hey
merci voor je steun saartje (en ringling).
Ik heb het toch wel moeilijk
Op aanraden van mijn omgeving ben ik woensdag en gisteren gaan werken.
Maar gisteren had ik een congresdag in een ziekenhuis en die begon met een rondleiding onder andere door de moeder-kind diensten. Dat was best confronterend. Gisteren avond voelde ik mij echt heel moe dus heb ik besloten van vandaag een dagje thuis te blijven.
Over een uurtje ga ik naar mijn gynaecoloog. Ik heb toch redelijk wat vragen voor hem. Ik hoop dat hij mij wat raad geeft of ik nu meteen voor een nieuwe embryotransfer (heb er nog ééntje) ga of beter even pauzeer.
Ik heb ook enkele dagen heel gevoelige borsten. Ironie, woensdag waren het precies twee kasseien. Sinds vorige nacht heb ik ook echte steken aan de rechterkant in mijn buik, en ik ben nog niet beginnen bloeden. Dus ik maak mij wel wat zorgen.
Ach, kortom, ik heb eigenlijk wel nood aan een babbel met een zorgverlener. Ik heb woensdagnamiddag toen ik alleen op kantoor zat al mijn moed bij elkaar geraapt en gebeld naar de studieverpleegkundigen en daar was niemand bereikbaar, dat kan natuurlijk maar als patiënt voel je je dan toch een beetje verloren. Ik durf als patiënt ook niet zo goed de hele tijd te bellen, ik ben bang dat ze gewoon gaan zeggen, afwachten en het komt wel goed ofzo.
Anderzijds besef ik wel dat een miskraam later in de zwangerschap wsl veel erger is. Maar toch, op één week tijd ga je dromen en wordt het allemaal concreet en plots is dat allemaal weer weg. En altijd die vraag waarom
Maar het gaat wel al beter dan de eerste dagen, toen heb ik veel geweend wat ik anders nooit echt doe (ik ben dan ook nog niet veel tegengekomen) en nu ben ik precies al wat rustiger. Tijd en bookes, zeggen ze dan hé.
Saartje meisje, hoe zit het met de behandeling bij jou ? IVF houdt meer risico's in voor jou maar anderzijds zijn de slaagkansen wel iets beter zeker. Dus ik hoop echt dat het allemaal vlot loopt.
Ringling ik vind IVM inderdaad niet zo heel zwaar, alleen voor de embryotransfer moest ik wekenlang suprefact snuiven en veel progynova en utrogestan nemen. Maar ik heb daar wel weinig last van gehad. Het is individueel zeker ...
liefs bubblegum