wat ipv suikerbonen?

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

wat ipv suikerbonen?

Bericht door nogeenkeer » 19 juni 2012, 10:32

Wij zijn nog aan het twijfelen of we onze doosjes gaan vullen met suikerbonen of iets anders. Gewone snoepjes vind ik superlekker maar dan moet je eigenlijk nog een extra plastic zakje in het doosje steken zodat het niet overal zou tegenplekken dus dat doen we alvast niet. Wel nog in de running: van die suikerhartjes, meestal met een woordje of zo op. Ik heb ook al eens gezien dat je zo snoepjes kan laten maken uit "lekstok"-materiaal met dan in de doorsnede de naam van de baby, maar dat lijkt me wel een dure optie.
Hebben jullie nog leuke ideetjes?

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 19 juni 2012, 10:35

ik had voor de kindjes fruitella genomen. zitten al in een papiertje, en iedereen lust het.

verder hadden wij nog: sterke drank in flesjes en badzout.

die bedrukte snoepjes vind ik ook wel duur en eigenlijk zijn geld niet waard. wat ik wel tof vind is een chocolaatje ingpakt met bedrukt papiertje er rond..

veel succes!!

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 19 juni 2012, 11:06

Ik wou ook geen suikerbonen.

Bij mijn zoon had ik theelichtjes met daarin pralinetjes in de vorm van een hartje. Voor de kindjes een lolly (toen was dat nog niet zo gepersonaliseerd zoals nu)

Bij Aline hadden we voor de volw een flesje schuimwijn (van die kleintjes) en ik had etiketten laten drukken die ik er zelf over geplakt heb met haar naam erop. Voor de kindjes hadden we glazen buisjes (proefbuisjes) met daarin smarties.

Bij Mauranne hadden we kleertjes op een kapstokje met daarin snoepjes (zuurtjes en zoetjes), maar die hadden we idd in een plastic zakje gestopt (heb die gekocht bij Ava papier, kost zo goed als niets). Voor de kindjes hadden we een bellenblazer (ook met bedrukte wikkel met haar naam op).

Nu voor het volgende is mijn oog gevallen op een hele collectie met cupcakes. Een collega van mij is op VTM "Meesterbakker" geworden en we zouden haar evt willen vragen om cupcakes te bakken voor onze babyborrel :P Dus dat zou een mooi thema zijn...

Wat ik ook leuk vind zijn Mentosrepen met gepersonaliseerde wikkel.
Voor Mauranne heb ik me zot gezocht naar fruitsnoepjes (van die harde) in een papiertje met Vichyruitjes. Fruitsnoepjes (Zwitsers fruit) vind ik ook leuk, maar ook duuuuuuuuuur... :?

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 19 juni 2012, 11:11

Hey nogeenkeer; persoonlijk vind ik suikerbonen wel passen bij een geboorte. heel traditioneel misschien maar da's mijn idee. Bij mij waren er dus altijd suikerbonen bij. Ik zal eens opsommen wat ik gegeven heb voor de drie.

Elo: Zakjes in verschillende vormen met suikerbonen in. als naamkaartje een chocolaatje in papier met naam erop. Voor de kindjes waterpistooltjes met smarties.

Céleste : kleedjes in tule met suikerbonen erin. één suikerboon met naam erop erin.
Jeneverflesjes ( vanille en chocolade) met zakje suikerbonen aan . ook één suikerboon met naam op
kindjes : kermiseendjes met zakje aan gevuld met mini haribosnoepjes

Gaetan : volwassenen : korfjes van de levensboom met zakje met suikerbonen erin. Als naamkaartje een chocolaatje met afdruk van 't geboortekaartje.
Kindjes : autootje die ook op 't geboortekaartje stond met zakje snarties; bellenblazers omwikkeld met afdruk geboortekaartje met minismarties eraan.

Let op ook die chocolaatjes met gepersonaliseerde wikkel kosten veel geld.

Je kan nu ook m&m's laten personaliseren maar ook dat kost veel.

Cinne

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 19 juni 2012, 11:20

hèhè, Cinne, buiten de suikerbonen bij jou, zitten er veel dezelfde dingen bij ons tussen hé :wink:

je kan die wikkels ook zelf maken (of zelf laten drukken) en dat drukt de prijs al behoorlijk hoor

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 19 juni 2012, 11:26

Alvast bedankt voor alle ideetjes! 't Zullen zeker en vast (gepersonaliseerde) doosjes worden dus jenever of chocola zal het niet zijn. Ik ga ze zelf vullen, maar de winkel heeft graag dat je alles bij hen aankoopt, ik denk uit schrik dat je iets van slechte kwaliteit neemt en de mensen zo een slechte indruk van hen zouden krijgen...
Voor de kindjes denken we eventueel nog wel aan zo'n klein kokertje met kleurpotloodjes en daar dan een gepersonaliseerde winkels rond. Ik vind dat echt wel superleuk om te geven, maar 't maakt het ook weer een gans pak duurder, dus ik weet het nog niet. Voordeel is wel dat de meter de kosten op zich wil nemen :wink: Maar ik zal er niet van profiteren!

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 19 juni 2012, 11:43

Goeie smaak hé GG :wink:

Hooo ik vond dat zo leuk om uren op internet rond te snuisteren te zoeken en dan alles innen knutselen, frutselen, ooohhhh

Ik doe het nog altijd voor de communie's ook, gewoon omdat ik 't zo leuk vind :lol:

juf2
Berichten: 568
Lid geworden op: 7 november 2009, 20:12

Bericht door juf2 » 19 juni 2012, 11:47

Bij de eerste ook de traditionele suikerbonen.
Bij de tweede zeepjes met de naam op.
3de suikerhartjes. je kan die ook laten maken met naam op maar die zijn dan 30 cent per hartje, en dat vond ik wel héél kostelijk. dus het is zonder naam geworden.

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 19 juni 2012, 11:53

Juf2, ik wist niet eens dat je zo'n hartjes kon laten personaliseren! zou ze ook gewoon nemen met eender wat op :)

Die van ons doopsuikerwinkeltje lieten nog weten dat ook kan:
lentilles (smarties) Xl gemengd met gewone en extra kleine lentilles.
Of chocolade koffiebonen, pralinébollen, …

Eens benieuwd wat pralinébollen zijn... Ik ken het niet, maar krijg er hier wel op slag goesting in! :P

mindyke
Berichten: 3760
Lid geworden op: 21 maart 2010, 12:44

Bericht door mindyke » 19 juni 2012, 21:42

hier waren het cupcakes met een babytje op in allerlei vormen

heb ze allemaal zelf gebakken en versierd; heb ze dan allemaal in een dooje gestoken met van die snoepsprinkeltje erbij. ik had een hele vriezer vol!
het was een immen werk...maar ben er wel blij mee .

als ik nog een 2de wondertje kankrijgen dan zal het iet met eten zijn denk.; Zelfgemaakte ketchup,confituur,sausjes...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 20 juni 2012, 8:57

Hier waren het chocoladecallets, waarmee bijvoorbeeld chocomelk kan worden gemaakt. Of natuurlijk gewoon lekker zo op te eten hé. Deze had ik in een doosjes gestopt met daarnaast geduldspelletjes waarop ik zijn logo had laten drukken. Het logo was conform het geboortekaartje dat een doolhof was waarbij drie namen stonden en de ontvanger dus de juiste weg moest vinden om de juiste naam te weten v onze zoon.

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 20 juni 2012, 10:21

Hier waren het hoge doosjes met suikerbonen en daarop zo'n pin met haar naam op (in de stijl van het geboortekaartje), lage blikjes met smarties met daarrond een wikkel in de stijl van haar geboortekaartje en dan plastic zakjes met daarin snoepjes (kleuren van haar kaartje) en dan daar een label aan in de stijl van het geboortekaartje.

Ik vond het ook heerlijk om zo te snuisteren, ideetjes op te doen en alles in mekaar te frustelen!

We hebben ook lang aan M&M's gedacht omdat we onze baby M&M noemde in de buik, maar ik wilde dan ook per sé met haar naam op en in het fuchsia, wit en lime (kleuren van haar kaartje) en dat was niet zo makkelijk te vinden en idd duur. Dus die optie hebben we laten varen :-).

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 20 juni 2012, 12:12

En eerlijk gezegd, hechten we er mss allemaal wel veel belang aan hé. De meeste kinderen schrokken die snoepjes/suikerbonen naar binnen, en de doosjes en hebbedingetjes belanden al snel in een vergeethoek van de één of andere schuif of kast (als ze al niet in de vuilbak belanden...)

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 20 juni 2012, 15:02

wij hadden dat idee ook. de meeste mensen eten die dingen op en het doosje belandt in de vuilbak. denk dat tegenwoordig nog weinig mensen echt snuisterijen bijhouden.
voor A hadden wij houten treintjes met daaraan de suikerboontjes. de treintjes heb ik al bij velen nog op de schouw of kast zien staan :P
en voor I kunnen de lege flesjes van de drank ook nog gebruikt worden of ter decoratie. ik hoop zo dat mensen nog een herinnering aan onze kindjes bewaren. zelf ervaar ik het wel zo dat als er enkel een doosje is, dat ik deze gewoon weggooi, behalve als het kindje in kwestie in de dichte familie is, dan houd ik het wel bij in de herinneringendoos

jette
Berichten: 351
Lid geworden op: 23 juli 2009, 9:23

Bericht door jette » 20 juni 2012, 16:17

Ja de mensen houde da allemaal ni bij hé.
Wij hadden magneetjes, portefeuille, kleine spaarpot en een klipje dat je dan tussen agenda, boek ofzo kan steken of toch ergens kan opsteken.
Voor de kindjes potlood of rietje.

Wat ik ook mooi vind is washandje of klein gaste handdoekje.
Waar dan de naam opstaat.
(mmmmh een idee voor een brusje mss :wink: )

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten