zwanger in bonheiden/imelda

Plaats reactie
molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 11 oktober 2010, 18:07

hey ML, de prijs weet ik niet helemaal meer vanbuiten ( als je wil kan het ik het wel eens opzoeken tussen mijn papierwerk) maar ik weet dat het een stuk goedkoper was dan in andere winkels. Wat ook een verschil is dat in een groot deel van de winkels je maar 3 beurten krijgt voor aanpassingen, daar is dat onbeperkt! Wij waren echt heel tevreden, je kan er ook bijna op elk uur van de dag terecht, mijn man werkt laat en dat was geen probleem om pas om 20u ofzo af te spreken.
Maar als een collega het voor jullie kan doen dan is het ook mooi meegenomen hé, dan zal het ook zeker erg soepel en makkelijk verlopen.

Aan welke winkels denk jij dan nog voor de geboortelijst?

juf2
Berichten: 568
Lid geworden op: 7 november 2009, 20:12

Bericht door juf2 » 11 oktober 2010, 18:34

Molly, bij dreambaby moet je niet de overschot opkopen. Je kan je lijst zo afsluiten zonder dat alles is opgekocht en dan krijg je nog 10% op het bedrag dat gekocht geweest is. Ik vond dat ik daar keuze genoeg had. Ja, die in Zemst (eigenlijk Eppegem), bij mijn dochtertje was het nog in Vilvoorde.

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 11 oktober 2010, 20:18

hallo allemaal!
onze lijst ligt ook in de Kinderplaneet.
Ik weet niet of ze wel lijsten opmaken tijdens het weekend... Ze vragen in elk geval om het in de week te doen. En inderdaad, het is er druk, dus lang genoeg op voorhand bellen! Ik belde op 30 weken, en werd erg scheef "bekeken". "Zeker voor een eerste kindje he mevrouw". Toen ik dan zei dat ik ook wel ergens anders kon gaan, was het plots wel wat vriendelijker en kon het wel weer de week nadien.
Dus bel gerust op 20-25 weken! Verder wel heel tevreden over de gang van zaken tijdens het opstellen van de lijst en nadien. Het helpt veel en het kort de tijd in, als je zelf al wat weet wat je wel en niet nog nodig hebt.

Met ons alles oké, dikke 38 weken nu, niet meer gaan werken sinds vandaag!!! Het stappen gaat me al wat minder af, het babietje is al wat gezakt! Maar vandaag bij de controle werd er geen vaginaal onderzoek meer gedaan (slechts één maal gehad, 14 dagen geleden, toen ook het streptococcen onderzoek gedaan werd).

Ilse_1977
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 mei 2010, 14:16

Bericht door Ilse_1977 » 12 oktober 2010, 8:41

Hey meiden, Vandaag zijn we just 16 weken, en morgenavond naar de gynecoloog. Ik ben eens benieuwd want ik ken vrouwen die bij dezelfde gynecoloog gaan en die zeggen dat je geen echo krijgt op 16 weken, dan luisteren ze wel naar het hartje, dus ik ben wel eens benieuwd of we wel of niet een echo gaan krijgen.
En of alles nog goed is natuurlijk.
Ik houd jullie op de hoogte.

Hey Molly, mijn vriend en ik hebben in november een weekske verlof en ik wou eens gaan kijken bij het Land van Ooit. Waarom was jij er ni tevreden van?
Ni vriendelijk bij het Land van Ooit, of te weinig keuze?
Ik ben al een paar keer naar de Kinderplaneet in Tremelo geweest, en ok ze hebben daar werkelijk alles, maar ik vind dat daar zo'ne rommel. Uw spulletjes van uwe lijst liggen daar op zo'n schap. En ni zo leuk om een kadootje te moeten gaan kopen tussen gangen waar iedereen zijn spulletjes in liggen.... De spulletjes liggen gewoon ni zo afgescheiden van alles, ze hebben daar geen aparte kastjes ofzo. En dat vind ik wel een beetje spijtig...Pluspunt is wel dat je via internet kunt kopen van de lijst.

Grtjes,

Ilse


Ik heb het lijstje wat verder aangevuld:

Mona lisa, uitgerekend voor 13-3-2011, echo 25-10
Ilse, uitgerekend voor 28-3-2011, echo 13-10
Molly, uitgerekend voor 29-3-2011, echo 2-11
Juf2, uitgerekend voor 23-5-2011, echo 26-10

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 12 oktober 2010, 10:47

juf2, bedankt voor je antwoord, ik ga de site is uitpluizen :) hoe gaat het met je, al kwaaltjes :)

Jo'tje; waah het komt dicht hé. goh ik duim met je mee voor een super vlotte bevalling. kom ons zeker iets vertellen hé. Jammer dat je hier geen foto'kes kunt posten zodat we die kleine beebjes kunnen bewonderen. doe dat goed hé meid! Amaai moet je zo snel de lijst leggen! Dacht dat er op hun site 7 weken voor je uitgerekende datum stond. ik dacht dat in januari te doen om nog wat van de solden te kunnen meepikken :D Jippie eindelijk gedaan met werken, ge hebt da goe volgehouden. ik denk dat het op het einde wel echt zwaar is.

eej ilse: ook hier is er weer een weekje bij, 16 al!!
ik hoop dat je een echo hebt, kan je al is piepen naar het geslacht! ik moet nog wachten tot 19 weken bij Dr P en tot 21 weken bij Dr VDCruyse. Zo lang nog!
Het land van ooit, goh ja ik weet het nog niet helemaal, hij is wel duurder dan andere winkels. moeten nog is een aantal winkels gaan bekijken en dan gewoon een beslissing nemen hé. maar heel mooie winkel en de spullen van de lijst liggen in een boom, heel schattig.

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 12 oktober 2010, 12:08

molly,

wij gaan nog eens nadenken over wat kleinere babywinkels bij ons in de buurt. dat zal dan eerder rego Geel, Tessenderlo, ... zijn.

Maar als je een lijst best legt tussen 20 en 25 weken, dan gaan we hier de komende weken moeten beslissen in welke winkel. Want ben al 18 weken nu. En ik denk niet dat we er snel gaan uit zijn.

Jo'tje: spannend ... langs de ene kant wou ik dat ik ook al zo ver was ... want die kleine spruit echt kunnen vasthouden moet magisch zijn. Anderzijds voel ik me wel super goed als zwangere mama in spé en zit ons poppemie veilig beschermd in mijn buik.

ilse, ik hoop dat ze toch een echo doen morgen zodat je al iets van het geslacht kan weten. Als je dat natuurlijk zelf graag weet hé.

juf2
Berichten: 568
Lid geworden op: 7 november 2009, 20:12

Bericht door juf2 » 14 oktober 2010, 8:10

Ik dacht gisteren dat het afgelopen was... Ik had wat bloedverlies, niet veel maar natuurlijk kei ongerust. En natuurlijk eerst niemand te bereiken en zelfs het onthaal vh ziekenhuis niet. Naar schuttersvest gebeld en daar dr Bakelandt aan de lijn gekregen, en ik moest wachten tot morgen om te zien of het zou toenemen of niet en dan via spoed gaan. Natuurlijk is de ongerustheid niet weg dan, en dan eindelijk dr P aan de lijn gehad, en ik mocht komen via spoed bij de gyn van wacht! Alles was ok! Zit mooi op schema, 8w en 1 dag en babyke 16,5mm. Ik heb voor de eerste keer het hartje gehoord! Super, kwamen natuurlijk tranen bij te pas, ik dacht echt met dat bloed dat het afgelopen was...
Het zou van de betrekking van de avond ervoor komen waarschijnlijk!
Oefffffffff, ik dacht echt dat we ons klein prutske moesten afgeven.


Ilse, hoe is je echo geweest? Weet je het geslacht?

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 14 oktober 2010, 8:42

goh juf2, wat een verhaal! krijg er helemaal kippenvel van, brr... En dan Dr Backelandt, afwachten, dat is toch onmogelijk zeker. goed dat je dan nog via spoed bent gegaan en nu terug gerust bent. Is toch elke keer geweldig hé die hartslag! Ben blij dat alles ok is! Gelukkig maar.

Filka
Berichten: 244
Lid geworden op: 7 oktober 2009, 15:59

Bericht door Filka » 14 oktober 2010, 8:52

Eindelijk durf ik de stap te nemen ... en iets op dit deeltje van het forum schrijven.
Ik was zo bang dat de magie zou verbroken worden mocht ik hier te snel mijn geluk komen delen.
Maar gisteren hebben we ook het meest gelukzalige actieve geluidje kunnen horen. Het hartje van ons eerste kindje! Echt fantastische ervaring!
Ik ben nu 8w3d en ons liefje is 19,6mm, alles was perfect. We kunnen het nog niet goed vatten dat ons eindelijk dit geluk mag overkomen. Eindelijk na een traject van bijna 5 jaar zijn we méér dan klaar om mama en papa te worden :) Die gigantische smile op ons gezicht verraadt al veel, maar toch zijn we nog stilletjes tegen iedereen tot 12w. We kunnen al niet wachten tot deze weken voorbij zijn :-)

@Juf2: Ik ben heel blij voor jou dat je gisteren toch snel een geruststelling hebt gekregen. Dr.P leeft toch enorm mee hé. Onze stapjes liggen dicht bij elkaar hé, we hebben maar 2 dagen verschil.

Veel liefs voor alle lieve dames die ik hier ga leren kennen :-)

Ilse_1977
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 mei 2010, 14:16

Bericht door Ilse_1977 » 14 oktober 2010, 9:12

Hey meiden, we hebben gisteren jammer genoeg geen echo gehad, mijn gynecoloog doet in totaal 5 echo's, dus om de beurt krijgen we een echo. Maar alles was wel in orde, mijn bloeddruk goed ( 12/8), dan krijgt ge een klein onderzoekje, voelt ze hoe hoog uw baarmoeder zit, was ook in orde, en dan hoort ze naar de hartslag van 't babytje met de dopler, en dat was ook in orde, wel lager dan de vorige keren, nu was 't 140 terwijl de vorige keren was het 160. Nu mijn gewicht was ook wel goed, maar de gynecoloog waarschuwde mij wel dat ik mijn gewicht moet in het oog houden, ik was nu 2 kgs bijgekomen, en volgens haar moogt ge maar 10 à 12kgs bijkomen in totaal.
Zijn jullie al veel bijgekomen op 16 weken?

Volgende afspraak op 10 november, jeuh, dan kunnen we eindelijk nog eens ons babytje zien.
We willen allebei het geslacht ni weten, ik heb altijd gezegd het moet nog een verrassing zijn. Hopelijk kan ik het volhouden tot aan de geboorte,hé.

Hope, en Juf2, en Filka, kei goed dat jullie echo zoo goed was,hé.
Het is inderdaad een klein wonder, zo voor de eerste keer het hartje horen kloppen, het deed mij inderdaad wel iets, maar tegelijkertijd beseft ge ni zo goed dat ge echt wel zwanger zijt, raar hé.

Allé ben eens benieuwd wanneer ik het babytje ga beginnen te voelen.

@ iedereen, veel plezier en eigenlijk moet je er 100% van genieten!!

Grtjes,

Ilse

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 14 oktober 2010, 9:14

juf2: ik heb net hetzelfde meegemaakt op ongeveer 9 weken. Ik had wat licht bruinverlies (waarschijnlijk ook van de betrekkingen de dag ervoor). Ik was mega mega mega ongerust. Ik had naar eender welke gyn gevraagd en die adviseerde me ook om langs spoed te komen. Ze hebben ons daar echt super hartelijk en geruststellend ontvangen.
Ze hebben heel even moeten pauzeren met de echo omdat ik begon te wenen en wenen en wenen van opluchting. door het wenen bewoog mijn buik zo dat ze niks meer op de echo zagen :D :D :D

Ondertussen heb ik nog wel een keer wat bruinverlies gehad. Maar was al wat geruster. Voor de zekerheid had ik ook gebeld naar de gyn van wacht, maar die hebben me telefonisch gerustgesteld en de dag nadien had ik controle bij dr. P.

@filka: ge weet niet hoe ongelooflijk welkom ge hier zijt! Nu lijken die weken voorbij te kruipen, maar wacht tot je de grens van de 12 weken voorbij bent. Dan vliegen de weken. Dat is echt hoor.
Ik geloofde het eerste ook niet als ze dat tegen mij zeiden, maar het is dus werkelijk zo.

geniet er echt van! het is super zalig om zwanger te zijn. Ik omhul mij echt dagelijks met babydingen en voorbereidingen. Het is gewoon super leuk om te doen en om mee bezig te zijn.

Die grote smile is er bij mij op 5 juli verschenen en staat nog steeds op mijn gezicht!

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 14 oktober 2010, 9:56

ah ja, deze ochtend een heerlijke ervaring gehad :D

Mijn vriend moest om 5 u opstaan voor zijn werk. Blijkbaar was ons poppemie ook wakker geworden. Tussen 5.30u en 6.30u heeft ze liggen draaien en keren en stampen en duwen. Echt super gewoon om dat al zo goed te kunnen voelen.
Volgens mij wordt het echt een turnster :lol:

Ik heb dus sinds 5u niet meer geslapen, maar voor dit wil ik zelfs de hele nacht wakker liggen.

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 14 oktober 2010, 11:23

filka: welkom hier! ja het is altijd spannend hé. ik ben ook altijd bijgelovig en ik weet dat het een grote stap is om hier voor de eerste keer te komen schrijven. ik heb hier nog steeds last van. ik durfde gisteren zelfs geen kinderbadje kopen aan de helft van de prijs, schrik dat dit te vroeg was en dan begin je teveel te denken hé. gelukkig was het uitverkocht en heb ik het moeten bestellen, het zal er pas binnen enkele weken zijn, jippie :D hopelijk ben ik er dan wel klaar voor.
Geniet van elk moment, in het begin is dit moeilijk omdat je ongerust bent maar laat zeker die grote smile maar staan, ook bij mij is deze nog niet verdwenen. Je bent hier meer dan welkom!!Dikke proficiat.

Ml, ah dat moet zo een geweldig gevoel zijn, ik voel nog niets. ik ben één van de gelukkige dat dat pas laat zal voelen denk ik :)

Ilse, stom dat je geen echo hebt gehad hé, maar gelukkig is wel alles io. het hartje horen doet ook al veel hé.

Ik moet vandaag terug naar de HA om mijn luchtwegen te laten nakijken, dan luistert ze ook altijd even naar de baby, zalig8 ventje gaat ook mee :D Sinds een week begin ik helemaal anders te genieten van de zwangerschap. ik denk dat het door de komst van het buikje is. ik had van mezelf al een buikje dus eigenlijk is die buik al wel groot vind ik, zalig! het begint zo precies echt te worden :)

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 14 oktober 2010, 11:25

ivm met gewicht, dat gaat precies hier ineens de hoogte in :oops: ik denk op 16 weken bijna 3 kg, oeps. volgens vriendinnen is dit niet veel, bij hun was het meer maar toch maak ik me zorgen. hoe is/was dit bij de andere dames?

Ilse_1977
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 mei 2010, 14:16

Bericht door Ilse_1977 » 14 oktober 2010, 11:35

Hey Molly, ja ik ben nu 2kgs bijgekomen ivm vorige maand, en ik kreeg dus gisteren een beetje naar mijn voeten van de gynecoloog. Allé ze zei dat ik toch op mijn gewicht moest letten want volgens haar mag je maar 10 à 12kgs aankomen in een zwangerschap, want anders geraak je die overtollige kilo's ni meer kwijt...

Grtjes,

Ilse

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 35 gasten