Uitgerekend november/december 2017

Plaats reactie
MaliBloem

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door MaliBloem » 31 augustus 2017, 21:56

Hoi iedereen

Leuk te lezen dat het overal goed gaat. Hier gaat alles goed vorige week vrijdag wel ff aan de monitor gehangen omdat ik 2 dagen niet veel voelde. Maar alles was prima en dan ook nog een echo gehad. Volgende week nog eens naar de vroedvrouw en ook voor een pretecho.

De kamer krijgt ook vorm is behangen nu nog schilderen en bedje en commode in elkaar zetten en dan is ie klaar.

Zondag ook geboortelijst gaan kiezen bij de kinderplaneet is vlak bij ons en ook een hele leuk winkel. Het kaartje en Doopsuiker zijn besteld :)

Groetjes

Mali

Mei

Bericht door Mei » 31 augustus 2017, 22:21

Haha de kinderplaneet doet het goed. Ik ga er dinsdag heen. Voor degene die daar de lijst hebben. Je kan de lijst vroeger krijgen zodat je die al door ouders of ... kunt laten zien. Ma vraag zeker als het geslacht geheim is, dat dat zo in de computer staat. Ik was zo iedere keer mijn lijst gaan aanvullen, waardoor ik da ni iedere keer had gemeld. Dus mijn schoonzus stuurde: het is een
Jongen, geef die lijst maar aan niemand meer...
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Sterrie

Bericht door Sterrie » 1 september 2017, 8:49

Bedankt voor de tips Mei! Maar voor de geboortelijst hebben we gekozen voor een online lijst (kadolog.com) waar je cadeaus van eerder welke winkel of webshop kan toevoegen. We vinden het leuker om niet aan één winkel gebonden te zijn :wink: Ook kan je daar gewoon een vrije bijdrage vragen voor spullen die je al gekocht hebt, zoals bijvoorbeeld de commode of het bedje. Neemt niet weg dat ik wel nog eens kan gaan rondneuzen in de Kinderplaneet, haha!

En Babybummy en Malibloem, jullie zitten wel goed op schema met de voorbereidingen! Maarja, beter een beetje te vroeg dan een beetje te laat he :)
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Gioia86

Bericht door Gioia86 » 1 september 2017, 9:56

Oh Leuk hier nog is veel bij te lezen...

Hier morgen 26weken...maandag naar een vroedvrouw die me na de bevalling zal begeleiden voor de borstvoeding. Nadien gaan we is een ikea"tje doen 😉

Een pretecho staat bij ons 11 september op de agenda... ik wil het toch proberen ondanks de moeilijke situatie...

Onze lijst ligt bij Paradisio, in België hebben die enkele winkels... de buggy, wieg, maxicosi zijn al vastgelegd door de dichtste familie 😉

Proefdruk van kaartje krijg ik volgende week, idem de labels en de doosjes voor suiker...
Heb het op mail al gezien en best emotioneel 😢... precies hoe wij het in gedachten hadden, je hebt toch creatieve mensen...👍🏼

Ik heb soms harde buik als ik teveel gedaan heb of te drukke dag... dan tegen de avond is mijn buik echt hard...😱

Deze nm ga ik mijn metekind afhalen op school... hopelijk heeft ze een leuke 1ste schooldag gehad!

Veel succes aan iedereen met de voorbereidingen...
hopelijk gaat het met de andere ook goed???
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

clau

Bericht door clau » 11 september 2017, 12:14

We tellen verder af. Nog 8 weken te gaan, vanavond weer op baby date.
Kamer is geschilderd (buurvrouw komt wel nog de tekening erop zetten), kleertjes zijn gewassen en ingeruimd. Eindelijk geboortekaartjes gekozen en doopsuiker. Nog alles halen woensdag en dan in het weekend ineen zetten.
Meter is ook eindelijk gevraagd, we hebben haar lang laten wachten 😅 al wist ze wel dat zij het ging worden hoor. Beetje plagen onder de zussen moet kunnen he ;)
Grote zus is ook goed gestart in het 1e leerjaar dus ik voel me helemaal klaar voor de komst van mini haha.
Nog steeds een enorm actief dame'tje dat mijn buik alle kanten laat opgaan :)
Harde buiken komen nu ook frequenter en werken wordt ook wat lastiger. Ben benieuwd of ze al ingedaald is en of ze nog genoeg ruimte heeft.

Jullie ook allemaal alles zo goed als klaar?
Goed echo's en leuke pretecho's gehad?

Ps: de naam zwijgen is moeilijk haha, heb steeds de neiging om haar bij naam te noemen als iemand iets vraagt 😁 gelukkig tot nu toe dus nog niet versproken.
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

Gioia86

Bericht door Gioia86 » 12 september 2017, 8:18

hier alles vrij goed,
Vorige week vrijdag was ik bijna flauwgevallen onder de douche... (mag dus niet meer douchen als ik alleen thuis ben 🤔)
ik hoorde niets meer en het werd zwart voor mijn ogen, dan die nacht amper kunnen slapen was feestje in mijn buik 🎉🤰🏼 dan last ook van verstopte neus... dus zaterdag daarvan weer extra mottig... zondag ineens 20min aan stuk krampen/harde buik van in rug-onderbuik tot lies... maar is overgegaan... harde buik doet niet echt veel pijn gewoon wat ongemakkelijk... nu ook vaak last aan mijn bekken/liezen 🙄🤔
Heel actief kind ook 😍🐣

Vorige week Maandag ff bezorgde ochtend, 😱 moesten op kennismaking bij vroedvrouw(nav borstvoeding)...zij vond de hartslag moeilijk als ik op mijn rug lag... maar dan op mijn zijlig was het wel ok, maar ze belde met Gyne en toch naar de materniteit moeten gaan uurtje aan monitor alles perfect, ze heeft er ons dan nog tussen genomen voor echo Alles perfect! Was heel beweeglijk, geen tekenen van bloedarmoede...
ze wou ons zelf zien gezien situatie maar zegt soms bij een vroedvrouw zijn die dopplers niet zo duidelijk etc...
dus onze Gyne niet zo blij ze zei dat kan niet de bedoeling zijn dat een vroedvrouw je eerder ongerust maakt ipv gerust...

Gisteren 3D maar ons kleintje was te druk bezig met zijn voetjes te pakken, en naar mondje te brengen, of handjes voor gezicht... koddig hem zo bezig te zien... binnen 2weken gaan we terug herproberen...

Volgende week 28w echo!

Hoe gaat het met jullie???
Enkelen hier al even niet gezien/gehoord...🤔
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Sterrie

Bericht door Sterrie » 12 september 2017, 9:42

Leuk om enkele updates te lezen!

Ik ben ondertussen ook 32 weken, dus het begint serieus af te korten! Het meeste is in orde, enkel de doopsuiker moet ik nog afwerken en we moeten nog enkele spulletjes in elkaar zetten zoals het park. En we zijn er eindelijk uit wat de naam gaat worden, hallelujah! :D Nu inderdaad gewoon oppassen dat we ons niet verspreken!

Ik heb ook wel wat vaker last van harde buiken de laatste tijd. Eerst had ik het vooral in rust, maar tegenwoordig ook wel als ik aan het stappen ben, dus soms wel wat rustiger aandoen denk ik. De laatste dagen is baby ook heel actief, vind ik echt leuk, want over het algemeen is het eerder een rustige baby tot nu toe. Maar kan natuurlijk niet vergelijken met een eerdere zwangerschap :) Wij hebben volgende week terug babydate.

Groetjes,
Sterrie

Me1986

Bericht door Me1986 » 12 september 2017, 14:34

Dag Dames,

ik ben één van degene die even weg is geweest.
ik ben ondertussen 31 weken en 3 dagen :D .
alles gaat thuis gelukkig terug zijn normale gangetje, het blijft natuurlijk wel nog in ons hoofd zitten omdat we pas over x aantal maanden of jaren zeker zijn dat hij volledig genezen is...
Begin wel te merken dat ik sneller vermoeid geraak...
Ik werk 4 dagen van 9,5 uur en ben dan 1 dag thuis, dat begint wel te wegen zo lange dagen.
Qua harde buiken valt het nog heel goed mee.

de naam is bij ons ook al beslist (na de nodige ophef door het andere zwangere koppel in onze kringen die ook dezelfde naam hadden gekozen blijkbaar... een hoop ruzie en gedoe, want wij moesten maar wisselen...) dan ben je 3 jaar bezig om een kind te krijgen en zou je je nog moeten aanpassen... We zijn er nog niet uit wat we ermee gaan doen, want vrienden zijn het hierna toch niet meer, zoveel verwijten gekregen, gelogen over ons dan blijkbaar dat wij hun naam wisten en hem toen 'gepikt' hebben... zo kinderachtig allemaal :evil: , maar het weegt dan toch weer omdat ik niet graag ruzie heb... Had zij hare mond gehouden had ik geen vermoeden kunnen hebben dat de naam overeen kwam met de onze... och ja, het is nu zo, en we zullen zien...

de babykamer is op de draperieën na af en dan nog wat stickers plaatsen, we zijn er helemaal klaar voor nu!

Liefs xxx

Me1986

Bericht door Me1986 » 12 september 2017, 14:34

Heeft er iemand eigenlijk een goed en nuttig lijstje voor de zaken die je in je ziekenhuiskoffertje moet meenemen? of tips van de mensen die al een kindje hebben en zeggen, dat moet je zeker wel of niet meenemen?

thx!

Mei

Bericht door Mei » 12 september 2017, 17:43

Me1986: een washandje en druivensuiker! Aanrader!
En koop niet teveel kleren in maat 56, daar kunnen ze niet lang in. De eerste maanden (eerste jaar) groeien ze gelijk kool.
En je eigen onderbroeken mss een maatje groter, want je gaat een groter maatje van maandverband gebruiken. En bij mijn vorige bevalling/keizersnede heb ik 6weken bloedverlies gehad. Gemakkelijke kleren, want je bent niet onmiddellijk van je buik af.
Sterrie wanneer mag jij naar de gynae? Wij di 19e.
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

MaliBloem

Bericht door MaliBloem » 12 september 2017, 18:07

Hoi hoi ,

Leuk te lezen dat het overal goed gaat. Hier ook alles oké morgen 29 weken. Hebben 7 sept onze 3D echo gehad een echt fotomodel dat nogal bekken kan trekken en tong uitsteken. Zal van het van de mama hebben 😁

Is wel een rustige baby moet ik zeggen voel het wel maar niet zo fel, mss komt dit omdat mijn placenta vooraan ligt. Mag maar pas 3 okt terug naar de gyne. Vooral s avond is er wel actie in de buik. Harde buik heb ik soms wel maar voel het niet echt.

Kamer is klaar en meubeltjes steken in elkaar. Doopsuiker is besteld. Kleertjes kopen best moeilijk die 56 lijkt me zo klein volgens de vroedvrouw waar we de 3D echo hebben laten maken zou onze uk een week voorstaan.

Zijn jullie al veel bij gekomen ?

Groetjes

Mali

Sterrie

Bericht door Sterrie » 13 september 2017, 8:50

Me1986: Naast de typische dingen die je nodig hebt voor jezelf (gemakkelijke kleding, toiletgerief, borstvoedingsbeha's,...) en voor de baby (bodykes, pyjama's, mutsje, etc.) heb ik nog de volgende nuttige dingen gehoord/gelezen voor in valies: praktische zaken (identiteitskaart, kaart van hospitalisatieverzekering, trouwboekje,...), fototoestel/GSM/oplader (voor al keiveel foto's van de baby te trekken haha), maandverband, borstvoedingskussen, dekentje en knuffel voor baby. Dat van die grote onderbroeken hoorde ik onlangs ook van een vriendin :D Zo zal ik me dan ook nog maar een paar aanschaffen binnenkort.

Mei, onze echo is op donderdag de 21e, dus we gaan elkaar weer niet zien.

Malibloem, zo'n 3D echo lijkt me echt wel leuk, toch zeker als de baby wat wil meewerken :) Wij hebben eigenlijk geen aparte 3D-echo gedaan, maar bij de afspraken bij de gyn krijgen we altijd wel kort ook enkele 3D-beelden. Maar onze babyboy lag eigenlijk enkel bij de 20-weken echo goed om een mooie foto te krijgen, hopelijk volgende week nog eens! En ik voel de baby ook niet zo vaak of zo fel, maar heb inderdaad ook de placenta vooraan liggen, dat zal er wel mee te maken hebben he. Bij mij doen de stampkes ook geen pijn ofzo, of tegen ribben, zoals ik andere mensen soms hoor zeggen. Waarscijnlijk gewoon een rustige baby, hopelijk zal dat ook zo zijn eens hij geboren is :D

Ik ben nu bijna 10kg bijgekomen op 32 weken. Maar ik denk dat dat een beetje het gemiddelde is? Ik hoop het bij 14kg in het totaal te houden, we zullen zien!

Sterrie

Bericht door Sterrie » 14 september 2017, 11:18

Even een vraagje waar jullie hopelijk raad mee weten.

Ik heb sinds vanmorgen dat ik aan mijn bureau zit een aanhouden pijn in mijn liezen. Het lijkt zo'n een soort druk/kramp in beide liezen. Niet echt heel pijnlijk, maar toch wel vervelend, zo'n zeurende pijn... Zou dit komen door het indalen van de baby? Of misschien toch bekkeninstabiliteit? Tot hiertoe eigenlijk amper last gehad van rugpijn of pijn in liezen, dus wel raar dat het plots zo fel is. Toch niets waarvoor ik de vroedvrouw of gynaecoloog moet bellen?
Laatst gewijzigd door Sterrie op 14 september 2017, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

babyBummy

Bericht door babyBummy » 14 september 2017, 11:25

Hoi Sterrie

Dat is vervelend en ik kan je helaas ook niet helpen. :( Maar onze VV en gyne zei dat bij de minste twijfel je het best even belt. Zo ben je zelf ook wat zekerder en moet je geen hele dagen met twijfel blijven rondlopen.
Start KID: 02/2015 8 pogingen- 3 MK
IVF 1: 01/2017, Cryo 04/2017 -> Zwanger! (23/12/2017)

Mei

Bericht door Mei » 15 september 2017, 12:00

Hier een dertien kilo bijgekomen. En maandag zal ik 30weken zijn.

Ik heb ook wel eens steken in men schaamstreek of lies, Sterrie... het begint te korten.. de laatste loodjes/kwaaltjes.

Ik een ferme snotvalling, koorts gelukkig weg. Maar iedere keer als ik moet niezen/hoesten, doe ik pipi in mijn broek. Lang leve inlegkruisjes... grrrr
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Plaats reactie