doopsuiker/geboortekaartjes

Plaats reactie
babyd
Berichten: 167
Lid geworden op: 4 maart 2010, 9:03

doopsuiker/geboortekaartjes

Bericht door babyd » 21 juli 2010, 9:03

hallo allemaal,

nog zo n typische vraag. Waar ga je kijken voor doopsuiker en de geboortekaartjes?

Wij willen onze doopsuiker zelf maken, weet dat ze dit verkopen in makro en ava? Misschien nog iemand tips? Maar hoeveel voorzie je der juist en waar moet je op letten. Ik zou alles graag in zwart/wit willen omdat wij een gemangd koppel zijn en k die 'kleuren' een beetje wil laten terugkomen :wink:

Ook voor de kaartjes, iemand leuke, creatieve adresjes daar.

xxx

dinootje
Berichten: 724
Lid geworden op: 14 december 2009, 14:36

Bericht door dinootje » 21 juli 2010, 14:46

op internet kan je ook vanalles zien en bestellen! Mijn zus heeft zo haar eigen pakket samengesteld met erbij wat spulletjes van Ava

Nessieke
Berichten: 197
Lid geworden op: 12 december 2009, 11:03

Bericht door Nessieke » 21 juli 2010, 16:18

Kijk eens op suikerzoentje.com
Wij hebben daar magneetjes besteld en voor de kinderen de lolly's met de naam erop gedrukt. En op babygrafix vind je ook leuke kaartjes. Ons kaartje heeft mijn man zelf ontworpen.

Groetjes en veel succes!

buffalogirltje
Berichten: 901
Lid geworden op: 21 juli 2009, 19:51

Bericht door buffalogirltje » 21 juli 2010, 16:20

Je hebt er nog een onderwerp hierover, mss vind je daar nog ideeën.
Wij gaan ook bij AVA voor het doopsuiker, de geboortekaartjes weten we nog niet.

juffie
Berichten: 901
Lid geworden op: 11 mei 2009, 10:10

Bericht door juffie » 22 juli 2010, 9:26

Het kaartje vond ik ook niet simpel.
In alle traditionele boeken vond ik niet echt mijn ding, ben nogal voor het strakke en niet met prentjes en tekeningen, maar dat is iedereen zijn smaak natuurlijk.
Heb dus een lange zoektocht gehad :lol:
tot ik per toeval bij een drukker "het kaartje" in de etalage zag liggen maar er hing een serieus prijskaartje aan ( 621 euro voor 120 kaartjes)
Dus ben ik zelf gaan plakken en knippen en zo naar een drukker in de buurt gestapt en als ik zelf vouw en plak en het koordje erdoor doe kom ik voor hetzelfde kaartje op net geen 300 euro dus dat is een serieuze besparing.
Ik zou zeggen veel rondkijken, op het internet surfen, drukkers aflopen :lol:
In Nijlen vond ik ook een heel mooie drukker die ook de suikerbonen doet een mooie winkel maar ik vrees ook redelijk duur, heeft ook veel eigen ontwerpen. Je moet maar eens googlen.

Voor doopsuiker gaan wij ook naar AVA, ik laat stickers drukken in de kleur van de kaartjes met de naam op en kleef die dan op doosjes, vrij simpel.
Maar op het internet vind je vanalles om te bestellen en zelf te vullen hoor.
Kijk maar eens bij doopsuiker luycks of luyten weet het niet goed meer die hebben een hele online shop!

Veel succes met de zoektocht.
juffie

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 22 juli 2010, 10:13

Ik ben ontzettend tevreden van doopsuiker de pastorie tegen Mechelen.

't was voor mij heel ver rijden maar echt de moeite. en de dame zelf stond dezelfde dag met de kaartjes in de kliniek.

Ik heb wel veel zelf gedaan en ook gecombineerd met de levensboom ( project uit Kenia: één boom en 110 zakjes en je stuurt een kindje in Kenia een jaar naar school). Wij vonden dit een mooi nitiatief vermits we 10 jaar geleden op huwelijksreis zijn geweest naar Kenia en dit ons laatste kindje was.

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 22 juli 2010, 10:15

Hoi dames,

voor het doopsuiker hebben wij bij Tibo alles met zeep gedaan, zeepjes, badpareltjes, badzout,... allemaal zelf in kannetjes en vaasjes gedaan. Voor de kindjes hadden we kikkers opgevuld met badschuim, megaschattig! Ben van plan weer alles zelf te maken nu, komt 1 veel goedkoper uit en is origineel!

Voor ons geboortekaartje hadden wij bij onze vaste fotograaf geweest, niet extreem duur maar mooier dan een standaard kaartje. Het was een 3luik met links een echo van Tibo (hij was daarop zo lief aan het zwaaien) en rechts een foto van mijn buik met ventje z'n handen rond. In het midden de naam en info.

Er zaten ook getekende kikkers bij de echo en op mijn buik, ons thema was kikkers dus vandaar :D

Nu wil ik nog ff afwachten wat het geslacht van de baby zal zijn voor ik aan doopsuiker denk maar voor de kaartjes zullen wij weer bij onze fotograaf gaan!

babyd
Berichten: 167
Lid geworden op: 4 maart 2010, 9:03

Bericht door babyd » 22 juli 2010, 10:43

hoi Kim,

blij je op dit forum tegen te komen :lol:

wij zijn ook van plan alles zelf te doen, krijg van men ventje zo goed als carte blanche dus handig he. Ik geef voorstellen, hij laat weten ok of niet.
We gaan ook alles zelf doen, t zal een combinatie makro ava end worden, beetje creatief zijn spaart heel veel geld uit he :wink:

geboortekaartjes hetzelfde: had eigenlijk hetzelfde idee als jullie, een mooie foto van men buikje maar dacht dan met body paint iets typisch voor ons te laten tekenen (ofwel ons kereltje erop te laten zetten) ofwel een foto van men buikje met handen erop van t ventje en de kids dan, zou mooi zijn omdat mijn buikje spierwit is en de handjes zouden allemaal bruin zijn (willen sowieso in zwart-wit thema, maar zwarte suikerbonen moeilijk te vinden)

ma we hebben nog tijd he, wel leuk om mee bezig te zijn


xxx

weet je trouwens al zeker dat t 1 beebje is en geen 2? heb alles niet meer zo gevolgd vandaar

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 22 juli 2010, 11:36

Het is er maar 1tje, ze waren beide welkom maar tis toch makkelijker zo he want niet vergeten dat wij een peuter rondlopen hebben!

Hoe ver ben jij ondertussen al?

Ik denk nu ook op het geboortekaartje met Tibo te werken, denk hem een kusje op m'n buik te laten geven of zo, we zien wel!

In de ava geen zwarte suikerbonen te vinden? Wij hadden in de Macro groene kikkers gevonden als sleutelhanger, was ook leuk bij ons thema maar had veeeeel te veel :D wij wassen ons voor de rest van ons dagen met groene zeep!

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 22 juli 2010, 12:53

Hey Babyd,

Waarom ga je niet voor sepia kleuren? Beige tegenover bruin? Ik vind het een super idee om in dat thema te werken gezien de achtergrond maar zwart-wit is zo hard? vrienden van ons hadden ook in dat thema gewerkt. Hun geboortekaartje was donkergrijs (bijna zwart) en daarop hadden ze een levensboom in het wit getekend. Heel eerlijk leek het kaartje nogal op een doodsprentje. Terwijl ze die levensboom thuis in het groen hadden geschilderd en daar de bruine doopsuiker hadden aangehangen gezien het kindje was geboren eind december.
het idee van je geboortekaartje vind ik dan wel weer heel knap. Ik denk dat het prachtig is om zijn donkere handen op jouw witte buik te zien.
Zwarte doopsuiker zal niet zo makkelijk te vinden zijn denk ik, maar je kan natuurlijk ook steeds voor donkerbruin gaan of voor bijvoorbeeld zwarte snoepjes?

babyd
Berichten: 167
Lid geworden op: 4 maart 2010, 9:03

Bericht door babyd » 23 juli 2010, 10:44

ja inderdaad sepia en bruin en wit t zal zoiets zijn want de rest is echt moeilijk te vinden en zou zoals je zegt voor een geboortekaartje nogal 'hard' zijn.

Mijn mama gaat wss de foto s nemen dus ben echt benieuwd, gaan dat zo al eens in de 7de maand ergens doen en daarna nog eens, je weet nooit wat er gebeurd he. Wil niet plots vroeger bevallen als de foto's niet genomen zijn. En vermits dit hoogstwaarschijnlijk onze eerste en enige zs gaat zijn toch genoeg mooie 'buikjes' fotos nemen he

T is echt een getwijfel en veel brainstormen ma das nu in de 5de maand ideaal he dan hebben we daar nog tijd voor en zit de buik nog niet 'echt' in de weg :lol:

xxx

juffie
Berichten: 901
Lid geworden op: 11 mei 2009, 10:10

Bericht door juffie » 23 juli 2010, 12:40

babyd,

Bij doopsuiker Luyts hebben ze zwarte suikerbonen, je kan ze via hun webwinkel online bestellen.
Hun winkel is in kappelen denk ik.

Grtjs
juffie

Suuus
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 september 2010, 21:59

Re: doopsuiker/geboortekaartjes

Bericht door Suuus » 21 september 2010, 22:11

Hey,
Het geboortekaartje hebben we zelf ontworpen bij www.geboortekaartjesdrukkerij.nl we hoeven alleen als de baby er is de foto te uploaden en de datum aan te passen dus dat is makkelijk. Alleen nu nog de doopsuiker we denken er over om pralines te doen met bedrukking. Misschien kan ik iets terug laten komen uit het geboortekaartje. Iemand nog leuke ideeën? Ik zag wel dat ze bij geboortekaartjes drukkerij ook magneetkaartjes hebben die je zelf kunt ontwerpen maar chocola is misschien leuker/lekkerder om te krijgen?

Groetjes

JufKaat
Berichten: 428
Lid geworden op: 9 mei 2009, 21:57

Bericht door JufKaat » 22 september 2010, 8:21

Wij gingen bij babygrafix in Brasschaat (hebben ook nog een ander adres dacht ik) en voor de boontjes bij once upon a time in Wichelen. Zij werken samen.

Iedereen was enorm enthousiast.

kusje xxxxxx

babyd
Berichten: 167
Lid geworden op: 4 maart 2010, 9:03

Bericht door babyd » 25 september 2010, 10:56

hoi allemaal thanks voor de info

hebben ondertussen zelf onze kaartjes ontworpen. We hebben hier achter onze deur een drukkerij en de prijs valt goed mee. ze hadden ons eerst die typische mappen met kaartjes meegegeven om een kaartje uit te kiezen maar al die voetjes handjes en beertjes zijn toch niet aan ons besteed :oops:
De doopsuiker bij ava ook alles zelf te maken. Doosjes zijn geplooid enkel nog te vullen en kaartjes eraan.

xxx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten