Op de geboortelijst...

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 8 november 2010, 14:54

Haha, ik zat tijdens het leggen van de lijst ook midden in de verbouwingen :D We hadden op den duur geen rotte frank meer dus heb ik idd serieus leren kijken naar de centjes!

Ik heb toen de lijst bij Dreambaby ook zo lang mogelijk laten openstaan. Ze proberen je het te doen afsluiten na 2 maanden, je kan wel een weekje of twee verlenging afsmeken. En ondertussen kan je van thuis uit allerlei dingen erbij opzetten, ook na de geboorte, waarvan je oorspronkelijk dacht ze niet nodig hebt maar die je achteraf toch wil bijkopen. Ook voor later. Effe hup op de lijst zetten en dan er gewoon om rijden (of in de winkel zelf, tegelijkertijd erop zetten en kopen).

Je kan ook via de advieslijn nog spullen bestellen en op je lijst laten zetten die niet in de gewone catalogus staan. Wel op voorwaarde dat ze contacten hebben met die firma he. Bijv. een buggy die ze wel in bepaalde kleuren hebben, maar dan in een andere kleur dan die in hun standaardassortiment. Daarvoor geldt dan wel een aankoopverplichting natuurlijk.

Je kan ook spulletjes die voor jezelf zijn en waarvan je niet wil dat de hele wereld die kan zien onzichtbaar maken. Zoals, ik zeg maar wat, borstcompressen enzo.
Ik kon dan echt van thuis uit alles aanpassen. In het begin liet ik de dingen zien die ik echt echt absoluut wou en nodig had, en als die opgekocht waren, liet ik pas het speelgoed zien enzo. En dat zonder telkens één of andere winkelbediende te moeten lastigvallen, nee gewoon zo van thuis uit. Met de mogelijkheid om 100 keer van gedacht te veranderen :wink:
Ik heb ook achteraf eens bij de advieslijn geïnformeerd om het geldverschil terugbetaald te krijgen van mijn maxi-cosi: wij hadden de Pebble gekozen (kado van mijn vader) en hadden die al voor de geboorte gaan kopen. Achteraf bleek rond die periode de Pebble al met 30 euro gezakt te zijn bij Paradisio (in navolging van Baby-Dump toen geloof ik), ja bij nieuwe modellen staat die in het begin veel te duur natuurlijk. Een maand later ofzo heb ik dat dan nagevraagd bij Dreambaby, en ik heb toen achteraf nog een bon van 30 euro toegestuurd gekregen! Echt content dus.

Ik vrees echter dat je met de waardebonnen zelf niet meer kan aankopen aan de aangepaste prijs als de lijst al afgesloten is. Vóór het afsluiten vragen ze je wat je eventueel nog van je lijst zou willen kopen (aan de aangepaste prijs dus), maar na het afsluiten ervan is dat geloof ik verloren. Maar ik ben dat dus niet zeker. Ik heb dan met die waadebonnen nog een buggy enzo gekocht (die toen toevallig ook heel laag stond qua prijs), maar je kan die dus ook achteraf nog gebruiken in Dreamland enzo voor speelgoed, dus echt verloren is dat niet. Dakpannen voor je verbouwing kan je er helaas niet mee kopen :wink:

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 8 november 2010, 15:06

Mies,

Jawel, met de waardebonnen kan je nog de rest van je geboortelijst opkopen.
Hebben ze mij toch voorgesteld, gedeeltelijk ben ik daar op ingegaan, een aantal dingen heb ik dan uiteindelijk niet meegenomen.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 8 november 2010, 15:08

wat zouden we hier nog doen zonder jou Mies!

is echt wel e goede tip want ik heb voorkeur bij dreamland maar sommige dingen lijken goedkoper bij paradisio
en bijvoorbeeld de kinderwagen die ik wil staat niet op de webshop v dreamland!
Interessant dus...

Engel0405
Berichten: 852
Lid geworden op: 5 mei 2010, 14:22

Bericht door Engel0405 » 8 november 2010, 16:00

Ik ga het misschien best eens vragen aan de advieslijn zie per mail om zeker te zijn..
Want wij zijn van plan een groot item te kopen (staat verborgen op de geboortelijst) met waardebonnen, maar wil het nu net lukken dat ik daarop een prijsverschil aangepast gekregen heb van zomaar eventjes 30 euro. Ben niet van plan om na afsluiting lijst die extra 30 euro te gaan ophoesten.

Trouwens goede tip om zoveel te verbergen en nadien pas vrij te geven, zo dwing je de mensen een beetje eerst de nodige dingen te kopen..
En wat je zegt daar over zelfde item in andere kleur, zeeeer goed om te weten.

Goh zie daar kan ik echt helemaal blij van worden van zo'n truckjes. :twisted:

Engel0405
Berichten: 852
Lid geworden op: 5 mei 2010, 14:22

Bericht door Engel0405 » 10 november 2010, 13:55

Woehoe het is gelukt! Je kan dus buitenlandse sites (voordeligst is .nl) ook gebruiken om prijzen te verlagen. Enige wat je daarbij moe tin achterhoofd houden is dat ze bij dreambaby de verzendkosten wel gaan verdelen over de verlaagde prijzen (maar als je dus slim bent zoek je 5 artikelen uit met lagere prijs op die bewuste site en dan wordt er dus per artikel afhankelijk van de leverkosten bv 2 euro bijgeteld) Dit werkt vooral met grote artikelen goed zoals autostoeltjes enzovoort..

Dit gezegd zijnde: ik heb dus met 2 mailtjes al meer dan 130 euro bespaard!

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 10 november 2010, 13:57

Ah, SUPER!!! Doe zo verder, Engel!

(met een beetje chance kan je idd ook nog dakpannen op je lijst zetten he :wink: Just kidding!)

Engel0405
Berichten: 852
Lid geworden op: 5 mei 2010, 14:22

Bericht door Engel0405 » 10 november 2010, 14:25

LOL Mies toch! Zo van die superdeluxe parket er opzetten, zou dat opvallen?

Ohja en door mij hebben ze wel een verzorgingstas zomaar eventjes 50 euro in prijs verlaagd voor iedereen..
Ik wacht nog wel op het antwoord over het gebruiken van waardebonnen voor iets op je lijst aan verlaagde prijs (60 euro verschil!!!) .. :D

UPDATE: antwoord van dreambaby
"Je hebt de mogelijkheid om met de geschenkkaart de overblijvende artikelen op je geboortelijst aan te kopen op het moment van afsluiten.

Zo kan je deze artikelen nog aan de verlaagde prijs vanop je lijst aankopen en deze artikelen betalen met de geschenkkaart.

Indien je dit wenst te doen dien je dit in de winkel voor het afsluiten aan de verkoopster te laten weten.


Voila se!

Ben wel zeeer tevreden over de service van dreambaby hoor. Zeer vriendelijke mails altijd.

Engel0405
Berichten: 852
Lid geworden op: 5 mei 2010, 14:22

Prijzen opdelen in schijven?

Bericht door Engel0405 » 12 november 2010, 10:58

Even een vraagje: bij dreambaby kan je elk artikel van meer dan 50 euro opdelen in verschillende schijven. Heeft iemand van jullie dit gedaan ? Werkt dit?

Ik heb namelijk niet zoveel spulletjes van 25 euro staan o/d lijst en dacht dat mensen dan zo een stukje van een duurder artikel konden mee bekostigen...

Graag jullie ervaringen hierrond!

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 12 november 2010, 11:05

Super dat je dat antwoord hebt gekregen!

Ik heb dat opdelen in schijven idd met enkele artikelen gedaan.
Vaak schijfjes van 30 euro, da's zo'n bedrag dat gemakkelijker gegeven wordt.
Maar voor sommige grotere dingen merkte ik toch dat de mensen toch gewoon alles tegelijk kochten, zonder met schijven rekening te houden (meter, peter enz).
En voor de rest was het vooral op het einde, toen de lijst bijna leeg was, dat de mensen zo ergens 1 schijf kochten. Uiteindelijk wil iemand liever een heel kado kopen dan een half he (allez, ik ben toch ook zo).

Engel0405
Berichten: 852
Lid geworden op: 5 mei 2010, 14:22

Bericht door Engel0405 » 13 november 2010, 11:27

Ja ik koop ook liever een heel cadeau,absoluut!

Maar ik vrees dat wij met veel 'kleine' gevers gaan zitten en de meeste dingen zijn toch vrij prijzig direct voor die groep. Ik ga zoals jij idd maar een paar spullen in schijven zetten, kan geen kwaad hè.
Op zich denk ik dat als mensen een bescheiden bedrag willen uitgeven, ze evengoed dat geld op de pamperrekening kunnen storten. Komt op zelfde neer en dan ga je nooit 'over budget'. Want ja vind maar iets op zo'n lijst dat exact dat ronde getal is dat je voor ogen had.. :lol:

NatSar
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 maart 2010, 17:08

Bericht door NatSar » 13 november 2010, 11:31

Of ze kunnen ook nog altijd een cadeaubon geven, als het bedrag dat ze voor ogen hadden niet (meer) op de lijst staat. :)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 13 november 2010, 11:56

Mijn neef hft ook gewerkt in schijven. Ik denk wel dat er mensen waren die dat gebruikten. Wij hbb gewoon geld gegeven (mensen doen er dan mee wat ze wll hé).

Engel0405
Berichten: 852
Lid geworden op: 5 mei 2010, 14:22

Bericht door Engel0405 » 15 november 2010, 9:54

Centjes zijn ook nog altijd het makkelijkst vind ik. Ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel er nog gaan durven afkomen met 'iets zelf gekocht'. Wij hebben namelijk EN pamperrekening EN geboortelijst, dus geen excuses meer ...

Naar t schijnt zitten er zo van die kampioenen in de familie die dan blijkbaar expres naar de Zeeman gaan 1 keer op 't jaar en daar dan IN PROMOTIE een karrenvracht kleedselkes kopen dat ze dan als cadeau uitdelen bij elke volgende geboorte (ahja want iets vd lijst kiezen is te duur en ze willen niet dat je weet wat ze hebben uitgegeven). Of het dan past binnen seizoen of bij geslacht trekken die zich niet aan. In elk geval: DAT soort mensen, moet al niet rekenen op komedie van mij. Het zal een simpele bedankt en 'dat had je ECHT NIET moeten doen'.
Op zich heb ik niets tegen de zeeman of wibra, er zijn daar best ook leuke spulletjes, maar ik zou dat toch eerder als 'bijcadeautje' bij kraambezoek geven dan als hoofdcadeau zenne.

Ik denk dat het zo'n beetje is als met huwelijkscadeaus hè. Er zijn er altijd die onder de radar proberen te blijven.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 15 november 2010, 9:58

Engel0405 schreef:C'dat had je ECHT NIET moeten doen'.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Engel0405
Berichten: 852
Lid geworden op: 5 mei 2010, 14:22

Bericht door Engel0405 » 15 november 2010, 10:05

yes yes , u got it :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ZonderZorgen en 43 gasten