goedkoop feestje organiseren

Plaats reactie
rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

goedkoop feestje organiseren

Bericht door rainbow » 7 april 2013, 23:47

hey iedereen,

Ik zoek tips en ideetjes voor een goedkoop feestje.. Ik wil heel graag een nogal groot feest geven voor ons kleintje zijn eerste verjaardag, maar het mag niet veel kosten.. (Ik ben al 4 maand werkloos en mijn ventje zit ook al maanden thuis (zelfstandige in de bouwsector met dat fantastisch weer :roll: )
Misschien past deze topic hier niet helemaal op 't forum, maar ik heb me hier altijd goed gevoeld, vandaar dat ik het hier vraag :D
We willen het graag in onze tuin houden en alles zelf doen zie ik ook niet echt zitten (een beetje wel natuurlijk)
Dus graag tips, ev adressen (Oost-Vlaanderen, liefst omgeving groot Gent).. hoe we dat zo goedkoop mogelijk kunnen oplossen.. dus ivm drank, ev stoelen en tafels, drank, hapjes, soort partytent,..

alvast bedankt!

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 8 april 2013, 9:10

hey rainbow,

Leuk om je nog eens te lezen!
Een goedkoop feestje, niet makkelijk hé!
Voor helena's verjaardag en ook een beetje als vervanging vn 'de doop' die we niet doen doen we volgende maand ook een klein feestje. We gaan hier eerst in de buurt een 'spreukelneuzentocht' doen, in dorpje verderop doen ze van die zoektochten voor kindjes (nichtjes en neefjes die tss 4 en 10 zijn) vn een viertal km eindigend in de speeltuin. Daar kunnen ze dan nog een uurtje of zo spelen en halen wij onze frigobox boven met fris bier en frisdranken voor een aperitiefje.

Dan rijden we met zijn allen nr huis en heb ik een aantal tafels (vn die ovale) gehuurd zodat iedereen kan zitten (eenvoudige klapstoeltjes). Verhuurcentrum is hier om de hoek (stel je voor, in the middle of nowhere;)). Afhankelijk vn het weer doen we een bbq (colruyt) of een spaghettiparty. Partytenten (moesten we die nodig hebben mr nlgezien eten we binnen met de ramen open) knn we lenen vn mijn ouders. Denk dat de drank het meeste kost vn allemaal mr dat kan je natuurlijk ook beperken door partyboxjes te kopen. Moest het echt goed weer zijn dan hangen we een rits lampjes (gewone peertjes die we knn lenen vn mijn ouders) op in de tuin. Niet echt superchique mr op zich al 'iets' meer sfeer. Omdat ik tegen dan (hopelijk) 26 wkn zwanger ben komen mijn ouders meehelpen om alles klaar te zetten/maken. Het zorgt er ook voor dat ik een excuus heb om minder poespas te maken rondom dingetjes zoals aperitief etc. Dat wordt dan gewoon een pak chips of zo:).
Borden en bestek neemt mijn zus (die zelfde borden en bestek heeft) mee en glazen kan altijd plastiek...

Kindjes knn tijdens feest ook altijd buiten spelen...

Op zich kost zo'n feest dan eigenlijk enkel het eten en de drank plus de tafels die ik huur. En als je het eten en de drank wat kan inperken dan valt dat best wel mee:).
Maar kan er inkomen dat het niet plezant is om de crisis te voelen. Was net aan een interim (de zoveelste) begonnen toen ik zwanger werd... 't Is blijkbaar niet echt een goeie sector om werk te vinden, hé.

Liesje

mindyke
Berichten: 3760
Lid geworden op: 21 maart 2010, 12:44

Bericht door mindyke » 8 april 2013, 10:04

goedkoop eten moet je kunnen vinden he. Ik met eentuinfeest al eens wat frietjes gaan halen en vol au vent gegeven. Of scampi's kosten ook niet heel veel meer tegenwoordig...

youki
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 augustus 2009, 16:03

Bericht door youki » 8 april 2013, 12:40

hey,

wat ook leuk is is een pizzaparty :
pizzadeeg kopen in de colruyt en die zelf opvullen.
simpel voor de kindjes. iets 'chiquer' voor de ouders ( met scampi, gerookt zalm, etc...). kan ook met een slaatje bij. wat ook leuk is charcuterieschotels, kaasschotels, enkele slaatjes, brood. niet veel werk

een klein dessertbuffetje maken : cakes, chocomousse, in de colruyt of de makro verkopen ze lekkere diepgevroren gebakjes.

op de site : http://www.party-gifts.nl/thema.asp?intThema=5 kun je zelf wikkels gratis afprinten (persoonlijke gemaakte decoratie).

tegenwoordig verkopen ze ook heel leuk en chique kartonnen borden en plastiek glazen en echt goedkoop.
veel succes en een fantastisch feestje toegewenst :)

rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

Bericht door rainbow » 17 mei 2013, 21:42

hey,
sorry dames dat ik niet meer gereageerd heb. bedankt in ieder geval voor de tips en reacties :)
Ter info:
We verwachten 46 volwassenen, 10 kinderen en 1 baby op ons feestje. We zullen cava geven met zoute en zoete hapjes (taartjes, uit macro)en na een tijdje belegde pittabroden (beetje naar het idee van pizza)Voor de kids hebben we fruitsla en wat ongezondere sneukeltjes.
Jammer genoeg zit het weer echt niet mee.. Stel dat iedereen binnen blijft? (help) Gelukkig is ons huis nog redelijk groot, ik ga de veranda helemaal inrichten voor de kinderen en er allerlei leuke (binnen) spelletjes, boekjes, kleurplaten ed leggen. tja , duimen jullie dat het toch een beetje mooi weer wordt? ofwel regen en toch een aanvaardbare temperatuur om in een tent te staan, ofwel geen regen een beetje zon en iets kouder dan maar (ik vraag niet veel he :wink: )

fanny1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 juni 2014, 21:23

Re: goedkoop feestje organiseren

Bericht door fanny1979 » 16 juni 2014, 21:25

Hallo,

Wil je je kinderen echt zien genieten op hun verjaardag? Wil je een feest organiseren zonder zelf op zoek te gaan naar leuke accessoires zoals bordjes, servetten, hoedjes, toeters en confetti? Wil je alles eenvoudig bestellen in een webshop? Dan is onze Kids party shop de ideale webwinkel voor jou.

Wij hebben immers een breed assortiment aan feestartikelen voor jouw verjaardagsfeestje. Maya, Barbie, My Little Pony en Minnie Mouse komen echt naar het feestje van je dochter dankzij onze cupcakes, verjaardagskaarsjes en slingers.

Voor de jongens hebben we Cars, Bob de Bouwer, Mickey Mouse! Van slingers tot uitnodigingen en een eigen tafelkleed! Zorg voor een onvergetelijk feestje waar zeker over nagepraat wordt!

Vind je iets niet in onze webshop? Vraag er gerust naar! We zoeken met je mee naar de ideale formule voor jouw party!

Fanny
http://www.kidspartyshop.be

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten