originele ideetjes doopsuiker

Pixie
Berichten: 226
Lid geworden op: 24 januari 2012, 22:30

originele ideetjes doopsuiker

Bericht door Pixie » 21 juni 2012, 13:28

Hoi meiden,

Binnenkort wil ik werk beginnen maken van de suikerboontjes. Dat hoeven trouwens niet per se boontjes te zijn, ik ben nog volop op zoek naar inspiratie. Kennen jullie leuke (web)shops in de buurt van Mechelen en omstreken? En als jullie leuke, originele ideetjes of fotootjes hebben mogen jullie die hier altijd posten :-) Zelf had ik gedacht aan poederroze, zachte pastels en romantische "vintage" thema's :-)

Alvast merciekes!
Love, Pixie

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 21 juni 2012, 14:47

Pixie,

ik heb mij doopsuiker bij de kleine pastorij besteld in st kathelijne waver. Ontzettend tevreden over.

Cinne

K'tje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 7 april 2008, 15:46

Bericht door K'tje » 21 juni 2012, 15:17

Bij ons kwam alles van hier: www.olilie.com

Je kan alles bestellen en zelf in elkaar steken, of kiezen om hen het werk te laten te doen voor een meerprijs. Wij hadden doosjes en zakjes, de (delicate) doosjes heb ik laten vullen, de zakjes heb ik zelf gevuld. Ik vind het nog altijd ontzettend mooi... :) Zal vanavond eens een foto zoeken en komen posten.

katrienvdb
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 juni 2012, 15:05

Bericht door katrienvdb » 25 juni 2012, 15:09

Hoi Pixie,

Ook bij ons kan je alles kopen om zelf te vullen,indien nodig kunnen wij je pakje ook verzenden. Je kan heel veel foto's op onze site terugvinden en je kan ons gerust een prijsofferte via mail vragen!

Neem eens een kijkje op www.doopsuiker-vandenbrande.be en hou ook onze promoties in het oog. Wij bestaan dit jaar immers 40 jaar en geven elke maand een leuke promotie!

Groetjes
Katrien Van den Brande

Pixie
Berichten: 226
Lid geworden op: 24 januari 2012, 22:30

Bericht door Pixie » 25 juni 2012, 16:01

Super! Thanks meiden!

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 25 juni 2012, 16:43

aangezien je van roze houdt, staan hier misschien wat leuke ideetjes voor je op.

http://www.doopsuikerpoppies.be/doopsuikermanden.php

Pixie
Berichten: 226
Lid geworden op: 24 januari 2012, 22:30

Bericht door Pixie » 25 juni 2012, 16:46

Ooooh geweldig Fee that's what I'm talking about :-) Loooove this page! :-) x

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 25 juni 2012, 19:49

K'tje, thanks voor de link, ik heb er dit weekend eens rondgesnuffeld, en ik heb er zelfs een leuk geschenkje ontdekt voor een vriendin die op bevallen staat (alleen moet nu die baby nog geboren worden zodat ik de naam ken en kan bestellen :))

Pixie, ik ben zelf niet in de roze sfeer aan het zoeken (met als voornaamste reden dat het een jongen wordt), maar op volgende site vond ik ook wel veel leuks: http://www.suikerdraakje.be. Misschien ben je die ondertussen ook al tegengekomen?

Wat ik zelf ook nog wel origineel vond is het laten maken van pins/badges, die je dan op een zakje/doosje steekt. Dan kan je, als je je kaartje ook zelf maakt, exact hetzelfde op beide zetten. Je kan die bv laten maken bij pushmybutton.be voor minder dan 1 euro per stuk. Je kan er ook magneten of een spiegeltje van laten maken, maar daarvan zie ik dan weer niet goed in hoe je die aan de rest van je presentje bevestigt. Ik ben er zelf nog niet uit wat ik ga doen, maar ik ga zeker voor zelf kaartje ontwerpen, en zelf doopsuiker vullen, al dan niet met volledig voorgemaakte versiering. Het zelf in elkaar steken is een deel van de fun hé? ;)

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 25 juni 2012, 20:10

@pixie, dacht ik al :wink:

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 26 juni 2012, 10:04

ik heb al bij suikerdraakje besteld, heel correct en snel (had wel geluk dat mijn keuze in voorraad was natuurlijk)

Mijn voorkeur gaat nu wat uit naar het cupcakes-thema, maar weet niet of mijn man er voor te vinden is...

lotje83
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 augustus 2011, 0:06

Bericht door lotje83 » 26 juni 2012, 10:08

hoi,hoi,

wij zouden onze doopsuikers willen koppelen aan een goed doel. Iemand daar ervaring mee? Kaartjes gaan we via unicef bestellen.

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 26 juni 2012, 10:13

http://www.suikerdraakje.be/een-hart-vo ... -doel-477/

Vorig jaar was ik te laat om deze te bestellen, en ik zou deze ook in overweging durven nemen, terug...

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 26 juni 2012, 10:48

à Lotje,

wij hebben voor onze jongen de levensboom genomen. dat is een project van moeders in Kenya; zij maken de levensboom van bananenbladeren ( denk ik) en haken ook de mandjes. als je 1 boom en 100 mandjes bestelt komt dat overeen met één kindje in Kenya dat een jaar naar school kan.

Voor ons was dat het ideale: onze laatste baby waarbij we ook een ander kindje konden mee voorthelpen en dan nog in Kenya waar we destijds op huwelijksreis geweest zijn.

Kusje, voor een jongen moet je eens kijken in de retroreeks van de kleine pastorij. Ons kaartje was met een rode sportwagen, presentje van de kinderen was een autootje ( Fiat 500, exacte replica) en als cadeaiutje van onze jongen hadden we een gelimiteerde uitgave gekocht van de auto op zijn geboortekaartje.

Fee, jouw site is wondermooi, om zin te kijgen in een vierde, ..... :roll:

cinne

linda76
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 juni 2010, 15:16

Bericht door linda76 » 26 juni 2012, 10:56

@Lotje en Cimoca: bij ons eerste kindje ook de Kenyaanse levensboom met mandjes. En wij zijn ook op huwelijksreis geweest in Kenya Cimoca :D . Nu voor het tweede kindje op komst gekozen voor de indische levensboom met vogeltjes. Maar er zijn nog meer mogelijkheden wat goede doelen betreft. Lotje, je moet maar eens gaan kijken op www.fairytale.be

Pixie
Berichten: 226
Lid geworden op: 24 januari 2012, 22:30

Bericht door Pixie » 19 juli 2012, 9:35

Thanks meiden voor de leuke tips! Linda, die Kenyaanse levensboom is dan zeker wel echt iets voor jullie, zo tof :-) Ik ga er binnenkort werk van maken se :-) Moet eerst nog een klein 'probleempje' oplossen m.n. schoonzus (meter) die per se zelf de suikerbonen wil kiezen als ze ze betaalt. Moeten dus met een elegante oplossing komen om niemand op de tenen te trappen maar natuurlijk wil ik wel zelf mijn doopsuikers kiezen he... is nog zo tof! En het is ook zo persoonlijk. Fingers crossed dus maar dat daarover niet teveel spanningen ontstaan...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten