koffie zwangerschap

Plaats reactie
Noa
Berichten: 1820
Lid geworden op: 1 september 2008, 10:44

koffie zwangerschap

Bericht door Noa » 28 november 2011, 10:00

Dag dames,

Ik heb een nogal bizarre vraag, waar ik eigenlijk zelf wel het antwoord op weet, maar ik wou toch even polsen naar jullie ervaringen.
Ik ben na 7 icsi's wonder boven wonder zwanger van mijn tweede kindje, ondertussen een goeie 16 weken. Omdat ik meende gelezen te hebben dat koffie (caffeïne) niet zo goed is tijdens de zwangerschap, liet ik mijn dagelijkse kopjes (2) voor wat ze waren vanaf een stimulatie. Bij gevolg heb ik nu geen druppel koffie meer gedronken sinds begin augustus. Ik had er trouwens ook geen zin in, tot vandaag dus. Ik krijg plots zooo'n goesting in een kopje, om de dag te beginnen. Zou 1 kopje per dag kwaad kunnen? Waarschijnlijk niet hé, maar ik wou toch even horen of er onder jullie ook af en toe een kopje dronken. Caffeïnevrij is natuurlijk ook een optie, maar ik heb nier nog massa's capsules liggen (mijn favoriete voluto's, zucht!)...

Bedankt!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 28 november 2011, 10:14

hey noa

ik ben geen koffiedrinker maar ik drink af en toe eens thee (ne mens moet iets drinken hé)
ik heb dan niet nagelaten om in mijn zwangerschappen regelmatig thee te drinken. er zit ook wat cafeïne in thee, en in cola ook.
ik dronk toch wel wekelijks enkele glazen thee of cola... net zoals ik af en toe eens een slokje wijn of cava dronk.
Niet schuldig over voelen meid. je kleine wondertje gaat daar echt niets van overhouden.
pas als je gaat overdrijven, of bijvoorbeeld red bull zou gaan drinken, dan zou je meer schade kunnen aanrichten

zoals ik al meermaals hoorde: er zijn zelfs kindjes van alcoholisten en drugsverslaafden die gezond geboren worden!

gewoon je gezond verstand gebruiken en jezelf af en toe iets gunnen...

stienemien
Berichten: 453
Lid geworden op: 24 februari 2010, 9:34

Bericht door stienemien » 28 november 2011, 10:39

Noa,

Ik ben ook een koffieliefhebber. De eerste drie maanden kon ik er heel makkelijk afblijven, maar daarna had ik ook echt terug zin in een kopje (ook al omdat ik toen terug ben beginnen werken). Ik heb dat eens nagevraagd en 't zou geen kwaad kunnen als je niet overdrijft (ik dacht max 4 kopjes per dag?). Ik gun me dus 's ochtends ook 1 kopje koffie (en na een slechte nacht 2 ;-)). Als je weet dat er vrouwen zijn die liters cola drinken tijdens de zwangerschap (waar ook cafeïne in zit), zou ik zeggen: geniet met volle teugen van je voluto's :-)

Noa
Berichten: 1820
Lid geworden op: 1 september 2008, 10:44

Bericht door Noa » 28 november 2011, 10:52

Bedankt voor jullie antwoorden sterretje en stienemien!
Ik ga me er sebiet eentje prepareren sè! Na al die ellende ben ik zo'n bange schijtluis geworden dat ik bijna vergeet dat ik leef :lol: Ik ga me als ik goesting heb, een kopje permitteren, en me proberen niet schuldig te voelen!

Elke2
Berichten: 409
Lid geworden op: 11 juli 2010, 21:46

Bericht door Elke2 » 28 november 2011, 11:18

Ik had hetzelfde. In het begin van de zwangerschap dronk ik niets van koffie. Had er toen ook echt geen zin in, werd al misselijk van de gedachte.. Maar opeens was de misselijkheid over en verlangde ik 's morgens echt naar mijn tasje koffie. Ik beperkte mij wel tot 1 tas per dag en het smaakte zalig :D

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 28 november 2011, 11:56

Hihi Noa, mijn favoriet is ook Volluto :D
In't begin van de zwangerschap draaide mijn maag al om bij de geur van koffie, maar na een tijdje kreeg ik er ook terug zin in.
Ik heb een maandje elke morgen 1 volutto gedronken, maar dan in de lungo versie. En dan maar speculoos in soppen, njammie :D

Nu krijg ik er 't zuur van dus geen koffie meer voor mij. 'k Zal mijn schade dan wel inhalen als de baby er is.

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 28 november 2011, 11:58

Ik ben ook altijd ferme koffiedrinker geweest. En hoewel hier veel dames misselijk werden van de geur was dat bij mij net niet. Ik kon het écht niet laten, dus legde ik mezelf een limiet van 2tassen per dag op :D Ik ben wel een latté drinker dus grote tas met veel melk en beetje koffie :wink:

roisin
Berichten: 1009
Lid geworden op: 22 januari 2010, 16:40

Bericht door roisin » 28 november 2011, 13:57

ik drink ook elke dag koffie
twee tassen s'morgens en s'avonds na het eten een deca :)

Marit
Berichten: 468
Lid geworden op: 30 januari 2011, 12:27

Bericht door Marit » 28 november 2011, 20:55

Hier ook een echte koffieverslaafde... Alleen heb ik tijdens m'n zwangerschap geen enkele tas koffie aangeraakt en kon ook al snel niet meer tegen thee. Werd van thee kotsmisselijk en koffie dronk ik al langer niet meer. Ik lustte dat plots niet meer tijdens een lange decapeptyl-kuur als voorbereiding op onze ivf. Anders was ik zeker dagelijks een tasje koffie of thee blijven drinken, hoor.

Tijdens m'n zwangerschap dronk ik dus noodgedwongen vooral veel water, ook bij m'n boterhammetjes 's morgens... njam njam :)

(En nadat m'n kindjes geboren waren, had ik al na 5 minuten weer goesting op thee en intussen heb ik ook al weer m'n eerste tas koffie binnen. Al smaakt 't me nog niet helemaal als ervoor...)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten