Adoptie Forum
-
bieke01
Bericht
door bieke01 » 14 december 2010, 21:47
hey
jah trie... jullie staan nog redelijk vooraan op die 49...
wij 95...
ik vind dan wel dat ze al redelijk 'vroeg' een infosessie opstarten voor nieuwe kandidaat-koppels, als er dus zeker nog 95 voor zijn (om nog maar de cursus te kunnen gaan volgen)
anderzijds is t wel goed dat die kandidaat koppels sowieso vlot die infosessie krijgen, dan weten ze ook waar ze aan toe zijn en zijn ze al geinformeerd over de verdere loop van zaken
maar ik denk ook dat de algemene wachttijd zo de 5 jaar benadert ...
-
ingske001
Bericht
door ingske001 » 15 december 2010, 8:55
In de brief die ik gisteren gekregen heb stond er wel dat dit de enigste infosessie zou zijn in 2011 en indien je hier niet op aanwezig kan zijn dat het dan 2012 zou worden. Dus de infosessie doen ze maar 1x per jaar. Wij rekenen nu ook al einde 2015. Want jij staat op nr 95 op de cursuswachtlijst Bieke, dan vermoed ik dat het voor ons over de 100-150 zal zijn.
Ingske
-
frusti
Bericht
door frusti » 15 december 2010, 11:09
klagen is my middle name!!!
vandaar dat ik ook frusti heet hihihi
Kweet het het is echt frustrerend en maar hopen en wachten....
Wij hebben ook nog een portie wachten voor de boeg!
hoelang? dat is ook een vraag die we nog steeds stellen....
-
E+P
Bericht
door E+P » 15 december 2010, 11:21
We hebben vandaag gauw nog onze aanvraag op de bus gedaan en hopelijk zijn we er 27/1 ook bij. Wel met een mega verre nummer maar dat moeten we er maar bij nemen.
That's life voor de mensen die graag kinderen in het gezin willen maar er zelf niet (meer) aan geraken zeker.
-
ingske001
Bericht
door ingske001 » 15 december 2010, 12:11
Ja hier vind ik het wachten ook moeilijker dan verwacht. Wij hebben in april 2007 onze laatste behandeling gedaan, en toen er eigenlijk in berust dat er geen kindjes zouden komen, en ik moet zeggen dat die 3,5 jaar zijn omgevlogen ook deels door de berusting. Maar nu we weer andere perspectieven hebben is het toch weer zwaarder die wachttijd te overbruggen. Want wachten gaan we zeker moeten doen, omdat als je rekent dat er misschien in 2011 maar 1 cursus zal zijn, hopelijk 2 zoals in 2010, dat zijn dan nog maar 60 koppels per jaar, dan denk ik dat het voor ons misschien wel 2,5 tot 3 jaar (of langer) zal duren eer we op cursus mogen gaan, en dat zijn dus echt geen plezante vooruitzichten, en dan wordt je geduld echt op de proef gesteld. Maar ja niets aan te doen hé.
Groetjes
Ingske

-
E+P
Bericht
door E+P » 15 december 2010, 13:07
Ons moeder zei altijd "Je moet het pakken zoals het komt." Eigenlijk heeft ze wel gelijk.
Het is goed dat iedereen zich wat beschermd en een latere datum in 't achterhoofd neemt. 't Zal er voor zorgen dat we minder gekwetst zijn als het inderdaad zo lang duurt.
Is dit eerlijk ten opzichte van anderen die al zwanger zijn als ze er alleen nog maar aan denken? Neen, absoluut niet.
Maar daar heb me eerlijk gezegd al lang bij neer gelegd. Vanaf mijn geboorte heb ik voor alles in 't leven moeten vechten, zelfs voor mijn eigen leven aangezien ik geboren ben met een hartafwijking.
Dit kan er dan ook nog wel bij...
-
pocahontas
Bericht
door pocahontas » 15 december 2010, 16:20
dames, ik heb mss een tip om die (zeer) lange wachttijd zinvol en leuk door te komen.nl: Pleegzorg. Ik zou de formule waarin een kind langdurig in een gezin wordt opgenomen en daarna teruggaat naar het oorspronkelijk gezin NIET aanraden. Maar wij zijn aangesloten bij de 'Kinderdienst' in Brussel' en die doen kortdurende opvang. Je kan ook kiezen voor 'peterschap'= om de 2 weekends een kindje in huis gedurende een jaar of 2. Wij hebben nu zo af en toe een ukkepuk van 5 maanden oud in huis. ZAAALIG!! en de tijd gaat goed vooruit.
Het is maar een idee dat ik even in de groep gooi

-
E+P
Bericht
door E+P » 16 december 2010, 8:44
Pochahontas, 't is inderdaad een idee maar voor mezelf weet ik het niet.
Ik heb schrik dat ik me teveel zou hechten aan zo'n kindje. En dat ik zelfs bij kortdurende opvang het emotioneel moeilijk zal hebben bij het afscheid.
-
Ann S
Bericht
door Ann S » 16 december 2010, 11:54
Wij hebben crisisopvang gedaan in pleegzorg. Heel verrijkend. En natuurlijk hecht je je aan zo'n kindje, maar dat wil echt niet zeggen dat je het niet los kan laten als het terug naar zijn mama en/of papa kan.
-
ingske001
Bericht
door ingske001 » 16 december 2010, 13:20
Ik was nog eens op het forum aan het rondsurfen, en toen las ik bij de informatiesessie van vorig jaar dat de adoptiediensten een autoselectie systeem hanteren, wat houdt dit eigenlijk in?
Ingske

-
bieke01
Bericht
door bieke01 » 16 december 2010, 13:35
dat houdt net niets is
ze zeiden dat ze ervan uit gingen dat als je zo lang kan wachten en geduld hebben je het toch echt wel wil
en dan zelden iemand wordt afgewezen voor binnenlands
-
ingske001
Bericht
door ingske001 » 16 december 2010, 13:55
Ben blij dit te horen, ons geduld gaat nog op de proef gesteld worden, maar dat hebben we er zeker voor over.
Ingske

-
ingske001
Bericht
door ingske001 » 27 januari 2011, 9:43
Hallo allemaal,
Vandaag is het dan eindelijk zover, deze avond mogen we dus naar de infosessie. Ik kijk er enorm naar uit, en ben eens benieuwd of de wachttijden nog steeds 3 jaar bedragen. Ik zal morgen verslag uitbrengen.
Inge

-
bieke01
Bericht
door bieke01 » 27 januari 2011, 18:58
we zijn even benieuwd naar eventuele geupdate info !
-
ingske001
Bericht
door ingske001 » 28 januari 2011, 12:55
Hallo allemaal,
Gisteravond dus naar de infosessie voor binnenlandse adoptie geweest. Eigenlijk heel veel nieuwe dingen zijn er niet verteld. De wachttijd ligt dus tussen de 3-4 jaar voor heterokoppels en voor holebikoppels komt daar ongeveer 2 jaar bij. Ook zei de persoon die de vorming gaf gisteren dat er van alle koppels die er gisteren waren nog zeker de helft zou afvallen en bij de cursus nog eens een groot gedeelte. En idd gisteren zijn er een aantal koppels vertrokken tijdens de pauze. Dan nog de adoptie zelf. Ik had hier op het forum ergens gelezen dat je het kindje kan gaan bezoeken in het pleeggezin, maar daar is dus gisteren niets over gezegd. Er werd gezegd dat de adoptiedienst van bij de geboorte weet dat dit kindje voor jou zal bestemd zijn, maar je pas iets laat weten als de moeder getekend heeft, en dan word je pas verwittigd door het adoptiebureau en mag je het kindje in het pleeggezin gaan halen. Dus nu hebben we tot 1 april de tijd voor onze bevestiging op te sturen, wat bij ons vandaag al gebeurd is. Maar we zullen dus waarschijnlijk tot eind april of misschien zelfs wel mei moeten wachten eer we ons nr voor de cursuswachtlijst krijgen. Hierover werd er dus gisteren nog gezegd dat zo gauw er een adoptiebureau door zijn wachtlijst zit er een nieuwe cursus wordt georganiseerd. Dit was het denk ik zo een beetje in grote lijnen. Nu dus maar weer afwachten en hopen dat er dit jaar nog een nieuwe cursus wordt georganiseerd zodat we allemaal weer wat opschuiven.
Groetjes
Inge