Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
Phoebe

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 22 oktober 2015, 20:40

@Ster_: amai, ziet er wel gesofisticeerd uit daar! bij mijn gyn zie ik alleen de bloedsomloop in de navelstreng en het hart in rood en blauw. Moet ook wel stress geweest zijn om dat allemaal tegen te komen...

@BluePixie: ben ook enkele dagen "mottig" geweest vorig weekend met keelpijn enzo en helemaal grieperig en moe. Virusje dat gepasseerd is denk ik... Wat de misselijkheid betreft: heb er zelf geen last meer van, maar toen dat wel nog zo was at ik ook 3 happen, en dan wachtte ik gewoon een tijd tot de misselijkheid terug over was en at ik opnieuw 3 happen enz... Is alleszins wel héél vervelend...

@Uiltjes: opgelucht jou opnieuw te horen! bij mij gaan ze mail sturen met de uitslag, is via Gendia. Heb alvast al mail gehad met de factuur ;) mijn schoonmoeder breit babykleren van als ik mijn man een maand samen waren. Op het moment dat we wisten dat hij onvruchtbaar was en we helemaal niet wisten of we ooit wel kinderen zouden krijgen is ze blijven breien en breien en breien. Ik heb dat als heel pijnlijk en egoïstisch en onbegripvol ervaren. Dus sindsdien een heel oppervlakkige band. Ze is nog van "de oude stempel" toen grootouders de kleinkinderen nog volledig opvoedden, maar dat pakt bij mij natuurlijk absoluut niet. Ik ben heel zelfstandig en assertief, en zij is ongelofelijk afhankelijk en uiterst onzeker, op het angstige af, wat dus echt niet zo goed matcht... Maar bon... Wat die darmen betreft, ik zit een beetje geconstipeerd maar het valt wel mee, maar telkens er iets moet passeren door het laatste deel van mijn darm, dus net achter mijn baarmoeder, doet dat ongelofelijk veel pijn. Alsof er een dik scherp stuk plastiek de binnenkant van mijn darm openhaalt. Maar eens daar voorbij is alles in orde.

Hoofdpijn heb ik ook dikwijls, maar wel niet zo erg, al een geluk.

Wat de onthaalmoeder betreft: we hebben een afspraak maandag bij 2 kandidaten die flexibel zijn en het zien zitten 2 halve dagen per week. Benieuwd...

Het stressen ivm de verhoogde combinatietest is hier min of meer gaan liggen. We gaan er van uit dat het waarschijnlijk wel in orde zal zijn, en blijkt het toch een mongooltje (al mag je dat zo niet meer noemen), dan zal ons leven er iets anders gaan uitzien dan voorzien maar dat zal dan op een iets moeilijkere en andere manier ook wel lukken.

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 23 oktober 2015, 20:43

Ik stond op het punt om te stoppen bij apotheker om iets tegen de hoofdpijn maar ben er niet geraakt:-) ook wel heel kort nachtje dus vandaag had ik er nog wat last van. Maar bon. Ik verdraag het en tis niet van dat ondraaglijk bonken. Ja amai, grof dat ze geen begrip hebben..maar de oude stempel mjah, dat ken je soms niet veranderen e:-)

Phoebe dus jullie hebben beslist om het sowieso te houden mocht het een mongooltje zijn?

Jackie, mss komt er wel een man in je leven als het nog kleintjes is, :-)

Hier ook n halve valling. Vannacht (eigen schuld) maar 5 uren geslapen en vandaag voelde ik mij alsof ik 10 pinten en 3 pakken sigaretten binnenhad. Man, raar hoor je zo voelen zonder roken of drinken:-)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

jackie

Bericht door jackie » 23 oktober 2015, 22:11

Amai Phoebe, wel heftig van jouw schoonmoeder.

Ja Uiltjes, wie weet wat het leven nog allemaal in petto heeft voor mij :wink:

Ik heb vandaag mijn pret-echo gehad.
Echt super leuk om zo een hele tijd rustig naar mijn baby te kunnen kijken. Het was bij een super lieve madame, die heel veel uitleg gaf. Mijn prutske was hevig aan het bewegen, amai tuimelen, stampen, met de handjes zwaaien. Zo raar dat je daar niets van voelt.
Mijn mama was helemaal onder de indruk, schattig wel.
Maandag vroedvrouw en donderdag terug naar de gyn. Maandag ben ik al 4 maand, het voelt nog steeds aan als een mirakel.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 23 oktober 2015, 22:16

We hebben nog niets definitief beslist Uiltjes, we gaan alleen die richting uit. We laten het ondertussen even rusten en gaan er van uit dat alles in orde zal zijn, dus dat wil zeggen dat we nu nog niet hoeven te beslissen daarover ;) Af en toe komt er eens een bedenking of ingeving aan de oppervlakte die we even delen met elkaar, maar we wachten gewoon het resultaat af :)

Zo leuk Jackie! Vind dat ook altijd wonderbaarlijk hoe neig dat beweegt en dat je dat dan toch niet voelt.

Ik was gisteren 14 weken dus ik weet dat vrouwen bij de 2e zwangerschap vanaf nu dikwijls de baby beginnen te voelen, dus ik ben héél oplettend. Ik voel veel, maar kan het niet goed thuisbrengen... Wat wel opvalt is als ik wakker word 's nachts met een "volle" blaas dat mijn buik echt dik staat en hard. Dan valt het echt op dat ik zwanger ben!

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 24 oktober 2015, 10:28

Dag iedereen,

Heel druk hier, dus geen tijd gehad om te schrijven. Nu even de tijd nemen.

@Phoebe: ik denk ook dat je je niet teveel zorgen hoeft te maken over die bloedtest. De andere dingen zoals neusbeentje en nekplooi zijn volgens mijn nog belangrijker en deze waren in orde bij jullie dus probeer positief te denken (zoals jullie dus eigenlijk doen). Als jullie kleintje maar 2 halve dagen naar opvang gaat, waar is hij/zij dan de rest van de tijd? Toch bij schoonmoeder alle andere tijd? Ik ben zelf helemaal geen voorstander van opvang door grootouders en al zeker niet zoals in jullie geval, dat schoonmoeder het ziet als een eigen kind...Komt vroeg of laat wrevel van volgens mij.

@Bluepixie: hier is de misselijkheid beter maar ook niet over. Maar ik ben hier al blij mee eigenlijk, het is niet meer elk dag en elk moment. Griepprik ook gehad, maar hier geen last.

Ik voel ons kleintje al vrij goed. Komt blijkbaar ook omdat ze vlak tegen de wand ligt en geen placenta voor.

Ik heb ook last van mijn darmen. Vorige zwangerschap enorm afgezien van aambeien en na de bevalling was dit echt geeeeen pretje. Enorm afgezien toen. En dit komt heel snel terug eens je het gehad hebt, dat merk ik nu soms al.

@Jackie: hehe idd jij kan alleen over de naam beslissen. Want daarin overeenkomen is toch niet zo makkelijk. Leuk dat je mama meekan op zo'n echomomenten hè! Gaat zij je ook bijstaan in de bevalling of heb je daar nog niet over nagedacht? Ik denk dat het toch wel fijn is om iemand aan je zijde te hebben dan?

fijn weekend allemaal

Phoebe

Bericht door Phoebe » 24 oktober 2015, 11:42

@Linneke: mijn man werkt volcontinu en begint met 4/5 van zodra de baby er is. Dat wil zeggen:

Week 1: 2 halve dagen opvang nodig + schoonouders halen baby uit opvang en passen nog maximum een tweetal uurtjes op.
Week 2: 2 halve dagen opvang nodig
Week 3: idem week 1 + baby gaat 1 dag naar mijn eigen ouders
Week 4: 2 halve dagen opvang nodig
Week 5: 2 halve dagen opvang nodig + 1 extra halve dag bij schoonouders/mijn ouders

Alle andere momenten is mijn man thuis. Hij moet ook wel 3 van de 5 weekends werken maar ik ga zelf proberen een job te vinden die van 9 tot 5 is zonder weekendwerk (wel een uitdaging als verpleegkundige... ;)). Dus lijkt met dat dit wel nog meevalt hé ;)

De hond wordt echter wel nog altijd bij de schoonouders afgezet ;)

Emeltje

Bericht door Emeltje » 24 oktober 2015, 17:15

Hallo dames,

@uiltjes, die valling ... begrijp volledig wat je bedoeld, voelde me gisteren ook zo... Verschrikkelijk moe, mottig, zere keel en pijn in mijn hoofd. Gewone dafalgan mag je altijd nemen... maar ben ook zonder medicatie in mijn bed gekropen. Ik vermijd ook altijd zo lang mogelijk om iets te nemen.

@phoebe, hier ook net over de 14 weken en voel toch dikwijls iets fladderen in mijn buik en bellekes springen. Kan niet wachten tot ik bubbels goed kan voelen.
Veel succes met de zoektocht naar een ander job.
Ik denk dat ik na de bevalling maar part-time meer ga werken (ben opvoedster) denk dat dat met 3 kids geen overbodige luxe zal zijn.

@linneke, hoever ben jij al?? Zalig e al die activiteit in je buik...

Fijn weekend nog ladies :wink:
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

jackie

Bericht door jackie » 24 oktober 2015, 17:36

haha Phoebe, wordt de hond rotverwend dan :lol: ?
Succes met het zoeken van een nieuwe job, kan me inbeelden dat dat als verpleegkundige inderdaad niet makkelijk is.

@Emeltje soms voel ik wat jeuk in mijn buik. Zou dat ook van mijn baby kunnen zijn?

@Linneke ja het was wel leuk om mijn mama erbij te hebben, dan kan je zo'n live moment ook eens met iemand delen. IK heb geen idee of ik haar ga vragen om er bij de bevalling bij te gaan. Ik heb een goede band met haar maar niet voor dat soort zaken, denk ik. We hebben wat moeite om samen over emoties en gevoelens te communiceren, dat is niet iets dat gedaan wordt in onze familie. En ik denk dat het in dit geval misschien wel nodig kan zijn :wink:
Ik heb sowieso een vroedvrouw die kan meekomen. En misschien vraag ik wel een vriendin ook. Want alleen bevallen, dat zie ik echt niet zitten :roll:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

jackie

Bericht door jackie » 25 oktober 2015, 10:05

Pffff, ik ben weer helemaal ongerust :cry:
Niet omwille van baby, die lijkt het naar haar zin te hebben in mijn buik.
Maar ik had een gesprek met een collega over of je vroeger al gehospitaliseerd was geweest en ik vertelde haar dat ik nog maar 1 keer een daghospitalisatie had gehad voor een laser connisatie van de baarmoederhals 10 jaar geleden. Er waren toen slechte HPV cellen gevonden en die geven baarmoederhalskanker.
Waarop zij zei : oei maar dan moet je een cerclage van de baarmoederhals hebben, want ik ken iemand die daardoor haar baby op 6 maand verloren is en bij mijn schoondochter willen ze die connisatie niet doen zolang ze geen kinderen heeft gehad. Als je zo'n connisatie hebt gehad sluit de baarmoederhals niet meer zo goed of wordt die te kort.

Nu ben ik dus helemaal ongerust. Ik moet donderdag middag naar mijn gyn maar ik weet niet hoe dringend die eventueel zou kunnen zijn. Vanaf wanneer zou je dan je kindje kunnen verliezen?
En als je zo'n cerclage moet laten doen, moet je dan de rest van de zwangerschap plat liggen? Dat wil ik zohard niet en ik weet ook niet hoe ik het praktisch zou kunnen doen aangezien ik alleen ben. En dat zal dan keiveel gedoe geven met mijn werk.
Ik vertrek de maandag daarop (2/11) voor 10 dagen naar Ierland. Dat zal dan ook niet mogen.

Misschien moet ik morgen gewoon even bellen naar mijn gyn maar ik vind dat vervelend op zo de paniekerige zwangere vrouw te zijn :roll:

Iemand van jullie ervaring met dit?

BluePixie

Bericht door BluePixie » 25 oktober 2015, 12:09

@Jackie: oei, dat klinkt wel heel heftig. Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar ik zou alleszins zeggen: laat je hoofd niet zot maken, er is maar 1 iemand die je hier juist advies in kan geven: je gynaecoloog. Bellen dus morgen! Daarvoor zijn ze er, dus zeker niet mee inzitten! Wie weet is het wel helemaal zo erg en dringend niet als je nu denkt. Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer je een beetje rustig te houden en denk terug aan die mooie echo die je vrijdag gehad hebt

Bij ons is het opvangschema: maandag crèche, dinsdag schoonouders, woensdag crèche, donderdag ouders en vrijdag is mijn 4/5 dag. Nu nog een crèche vinden hé!

Ik voel nog niets in mijn buik, maar ja tis de eerste en niet iedereen voelt dat even snel. Wel vaak harde buiken! Aan het aftellen naar de pretecho morgen...

Verder zo ziek als een hond. Ik had het al voorspeld dat ik het hele weekend niets waard zou zijn. Daar baal ik zo van hé! Het lijkt alsof al mijn energie in mijn werk kruipt, voor de rest heb ik niks over. Bah...

Sorry voor het zagen :roll:
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Phoebe

Bericht door Phoebe » 25 oktober 2015, 13:45

Hey Jackie,

Wat ik me nog herinner van mijn cursus verloskunde vorig jaar is dat cerclage idd nodig KAN zijn na conisatie. Ik vermoed dat het er ook van af hangt hoeveel ze weggenomen hebben. Eens je dat hebt hoef je natuurlijk niet meer plat te liggen, want dat verhindert net dat je baarmoederhals zich opent. Maar voor 't zelfde geld is er natuurlijk geen enkel probleem. Als die bij jou stevig genoeg is, hoef je je echt geen zorgen te maken. Geniet maar van je Ierlandreis! ;)

En ja, onze hond komt uit het asiel en had van bij het begin ernstige scheidingsangst. Ik had hem toen ik alleen woonde zo ver gekregen dat hij toch enkele uren alleen kon blijven maar doordat we 3 maand bij mijn schoonouders hebben gewoond ter overbrugging van de tijd tussen compromis en akte bij de aankoop van ons huis was hij natuurlijk weer zijn kluts kwijt. Mijn schoonmoeder weigerde hem alleen te laten (ocharme den duts, papaa zal wel congé pakken). Aangezien ik toen nog jong was en weinig op mijn strepen stond hebben we toen beslist hem dan maar nooit alleen te laten. In dat opzicht is hij dus wel verwend en als hij bij mijn schoonouders is natuurlijk ook. Maar hier thuis zien wij hem gewoon graag en we geven hem wat hij nodig heeft en ook nog wel een beetje meer, maar hij is heel goed opgevoed, kent de regels en kent zijn plaats. 't Is dus niet dat hier zo'n dikke verwende snol rondhobbelt die alles toegelaten wordt ;)

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 26 oktober 2015, 13:21

@Phoebe: ok, nu kan ik beter volgen :). Dan valt opvang schoonmoeder idd heel goed mee haha.
Leuk die hond van jullie, lijkt me een heerlijk leventje!

@emeltje: ik ben nu 16w (woensdag 17), nu is het al een tijdje stil, voel soms vrij veel en andere keren evengoed niks.
Verzorg je goed zou ik zeggen. Medicatie als dafalgan kan idd geen kwaad.

@Jackie: Ik vind het sowieso al een heel straffe keuze om dit alleen te gaan doen hoor, chapeau. Ik heb ook altijd gezegd dat ik het zou doen indien ik de juiste persoon niet tegenkwam, maar ik denk niet dat ik het effectief zou gedaan/gekund hebben.. Een vroedvrouw is alvast een heel goed plan! En idd dan mss nog iemand die je persoonlijker kent (meter van kindje?) en nog meer betrokken is bij de opvoeding? Maar laat het vooral goed aanvoelen, want dat is op zo'n moment het belangrijkste.
Ivm je ongerustheid, zou ik eerst willen zeggen, laat je niet gek maken door wat mensen allemaal vertellen. Want oh wij zijn zo'n makkelijke slachtoffers hiervoor. Ik trap ook snel in die val, maar elk geval is anders. Ik had zelf ook in mijn vorge zwangerschap een verkorte baarmoederhals en vroegtijdige weeën. Ik heb de laartste 3 maanden plat (echt plat) gelegen en ben te vroeg bevallen (slechts enkele weken uiteindelijk). Ik ben nu ook heel bang voor herhaling, maar zo'n cerclage zetten ze niet zo snel hoor. Ik word gewoon goed gevolgd, want momenteel is alles nog stabiel. Niemand kan in de toekomst kijken jammer genoeg.

@bleupixie: ga je opvang vinden voor 2dagen? Hier in de omgeving doen ze dit eigenlijk niet omdat het voor het kindje te weinig is om te wennen aan de opvang. Minimum is 3 dagen.
Hoe voelen jouw harde buiken? Ik had het vorige keer aan 20 weken en ben niet zeker of ik ze nu ook al heb omdat baarmoeder nog vrij laag zit..

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 26 oktober 2015, 15:16

@JAckie, oh nee.. Hopelijk alles ok.
Maar het is wel zoals Linneke zegt, veel mensen zijn trots om horrorverhalen te vertellen.. Het is 10 jaar geleden hé wel.. Ze gingen dat volgens mij toen wel gezegd hebben mocht het een probleem kunnen geven alsj e zwanger wil worden. Denk niet dat je je al te veel zorgen moet maken. In het ergste geval moet je iets vroeger rusten/plat liggen, maar dat kan elk van ons overkomen hé.
Wie weet wat voor een geval dat was waarover ze het had.. Sommigen hebben een grote operatie gehad waarschijnlijk, anderen een kleine ingreep. Zou gewoon donderdag eens alles vragen aan je gynaecoloog. Maar wel logisch dat je doodongerust bent nu :-(.

Amai, 2 dagen crèche, zal goedkoop worden ;-) hier geen schoonouders.. En ouders werken fulltime (wel zelfstandig), ik moet nog eens een klapke doen voor eventueel 2 halve dagen ;-) vooral om de kosten te drukken natuurlijk.. en ook omdat ze dat kleintje zooo graag zullen zien. Ik probeer zelf ook (toch in het begin) 4/5, volgens mij zijn de meeste crèches idd minimum voor 3 dagen per week. Ik ben precies al wat minder moe! 14 weken nu.. Hopelijk daardoor! Denk dan altijd dat er iets mis is... Zoooo lang wachten zeg!!!!!! 2 weken geleden geweest en nu nog 2 weken wachten.. En nog altijd geen resultaten van NIPT.
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

jackie

Bericht door jackie » 26 oktober 2015, 16:37

Hallo dames,
Ben toch al wat geruster ...
Vandaag ben ik bij de vroedvrouw geweest en heb ik naar mijn gyn gebeld en het is blijkbaar niet zo dat het d'office moet als je een conisatie hebt gehad. Wel zeker vaker de bms controleren maar cerclage is nog niet aan de orde volgens hem en hij probeert het zelfs te vermijden. Ik ga waarschijnlijk wel dat vroeger thuis moeten blijven voor de bevalling.
Ik heb donderdag controle bij mijn gyn en dan gaan we het goed controleren.
Maar dus voorlopig mag ik stoppen met piekeren :wink:

Bij de vroedvrouw hebben we naar het hartje geluisterd en daar hoorden we plopjes van hoe actief mijn meisje is, echt super leuk. Ik kan niet wachten tot ik haar kan voelen!

@Phoebe een asielhond mag altijd vertroeteld worden van mij, alé alle dieren eigenlijk :wink: , maar diegene die een 'trauma' hebben meegemaakt mogen dat nog een tikkeltje meer :)

Bij mij is het 4 dagen crèche en de 5e dag ben ik vrij en is ze bij mij. Ik kan spijtig genoeg niet op mijn ouders rekenen voor een vaste dag omdat die heel veel in het buitenland zitten. Maar als ze hier zijn, zullen ze mij, hopelijk, toch een beetje helpen.
Ik weet alleen nog niet wat ik ga doen als ze ziek is :roll: ... maar bon dat zijn zorgen voor later.

Pffff Uiltjes, zo lang wachten op die resultaten van de nipt test, niet plezant.

@bluepixie voel je je al wat beter?

Nageltje

Bericht door Nageltje » 26 oktober 2015, 18:50

Hey iedereen!

Ik ben er de laatste tijd niet meer toe gekomen om iets te schrijven (druk), maar ik heb nog wel af en toe meegelezen! Blij te horen dat het met iedereen allemaal (relatief) goed gaat!

Ik wou even een update geven aangezien mijn 20-weken echo achter de rug is en alles hélemaal tip top in orde was, hoera! Een mini-mensje met hersentjes, hartkamers, maag, nieren, vingers, tenen, ... En maar bewegen :D

Nu weer 10 weken aftellen tot de volgende echo, maar ondertussen nog wel eens langs bij de huisarts/vroedvrouw voor suikertest en kinkhoestvaccin. Ik kan amper geloven dat ik al over de helft ben. Het gaat ZO ongelofelijk snel. Straks is het kerst en dan is het bijna zover... *Het zweet breekt mij uit bij de gedachte aan alles wat ik nog moet regelen*

Maar bon, de spits van de 20-weken echo is er bij deze dus ook af, dat er snel vele mogen volgen! Succes nog iedereen!! Geniet! :D
Trotse mama van een ICSI-wonder *8/3/2016*

Plaats reactie