Uitgerekend april-mei-juni 2022

Plaats reactie
Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 8 februari 2022, 13:52

Oh ViTa, wat jammer dat je vorige bevallign niet is gelopen zoals je had gehoopt. Ik heb de vorige keer een onderwaterbevalling gehad en vond dat zalig! Als alles loopt zoals ik het hoop is dat opnieuw het plan voor deze keer. Hopelijk loopt het voor jou deze keer ook allemaal wat meer volgens je eigen wensen.

Bij mijn dochter ben ik in totaal maar 9 kg bijgekomen, dus volgens mij gaan we weer dezelfde kant op. Het voordeel is dat ik na de bevalling al bijna terug op gewicht zit. :mrgreen:
Maar 11 kg is toch ook best ok?
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 8 februari 2022, 14:01

Ik zou keigraag een onderwaterbevalling willen doen, maar met dat het vorige keer niet goed afgelopen is, durf ik niet meer. Dus ik denk dat ik dat gewoon aan de kant ga zetten en toch maar voor epidurale ga kiezen.
Ik heb al wel ervaring met epidurale door mijn 2e bevalling waarbij ik wel een epidurale moest nemen, omdat het mentaal al zwaar genoeg was, ma goed, dat is moeilijk te vergelijken met een bevalling van een volgroeid babytje.
Dus tja, ik heb nog even tijd om erover na te denken.
Ik hoop mee dat het voor jou wel lukt!!

Idd, 11kg valt nog mee. Bij mijn eerste dochter was ik er 22kg bijgekomen. 🙈 Ik moet wel zeggen dat ik wel mager ben en direct van zodra ik zwanger was, reserves begon aan te maken. Ik ben uiteindelijk die 22kg ook wel kwijt geraakt. Het duurde alleen iets langer. :-) Ik denk dat ik nu met het aangepast dieet, niet zo heel veel meer ga bijkomen. :-)
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 8 februari 2022, 14:30

Je hebt idd nog wat tijd om na te denken he, wat je gaat doen. Ik was vorige keer ook gestart met het idee: heel graag een onderwaterbevalling, maar ik weet niet of ik tegen de pijn ga kunnen. Dus ik had toen ook in mijn achterhoofd om voor een epidurale te gaan en niet in bad te bevallen moest ik te veel pijn hebben. Het feit dat alle opties nog open lagen, gaf me ook wel rust.

Het scheelt idd als je voor de zwangerschap eerder mager bent. Dan mag je ook gewoon wat meer aankomen he. En ook of je gemakkelijk vocht vast houdt of niet. Een vriendin van mij is 2 keer in het begin van de zomer bevallen en 2x hield ze op het einde zo veel vocht vast dat haar voeten en benen pijn deden gelijk ze gezwollen waren.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 8 februari 2022, 15:05

Hope88 schreef:
8 februari 2022, 14:30
Je hebt idd nog wat tijd om na te denken he, wat je gaat doen. Ik was vorige keer ook gestart met het idee: heel graag een onderwaterbevalling, maar ik weet niet of ik tegen de pijn ga kunnen. Dus ik had toen ook in mijn achterhoofd om voor een epidurale te gaan en niet in bad te bevallen moest ik te veel pijn hebben. Het feit dat alle opties nog open lagen, gaf me ook wel rust.

Het scheelt idd als je voor de zwangerschap eerder mager bent. Dan mag je ook gewoon wat meer aankomen he. En ook of je gemakkelijk vocht vast houdt of niet. Een vriendin van mij is 2 keer in het begin van de zomer bevallen en 2x hield ze op het einde zo veel vocht vast dat haar voeten en benen pijn deden gelijk ze gezwollen waren.
Zeg dat maar eens tegen mijn diëtiste/arts die me opvolgt mbt diabetes. :-) 11kg was in hun ogen te veel.
Maar kijk, ik maak me er niet te veel zorgen om. Ik ben blij dat mijn lichaam zo slim is om extra reserves te maken nu. :-) Zo bekijk ik het want te mager is ook niet goed.
En ja, vochtophoping is niet alles. Dat heb ik gelukkig niet.
Ik had vorige keer wel veel vruchtwater en hele grote placenta.
Ach, zo is het altijd wel iets hé.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Toepi
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 februari 2021, 11:24

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Toepi » 12 februari 2022, 9:31

Hoe gaat het nog met iedereen?
Begint toch al wat af te tellen vind ik.. spannend!
Ik kan me helemaal nog niks voorstellen bij de bevalling, heb geen voorkeur van hoe of wat. Epidurale zal ik wel zien op het moment zelf denk ik.

Gisteren mijn 30 weken echo en alles prima! Ze was heel actief en ligt met hoofd naar beneden en gezicht naar achter. Hierdoor dus geen duidelijk beeld en geen foto's. Maar ben vooral opgelucht dat ze goed ligt, had echt het gevoel dat ze dwars lag omdat ik bewegingen voel aan beide kanten.
Ze weegt nu 1,5 kg en dat is perfect het gemiddelde zei de gynaecoloog. Ik ben 2,5 kg bij tot nu toe. Hij zei dat ik er niet moet over ongerust zijn, dat de baby zeker reserves heeft.
ICSI 1.1: jan-feb 2021 - mk (1 cryo)
ICSI 1.2: mei 2021 - neg
ICSI 2.1: juni 2021 - neg (10 cryo's)
ICSI 2.2: juli 2021 - neg
ICSI 2.3: aug 2021- positief ❤️

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 13 februari 2022, 15:38

Oh wat leuk Toepie! Wel jammer dat je geen mooie foto hebt gekregen van de baby, maar wel goed dat ze al mooi in positie ligt. Hopelijk laat ze volgende keer wel haar gezichtje zien.
Wij moeten nog 1,5 week wachten tot de volgende echo. Morgen eerst mijn kinkhoestvaccin gaan halen bij de huisarts.

En idd, nu kunnen we toch beginnen aftellen. Als ik denk "nog 2 maand", dan heb ik het gevoel dat ik nog alle tijd heb, maar als ik dan denk "nog een week of 10" lijkt het ineens toch best wel dichtbij. :lol: Ga toch langzaam aan alles beginnen klaarzetten denk ik. Geeft wat rust in mijn hoofd. :mrgreen:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 14 februari 2022, 10:39

@Toepi, wat goed dat ze al goed ligt! En haar gewicht ook ok is. Nog maar 2,5 kg bijgekomen. Dat gaat er achteraf gemakkelijk af gaan. :-)

@Hope88, ik heb mijn vaccin donderdag gehad. Check! :-)

Jaaaaa, ik vind nu ook dat we kunnen beginnen met aftellen.
En ik moet eigenlijk nog veel doen. Ik had in mijn hoofd om alles in februari klaar te hebben, zodat ik vanaf maart het wat rustiger zou hebben in mijn hoofd. Maar ik vrees dat dat niet gaat lukken.
Ook op mijn werk moet er nog zoveel gebeuren vooraleer ik kan weg vallen. Ma goed. Stap voor stap. :-)

Verder alles ok hier. Wel paar keer last gehad van harde buiken. Hebben jullie dat ook al?
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 14 februari 2022, 11:59

Harde buiken heb ik nog niet gehad. Wel soms dat er een deeltje van mijn buik helemaal hard staat, maar ik heb de indruk dat dat eerder de baby is die dan duwt op die plek omdat er minder plaats begint te komen.
Ik merk wel dat de vermoeidheid terug begint te komen. 's Avonds trek ik het niet langer meer dan 22u (en dan zit ik vaak al te knikkebollen) en 's ochtends lijkt de wekker veel te vroeg af te gaan. Verder af en toe last van brandend maagzuur, maar dat valt al bij al nog mee. De laatste loodjes. :wink:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Toepi
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 februari 2021, 11:24

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Toepi » 14 februari 2022, 22:08

@Hope88: hier vrijdag mijn kinkhoestvaccin gekregen. Amai nog 10 weken... Klinkt inderdaad niet zolang meer!
Brandend maagzuur heb ik eigenlijk al heel de zwangerschap, maar nu is het nog meer en echt vervelend. Ik word 's nachts soms wakker omdat het echt in mijn keel zit.. melk helpt goed bij mij en Maalox zakjes.

@ViTa:. Harde buiken heb ik ook nog niet gehad. Zo herkenbaar dat er nog veel moet gebeuren, had ook gehoopt dat ik in februari al het meeste zou gedaan hebben.. vooral die geboortelijst vind ik zo moeilijk, ik twijfel over vanalles :D
ICSI 1.1: jan-feb 2021 - mk (1 cryo)
ICSI 1.2: mei 2021 - neg
ICSI 2.1: juni 2021 - neg (10 cryo's)
ICSI 2.2: juli 2021 - neg
ICSI 2.3: aug 2021- positief ❤️

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 21 februari 2022, 11:16

Vandaag opnieuw echo gehad op 31+3 weken. De niertjes blijven ok, oef, en qua gewicht blijft hij op de p90 zitten (nu 2kg150). De sloeber is wel teruggedraaid van hoofdligging naar dwarsligging. Gelukkig heb ik nog voldoende vruchtwater zodat hij in principe nog zelf terug goed kan draaien. Ik moet nu regelmatig op handen en knieën gaan zitten in de hoop dat hij dan terug naar hoofdligging draait. Over 3 weken opnieuw controle hoe hij dan ligt. Draait hij niet vanzelf, dan wordt het mogelijks een keizersnede.

Draait hij wel vanzelf dan is de volgende echo op 37 weken om te kijken naar zijn gewicht. Blijft dat rond de p90 draaien dan gaat er gesproken worden over de mogelikheid om in te leiden tussen week 37 en week 38 (geen verplichting) omdat het risico dan blijkbaar iets kleiner zou zijn dat één van de schoudertjes blijft vastzitten bij de bevaling.

Over alle opties open houden gesproken. :roll:
Komaan hé kleine man! Draai je maar terug om en probeer iets minder hard te groeien dan de voorbije weken. :lol: :mrgreen:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 21 februari 2022, 12:02

Wat goed dat de niertjes nog steeds ok zijn!
Wel jammer dat hij terug gedraaid is, maar hij heeft nog even tijd. Ik hoop mee dat hij terug goed gaat liggen.
Qua gewicht gaat het precies goed vooruit. En hebben ze gezegd wat de reden daarvan is?
Nog even afwachten dan. 🍀

Hier niet veel nieuws meer, buiten dat mijn buik ook serieus dik is. Ik krijg toch regelmatig die opmerking. Blijkbaar toch wel groter dan normaal aan de reacties te zien. 😅
Ik mag pas over 2 weken terug op controle. Dus ben ook wel eens benieuwd naar het gewicht.
Ik hou me nochtans goed aan mijn dieet en mijn suikerwaarden zijn nog steeds mooi onder controle nu. 🙏
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 21 februari 2022, 13:15

Nee, geen idee wat de reden is dat zijn gewicht zo vooruit gaat. Grote zus was ook iets zwaarder dan gemiddeld, maar niet zo extreem (3.7 kg op exact 40 weken), mijn man en ik zijn gewoon gemiddeld en ik ben tijdens de zwangerschap ook niet extreem bijgekomen. De placenta en de navelstreng zullen hun werk goed doen zeker en veel voedingsstoffen doorgeven? :lol:

Nog 2 weekjes aftellen dan. Toch altijd leuk om die gewichtjes te horen vind ik en zo te zien dat ze goed groeien en meer en meer naar een mooi geboortegewicht gaan. Ik vind het ook wel spannend dat het echt wel begint te korten.
Wie zal er als eerste de geboorte kunnen aankondigen? :mrgreen:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 21 februari 2022, 13:41

Ja echt hé!! Het begint te korten. Ik vind het ook zo spannend aan het worden. :-)
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Evelyn87
Berichten: 18
Lid geworden op: 2 november 2021, 9:41

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Evelyn87 » 26 februari 2022, 10:30

Alles goed nog met iedereen hier? 😊

Ik heb al een tijdje niets meer gepost, maar alles goed hier, alleen super druk de laatste weken. Ik ben intussen 24 weken zwanger. Mijn 20 weken echo een paar weken geleden was goed en ik kan ons meisje elke dag al super veel voelen bewegen 😊 Dat is echt een geruststelling en leuk omdat het zo 'echt' begint te worden.

Sinds een dikke 3 weken begin ik wel last te krijgen van mijn rug, vooral in het midden van mijn rug, dus niet echt onderaan wat meer typisch is bij een zwangerschap. Ik zit voor mijn werk bijna een hele dag aan een bureau, wat niet ideaal is natuurlijk. Ik ben deze week al 2x naar de kinesist geweest en oefeningen gekregen, hopelijk help het want soms is het niet vol te houden en moet ik even gaan liggen. Ik ben ook al 7 kg aangekomen ondertussen, waarvan 6 op de laatste 8 weken, dus dat zal ook niet echt helpen. Ik eet ook totaal niet zo veel meer en niet ineens ongezond ofzo, dus maak mij wel wat zorgen als dat zo doorgaat want het is toch nog bijna 4 maanden 🙈 Hoe ging dat bij jullie?

Ik heb verder sinds kort ook een plekje huid bovenaan mijn buik dat gevoelloos voelt, precies alsof het slaapt of je een verdoving daar hebt gehad. Soms kan het ook pijn doen. Iemand die hetzelfde heeft gehad?

Vandaag ook een 1e afspraak voor een geboortelijst. Ik vind het wel spannend! Vriendinnen hebben wel al veel tips gegeven over wat je echt niet nodig hebt maar ze vaak in de winkel beweren van wel, dus ik ben eens nieuwsgierig. Als ik naar die catalogussen kjiken denk ik echt 'help' waar gaan we al die spullen zetten op ons appartement. Maar ik kijk er wel naar uit straks, beetje een nieuwe wereld 😊
Start mei'18
Mei'19 pos: geen hartslag 9wk (curettage)
Jan'20 pos: biochem. zw
April'20 pos: partiële mola 10wk (curettage)
Mei'21: verklevingen vastgesteld na curettage (Jette)
Juni & Juli'21: ingrepen verkl.
Oct'21 pos: juni'22 ❤️

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 16 maart 2022, 12:04

Hey iedereen,
Hoe gaat het met jullie? Al weer een tijdje geleden!!
Wat fijn Evelyn67 dat alles ook goed gaat bij jou! Hier gelukkig nog geen last van rug. Ben nu zelf +-14kg bijgekomen. Met het dieet dat ik moet volgen, komen de kilo's er niet meer gemakkelijk bij. Gelukkig!
Wat je zegt over dat gevoelloos plekje, nee heb ik nog niet gehad en ook nog niets over gehoord. Mss eens informeren bij de gyn?

Hier vrijdag 35 weken. Het einde komt in zicht. Laatste controle was vorige week dinsdag. En toen was het gewicht +-2,3kg. De omtrek van buikje van ons bébétje liep wel wat achter, maar ze dacht dat het kwam door mijn dieet.
Verder begint alles stilletjes aan klaar te geraken. Buiten mijn koffer voor het ZH. Daar ben ik nog niet mee begonnen. :-)
Nog een vraagje mbt doopsuiker. Hoe gaan jullie trakteren in het ZH voor de verpleging/vroedvrouwen? Bij ons eerste dochter hadden we een pot met doopsuiker voorzien, maar nu is dat niet echt corona-proof.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten