Vrijen na TP of niet?????

ICSI Forum
Plaats reactie
loesje

Vrijen na TP of niet?????

Bericht door loesje » 29 juli 2010, 21:54

Hallo iedereen,

Ik zit nu al een tijdje hier op dit forum. En zoals sommige waarschijnlijk al weten heb ik al een aantal mislukkingen achter de boeg. Nu vroeg ik mij het volgende af: tot nu toe heb ik mij na de TP altijd aan de regels gehouden. Geen lange afstanden wandelen, geen warme baden, geen sauna's en tenslotte ook geen SEX. Nu heb ik wel al een paar keer gelezen dat sommige koppels na een TP wel betrekkingen hebben had en dan wel zwanger zijn geworden :shock: Heb ook al gelezen dat het hebben van een orgasme de innesteling kan bevorderen :shock: Wat denken jullie?? Zou het hebben van een orgasme een positieve invloed hebben op de innesteling???
Zou het wel graag willen weten voor maandag want dan heb ik met een beetje geluk weer een TP :oops:

PS: ik denk dat ik deze vraag ook zal plaatsen op het zwanger forum, ik denk dat ze het daar misschien nog het best van al zullen weten :roll: Misschien kan ik er een enquete aan koppelen :wink:

hope_4ever

Bericht door hope_4ever » 29 juli 2010, 22:35

hey loesje goede vraag zou dit eigenlijk ook eens graag weten want net zoals u hou ik mij ook mooi aan de regels.
ik kijk alvast mee naar de antwoorden hier :oops:

grtjs
hope

Olijfje

Bericht door Olijfje » 30 juli 2010, 0:03

hey Loesje,

Sinds mijn vierde ICSI poging ga ik naar een acu. Hij raadde mij aan om de dag na de TP betrekking te hebben. Wij hebben zijn advies gevolgd (met goedkeuring van gyn) en wat bleek ... zwanger! Helaas heb ik een miskraam gekregen op 7 weken.
Na de TP van de vijfde poging, hebben wij niet geklust de dag na TP maar een weekje later... ik was niet zwanger.

Of het ene iets met het andere te maken heeft, weet ik niet, maar bij de volgende TP zullen mijn man en ik het advies terug opvolgen hoor :) Baadt het niet, schaadt het niet ...

Veel succes alvast en ga je gevoel achterna!

liefs,
Olijfje

Bjorn en Kim

Bericht door Bjorn en Kim » 30 juli 2010, 8:51

Loesje het schijnt dat een orgasme een positief effect heeft. Bij mijn poging in januari hebben wij niets gedaan omdat ik niet durfde maar dieze in mei heb ik mijn niets aangetrokken en kijk het is toch gelukt...

Ik heb in de wachtweken een glaasje gedronken (maar 1x hoor), een broodje geten met groenten en sex gehad en het is gelukt. conclusie, leef zoals je altijd leeft en laat de behandeling jou niet leven!

loesje

Bericht door loesje » 30 juli 2010, 9:13

heey,

@Olijfje, dus als ik het goed begrijp: volgens je acu, niet de dag van de TP zelf maar de dag erna...

@Hope, ik heb het topicje ook geplaatst bij de zwangeren van deze site. Ben ook echt benieuwd wat ze zullen antwoorden.

@Kim, van harte proficiat met je zwangerschap hopelijk loopt alles naar wens. Tot hoe lang na de TP heb je gewacht?? Een beetje indiscreet hé :oops: Ik weet dat het ook belangerijk is om je te relaxen tijdens de wachtweken. Maar het is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb je ook zo een beetje gevolgd op dit forum en ik heb begrepen dat je van je zoontje al van de eerste ICSI zwanger was en dat je nu van je tweede kindje ook al van de tweede poging zwanger was. Ik heb nu net mijn elfde punctie achter de rug en hopelijk krijg ik maandag mijn 8ste embryo teruggeplaatst. Ik begin echt wat wanhopig te worden en vraag mij af of het sowieso wel gaat lukken.

Tot nu toe heb ik dus al 2 dames die zwanger zijn geworden en betrekkingen te hebben gehad na TP

Bjorn en Kim

Bericht door Bjorn en Kim » 30 juli 2010, 9:30

Loesje, ik dacht dat ik de dag na de tp al zelf het heft in handen heb genomen, ventje was weg toen. :lol: Was de 3e tp vr baby nummer 2 (2x ICSI en 1x Cryo) dus ik wou echt niet meer als een nonnetje leven en kijk, blijkbaar was ik toch meer ontspannen want dat kleintje heeft besloten om te blijven...

Veel succes meisje!

bbfc

Bericht door bbfc » 30 juli 2010, 9:40

Dag Loesje,

Onze gyn. raadde betrekkingen in de eerste week na de TP af! De week erna kon het geen kwaad meer. Wij hebben nooit betrekkingen gehad in de twee wachtweken. En ik ben zwanger. Nu ondertussen 7 weken en ik durf nog steeds niet. Het klinkt misschien belachelijk maar ik ben bang voor bloedingen te hebben wegens de betrekkingen.
Met de accu heb ik er eigenlijk nooit van gesproken. Ik ben van oktober tot en met april wekelijks naar de accu geweest en kruiden genomen. In mei ben ik gestopt omdat ik nog steeds niet zwanger was. Mei en juni niets speciaals gedaan en de behandeling van juni was het dan gelukt. Ik denk dat het pure toeval is.
Ik ben niet tegen accu maar het heeft ons een hoop geld gekost en ik weet niet of het geholpen heeft. Ik ben blij dat ik ermee gestopt was.
Loesje, mijn duimen draaien op volle toeren deze dagen vooral voor jou en Julie10, maar ook voor alle anderen die bezig zijn!!

Noa

Bericht door Noa » 30 juli 2010, 11:09

Hey Loesje,

Op den duur zou je alles proberen hé! In mijn vorig CRG zeiden ze niks over seks na een tp (enkel geen hete baden en extreme sporten). Dus de ochtend erna was de goesting er gewoon, en hebben we betrekkingen gehad (met orgasme bij mij). Ik las toen een paar dagen later op internet dat het meestal een week wordt afgeraden, man, ik ben daar echt ziek van geweest. Ik dacht dat ik ons embietje naar buiten had gesjot. Maar 'k was wel zwanger! De volgende 3 tp's durfde ik toch niet meer, want al dat negatief advies over orgasmes na een tp schrikten me danig af. Niet zwanger. De laatste tp hebben we weer seks gehad een dag na een tp, maar ook niet zwanger. Volgens mij is het puur toeval. Ik denk niet dat seks kwaad kan eigenlijk, want mensen die spontaan zwanger worden hebben ook gewoon betrekkingen hé. Maar of het nu echt bevorderlijk is, dat weet ik niet. Ik denk niet dat ik het volgende poging zal aandurven, ik denk dat het echt aan het embryootje ligt of de poging slaagt of niet. Ik heb ook altijd toppertjes gehad, 't moet zijn dat ze na een paar dagen toch stopten met delen zeker. Doe waar je je het best bij voelt,'k wens je HEEEEEEL VEEEEEL SUCCES!

Glenys

Bericht door Glenys » 30 juli 2010, 11:13

Hoi Loesje,

Net zoals jij heb ik alles geprobeerd om zwanger te worden. Gezond eten, geen sex, geen sauna, vitamientjes nemen...

Ik heb er een beetje moeite mee om het volgende op een forum te schrijven maar t'is voor een goed doel :wink: .

Ik had ook ergens gelezen dat vrijen goed is voor de innesteling maar was er wat bang voor, net zoals jij. Ik had er trouwens ook helemaal geen zin in en dan leek het me niet nuttig. Ik ging ervan uit dat enkel vrijen mét hoogtepunt zou zorgen voor een meerwaarde. Maar hoe krijg je een hoogtepunt als je geen zin meer hebt omwille van het feit dat er al te veel mannen (lees:gyn's) tussen je benen hebben gezeten? Mijn ventje en ik hebben daarom samen een filmpje gehuurd en dag na de TP :oops: . En we hebben het heel gezellig gemaakt. Het hoogtepunt heb ik heel langzaam laten komen zodat mijn baarmoeder niet te hard zou samentrekken.

Ik ben na die TP zwanger van een tweeling. Ik denk niet dat die vrijpartij de reden is van de zwangerschap maar het kon alleszins geen kwaad. Het was de eerste keer dat ik een ICSI heb gehad. Volgens mij is de reden van de zwangerschap daar te vinden. Daarvoor had ik al 9 IUI's, 1 IVF en 1 cryo. Na 3,5 jaar ben ik nog steeds onverklaarbaar onvruchtbaar :roll:

Ik wens je heel veel moed in je tocht naar een baby'tje. Dat wens ik iedereen hier trouwens toe! T'is soms loodzwaar, er zijn momenten dat je de hoop en moed verliest, dat je denkt dat het nooit zal komen. De wanhoop wint het soms en je kan je echt vreselijk eenzaam voelen. Ik steun jullie met heel mijn hart.

Plaats reactie