@Jackie: Ik kolfde steeds volledig leeg, maar dat is op 10 minuten wel gebeurd normaalgezien, aangezien je zoveel kolft hebben je borsten niet veel tijd om melk aan te maken... Wat ik dan wel deed was stoppen met kolven, een minuutje wachten en opnieuw beginnen, dan kreeg ik steeds opnieuw een ferme stroom voor een paar seconden. Ik kneep ook in de onderste helft van mijn borsten, alsof je appelsienen (in mijn geval watermeloenen

) zou uitpersen, dan kwam er ook steeds weer heel wat uitgestroomd... Dus uiteindelijk was ik wel steeds zo'n 20min ofzo bezig met alle pauzes en verder doen enzo... Opdenduur wil je je kolfmachine uit het raam kieperen, maar goed, 't is maar één dagje...
Zou mij toch verwonderen dat ze te weinig eten zou krijgen, daar zou ze toch helemaal niet akkoord mee zijn?? En idd, mss een grote magere donor, dat weet je niet natuurlijk...
Mijn examens vandaag zijn gelukt! Gelukkig!

Heb sterk getwijfeld niet te gaan (gewettigd afwezig door zwangerschapsverlof) en ze op de inhaaldag in te halen, maar ik wou er toch vanaf zijn en heb alles toch 2x kunnen doornemen dus heb mijn kans maar gewaagd. Heb wel een half flesje cola life gedronken ervoor om wat wakkerder te zijn want vannacht heb ik niet veel geslapen door de gebeurtenissen van gisteren... Doen jullie dat soms? Cola drinken bij BV? Wij hebben hier cafeïne- en suikervrije cola in huis gehaald, zodat ik af en toe een slokje kan nemen, maar durf toch nog niet zo goed omdat ze zeggen dat bruis effect kan hebben op baby's darmen...
Ondertussen kan ik hier op mijn gemak om de 2 voedingen kolven. Heb wel wat stuwing maar ik moet tenminste niet alle 3u aan die kolf gaan hangen, mijn tepels doen nu veel minder pijn en heb meer ruimte voor mezelf... Ik geef er ook af en toe eens gewoon de borst tussen. Nu hoop ik natuurlijk dat ik het zo kan volhouden, dat mijn productie niet teveel omlaag gaat door zo lang tussen twee kolfbeurten te laten... Nu ja, afwachten...
Wanneer is iedereen hier trouwens van plan met vaste voeding te beginnen? Ik wou 6 maand exclusief BV geven, maar mijn moeder zei vandaag dat de reflux beter zal zijn als ik met vaste voeding begin, dus dan begin ik toch te twijfelen of ik er niet met 4 maand aan zou beginnen...
@Ilse86: dat kolven is idd lastig he, en kan me voorstellen dat dat niet te doen is met een peuter in huis...! Maar hij heeft idd al goed veel borstvoeding gekregen... Maar idd wel zalig dat doorslapen!! Hier nog steeds rond de 5u tussen zijn laatste avondvoeding en zijn eerste nachtvoeding...
@Lieze81: het probleem met suppo's is dat je nooit met zekerheid kan zeggen hoeveel er door het lichaam opgenomen wordt, maar anderzijds zijn ze idd makkelijker te geven en hoeven ze niet door het hele spijsverteringskanaal, dus wordt dat ook niet belast... Ik zou dus zelf ook wel opteren voor suppo's... Blij te horen dat Elias ook zo groot is!

Vandaar dat ik mijn maatjes 62 heb moeten bovenhalen, hij zal dus ook wel al ongeveer zo'n 60cm zijn gok ik... Je ziet hem gewoon groeien! Soms vergeet ik zelf dat hij nog maar een klein babytje is!
@Sloebertje: bij mij zijn die helemaal ingeburgerd!! Ik ben helemaal fan van de bamboozles, die lekken écht niet! Mijn LL pockets moet ik nu wel al bijboosten als ze 3u moeten houden... Heb er nu de extra bamboozle-inlegger bijgestoken want heb nog geen aparte boosters gekocht

Ook helemaal van van de bambino mio AIO, absorbeert goed, zit heel mooi en slank en is gewoon zo leuk!!

Heb zelfs deze week een tetradoek in vlieger gevouwen met een snappi en overbroekje: dit werkte ook! In het begin vond ik dat dat precies niet paste ofzo, ik was er heel onzeker over, vooral omdat hij steeds begon te krijsen nadat ik hem een wasbare had aangedaan, maar dat was natuurlijk door het lange neerliggen op het kussen dat hij reflux kreeg...

Nu hoop ik natuurlijk wel dat jij ook wasbare luiers gebruikt (kan het me niet meer herinneren), want anders ga je niet veel begrijpen van mijn uitleg

Anyway, mijn man is fan van de pockets, omdat ik die steeds al klaarmaak op voorhand zodat hij er niets meer aan hoeft te doen, maar hij heeft de 2-delige ook al gebruikt!