Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
Phoebe

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 18 juni 2016, 14:29

@Uiltjes: hier doet hij dat ook! Hij kan zo heel raar liggen "puffen", lijkt op een epilepsie-aanval ofzo :D Alleszins, als hij dat doet, dan weet ik dat hij wakker is en ik zijn tuut moet gaan terug steken :wink: Gaan jullie hem direct in zijn kamer leggen? De pediater in 't ZH zei dat we hem best op de kamer houden tot 1 jaar ivm wiegendood. Maar nu denk ik: gaan we die nog wel vlot kunnen verhuizen naar zijn kamer als hij al 1 jaar is? Maar anderzijds: de kinderkamer is een verdieping hoger, ik kan ook moeilijk 5x op 10min naar boven lopen om zijn tuut terug te steken... Hij ligt wel op een angelcare, maar de geluiden die hij maakt 's nachts hoor je niet door de babyfoon, die zijn niet luid genoeg...

Pff hij is onrustig vandaag... Heeft denk ik weer last van zijn darmen. Hij heeft al een week of 3 niet meer zelfstandig kaka gedaan. Altijd met een glycerinesuppo. Nu zei de pediater dat ik het eens 3 à 4 dagen tijd moet geven, maar de 2e dag heeft hij altijd echt wel al last, dus ik zie er écht tegen op. Mijn man heeft nu de vroege tot dinsdag en ik heb dinsdag nog examen. Gisteravond suppo gehad, dus we plannen om er hem morgenavond nog eentje te geven en dan eens 4 dagen te wachten. Dan zijn we beide paraat om hem voltijds op te vangen :) Ben sinds gisteren op aanraden van mijn kinesiste begonnen met zijn buikje te masseren. Dat doe ik nu elke keer bij het vervangen van de luier: met huidolie in wijzerzijn goed masseren. Hij vindt het niet onaangenaam en is constant mee aan het persen om er iets uit te krijgen. Ik krijg er echter alleen maar wind uit, geen stoelgang... :? Ik heb ondertussen nog maar 1 iemand gehoord wiens 3 kinderen engeltjes waren zonder ergens last van te hebben en die ze enkel eten hoefde te geven en tussen hun voedingen sliepen of zichzelf bezighielden. Heeft er hier iemand zo'n droombaby? Ik vermoed dat het er wel aan ligt dat ze zich absoluut niet opjaagt in gehuil en ze dan ook lang laat wenen tot ze vanzelf stoppen... :wink: Ach, ik weet opdenduur gewoon niet meer wat ik als normaal moet zien en wat als té veel last. Zo frustrerend dat ze gewoon niet kunnen zeggen wat er scheelt!

@Jackie: super van die fantomalt en het effect op haar gewicht!!!

@BluePixie: Gust lacht ook naar de kat!!! Da's echt keigrappig! En hij lacht ook heel veel naar blinkende dingen: de luster, de kraan als hij in bad zit, zijn parasol als we wandelen... :D

doorzetter

Bericht door doorzetter » 18 juni 2016, 15:29

Ik heb zo'n baby, phoebe.

Tot zijn 6 maanden sliep en at hij en dat mag je letterlijk nemen. Krampen heeft hij praktisch niet gehad of toch niet zo erg dat ik dat heb opgemerkt. Wenen heeft hij bijna nooit gedaan, nu nog altijd praktisch niet.
Het nadeel dat hij tot zijn 6 maanden enkel slap en at, is dat hij eigenlijk niet speelde, hij was te rustig, had daar geen interesse in. Hij loopt op motorisch vlak een paar maanden later, dokters weten niet waardoor maar ik denk dat het komt omdat hij de eerste 6 maanden eigenlijk niets anders gedaan heeft dan slapen en eten.

Volgende week wordt hij een jaar en hij is nu veel actiever. Hij kan sluipt nu en kan zelfs gaan zitten. Staan of stappen kan hij nog niet maar dat zal wel komen.

Ik heb mij toen afgevraagd of het wel normaal was dat hij zo rustig was, heb mij daar niet goed om gevoeld omdat ik het in mijn hoofd had, dat het normaal niet zo vlot mag lopen.

Dus, in welke situatie je ook zit, er zijn altijd muizenissen. Denk ook niet te veel vergelijken en in je hoof houden dat je een goede moeder bent en er alles aan doet om het goed te doen.

Hopelijk heb je er iets aan en ik hoop dat het gauw wat vlotter verloopt met de stoelgang.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Phoebe

Bericht door Phoebe » 19 juni 2016, 19:47

@Doorzetter: ja nu je het zegt, ik dacht dat dat het ideale zou zijn, maar ik zou me idd ook wel zorgen maken moest hij écht enkel eten en slapen denk ik :) Anyway, bedankt voor je inbreng, en ik ben er zeker van dat hij de rest op vlak van ontwikkeling wel zal inhalen! Elk kind zijn eigen ritme he...

Ik heb hier gisteravond nog een krijsaanvalletje gehad... Heb toen de vroedvrouw gebeld. Was al de hele dag gestresseerd omdat hij weer zo lastig was, de angst dat hij weer de huilbaby van in het begin zal worden zit er écht nog wel in... Heb wel steun gehad aan het telefoontje met de vroedvrouw! Uiteindelijk ben ik vrij zeker dat het de soep was van de buurman van mijn ouders die het ons gelapt heeft. Had die eergisteravond gegeten en had gisteren zelf ook superveel wind in mijn darmen, dus dat zal het geweest zijn... Ik vermoed dan dat hij door het persen op zijn darmen de reflux zelf in de hand werkt. En aangezien ik zijn zantac pas in zijn laatste fles geef 's avonds zal die denk ik uitgewerkt geweest zijn... Dat is alleszins één optie... Andere mogelijke opties zijn: zantac werkt niet, koemelkallergie, lactoseintolerantie,... en ga zo maar door. We'll never know denk ik... :wink: Heb vandaag alleszins zijn zantac bij zijn fles van 9u30 gedaan 's ochtends (we zijn dan pas opgestaan, want papa had de vroege :wink: ) en nu 's avonds bij zijn fles van 18u30, zodat hij zeker 's avonds geen periode meer heeft dat de zantac uitgewerkt is... Nu opnieuw wachten op stoelgang... 't Is weer dag 2, we staan klaar om een suppo te geven als het weer niet goed komt, maar hopen dat we het kunnen uithouden en hij er geen hoeft...

ilse86

Bericht door ilse86 » 20 juni 2016, 18:36

Hier ook terug een refluxopstoot. Pfff! Ik word daar zo moe van!! Het gaat 2 weken goed. Bijna niet wenen, veel lachen, goed slapen en dan Bam terug naar af... Wenen. Niet plat kunnen liggen. Om het kwartier wakker worden van het zuur dat omhoog komt. Pffff! Doodmoe word ik ervan! Wanneer gaat dat eens stoppen? Sorry, Kben het even beu...

Phoebe

Bericht door Phoebe » 20 juni 2016, 20:56

Ooh Ilse ik weet perfect hoe je je voelt!! Ik krijg er letterlijk diarree van van de stress als hij opnieuw begint... :oops: Hier gaan we er nu van uit dat zijn huilbuien voor zijn "krampen" 's avonds toch reflux was, omdat de zantac uitgewerkt was. Hij is nu bezig aan zijn 3e dag zonder glycerinesuppo en de krampen vallen best mee...

ilse86

Bericht door ilse86 » 20 juni 2016, 21:22

Afspraak kinderarts is gemaakt... Met heel veel moeite hem in slaap gekregen. Was al wakker van 3u. Ligt nu steeds het zuur weg te slikken. En daar wordt hij wakker van. Piepende ademhaling is ook terug. Sliep anders geluidloos. Wanneer je denkt dat alles goed gaat, duwen ze je terug eronder...

BluePixie

Bericht door BluePixie » 21 juni 2016, 5:12

@Ilse: courage hoor. Ik weet hoe je je voelt... Die reflux is echt k*t he. Moest Vic er niet zo'n last van hebben, dan zou hij echt zo goed slapen denk ik...Maar nu schrikt hij de hele tijd wakker, echt hatelijk! Hier is het trouwens ook in opstoten, ik dacht echt dat het beter aan het worden was, maar de laatste twee dagen is het weer een drama. Zucht!

@Doorzetter: je hebt absoluut gelijk, ook bij rustige baby's is er altijd wel iets om je zorgen over te maken. Maar elke baby doet alles op zijn eigen ritme, tegen dat ze een jaar of 3-4 zijn lopen ze wel weer gelijk :)

@Uiltjes: je moet dan eens een baby hebben met laringomalacie! Niet normaal hoeveel lawaai hij maakt.. De hele dag door, maar vooral als hij op zijn rugje ligt, moe is of slaapt. Het is niet de eerste keer dat er mensen verwonderd naar de kinderwagen kijken, en ik moet constant aan iedereen uitleggen waarom hij zo veel lawaai maakt. Ik vind het straf van mezelf dat ik kan slapen met zo'n lawaai aan mijn oor :) maar als je moe genoeg bent slaap je overal door zeker?

Hier zijn het zware dagen! Ik heb dat toch onderschat, werken in huis en verhuizen met een baby van 3 maand... Ga blij zijn als het allemaal achter de rug is!
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

jackie

Bericht door jackie » 22 juni 2016, 7:03

@ilse @phoebe @bluepixie veel sterkte met die klotereflux en mega knuffel aan jullie baby's, ik weet hoe pijnlijk het is want zelf vaak veel last van gehad.

Hier loopt het niet meer zo makkelijk. Lily slaapt veel minder goed sinds ik haar armen uit de inbakerslaapzak laat. Ik moet dat beginnen doen omdat ik weldra weg ben naar Frankrijk voor 7 weken en daar heeft ze lichte slaapzakjes maar dat zijn geen inbakerzaken. En mijn kat gaat daar bij ons slapen en dan wil ik dat haar armen uit de slaapzak zijn mocht hij te dicht bij haar gaan liggen.
Maar resultaat is dat ze nu ongeveer om de 3 uur wakker wordt en om eten vraagt. Heel vermoeiend :roll:
En sinds een paar dagen slaapt ze ook amper nog tijdens de dag, waardoor ze eigenlijk doodmoe is en dan heel zeurderig wordt en niet goed eet...en dan is het een vicieuse cirkel aan het worden.
Wat doen jullie om jullie baby's tijdens de dag te doen slapen? Ik laat ze meestal bij mij in haar box of in de zetel, maar misschien moet ik ze in haar bedje leggen?

Fijne dag dames!
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

ilse86

Bericht door ilse86 » 22 juni 2016, 9:14

Ik was aan het proberen om Stan ook overdag in zijn bedje boven te laten slapen. Spelen en eten beneden en rustig boven slapen. Want met de zus die binnenkort thuis is, is het veel te moeilijk om het rustig te houden beneden. Het lukte goed! Sliep minstens 3 uur boven! En ik moest maar 1 keer gaan voor zijn tutje. Met die refluxopstoot zijn we nu terug naar af natuurlijk... Maar ik probeer zo snel mogelijk van hem terug boven te leggen want ze worden toch gevoeliger voor geluid vind ik. Succes Jackie! 7 weken frankrijk! Zalig! Het zuiden? Lekker warm!?

Phoebe

Bericht door Phoebe » 22 juni 2016, 12:33

@Jackie: positief bekijken: ze eet nu veel meer, toch? :wink: Wel ferm dat dat zo'n effect heeft! Gust slaapt soms ook héél weinig overdag. Hij zit eigenlijk constant in zijn wipper bij één van ons. Wat helpt om te doen slapen is tuutje, zijn knuffeldoekje tegen zijn kaak, wippen, en als hij dan nog niet vertrekt maar wel moe is: hand op zijn kaak leggen of op zijn voorhoofd en de oogjes vallen zo toe. Maar als hij echt weinig slaapt is het omdat hij last heeft van zijn reflux, anders valt het goed mee. Dan doe ik hem in de draagdoek en als hij daar slaapt, dan is het voor lang... Zou het trouwens geen klein groeispurtje kunnen zijn? Dat misschien binnenkort zomaar weer over gaat? Daar duim ik alleszins voor!

@Ilse: wat krijgt Stan voor zijn reflux? Hier had hij er al de hele week opnieuw last van en dat is stilaan erger geworden (onrustig slapen, huilen 's avonds, overdag onrustig,...) tot ik gisteren pas doorhad dat het zijn reflux was. Pediater gebeld, hij mag nu 10mg zantac per keer meer krijgen. Blijkbaar helpt het nu al want heeft vannacht 7u50min tussen zijn voedingen gelaten (geslapen van 23u30 tot 5u50, absoluut record!!). Mss is de dosis voor Stan ook te laag geworden? Ze groeien immers snel he... Was hier idd ook terug naar af vannacht, omdat hij gisteravond zoveel last had en wij allebei doodop waren en hij niet wou slapen heb ik hem ook maar terug op mijn borst gelegd en heeft hij tussen ons geslapen. Maar ach, 't is met vallen en opstaan hé... we mogen niet te veel verwachten...

@BluePixie: moet het dringend opzoeken, laringomalacie, nooit van gehoord! Is dat dat de larynx zo te slap is waardoor ze "snurken" bij het ademen?

ilse86

Bericht door ilse86 » 22 juni 2016, 13:30

Stan neemt omeprazole. De apotheker maakt daar siroop van. Maar die is heel onstabiel. Die is maar ongeveer 2 weken goed. En je weet niet wanneer het niet meer werkt tot dat je terug met een huilbaby zit... We gaan nu de pilletjes proberen. Die zijn stabieler. Maar eerst terug de reflux onder controle krijgen. En dan de pilletjes proberen. Hij is ook erg verkouden, iedereen hier in huis. Rotweer!

Phoebe

Bericht door Phoebe » 22 juni 2016, 18:13

Heb ik idd gehoord van de apotheker, dat die maar 10 dagen goed is die siroop. Heeft hij dan ook eerst gaviscon en dan zantac moeten nemen? Hier moet ik blijkbaar het hele rijtje afgaan... Ben niet zeker of de zantac niet op zijn darmen werkt... Vandaag na 5 dagen nog maar eens een suppotje opgestoken...

ilse86

Bericht door ilse86 » 22 juni 2016, 18:42

Ja inderdaad gaviscon en Zantac. Alles heeft een effect op de darmen. Omeprazole ook...

jackie

Bericht door jackie » 22 juni 2016, 20:54

@ilse het zuid-westen van Frankrijk, niet aan de zee ofzo maar wel een fijne streek en heb daar familie en vrienden dus we kijken ernaar uit om er te zijn. Het is wel 1.000km rijden dus ik doe het in 2 keer en mama komt ook mee. Ik zag het niet zitten om zo alleen met baby en kat die lange trip te doen. Hopelijk gaat ze op hotel niet teveel huilen :roll:

@phoebe ja ik hoop dat het een groeispurtje is want ik wil mijn vrolijke, makkelijke baby terug.
En ze eet inderdaad een keertje meer maar ze eet echt super slecht.
Ze drinkt nog steeds met een tepelhoedje en het duurt even voor er melk is en dan begint ze terug te wenen voor de melk er is waardoor ze gefrustreerd geraakt en ik gestressed omdat ze moet doorzetten om de melk te laten komen, en dat helpt natuurlijk niet. Ze krijgt 1x dag een flesje (om die fantomalt te kunnen geven) en daar gaat het dus veel makkelijker (ook al gebruik ik de Medela calma speen) en nu ben ik bang dat ze alleen nog een flesje zal willen.

Echt die borstvoeding, ik hou het voor haar vol maar voor mij hoeft het echt niet, ik had nooit gedacht dat ik er zoveel zorgen door zou hebben. Na 3 maanden zou het beteren wordt er gezegd, dus ik bekijk het binnen een maand weer verder.

Deze namiddag heb ik gewoon met haar een dutje gedaan, in mijn kamer met gesloten gordijnen en zo heeft ze 3 uur geslapen, het was nodig denk ik, want nu ligt ze ook wat te dutten in de zetel naast mij.
Ik heb haar op haar zij gelegd tussen zo'n speciaal kussen dat haar zo houdt en zo wordt ze precies minder wakker van het schrikken. Maar ik weet niet of ik ze zo kan laten slapen 's nachts ook? Normaal leg ik ze altijd op haar rug.
Ik ga deze nacht trouwens gewoon weer haar armen in de slaapzak doen denk ik :roll:

Ik hoop dat jullie allemaal een fijne avond en een goede nacht hebben met jullie baby's en dat de rode duivels winnen natuurlijk :lol:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Ster_
DVO Lid
DVO Lid

Bericht door Ster_ » 22 juni 2016, 21:15

Jackie, heel herkenbaar! Bij mijn zoontje is dat gebeterd toen hij vier maanden was. Hij heeft het nu enkel nog als hij heel moe is. Wat ik deed (en soms doe) is zelf de toeschietreflex opwekken door manueel af te kolven in het tepelhoedje tot dat vol staat. En dan lukt het beter om aan te leggen. Maar ik ken het. Ik moet soms alle truken uit de kast halen bvb een filmpje op mijn gsm opzetten en dat naast mijn arm steken zodat hij dat ziet en zonder nadenken begint te drinken.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Plaats reactie