blaasontsteking en Monuril

Plaats reactie
nathalie v

blaasontsteking en Monuril

Bericht door nathalie v » 2 december 2009, 22:13

Ik dacht dat ik bandenpijn had, maar de vroedvrouw had een vermoeden van een blaasontsteking... De huisdokter heeft dit daarnet bevestigd en nu moet ik Monuril nemen. Antibiotica, weer dubbel gevoel bij... :?
Iemand ervaring mee?

Groetjes

Vereltje

Bericht door Vereltje » 3 december 2009, 9:36

Monuril kan geen kwaad tijdens de zwangerschap naar het schijnt. En het werkt heel snel dus je hoeft het niet lang te nemen. Met een blaasontsteking blijven rondlopen is erger dan die monuril nemen hoor! :wink:

Bjorn en Kim

Bericht door Bjorn en Kim » 3 december 2009, 9:41

Hey vereltje,

Ik heb tijdens mijn zwangerschap 2x antibiotica moeten nemen voor een blaasontsteking maar heb een perfect gezond beebje gekregen. Ik weet niet meer hoe die antibiotica noemde maar maak je geen zorgen, ze geven je heus niets dat schadelijk is voor je kindje hoor!

MayaC

Bericht door MayaC » 3 december 2009, 10:01

Hey Nathalie!

Ik heb al heel mijn leven last van blaasontstekingen en leuk is wat anders. De dag van mijn 1ste bloedname na ivf had ik het terug zitten en op de fertiliteitsafdeling gaven ze mij ook een zakje monuril. Ik heb dat ingenomen maar las dan op internet dat het antibiotica was, dus was wel bang! Toen ze mij belde dat de uitslag positief was, was ik zo bang, maar ze hebben mij gerust gesteld, het kan geen kwaad! Het is veel erger om het niet te behandelen! Je kan ook om het te voorkomen door iets van de natuurwinkel in te nemen met cranberry in of cranberrysap drinken! En veel water natuurlijk!

Groetjes,
Maya

JufKaat

Bericht door JufKaat » 4 december 2009, 18:44

Hallo

Ik ben een blaasontsteking op mezelf! Tijdens de inwendige onderzoeken, PU en TP had ik er zeker last van... ik nam altijd Furandentine. Monurill is heeeeel goe zei mijn vriendin, ikke nooit genomen...

Nu, met de worm in mijn buik, neem ik elke morgen een veenbes-tabletje en drink ik per dag een glas veenbessen sap. Dat verkopen ze bij colruyt en Okay. Die tabletten heb ik van apotheker. Utri en nog iets...

Ik drink ook massa's water! Als ik 's morgens goed veel dronk en in de namiddag bijna niets... heb ik het gegarandeerd zitten 's avonds. Ni echt een zware ontsteking maar het gevoel van... precies heel de tijd moeten gaan, zitten rillen op mijn stoel... vreselijk! Dan drink ik mezelf nog eens te pletter en dan plas ik alles er weer af...

Ach ja... misschien positief nieuws? Iemand die ik ken, had ook altijd last. Na haar bevalling geen ontstekingen meer gehad.

Kusje xxx

eekhoorntje

Bericht door eekhoorntje » 5 december 2009, 13:54

Hallo Nathalie,

Ik onlangs ook blaasontsteking gehad, toe ik het echt doorhad dat het dit was dan toch naar huisarts geweest die schreef mij ook Monuril voor, heeft dubbel gecontroleerd en kan geen kwaad voor de zwangerschap.

Als ik het geweten had had ik vroeger gegaan want doordat ik er te lang mee ben blijven lopen heb ik een nierontsteking gekregen met hevige pijn tot gevolg en een ziekhuisopname van 1 week. Daar hebben ze dan Augmentin antibiotica via infus gegeven en nu zelf nog moet ik dit blijven nemen in pilvorm. Ik was ook ongerust daarover maar blijkbaar kan het geen kwaad voor de zwangerschap en liever dit dan die hevige pijn.

Hopelijk gaat het rap over bij jou.

xxx

Tania

nathalie v

Bericht door nathalie v » 9 december 2009, 14:59

Mercikes voor de reacties,

Ik ben, zoals anderen hier, ook een blaasontsteking op m'n eigen! :wink:

Ik heb de Monuril genomen, nam ik ook als ik niet zwanger was, en tis wel over denk ik, maar ik blijf precies met een onbehaaglijk gevoel zitten... Ik neem nu men cranberry pilletjes weer met discipline in en drink massa's water.

Aan iedereen die dit leest, inderdaad beter voorkomen dan genezen!

Groetjes en geniet van jullie zwangerschap

annemar

Bericht door annemar » 8 september 2011, 17:21

Hey ik ben hier nieuw. Ik heb een vraag over blaasontsteking. Het zit zo waarom heeft mijn man altijd pijn in zijn blaas na sex. heeft dit te maken met SOA volgens de website http://www.blaasontstekingen.eu niet.

Plaats reactie