Wanneer wat regelen?

Plaats reactie
Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Wanneer wat regelen?

Bericht door Wendel » 29 september 2010, 12:49

jip jip,

Ik vroeg me gewoon af wanneer jullie wat zijn beginnen regelen?

- zaal/datum voor babyborrel
- regelingen met ziekenkas (kan je daar op voorhand iets voor regelen?)
- geboortelijstje aanleggen
- geboortekaartje
- doopsuiker

Ben ik dingen vergeten die je moet regelen? Het begint te kriebelen bij mij om overal aan te beginnen :wink:

Groetjes,
Wendy 18w2d

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 29 september 2010, 12:53

dag Wendel,

ziekenkas: kan pas na de geboorte: een geboorteattest opsturen.
geboortelijst: verschilt per winkel: wij kregen wat onder onze voeten omdat we pas 8 weken voor de datum kwamen voor een eerste kindje, 12 weken voordien zou beter zijn...
geboortekaartje: hebben wij bij drukker geregeld ook een 8-tal weken op voorhand
doopsuiker: kocht ik zelf 8 weken op voorhand, en ik maak de zakjes/doosjes zelf, nu ongeveer helft klaar, in elk geval genoeg om naar ziekenhuis te trekken! (ben nu bijna 37 weken)

We doen geen babyborrel, dus daar kan ik geen antwoord op geven.

Veel plezier!

cara
Berichten: 128
Lid geworden op: 25 maart 2009, 7:38

Bericht door cara » 29 september 2010, 14:15

Hey Wendel

Als het kriebelt, begin je er toch gewoon aan? Te vroeg kan niet, te laat wel. :wink:

Mijn geboortelijst ligt sinds dit weekend (ben nu 20 weken) en in de winkel vonden ze dit een normale periode. Hij is wel nog niet volledig af, maar aangezien die bij Dreambaby ligt, kan ik nog aanvullen via de website.

Geboortekaartje en doopsuiker: ik ben nu het internet aan het afschuimen op zoek naar ideetjes, tips en leuke winkels. Het geboortekaartje ligt zo goed als vast, ben nu wat aan het sleutelen aan een tekstje. Daarna zullen we de drukkers eens aflopen om te kijken wat mogelijk is. Voor het doopsuiker zijn er al vage ideeën.

Voor babyborrel kan je gerust al eens naar zalen gaan kijken, prijzen vragen,... . Als je op tijd begint, heb je nog veel keuze- en vergelijkingstijd.

Geniet in elk geval van de voorbereidingen, ik vind het zelf ook zo leuk om voor ons kleintje bezig te zijn!

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 29 september 2010, 15:08

Wendel,

ivm met ziekenkas: dat verschilt blijkbaar nogal. Ook afhankelijk van je werksituatie. Ik ben zelfstandige. Maar loontrekkenden moeten wel attesten binnendoen vooraf met vermoedelijke datum en verklaring van werkgeven of zo. Info makkelijk te krijgen bij de ziekenfondsen over wat en wanneer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten