Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
Uiltjes

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Uiltjes » 17 september 2015, 20:52

Merci, :-) ik hoop dat je gelijk hebt:-)
Zo zotjes, al 7 cm zeg! How cool is that:-)kan het geloven zeg dat je op was vd stress!!!! hopelijk lukt het je om te genieten. Hoewel ik dat precies zo overroepen vind, dat "genieten" altijd maar. Ok het is magisch, maar we willen toch gewoon dat het er snel en gezond uit is he;-)

Der zijn er hier die sowieso een nipttest doen ook. Weet niet meer just wie maar doe je dat ook als nekplooi ok is en zo?
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Phoebe

Bericht door Phoebe » 17 september 2015, 22:07

Zo goed Ilse dat die nekplooimeting ok was! Da's echt al een grote stap, toch?
Uiltjes: idd, niet teveel stressen, is niet goed voor de baby ;) Of je nu stresst of niet, je kan er toch niets aan veranderen :)

Hier vandaag bij acupuncturiste geweest, die was vrij bezorgd omdat mijn lichaam volledig uitgeteld is. Na de behandeling voelde ik dan zo lichte steekjes in mijn buik, toen wel ff stress dat het zou foutlopen. Gelukkig mochten we rechtstreeks nr gynaecoloog rijden vr geplande echo. 2,3cm, hartje horen kloppen, wormpje met 2 armen en 2 benen gezien en ruggengraat en het bewoog! Gynaecoloog zei dat wanneer we de beweging gezien hebben op de echo, er ook ineens veel minder kans is op een miskraam. Goed bezig dus! Ik ga nu zoveel mogelijk rusten de laatste 3 dagen van mijn vakantie. Heb vitamines gekregen en iets tegen de misselijkheid moest het nodig zijn van de gynaecoloog. Als we volgende keer een CD-RW meebrengen brandt hij ook ineens de echo's op CD-Rom!!

Succes Uiltjes vr morgen!

ilse86

Bericht door ilse86 » 18 september 2015, 7:50

Inderdaad, genieten is overroepen. Ik denk dat dat bij mij nooit gaat lukken. Ik maak mij altijd zorgen over iets... Ik ga gewoon proberen om zo weinig mogelijk te stressen.

Bijkomend bij de nekplooimeting doet mijn gynaecoloog een Triple-test. Maar ze zei dat ze er gerust op was.

Laat iets weten hé uiltjes!?

BluePixie

Bericht door BluePixie » 18 september 2015, 11:06

@Ilse: dat is fantastisch nieuws! 7 cm al, wow! Eens de nekplooimeting in orde is, is de kans klein dat er nog iets zal mislopen. Kan wel geloven dat je stress had! Ik ben ook al serieus aan het stressen voor de nekplooimeting die wij maandag moeten laten doen. Een triple test wordt ook sowieso gedaan, kan voor niets kwaad hé.

@uiltjes: Oh, wat een gedoe zeg! Dat duurt daar wel lang tegen dat je resultaat hebt. Heb je ondertussen je echo gehad? Ben er wel zeker van dat alles in orde zal zijn hoor ;)

@Phoebe: wow, ook bij jou fantastisch nieuws zeg! Nu al beweging, zo super! Inderdaad goed rusten, ookal is dat soms moeilijk. Ik ben ook heel moe, maar wil er niet altijd aan toegeven. En dan laat je lichaam je dat wel voelen hé...

@Linneke: ook voor jou veel succes bij het aftellen naar de belangrijke 12w echo!
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 18 september 2015, 12:53

mijn echo was goed!!! joepie!!! jullie hadden overschot van gelijk ;-) 8 weken 4 dagen, 1,98 cm en op schema :-) hij zei het hartje klopt, dat is het hoofd en dat de romp, maar ik kon er niet veel van uitmaken op dat moment :p hij zei nog niets van benen of armen dus denk dat die er nog net niet zijn.
ben wel gerustgesteld, hij zei ook dat als ik ongerust ben dat ik altijd een extra echo mag aanvragen of in het verloskwartier mag gaan. vond het wel lief :-) nu afwachten wanneer ik voor volgende echo moet gaan.

amai Phoebe goed he! wij schelen ws niet veel, hoe ver ben je nu juist?

Ja BluePixie, 't is niet dat het lang duurt maar ze hadden de resultaten nog niet volledig en de lijn was slecht en zo, en met dat ik sowieso echo had vandaag zeiden ze dat ik vandaag dan kon zien, in hun ogen alles ok dus dacht ik dan maar. ;-) maar in ons ogen is dat gruwelijk hé, een dag extra wachten ;-)

heb intussen gebeld wanneer ik voor volgende echo moet gaan, maar ik moet het nu zelf via gynae regelen, dossier bij crg wordt afgesloten :-) moet wel eind september nog 1x teruggaan, maar weet niet of ze dan een echo nemen, heb eens gemaild, maar sowieso al afspraak gemaakt voor 12 weken echo zodat mijn ventje zeker eens meekan. das binnen een maand, nog zoooo lang! denk als ze eind september geen echo doen bij mijn laatste afspraak bij crg, dat ik zelf nog een afspraak voor echo maak voor binnen 2 weken, gynae zei het ook zelf door bloedverlies dat ik binnen 2 weken opnieuw echo mag laten nemen, dus zal dat maar doen hé ;-)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Emeltje

Bericht door Emeltje » 18 september 2015, 16:56

Super leuk al dat goeie nieuws hier!!!!

Hier gisteren ook echo gehad... puur genieten. Ons bubbelke zit ook perfect op schema. (Ben een grote 9 weken ver)
Toch super om die handjes al te zien... verschrikkelijk hoe verliefd je al bent op zo'n klein 'wormpje'. Ze zei ook dat het al super beweeglijk is om nog maar zo ver te zijn. Volgende afspraak op 12 oktober... nog 24 keer slapen.

Ik ben er al een beetje geruster in nu... bovendien kon ik mijn vorige zwangerschappen vanaf 10 weken al het hartje horen thuis met mijn angelsound, dus dit weekend eens proberen...

Prettige weekend ladies :wink:
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 18 september 2015, 18:43

Oh Emeltje! Zalig! Wist niet dat het zo vroeg al zoveel bewoog zeg!!! Ik ook 12/10:-) dan ben je al 13 weken zeker voor 12weken echo? Maakt uiteindelijk niet echt veel uit he;-) Ik eind september ook nog eens. Dat het er maar rap is:-)

Phoebe

Bericht door Phoebe » 18 september 2015, 19:08

Mah zo grappig! Mijn volgende echo (+nekplooimeting) is ook 12/10!!

Uiltjes, ik was exact 9 weken ver zei hij, was wel 9 weken en 1 dag na eisprong, maar goed. Uitgerekende datum is volgens hem 23 april geworden maar dat heeft hij dan berekend op 9w en 1 dag gisteren terwijl hij achteraf zei dat ik waarschijnlijk net 9 weken ben, dan wordt het volgens mij dus 22 april, de verjaardag van mijn oma :D

En idd BleuPixie, die vermoeidheid is echt dodelijk. Ik heb mij idd serieus geforceerd gisteren en de dagen ervoor, want vandaag kan ik echt nix meer! Enkel in de zetel liggen, gewoon al drinken halen is te veel, ben echt helemaal op en uitgeput! Zelfs praten is een hele opdracht!

Die van ons bewoog echt enorm op die echo. Opeens draaide die helemaal om en de gynaecoloog zei: ha, dit is de andere kant, hier zien we ook een arm en een been. Ik had op dat moment echt niet door dat dat wormpje zichzelf omgedraaid had, ik dacht dat de gynaecoloog met zijn echotoestel gewoon vanaf de andere kant gaan kijken was, maar achteraf bekeken kàn dat gewoon niet :D

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 18 september 2015, 19:31

Welja als ik nu vandaag 8weken 4dagen ben denk dat ik dan ongeveer juist 12 weken ben. Het is toevallig want is een van de enige momenten dat man meekan en er was juist nog plaats. Heb het zelf uitgerekend aangezien ik "ontslaan" ben bij crg en ik kwam juist van gynae als ik dat te weten kwam, wilde het rap vastzetten:D stel dat het 11 weken 6 dagen is (stel he) zal dat ook wel lukken zeker? Binnen 10 dagen nog eens echo bij crg en zal dan nog eens vragen:-) ik denk dat hij ingaf 26/04 maar ja heb er niet naar gevraagd, ik denk dan dat we alles wel op zijn tijd zullen weten;-) ben gewoon nog teveel bezig met die eerste 3 maanden overleven!
Ja ik ben ook zo moe! Voel mij soms een lege taart en denk dan van komaan, t is inbeelding, maar blijkbaar niet als ik hier zo lees. Denk Wel dat manlief mij maar half gelooft als ik daarmee afkom:-D alles is precies te lastig, niet constant hoor maar soms toch:-)vooral savonds!

BluePixie

Bericht door BluePixie » 20 september 2015, 11:00

@Uiltjes: super zeg :) Ben heel blij voor je, had niet anders verwacht dan dat alles oké zou zijn!

Ik heb eigenlijk nooit een echo gehad bij het CRG na de terugplaatsing. Ik werd na 2 bloednames al 'ontslagen'. Maar heb dan meteen naar de gyn gebeld, en toen mocht ik gaan voor een 7w echo. Toen was er naast een klein boontje en de beweging van een kloppend hartje niet veel te zien. Het verschil morgen zal dus (hopelijk) gigantisch zijn. Ik kijk zo uit naar die echo morgenavond, maar heb ook veel schrik. De tijd kruipt voorbij!

Ondertussen begint mijn buik te groeien (hoewel mijn gewicht gedaald is). Je begint het nu echt te zien als ik een kleedje aandoe, en mijn jeansbroeken krijg ik niet meer toe. Nu vloek ik wel dat ik er geen met lage taille liggen heb :) Als morgen alled goed is, dan ga ik volgende week eens shoppen voor een zwangerschapsbroek!

Ik heb trouwens een nieuw ongemakje bij: constipatie. De apothekeres zei: "dat is typisch, bijna alle zwangere vrouwen hebben dat", en ik kreeg een dagelijks siroopje mee. Wat een zwangere vrouw lijden kan ;)

ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 20 september 2015, 11:41

Ja normaal doen ze dat niet standaard denk ik maar heb ernaar gevraagd en ze weten dat ik ongerust ben door bloedverlies:-) t was geen probleem en ze gingen er snel eentje nemen:-) ik moet verplicht nog eens langsgaan om mijn dossier af te sluiten.. zal idd supergroot verschil zijn zeg!!! Constipatie heb ik ook al last van gehad, is precies in periodes.. Nu a 2 dagen koppijn maar durf toch nog niet toegeven om iets te nemen, is draaglijk. En echt ongemakkkelijk en kotsneigingen smorgens bah maar we hebben t er wel voor over he;-) kga als volgende echo ok is denk ik ook toegeven aan n zwangerschapssbroek:-) heb mij nog niet gewogen ;-) die schrik blijf ik ook hebben trouwens..

Phoebe

Bericht door Phoebe » 20 september 2015, 18:46

ik heb even een vraag voor iedereen, aangezien ik mij zorgen begin te maken over mijn vermoeidheid.

Heb namelijk in 't verleden CVS gehad, getriggerd door de pil en nu ben ik echt even super overdreven moe als toen. Toen sliep ik echt 20u/dag en het begint erop te lijken...

Vrijdagnamiddag is het echt fout gegaan toen lag ik in bed en kon helemaal nix meer. Te leeg om te drinken, te praten of te eten. Heb toen aan de alarmbel getrokken bij mijn man want die begreep de ernst niet echt, die heeft me toen gelukkig water gebracht en thee gemaakt enzo omdat ik zelf echt nix meer kon. Zaterdag hele dag in zetel doorgebracht, dan 's avonds snel ff bechamelsaus gemaakt voor bij het eten maar daarna leek het alsof ik 3 marathons gelopen had. Vandaag opgestaan om 10u, dan geslapen van 13u tot 15u30. Had ik mijn ogen opnieuw toegedaan dan kon ik echt blijven slapen, heb mezelf echt moeten verplichten om toch op te staan. Dan na een heel kort wandelingetje met de hond en een was in de wasmachine te steken opnieuw compleet uitgeput. Het voelt alsof ik geen zuurstof genoeg krijg ofzo, mijn ademhaling versnelt dan ook enorm van het minste dat ik doe. Heb ook heel veel last van draaiingen als ik rechtsta en heel soms krijg ik volledig een heel slecht gevoel. 't Is een beetje vergelijkbaar met het gevoel dat je kan hebben als je net hebt moeten overgeven en je jezelf helemaal geforceerd hebt: draaien, beven, kou, misselijk, op punt staan om in tranen uit te barsten van ellende,... Bon, de vraag is dus: ik ben hier weer vrij extreem in zeker? Of zijn er nog onder jullie die even extreem afzien? Ik heb het echt niet over moeheid waarbij je wel op 't gemak nog iets kan doen, maar echt over hele hele zware verlammende vermoeidheid en een algemeen ellendig gevoel, beetje vergelijkbaar met wanneer je 38° koorts hebt...

BluePixie

Bericht door BluePixie » 20 september 2015, 19:10

@Phoebe: Dat is inderdaad wel een hele zware vermoeidheid waar jij last van hebt. Ik ben wel erg moe, maar ik zou het niet zo omschrijven als jij. Ik krijg wel nog mijn werk gedaan, en vandaag hebben we zonder problemen een lange boswandeling gemaakt. Nu voel ik me wel heel erg moe en leeg, en lijkt het alsof ik bijna geen macht meer heb in mijn armen en benen, ik voel me een beetje slapjes. Maar als ik even doorbijt, ben ik even snel weer uit de zetel om nog iets te doen. Ik wil er niet echt aan toegeven, maar dat is ook niet goed waarschijnlijk.

Van jou klinkt het wel nog wat erger. Misschien ben je er door je geschiedenis met CVS wat gevoeliger voor? Ik zou het eens vragen aan de gyn en bloed laten trekken. Je kan nl. ook erg moe zijn door een tekort aan ijzer (is typisch tijdens de zwangerschap) of andere vitamines of mineralen die je tekort hebt. Veel courage hoor!

Ik zie er vooral tegenop om morgen opnieuw vroeg op te staan en te gaan werken.. Die weekends zouden wel eens wat langer mogen duren :wink:

Phoebe

Bericht door Phoebe » 20 september 2015, 19:27

Ja BleuPixie zoals jij het nu beschrijft na je lange wandeling voel ik het ook, maar dan nog net iets extremer... Ik had er eerlijk gezegd al voor gevreesd, alles wat met hormonen te maken heeft ontregelt mij steeds weer... Donderdag al vitamines gekregen van de gynaecoloog, maar een bloedname daar had ik nog niet aan gedacht. De vakantie is ondertussen voorbij en moet morgen opnieuw naar de les en ik vrees er enorm voor dat ik dat ga kunnen... Als het mij niet lukt en heb een doktersbriefje nodig kan hij ineens bloed nemen...

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 20 september 2015, 19:46

Ja Phoebe zou toch ook eens vragen aan dokter, mss is het gewoon zoals BluePixie zegt van ijzertekort(zal niet in paar dagen opgelost zijn als je nog maar net pilletjes hebt) en door verleden waarschijnlijk ook gevoeliger. Ik ben ook enorm moe maar niet dat ik niets meer kan doen. Ontzie mij wel alles bv.kuisen blijft wel al eens meer liggen maar ik zou me wel kunnen forceren om het rap te doen. Maar doe voorlopig enkel het broodnodige en denk dan van ik doe het dan wel eens...omdat ik te moe ben of te lui, weet soms het verschil niet, gewoon echt ontzien. Vandaag nr zee geweest en er zalig van genoten, gezond moe maar niet dat ik al wil gaan slapen. Alez, om toch een beetje te beschrijven hoe het moe zijn bij mij is. Vrijdag wel thuisgekomen vant werk en zetel niet meer uitgekomen, na werkweek. Mocht er niet aan denken om nog ergens naartoe te moeten. Maar denk dan ook dat ik dat zonder zwanger te zijn ook wel eens had, dus wil ook niet alles daarop steken:-) wel bang om morgen slecht te zijn opt werk. Nog niet echt slecht slecht geweest maar vanmorgen toch serieus misselijk. Weekends mogen hier zeker ook langer duren!;-) moet je les geven phoebe?

Plaats reactie