1 persoonsbed

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

1 persoonsbed

Bericht door Bjorn en Kim » 19 augustus 2012, 20:29

Hoi,

Vanaf wanneer laten jullie de kleintjes in een groot bed slapen?

Tibo was exact 2 jaar, hij wou absoluut niet meer in dat kleine bed en na nachten puffen op een krukje om hem in slaap te krijgen (was toen 7maand zwanger van Maxim) besloten we het grote bed uit te halen en wat bleek: een succes!

Bij Maxim staat dat bed al op z'n kamer en hij kruipt daar altijd in en wil daarin slapen. Hij is nu 1,5 maar ik durf hem precies nog niet loslaten in dat grote bed. (Bed staat wel tegen de muur en ik heb een zijkant zodat hij er niet kan uitvallen.

Wat is jullie ervaring?

mindyke
Berichten: 3760
Lid geworden op: 21 maart 2010, 12:44

Bericht door mindyke » 19 augustus 2012, 20:34

o ik wil ook graag ons ventje (19maanden) in het grote bedleggen. Hij is al groot van gestalte (+/-2jaar)
en je hoort hem soms echt kreunen en steunen. Hij ligt ook altijd met zen armen en benen door de spijlen.

soms wordt ie wakker en als je hem dan op het grote bed legt dan slaapt ie direct verder.
we bblijven er dan wel bijliggen.
Ik ben 1 keer op de grond gaan liggen naast het bed en hij is toen tussen het bed en de 10cm die ik overliet gevallen :shock:
waar heb je zo een zijkant gehaald?
als ik zo een zijkant heb ga ik het toch testen hoor.

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 19 augustus 2012, 20:38

Mindyke,

Mijn ouders hadden dat omdat ik een gehandicapte stiefzus heb maar je kan dat gewoon in een geboortewinkel krijgen zoals Paradisio (waar mijn lijst lag). Tibo heeft dat gebruikt van 2 tot 3 jaar.

Maxim draait soms van kant in dat kleine bedje. Hij slaapt nu met een hoofdkussen en da's wel beter.
1x is hij uit dat babybedje gekropen en op de grond gevallen vandaar mijn twijfel.

Misschien gaat hij wel rondlopen als hij wakker is als hij in het grote bed slaapt...

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 19 augustus 2012, 21:24

Hey meiden,

Kabouter ligt van zijn 2 jaar en 7 maanden in een éénpersoonsbed en dat ging toch niet zonder slag of stoot. In het begin veel huilen, nachtmerries en na een tijdje had hij ook door dat hij eruit kon :roll: Na 6 à 8 weken problemen is de rust weergekeerd en slaapt hij er prima in!

Succes,
nogeenkeer.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 19 augustus 2012, 21:34

hier heeft ze op vakantie probleemloos in het grote bed geslapen. thuis is het nog niet aan de orde. ze draait en keert nog genoeg 's nachts. we denken er aan tegen haar 3e verjaardag. nog een matras en lattenbodem gaan kopen eerst...

ons I is 15 maand en dat zou nog veeeeel te vroeg zijn hoor, die ligt in alle posities in haar bed, dus no way ;)

mindyke
Berichten: 3760
Lid geworden op: 21 maart 2010, 12:44

Bericht door mindyke » 19 augustus 2012, 21:38

this omdat ie zo groot is he. hij past echt niet super meer in dat bedje vind ik...

kga is loeren naar zo een zijstuk...

sara1980
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 maart 2011, 21:27

Bericht door sara1980 » 19 augustus 2012, 21:42

mijn zoontje was net 2, we hebben een zijhekje van Brevi. Ik had eerst het korte formaat gekocht maar dan viel hij er naast, nu staat er eentje van 1,5m.
Hier verliep de overgang heel vlot, hij is nu 3 en komt er nog steeds niet zelf uit.

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 20 augustus 2012, 7:59

Hier waren ze drie jaar (alez, 2j10m :wink: ) en het is omdat mijn zus de bedjes wilde gebruiken voor haar tweeling dat we zijn omgeschakeld. Niet dat ik er tegen was hoor, maar eigenlijk lagen ze er nog wel goed in. We hebben ook zo'n zijkantjes omdat ze hier nog alle kanten opdraaien. De zijkantjes zijn van mij zus haar kinderen dus heb geen idee van waar ze ze heeft gehaald.
Eigenlijk is de overstap hier heel vlot gegaan, alleen vallen ze nu nog steeds uit hun bedje soms, zelf met kantje :? Het zijn geen hoge bedjes maar het is toch elke keer schrikken als ik een 'boenk' hoor.
Wij hebben heel lang getwijfeld voor peuterbedjes. Uiteindelijk hebben we het niet gedaan omdat het een dubbele kost zou zijn. Maar als je ze de eerste keer ziet liggen in hun groot bed is dat toch even slikken vond ik. Zo'n kleine ventjes in zo'n groot bed :D

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 20 augustus 2012, 8:37

Ik heb vrijdag bij onze jongen de tralies weggehaald en de gewone zijstukjes geplaatst. hij is nu bijna 2j 10 maand. 't is dus nog wel zijn babybedje (70cm op 1.4m) maar zonder de tralies.
Ik heb geen zijkant, maar ik leg 't matrasje van zijn reisbedje op de grond naast zijn bed.
Vrijdag ging goed, zaterdag is hij er uit gevallen, weende hij en heb ik hem opnieuw in bed gelegd, deze nacht is hij eruit gevallen, heeft geen kik gegeven en deze ochtend vond ik hem zelfs naast 't matrasje op de grond op zijn schapewollen matje.
't matrasdje zal dus nog wel efkes onder 't bed blijven liggen.

Een groot bed zal nog efkes duren want vermits hij een klein kamertje heeft, gaan we dat op maat laten maken met bureautje onder.

cinne

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 20 augustus 2012, 8:56

Oei redelijk laat hier iedereen.

Tibo wou echt niet meer in dat kleine bed slapen op 2jaar.

Ga dan nog maar wat afwachten en hopen dat hij er niet meer probeert uit te kruipen, als hij dat nog eens doet moet hij naar het grote bed :D

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 20 augustus 2012, 8:58

'k vond ons I gisteren verticaal in haar bedje: hoofd tegen de spijlen en andere kant beentjes door de spijlen en met haar poep tegen de spijlen... en slapen dat ze deed :D

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 20 augustus 2012, 9:39

Kindjes kunnen hun raar in bochten wringen he! Tibo kon dat ook. Maxim die kan zich eens van kant draaien maar ligt altijd mooi recht en nooit tussen de spijlen. Hij is zo'n echt mamaskindje aan het worden doordat ik er al bijna een maand onafgebroken bij ben en I like it :D

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 20 augustus 2012, 9:59

Mauranne is na 3 weken onafgebroken bij mama te zijn op vakantie ook een echt mamakindje geworden en I don't like it... Ze wil zelfs niet bij papa. Enkel mama is nog goed genoeg. Ik vind dat vreselijk vermoeiend...

Aline heeft aan zee 1 keer in groot bed geslapen (stapelbed) en ook met zijkant. Ze vroeg er zelf naar en dus vonden we dat ok. Ze viel probleemloos in slaap maar toen grote broer 2 u later ook ging slapen en in het bovenste bed kroop, werd ze weer wakker en wou ze niet verder slapen in het grote bed. Sindsdien hebben we geen poging meer gedaan... Thuis heb ik geen zijkant (nog niet) en bed staat nog niet ook. Mss daar al eens mee beginnen, zodat ze kan wennen aan het nieuwe bed. Er moet dan zeker ook hekje komen aan haar slaapkamerdeur, want die deugniet had direct door dat ze ook uit het grote bed kon klauteren...

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 20 augustus 2012, 10:09

Hier is een groot bed absoluut nog niet aan de orde. Roosje wandelt veel te graag rond in haar bedje voor ze in slaap valt :wink:

t Is voor jullie al wel te laat, maar wij hebben destijds een groot babybedje gekocht (dus niet de standaardmaat). Roosje heeft dus plaats genoeg om te draaien en keren :wink:

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 20 augustus 2012, 11:16

Het zal zichzelf wel weer uitwijzen veronderstel ik, ik ga Maxim gewoon zelf laten aangeven wanneer hij erin wil en we zien wel.

GG gelukkig wil Maxim wel nog naar de papa gaan maar mama is er om te knuffelen, zalig :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 47 gasten