@Uiltjes: hier doet hij dat ook! Hij kan zo heel raar liggen "puffen", lijkt op een epilepsie-aanval ofzo

Alleszins, als hij dat doet, dan weet ik dat hij wakker is en ik zijn tuut moet gaan terug steken

Gaan jullie hem direct in zijn kamer leggen? De pediater in 't ZH zei dat we hem best op de kamer houden tot 1 jaar ivm wiegendood. Maar nu denk ik: gaan we die nog wel vlot kunnen verhuizen naar zijn kamer als hij al 1 jaar is? Maar anderzijds: de kinderkamer is een verdieping hoger, ik kan ook moeilijk 5x op 10min naar boven lopen om zijn tuut terug te steken... Hij ligt wel op een angelcare, maar de geluiden die hij maakt 's nachts hoor je niet door de babyfoon, die zijn niet luid genoeg...
Pff hij is onrustig vandaag... Heeft denk ik weer last van zijn darmen. Hij heeft al een week of 3 niet meer zelfstandig kaka gedaan. Altijd met een glycerinesuppo. Nu zei de pediater dat ik het eens 3 à 4 dagen tijd moet geven, maar de 2e dag heeft hij altijd echt wel al last, dus ik zie er écht tegen op. Mijn man heeft nu de vroege tot dinsdag en ik heb dinsdag nog examen. Gisteravond suppo gehad, dus we plannen om er hem morgenavond nog eentje te geven en dan eens 4 dagen te wachten. Dan zijn we beide paraat om hem voltijds op te vangen

Ben sinds gisteren op aanraden van mijn kinesiste begonnen met zijn buikje te masseren. Dat doe ik nu elke keer bij het vervangen van de luier: met huidolie in wijzerzijn goed masseren. Hij vindt het niet onaangenaam en is constant mee aan het persen om er iets uit te krijgen. Ik krijg er echter alleen maar wind uit, geen stoelgang...

Ik heb ondertussen nog maar 1 iemand gehoord wiens 3 kinderen engeltjes waren zonder ergens last van te hebben en die ze enkel eten hoefde te geven en tussen hun voedingen sliepen of zichzelf bezighielden. Heeft er hier iemand zo'n droombaby? Ik vermoed dat het er wel aan ligt dat ze zich absoluut niet opjaagt in gehuil en ze dan ook lang laat wenen tot ze vanzelf stoppen...

Ach, ik weet opdenduur gewoon niet meer wat ik als normaal moet zien en wat als té veel last. Zo frustrerend dat ze gewoon niet kunnen zeggen wat er scheelt!
@Jackie: super van die fantomalt en het effect op haar gewicht!!!
@BluePixie: Gust lacht ook naar de kat!!! Da's echt keigrappig! En hij lacht ook heel veel naar blinkende dingen: de luster, de kraan als hij in bad zit, zijn parasol als we wandelen...