Ervaringen osteopathie

Plaats reactie
VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Ervaringen osteopathie

Bericht door VickskeL » 23 december 2013, 12:54

Hey,
Omdat mijn dochter te veel lucht naar binnen heeft bij het eten, ben ik op aanraden van de vroedvrouw naar een osteopaat geweest.
Ik heb momenteel 2 sessies gedaan en de conclusie is dat de rechterkant van haar nek en middenrif vast zit waardoor ze een verkeerde slikbeweging heeft. Hij zei dat hij het nog nooit bij baby's gezien heeft dat het zo vast zit en kan geen schatting doen hoeveel sessies er nodig gaan zijn. Hij zei wel dat de kans erin zit dat hij het niet alleen kan oplossen en dat er mss hulp nodig gaat zijn...

Nu vind ik persoonlijk dat er tijdens zo een sessie weinig gebeurd. Hij voelt aan de nek en dat duurt ongeveer een half uur.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik ben bang om aan het lijntje gehouden te worden en veel geld uit te geven aan iets wat er mss binnen een paar weken vanzelf uitgroeit. Als ik elke week een sessie doe, dan is tegen de 5 de sessie mijn dochter 6 weken voorbij en als ik het goed voorheb nemen de krampjes en opkomende melk nadien vanzelf af?

Ze is na haar sessie van vandaag wel heel rustig, maar mss dat dit toeval is?

Ik weet dat ik nogal achterdochtig klink, maar ik vind het gewoon raar dat je iemand kan genezen door gewoon te 'voelen'

KG
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 november 2011, 11:01

Bericht door KG » 23 december 2013, 14:34

Hey,

Ik geloofde ook niet echt in osteopathie maar ben er zelf heel goed mee geweest.
Ons zoontje heeft last van verborgen reflux en krampjes. Wij zijn daarmee ook naar de osteopaat geweest en hij lijkt rustiger. Bij hem zat niet zoveel vast en inderdaad ze groeien er uit.
Volgens de verpleegster van kind en gezin zouden de krampjes een piek kennen rond 6 weken en rond 12 weken zouden ze er uit gegroeid zijn.

Ons zoontje is nu bijna 11 weken. Misschien speelt dat ook mee...

Veel succes zou ik zeggen.

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 23 december 2013, 19:00

Ik ga er nu af en toe naartoe voor mijn rug en harde buiken. Hoe ongeloofwaardig het zachtjes wrijven op dezelfde plaats ook lijkt, ik heb er baat van. Weet niet of het het placebo-effect is. Ik krijg er wel een deel van terugbetaald bij het ziekenfonds.

Hopelijk helpt het je kleintje. Heb je al een lactatieconsulent geprobeerd? Die kan eventueel helpen indien je de borst geeft.

yérini
Berichten: 342
Lid geworden op: 6 juni 2012, 8:53

Bericht door yérini » 24 december 2013, 20:02

Vickske mag ik vragen van waar je bent?
Ik ben vorige week vrijdag naar de osteopaat geweest met iben en het is echt een heel groot verschil. Hij had verborgen reflux en veel last van krampjes en de med die hij voorgeschreven gekregen had van de ka hielp niet echt.
Osteopaat voelde dat hij problemen had met de vertering en heeft hiervoor een prod aangeraden die we nu geven. Dit duwde van onlderaan tegen zijn maag. + hij ondervond dat zijn nekwervel vastzat en deze stond in verbinding met de maagklep. Hij heefy deze nu losgemaakt.
Is echt dag en nacht verschil.
Mssn wel vermelden dat hij gewend is om met babys te wetken en dat hij ook choropractor is.
Als je regio roeselare woont kan ik dus zeker medi concept aanbevelen.

VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Bericht door VickskeL » 24 december 2013, 21:41

Ik ben van mechelen. Roeselare is dus een beetje te ver...

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 25 december 2013, 10:08

Vickske: ik woon ook in Mechelen. Ik ben 99% zeker dat mijn osteopathe ook met kindjes werkt.

http://www.groepspraktijkvrouwvliet.be/
--> Machteld Baekelandt. Vroedvrouw heeft me naar daar gestuurd voor zwangerschapskwaaltjes, wel met de waarschuwing van expliciet bij Machteld te gaan en niet bij een van de anderen. Machteld zou de beste van de praktijk zijn. Mijn ervaring is dat ze erg sereen en warm is.

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 6 januari 2014, 8:59

ben zelf ook met mijn kleine V naar een osteopaat geweest. Hij had een afgeplat hoofdje door altijd naar dezelfde kant te kijken.
Zijn bekken was scheef waardoor zijn enen beentje ook korter leek dan het ander.
Na 1 behandeling was dit direct opgelost maar we zijn nog twee keer teruggeweest op controle.
Nu moeten we pas gaan als hij 9 maand is.
Zijn hoofdje heeft ondertussen bijna terug een normale ronde vorm.
Kvind gans da gebeuren zelf behoorlijk raar maarja we willen allemaal enkel het beste hee voor ons bengeltjes.

Blossom
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2017, 12:53

Re: Ervaringen osteopathie

Bericht door Blossom » 19 mei 2017, 13:26

Ik ga altijd bij Tom Neirinck in Roeselare. Z'n praktijk noemt optima forma. Een hele vriendelijke jonge gast die enorm goed luistert en aanvoelt wat er mis is. Dat hij goed kan omgaan met kinderen is ook wel een pluspunt. Die van mij kan namelijk niet stilzitten, maar luisterde naar Tom wel goed. Jarenlang heeft mijn zoontje rondgelopen met krampen, waar geen enkele arts raad mee wist. Tot ik van een vriendin deze osteopaat door kreeg. De krampen en vooral ook stoelgang verbeterden al na de eerste keer. Intussen is mijn zoontje krampjes vrij!

Blossom
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2017, 12:53

Re: Ervaringen osteopathie

Bericht door Blossom » 19 mei 2017, 13:34

Trouwens ter aanvulling op je reactie dat er precies niet veel gebeurt tijdens die behandeling:
- bij mijn osteopaat duurt de behandeling 40-45 minuten
- het lijkt soms alsof ze niet veel doen, maar maakt toch gigantisch veel verschil achteraf ( bij een kleintje kun je niet beginnen kraken zoals bij een volwassene hé)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten