:26

Hey Suzyboopje,

Wat de Suprefact doet met je lichaam is wat afhankelijk van persoon tot persoon.
Ikzelf voelde me vooral de eerste dagen zeer opgejaagd. Had met niets en niemand geduld, heb bijvoorbeeld nog nooit zoveel gevloekt (in het verkeer) als de laatste weken :oops:
Als het niet op mijn manier ging of niet naar mijn wens verliep was ik ook heel erg prikkelbaar, met soms emotionele uitbarstingen tot gevolg.
Van slapeloosheid heb ik ook wel veel last. Ik loop een ganse dag moe, maar als ik ga slapen ben ik plots klaarwakker. Van opvliegers en hoofdpijn heb ik totaal geen last gehad.
Maar als je 10 verhalen leest zullen het er 10 verschillende zijn. Het beste is dus van je er niet teveel op te focussen. Je zal snel merken wat het met jouw lichaam doet.

Veel succes!

Eleni
Berichten: 74
Lid geworden op: 5 december 2008, 16:12

Bericht door Eleni » 23 juni 2009, 17:03

Hey Suzyboopje,

Wat die suprefact betreft, het hangt niet alleen van persoon tot persoon af, maar zelfs van keer tot keer af. De eerste keer had ik weinig last behalve wat opviegers... De tweede keer heb ik heel veel hoofdpijn gehad, om gek van te worden, dag in, dag uit, hoofdpijn!

Ik heb telkens dezelfde afvallingsrace als jij gehad, 12 eicellen bij de PU, 8 rijp, 4 bevrucht geraakt en dan vijf dagen wachten, wetende dat het er geen kunnen zijn, want er valt naar het schijnt gemiddeld 25% per dag af...

Maar bon, ik had geluk en had één overlevende en die volhouder is deze keer wel gebleven: nu ben ik 8 weken ver. Zodus, die suprefact is maar voor eventjes en dat vergeet je gauw, en je hebt nu pech gehad, maar je kan ook geluk hebben! Eéntje is genoeg, zeggen ze altijd, en ik getuig daarvan!

suzyboopje
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 juni 2009, 19:52

Bericht door suzyboopje » 25 juni 2009, 11:33

Bedankt Eleni, deze opsteker had ik echt nodig!x

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 26 juni 2009, 16:38

Suzyboopje, ik heb gisteren TP gehad van onze vijfde ICSI-poging.
Bij de allereerste keer hadden we ook 15 eicellen, waarvan er uiteindelijk op dag 3 maar eentje meer van overschoot, dat teruggeplaatst is.
De keren daarop hadden we telkens minder eicellen, respectievelijk 9 en 3 x 5. Telkens schoten er twee over. Ik heb gisteren voor de derde keer een terugplaatsing van 2 embryo's gehad.
Het aantal eicellen wil niet veel zeggen, het is de kwaliteit die telt !

Wat de Suprefact betreft, ik heb die in deze cyclus voor de allereerste keer gebruikt. En, ik heb geen enkele, maar dan ook geen enkele bijwerking gehad !!

Het feit dat ze op dag 3 of 5 terugplaatsing doen geeft geen verschillende resultaten hoor. Voor allebei is de slaagkans even hoog !
Op dag 3 doen ze meestal als er maar heel weinig embryo’s zijn (zoals nu bij ons, van de 5 eicellen waren er maar 2 goed voor bevruchting, en die zijn dan gelukkig ook bevrucht geraakt). TP op dag vijf doen ze als er meerdere embryo’s zijn.
Soms, afhankelijk van de deling is het beter ze sneller terug in de natuurlijke omgeving te plaasten.

In ieder geval, veel succes voor de volgende pogingen !

suzyboopje
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 juni 2009, 19:52

Bericht door suzyboopje » 29 juni 2009, 9:39

Veel succes,lisa marie,ik hoop dat het deze lukt voor jou!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten