ICSI-clubje

ICSI Forum
Kaneelrol

Re: ICSI-clubje

Bericht door Kaneelrol » 19 juli 2024, 17:11

Hoihoi

Ik sluit me 'graag' aan bij dit clubje. Eerst en vooral wil ik iedereen succes wensen die in hun wachttijd zit! Ik duim enorm!

Ikzelf ben in juni voor echt begonnen aan mijn traject, na alle vooronderzoeken. Ik doe dit alleen, dus is steun van anderen soms welkom. Moeilijk evenwicht tussen het al zeggen tegen anderen en het nog te verzwijgen. Ik heb niet altijd zin in vragen, ben meer dan "de vriendin in een icsi-traject" en wil het ook wel eens hebben over andere dingen, maar anderzijds mis ik soms de steun die mensen in een relatie wel hebben.
In juni had ik bij de pick-up maar 5 eicellen, waarvan er 2 er de eerste dagen overleefd hadden. 1 verse terugplaasting leverde slechts een dikke week goed nieuws op. Gisteren mocht ik gaan voor terugplaatsing van een cryo (6 dagen oud blastocyst). "50% kans dat dit gaat lukken" werd mij gezegd. Ik was 10 minuten onderweg toen ik telefoon kreeg dat ik terug naar huis kon rijden. Bij het ontdooien bleek dat de blastocyst het niet overleefd had. Volgens mijn arts is dit slechts uitzonderlijk (in 1% van de gevallen, zei ze) dat dit gebeurt. Ik voel me er meer van aangedaan dan ik had verwacht.
Omwille van vakanties start ik sowieso in september maar pas terug met ronde 2...

Bogatyr

Bericht door Bogatyr » 19 juli 2024, 17:30

Inge86 schreef:
16 juli 2024, 16:42
Bogatyr schreef:
16 juli 2024, 14:48
Hallo.

Wij (mijn vriendin en ik) hebben 25 juni een eicelpunctie gehad (onze vijfde keer), er waren 7 embryo's, maar er was er maar eentje echt doorgezet en die hebben ze dan ook een paar dagen later terug geplaatst. Nu vandaag heeft m'n vriendin positief getest met een HCG-waarde van iets meer dan 1200. Een lange lijdensweg, waar geen einde aan kwam na vijf à zes lange jaren, komt dus nu hopelijk aan zijn einde :D

Proficiat!!

Wanneer is jullie eerste echo?
Volgens mij begin augustus. Dacht ik. Mijn vriendin regelt dat allemaal, ik volg :lol:

Margootje

Bericht door Margootje » 20 juli 2024, 13:25

Ada schreef:
11 juli 2024, 21:40
Mijn arts heeft verlof begin augustus en ik vertrouw geen andere artsen omdat ik nooit textbook reageer op medicatie/stimulatie en zij weet dat ondertussen heel goed. Ik denk dat ik half augustus ga mogen starten met spuiten in de laatste week van haar verlof (eerste controle is op dag 7 denk ik) en ze zei pickup eerste week september.
Ik ben al meer dan een jaar thuis sinds mijn zwangerschap vorig jaar (mag niet werken zwanger en sinds de doodgeboorte van mijn zoontje ben ik niet in staat om te werken). Ben alleenstaande met dus een kindje van 3 en ik ga proberen nog een week met hem te kamperen maar het is niet dat dat ontspannend is ofzo. Andere dingen kan ik niet betalen, en ik wil hem ook het campingleven wel meegeven omdat wij dat vroeger als kind ook deden. Het zou de lange vakantie wel breken (hij vraagt om de 2 dagen wanneer hij naar school mag 🫠.) Vind het ook moeilijk om van huis weg te gaan omdat ik mijn ander kindje dan lijk achter te laten. Maar goed, niks is nog simpel nadat je kind gestorven is. (We zijn vorig jaar ook gaan kamperen maar toen was ik 20 weken zwanger, dus dat maakt het ook lastig. Onmogelijk om daar dan niet aan te denken.. Met 33 en 35 weken ben ik nog aan zee geweest en daar ben ik ook nog niet terug naartoe durven gaan.)

Ik duim voor jouw cryotje. Ik herken wat je schrijft. Ik was de eerste dagen na de tp ook redelijk rustig omdat je dan toch ook nog niks kan voelen, maar naarmate de testdatum dichterbij kwam maakte ik mezelf weer vanalles wijs. Het is zo’n rollercoaster. En je wil het zo graag dat niet hopen eigenlijk niet kan. Veel moed 🍀
Goh Ada ik wist niet dat je alleenstaand was. Heb je dat helemaal alleen, als enige ouder, meegemaakt, dat je kindje is gestorven in je buik. Het was al zo een droevig verhaal…

Ik begrijp dat je nog niet naar zee kan, dat geuren en seizoenen en plaatsen en soorten “lucht” zelfs je terug naar die tijd brengen.

Maar je ontzegt je zo wel ontspanning, oh zo nodig in dit traject, en ook voor je oudste kindje. Kijk toch of je het jezelf kan gunnen ook nog van de zomervakantie te profiteren. Leuk zal het niet 100% van de tijd zijn, en heel confronterend zal het zeker zijn. Maar er zullen ook kleine momentjes van ontspanning zijn, dat je ziet dat je oudste kindje geniet, of dat je zelf in- en uitademt en in die ene ademteug misschien heel even de nabijheid ervaart van je tweede kindje, en een soort rust die je moet opbouwen om je derde kindje in een zachte baarmoeder te verwelkomen.

Ik hoop dat jouw nachtmerrie plaats kan maken voor een nieuwe werkelijkheid met plaats voor alle emoties, verdriet maar ook vrede en geluk.
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Tagomi

Bericht door Tagomi » 20 juli 2024, 19:02

Hej
Laatst gewijzigd door Tagomi op 6 augustus 2024, 7:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Bogatyr

Bericht door Bogatyr » 22 juli 2024, 20:52

Hey mede-leden,

Ik heb een vraagje. Ik had hier vorige week gepost dat mijn vriendin zwanger was. Had bij de eerste bloedtest een hcg waarde van 1200 +. Ik neem aan dat dit een goede hcg waarde is, maar we hebben pas onze volgende afspraak op 5 augustus. Mijn vraag is, ik ben nogal redelijk ongeduldig en we hebben al een enorm traject afgelegd, maar moet ik mij nog zorgen maken over dat het mis gaat lopen of niet meteen?

Groetjes B

mich75

Bericht door mich75 » 23 juli 2024, 8:11

Er is veel meer kans dat het goed loopt dan fout. Zolang er niets op duidt dat het zou kunnen mislopen zoals bloedverlies met buikkrampen, zou ik me niet al te veel zorgen maken.

Je kan wel wekelijks een bloedtest doen tot aan de echo. Niet dat dit op deze termijn nog heel veel zegt, maar zo zie je wel dat het blijft stijgen.

Geduld is een mooie zaak en zal je nog nodig hebben.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Ada

Bericht door Ada » 28 juli 2024, 21:25

Margootje schreef:
20 juli 2024, 13:25

Goh Ada ik wist niet dat je alleenstaand was. Heb je dat helemaal alleen, als enige ouder, meegemaakt, dat je kindje is gestorven in je buik. Het was al zo een droevig verhaal…

Ik begrijp dat je nog niet naar zee kan, dat geuren en seizoenen en plaatsen en soorten “lucht” zelfs je terug naar die tijd brengen.

Maar je ontzegt je zo wel ontspanning, oh zo nodig in dit traject, en ook voor je oudste kindje. Kijk toch of je het jezelf kan gunnen ook nog van de zomervakantie te profiteren. Leuk zal het niet 100% van de tijd zijn, en heel confronterend zal het zeker zijn. Maar er zullen ook kleine momentjes van ontspanning zijn, dat je ziet dat je oudste kindje geniet, of dat je zelf in- en uitademt en in die ene ademteug misschien heel even de nabijheid ervaart van je tweede kindje, en een soort rust die je moet opbouwen om je derde kindje in een zachte baarmoeder te verwelkomen.

Ik hoop dat jouw nachtmerrie plaats kan maken voor een nieuwe werkelijkheid met plaats voor alle emoties, verdriet maar ook vrede en geluk.

Dankje voor je lieve berichtje. ik vind het eigenlijk wel wat een zegen dat ik alleenstaande ben in dit verhaal. Ik moet al tenminste geen rekening houden met een man die ook in een rouwproces zit 🙈. Er zijn al genoeg relaties op dit soort situaties stukgelopen. Stel je voor dat ik dat er nog moest bijnemen.
Ondertussen zijn we al naar de zee geweest omdat ik de hitte van vorige week niet aankon. Mijn oudste vond het leuk maar het was voor mij 1 langgerekte flashback ofzo. Ach ja, hebben we dat ook weer gehad 😑. En nu gaan we ook nog kamperen (deden we ook vorig jaar toen ik zwanger was). Dat zal ook weer zwaar worden, maar de komende 5 weken moeten ook nog even onderbroken worden want de dagen duren hier echt heel lang. Ik heb ondertussen mijn schema voor mijn nieuwe stimulatie gekregen (zelfde als vorige keer want ja, toen werd ik zwanger). Over 3 weken mag ik stoppen met de pil en dan een aantal dagen later beginnen met de stimulatie. Dat lijkt niet meer zo ver weg maar als elke dag een week lijkt te duren kan dat dus nog tegenvallen 🙈
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - 2x fet ❌
Aug 24 start icsi 6 :(

Inge86

Bericht door Inge86 » 19 augustus 2024, 19:12

Hey

Hoe gaat het met iedereen?
Waar zitten jullie in het traject?

Ikzelf heb begin augustus een pick-up gehad en 5 dagen later een verse TP.
Spijtig genoeg heb ik afgelopen vrijdag te horen gekregen dat de bloedname negatief was :cry: .
Inmiddels heb ik al 7 terugplaatsingen gehad, waarvan 5x negatief en 2x biochemisch.
Soms vraag ik me af wanneer ik eindelijk eens goed nieuws mag ontvangen...
Maar dat zal iedereen van ons zich wel afvragen veronderstel ik?

Doloo87

Bericht door Doloo87 » 21 augustus 2024, 15:06

Hoi hoi,

Ik had me even afgesloten om tot rust te komen.. ik dacht echt deze keer het is raak.

Nuja niet dus… uitbehandeld mevrouw, psycholoog ongewenst kinderloos… what the !!??

8follikels, 1 eicel bij de PU en niet bevrucht. Dit was icsi poging 4. Dus ik heb er nog 2… ookal ben ik moeilijk te stimuleren, ik wil niet opgeven.

Ik ga voor tweede opinie naar Jette, nu vraag ik me wel af of je ergens in buurt van mechelen-leuven terecht kan voor de bloedname en echos.. ik heb zoveel angst dat de afstand en de tijd onderweg me zo onder druk zou zetten dat ik het mentaal begeef in combi met mn werk. Mn huisarts gaf me wel de optie dat ik steeds mocht langskomen om me thuis te schrijven.

Iemand tips/ervaringen?
07-11/23: 3IUI NEG
11/23: ICSI1-2 bevrucht - niet verdergedeeld - geen TP
03/24: ICSI2- geen bevruchting
05/24: ICSI3- TP van 2 - x
08/24: ICSI4- geen bevruchting
Overstap Jette
12/24 :ICSI5- TP- x
02/25:ICSI6-geen bevruchting
ECD..

mich75

Bericht door mich75 » 21 augustus 2024, 17:20

Ik kan je niet onmiddellijk helpen met waar je terecht kan in de regio Mechelen-Leuven, maar ik stel voor dat je de ziekenhuizen in de buurt eens contacteert.

Ik liet alles in Jette doen omdat ik bij ons in de buurt nergens terecht kon, toch niet als de resultaten voor een bepaald uur in Jette moesten zijn. Ondertussen zijn we bijna 10 jaar verder en werkt men toch wel sneller.

Ik ging dus voor alles naar Jette, in het beste geval 1u rijden enkele rit, maar soms was dit het dubbele of langer. Voordeel is dat je maar een paar keer moet gaan, ik moest bij start een bn laten doen, dan op dag 10 bn + echo en daarna eventueel nog een bn de dag erna.
Veel minder dan waar ik eerst ging.

Een echo is soms moeilijker te regelen, zeker in het weekend, maar dan kan je alsnog naar Jette. Bn kan misschien ook via de ha.

Stress kan een belangrijke factor (stoorzender) zijn, niet enkel voor de innesteling maar ook voor de kwaliteit en het aantal eicellen. Dus als jij liever thuis gezet wordt en je ha gaat hierin mee, dan moet je dat zeker doen. Laat je desnoods voor een langere periode thuis schrijven, echt enkele maanden.

Succes.

Tagomi

Bericht door Tagomi » 21 augustus 2024, 18:37

Hallo,

Imelda in Bonheiden heeft een afdeling fertiliteit, mss kan je daar terecht voor bloednames en echo's?
Zelf ben ik hiervoor steeds naar Jette gereden, maar je kan altijd daar eens horen?

Groetjes,
Tagomi

Emelie

Bericht door Emelie » 21 augustus 2024, 23:11

Dag iedereen!

Na een afwezigheid van 2 jaar ben ik terug!

We gaan voor een brusje en deden in februari een 3de pickup. Hidr kwamen 2 embryos uit. De eerste negatief en de tweede slecht ontdooid jammergenoeg.

In juli deden we icsi 4 wat anders en werden er 45 eicellen opgehaald, maar ik kreeg er 11 blastos voor terug. De 3 dagen ziekenhuisopname door ohss laat ik maar achterwege.

Maandag 12 augustus dan eerste tp gehad en vandaag, 9 dagen na de tp bloedafname van 37,9. Volgens de gynae goed, maar mij lijkt het laag. De streepjes op mijn testen lopen wel op, maar ik ben zo onzeker.

Vrijdag mag ik gelukkog opnieuw voor bloedtest, maar nog iemand met zelfde ervaring van laag hcg waar het toch goed kwam?

Liefs

Emelie
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ 🥰 03/02/2022 Lily ❤
03/24 ICSI 3: 2 ❄️ 2 ❌️
07/24 ICSI 4: 11 ❄️

mich75

Bericht door mich75 » 22 augustus 2024, 7:13

Emelie, de waarde is inderdaad aan de lage kant maar je hebt ook vroeg je bn gehad. Best mogelijk dat de innesteling iets later was.
Nog even geduld tot morgen en dan ga je meer weten, hopelijk een mooie verdubbeling.

Doloo87

Bericht door Doloo87 » 22 augustus 2024, 12:54

@mich

Dank je voor je reactie. Ik heb donderdag afspraak met dr hendrickx, toch weer een spannend gevoel. Bespreken daar de dokters ook dossiers met elkaar of heb je enkel de expertise van je behandelende arts?

@Tagomi
Ja daar was ik nu in behandeling in samenwerking met UZLeuven.
Overstap Jette
ECD..

Doloo87

Bericht door Doloo87 » 22 augustus 2024, 19:44

Nog een vraagje voor al degene die ervaringen hebben in Jette.. Bmiregels voor vrouw en man?
Overstap Jette
ECD..

Plaats reactie