Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
jackie

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 7 juni 2016, 9:20

Oh Phoebe, mijn deelneming, ik weet hoe pijnlijk dat is.
En dan net vandaag 2 examens, wat een verschrikkelijke timing, veel sterkte en veel succes.
Als je zo om de 1,5u kolfde, hoelang kolfde je dan telkens?

Ze is echt wel heel fijn bij mij, een lange magere baby. Ik blijf dus ongerust of ze wel genoeg eten krijgt :(
Maar ze vraagt niet meer dan wat ze nu eet (5 a 6 keer per 24u).
Ik weet natuurlijk niet wat de fysionomie vd donor is, want van mij kan ze dat niet hebben, ik ben eerder rond :).
Vrijdag moet ik naar de pediater, ik ga het nog eens met haar bekijken.
Ze krijgt dan trouwens haar 1e vaccins. Weet iemand of baby's daar koorts van krijgen? En hoelang? En wat doe je dan best?
Wat moet je eigenlijk best in huis hebben als EHBO voor baby's?
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

ilse86

Bericht door ilse86 » 7 juni 2016, 9:51

@jackie: Stan heeft al zijn spuitjes gehad en heeft er geen koorts van gehad. Ik heb altijd Dafalgan siroop in huis voor moesten ze koorts hebben.

Hier is het bijna gedaan met borstvoeding geven... Ik moet zijn melk indikken tegen zijn reflux en ik krijg er met de kolf niet genoeg uit. Flesjes bijgeven dus. Maar die drinkt hij gelukkig ook uit. Kga afbouwen. Met die koemelkallergie is het voor mij niet gemakkelijk en kolven is echt veel werk als je hier al eentje rondlopen hebt. Kolven, eten geven, flessen wassen, en opnieuw! Dat kan ik niet lang volhouden... Spijtig want ik gaf supergraag borstvoeding maar hij drinkt nu toch niet meer aan de borst... Met zijn flesje in te dikken heeft hij nu ook vannacht doorgeslapen van half 12 tot 6u! Toch één positief punt...

jackie

Bericht door jackie » 7 juni 2016, 10:19

Kan me inbeelden dat je dan inderdaad de bv gaat stoppen @ilse, dat is echt teveel van het goede. Maar je hebt toch al een hele tijd bv gegeven dus er is een perfecte start in het leven geweest he.
Ik heb perdolan siroop in huis, dat zal dan wel ook goed zijn zeker?
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

ilse86

Bericht door ilse86 » 7 juni 2016, 10:39

Ja, sorry ik had de verkeerde naam in mijn hoofd! Tis inderdaad perdolan.

lieze81

Bericht door lieze81 » 7 juni 2016, 17:14

@ Jackie: Elias heeft zn eerste spuitjes al gehad, en had er niks van last van . Just de dag erop bijna de ganse dag geslapen. Enkel wakker om te eten. Maar dat is niet zo erg é :wink:
Ik heb Perdolan suppo's in huis. Apotheker raadde suppo's aan , die zouden makkelijker te geven zijn, arts k&g zei dan weer dat je beter siroop neemt zeker als ze nog geen 6 kilo wegen.

@Phoebe: Elias zat op 6 weken aan 5kg400 en 60 cm! Hier dus ook ééntje die er ouder uit ziet dan hij is.
op 11 weken zat hij al op 6kga 600 en 64 cm! Dat was 2 geleden.... pas de 21e een nieuwe meting... ik hou mn hart al vast. :?
Ps. sterkte bij het overlijden van je kat.
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Sloebertje

Bericht door Sloebertje » 7 juni 2016, 18:45

Phoebe, sterkte met het verlies van je kat :-(
Hoe lukt het met de wasbare luiers?
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Phoebe

Bericht door Phoebe » 7 juni 2016, 19:19

@Jackie: Ik kolfde steeds volledig leeg, maar dat is op 10 minuten wel gebeurd normaalgezien, aangezien je zoveel kolft hebben je borsten niet veel tijd om melk aan te maken... Wat ik dan wel deed was stoppen met kolven, een minuutje wachten en opnieuw beginnen, dan kreeg ik steeds opnieuw een ferme stroom voor een paar seconden. Ik kneep ook in de onderste helft van mijn borsten, alsof je appelsienen (in mijn geval watermeloenen :mrgreen: ) zou uitpersen, dan kwam er ook steeds weer heel wat uitgestroomd... Dus uiteindelijk was ik wel steeds zo'n 20min ofzo bezig met alle pauzes en verder doen enzo... Opdenduur wil je je kolfmachine uit het raam kieperen, maar goed, 't is maar één dagje... :)
Zou mij toch verwonderen dat ze te weinig eten zou krijgen, daar zou ze toch helemaal niet akkoord mee zijn?? En idd, mss een grote magere donor, dat weet je niet natuurlijk...

Mijn examens vandaag zijn gelukt! Gelukkig! :) Heb sterk getwijfeld niet te gaan (gewettigd afwezig door zwangerschapsverlof) en ze op de inhaaldag in te halen, maar ik wou er toch vanaf zijn en heb alles toch 2x kunnen doornemen dus heb mijn kans maar gewaagd. Heb wel een half flesje cola life gedronken ervoor om wat wakkerder te zijn want vannacht heb ik niet veel geslapen door de gebeurtenissen van gisteren... Doen jullie dat soms? Cola drinken bij BV? Wij hebben hier cafeïne- en suikervrije cola in huis gehaald, zodat ik af en toe een slokje kan nemen, maar durf toch nog niet zo goed omdat ze zeggen dat bruis effect kan hebben op baby's darmen...
Ondertussen kan ik hier op mijn gemak om de 2 voedingen kolven. Heb wel wat stuwing maar ik moet tenminste niet alle 3u aan die kolf gaan hangen, mijn tepels doen nu veel minder pijn en heb meer ruimte voor mezelf... Ik geef er ook af en toe eens gewoon de borst tussen. Nu hoop ik natuurlijk dat ik het zo kan volhouden, dat mijn productie niet teveel omlaag gaat door zo lang tussen twee kolfbeurten te laten... Nu ja, afwachten... :)

Wanneer is iedereen hier trouwens van plan met vaste voeding te beginnen? Ik wou 6 maand exclusief BV geven, maar mijn moeder zei vandaag dat de reflux beter zal zijn als ik met vaste voeding begin, dus dan begin ik toch te twijfelen of ik er niet met 4 maand aan zou beginnen...

@Ilse86: dat kolven is idd lastig he, en kan me voorstellen dat dat niet te doen is met een peuter in huis...! Maar hij heeft idd al goed veel borstvoeding gekregen... Maar idd wel zalig dat doorslapen!! Hier nog steeds rond de 5u tussen zijn laatste avondvoeding en zijn eerste nachtvoeding...

@Lieze81: het probleem met suppo's is dat je nooit met zekerheid kan zeggen hoeveel er door het lichaam opgenomen wordt, maar anderzijds zijn ze idd makkelijker te geven en hoeven ze niet door het hele spijsverteringskanaal, dus wordt dat ook niet belast... Ik zou dus zelf ook wel opteren voor suppo's... Blij te horen dat Elias ook zo groot is! ;) Vandaar dat ik mijn maatjes 62 heb moeten bovenhalen, hij zal dus ook wel al ongeveer zo'n 60cm zijn gok ik... Je ziet hem gewoon groeien! Soms vergeet ik zelf dat hij nog maar een klein babytje is! :D

@Sloebertje: bij mij zijn die helemaal ingeburgerd!! Ik ben helemaal fan van de bamboozles, die lekken écht niet! Mijn LL pockets moet ik nu wel al bijboosten als ze 3u moeten houden... Heb er nu de extra bamboozle-inlegger bijgestoken want heb nog geen aparte boosters gekocht ;) Ook helemaal van van de bambino mio AIO, absorbeert goed, zit heel mooi en slank en is gewoon zo leuk!! :wink: Heb zelfs deze week een tetradoek in vlieger gevouwen met een snappi en overbroekje: dit werkte ook! In het begin vond ik dat dat precies niet paste ofzo, ik was er heel onzeker over, vooral omdat hij steeds begon te krijsen nadat ik hem een wasbare had aangedaan, maar dat was natuurlijk door het lange neerliggen op het kussen dat hij reflux kreeg... :wink: Nu hoop ik natuurlijk wel dat jij ook wasbare luiers gebruikt (kan het me niet meer herinneren), want anders ga je niet veel begrijpen van mijn uitleg :D Anyway, mijn man is fan van de pockets, omdat ik die steeds al klaarmaak op voorhand zodat hij er niets meer aan hoeft te doen, maar hij heeft de 2-delige ook al gebruikt!

Sloebertje

Bericht door Sloebertje » 7 juni 2016, 19:32

Phoebe, ja, hier ook wasbare luiers en helemaal fan! Ik gebruik verschillende soorten: imse vimse, lil joe en nog twee andere waarvan ik de naam nu even vergeet. Af en toe eens een lekje, maar dat hebben we bij wegwerpluiers ook. Mijn man is er ook helemaal weg van, de grootouders vinden het geen probleem én de onthaalmoeder ziet het ook zitten!
Ha, blij dat je xamens gelukt zijn!
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

BluePixie

Bericht door BluePixie » 8 juni 2016, 22:08

@Phoebe: ocharme, veel sterkte. Die beestjes... we zien ze toch zo graag hé! Goed nieuws van je examen, 't is dus goed dat je beslist hebt om te gaan, anders moest je in augustus nog eens terug... Ik heb ook al gehoord dat het bij baby's met reflux goed is om aan 4 maand met patatjes te beginnen.

Ik heb ook perdolan siroop liggen, heb het nog maar 1 keer gebruikt, na de prikjes bij K&G. Hij deed niet echt koorts, maar stopte niet met huilen. En echt dat soort huilen waarvan je meteen weet dat er echt iets scheelt. Ik heb het dan opgezocht, en gelezen dat ze ook pijn aan hun billetjes kunnen hebben op de plaats van de prik. Ja, als wij een prik krijgen dan kan dat ook wel pijnlijk zijn hé. Een vriendin van me die pediatrisch verpleegkundige is raadde me aan om toch perdolan te geven ook al had hij geen koorts. En daarna heeft hij lekker geslapen en had hij geen last meer :)

Vic zijn grootte/gewicht is dus best laag in vergelijking met wat ik hier lees! Hoewel, als je er rekening mee houdt dat hij 3 weken te vroeg was, dan komt het wel overeen...

We hebben hem voor de eerste keer alleen in bedje gelegd boven... Hij heeft eventjes geslapen maar is nu weer klaarwakker en ligt te pruttelen... Hmmm dat zal nog moeilijk worden. Doen jullie dat al? Wat zijn jullie ervaringen?
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Phoebe

Bericht door Phoebe » 8 juni 2016, 23:22

@BluePixie: wij willen hier ook binnen een paar dagen beginnen met hem in zijn eigen bed te laten slapen, weet ook niet goed hoe eraan te beginnen...

lieze81

Bericht door lieze81 » 9 juni 2016, 0:03

Elias slaapt hier al alleen in zn eigen bedje, in zn eigen kamertje van de dag dat we thuis waren . Soms weent hij es, en dan gaan we er naar toe, geven hem zn tuutje, zn doudou, stellen hem gerust. Heel af en toe 'moet' ik er bij blijven tot hij slaapt, dan wrijf ik over zn hoofdje, zn buikje enz. En een enkele keer moet ik hem uithalen en in slaap wiegen....
maar wel met de Angelcare matjes onder hem, anders slaap ik van de ganse nacht niet. :oops:
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

jackie

Bericht door jackie » 9 juni 2016, 0:20

Ik ga Lily pas apart leggen als ik terug ben uit Frankrijk (eind augustus) want daar delen we sowieso ook een kamer dus heeft het geen zin om het nu al te doen. Nu ligt ze in de co-sleeper naast mij.
Weet niet goed of ze dat in september wel zal willen. Alleen in slaap vallen zit er momenteel ook nog niet in.

Pfff weer veeeel krampen en gehuil vanavond, dat is nu al een paar avonden na elkaar en 2 nachten van 4u slaap gehad, ik ben moeoeoe :roll:
Maat wat zie ik ze graag! En als ze lacht en tegen mij brabbelt, smelt ik helemaal :wink:

BluePixie

Bericht door BluePixie » 9 juni 2016, 8:56

Apart leggen wil ik nog niet hoor. Ik heb hem graag dichtbij :) maar ik wil hem graag in zijn bedje (de co sleeper) in plaats van in het groot bed tussen ons in ;) Maar dat wil dus maar niet lukken he, ik weet echt niet hoe ik dat moet oplossen. en gisteren wou ik proberen om hem om 9u boven te leggen ipv samen te gaan slapen, maar dat was geen succes..

Zot he hoe graag je ze ziet :) als ik wat grumpy ben van het weinige slapen dan moet hij maar een keer lachen en dan smelt ik helemaal... En lachen doet hij nu veel en gemakkelijk, vooral naar mij :)

ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

BluePixie

Bericht door BluePixie » 9 juni 2016, 9:04

Het grootste probleem is trouwens dat hij de hele tijd wakker schrikt. Hij valt in slaap en dan denk ik dat het gelukt is, maar elke keer opnieuw schrikt hij wakker. Hij schrikt echt heel vaak in zijn slaap. Enkel als ik hem dan dicht bij me neem blijft hij rustig. Zelfs de co sleeper (waar ik ook zijn handje kan vasthouden) is niet goed genoeg)..

jackie

Bericht door jackie » 9 juni 2016, 9:10

Aaah Bluepixie dat had ik niet begrepen :).
Bij mij slaapt ze sinds we thuis zijn in de cosleeper, maar ik lig er heel dicht bij als ze inslaapt en streel haar voorhoofdje vanuit mijn bed. Ik denk dat ik zo voor haar dicht genoeg lig en het feit dat ik haar aanraak, maakt haar rustig.
Als ze dan haar 1e voeding heeft gehad (tussen 5 en 7 u), hou ik ze bij mij in bed omdat ik dat zelf zo zalig vind :D
Voor het wakker schrikken heb ik een top slaapzak : ergo cocoon. Daar zitten haar armpjes ook in en dat maakt haar rustig en blijkbaar schrikken baby's daarin niet/minder. Ik merk in ieder geval een verschil als ze gewoon ergens ligt of in haar bed in die slaapzak. Ik leg ze er na haar laatste voeding in. Het zou ook helpen om rustig lang te slapen.

S avonds ligt ze gewoon naast mij in de zetel of in mijn armen tot ze haar laatste voeding heeft gehad (tussen 23u en 1u).
Leggen jullie jullie kindjes s avonds meestal al in bed?
Met de krampen zal dat niet lukken denk ik, maar bij krampvrije avonden zou dar misschien wel kunnen.

Plaats reactie