baby-apotheek
-
liesje81
baby-apotheek
Hoi allemaal,
ik vroeg me af wat je standaard in huis hebt voor kleine babietjes in jullie apotheek. Ik vermoed suppo'tjes voor de koorts, voor de stoelgang, fysiologische oplossing voor reinigen van neusje. Zijn er nog dingen waar ik niet aan denk?
groetjes
Liesje
ik vroeg me af wat je standaard in huis hebt voor kleine babietjes in jullie apotheek. Ik vermoed suppo'tjes voor de koorts, voor de stoelgang, fysiologische oplossing voor reinigen van neusje. Zijn er nog dingen waar ik niet aan denk?
groetjes
Liesje
-
nathalie v
Misschien kruidensuppo's voor de luchtwegen, bestaat voor baby en peuter. Ik heb ook een balsem voor od borst.
Suppo's Perdolan en Nerofen om af te wisselen. Ik weet niet (meer) of dat al mag bij babytjes.
Ik heb ook motiliumsuppo's staan, maar met die hetze rond dit product weet ik niet of dit vrij te krijgen is in de apotheek.
Probactiol voor de darmpjes, preventief en curatief te gebruiken.
Hmmm, calendula zalf voor als er eens een wondje is.
Suppo's Perdolan en Nerofen om af te wisselen. Ik weet niet (meer) of dat al mag bij babytjes.
Ik heb ook motiliumsuppo's staan, maar met die hetze rond dit product weet ik niet of dit vrij te krijgen is in de apotheek.
Probactiol voor de darmpjes, preventief en curatief te gebruiken.
Hmmm, calendula zalf voor als er eens een wondje is.
-
Sterretje
dat zal t zo wat zijn denk ik...
- kruidensuppo's
- iets voor de koorts/ pijn, zowel in suppovorm als siroop
- fysiologisch water
- evt neuspeertje
- enterol voor diarree
- motilliumsuppo's: wel nog nooit gebruikt
- glycerinesuppo's
- vitamine D / K (in geval van borstvoeding)
- blauweplekken zalf en niet prikkend ontsmettingsmiddel, is eerder voor peutertjes al hé...
- kruidensuppo's
- iets voor de koorts/ pijn, zowel in suppovorm als siroop
- fysiologisch water
- evt neuspeertje
- enterol voor diarree
- motilliumsuppo's: wel nog nooit gebruikt
- glycerinesuppo's
- vitamine D / K (in geval van borstvoeding)
- blauweplekken zalf en niet prikkend ontsmettingsmiddel, is eerder voor peutertjes al hé...
-
Loeki
Nurofen mag vanaf drie maanden. En idd beide in huis hebben, als ze hoge koorts hebben die niet wil zakken mag / moet je de twee afwisselen.
ORS zou ik ook zeker in huis hebben, gewoon omdat je dat soms dringend nodig kan hebben, zeker de kleintjes drogen heel snel uit. En 't kan geen kwaad om het te geven, als ze echt erge diarree hebben en overgeven kan je 't zelfs al geven in afwachting tot je een arts hebt kunnen raadplegen.
Als je een fan bent van homeopatie en natuurlijke geneeswijzen : Tussikind voor de hoest en Ravinsart olie om verdund het borstje en rugje mee in te smeren, het verhoogt de weerstand.
Voor de peuterapotheek heb ik recent traumeelgel aangeschaft.
ORS zou ik ook zeker in huis hebben, gewoon omdat je dat soms dringend nodig kan hebben, zeker de kleintjes drogen heel snel uit. En 't kan geen kwaad om het te geven, als ze echt erge diarree hebben en overgeven kan je 't zelfs al geven in afwachting tot je een arts hebt kunnen raadplegen.
Als je een fan bent van homeopatie en natuurlijke geneeswijzen : Tussikind voor de hoest en Ravinsart olie om verdund het borstje en rugje mee in te smeren, het verhoogt de weerstand.
Voor de peuterapotheek heb ik recent traumeelgel aangeschaft.
-
nathalie v
Traumeel hebben we ook thuis, das just, en arnicazalf voor blutsen en builen.
Met echt essentiële (pure) oliën wel oppassen: die mogen niet rechtstreeks op de huid: best al verdund kopen in een samenstelling. Ik heb van Chi de spier en verkoudheidsolie (zitten alle essentiële oliên in die op luchtwegen werken, ook ravinsart) voor onszelf, maar doe nu ook wat druppeltjes in ukjes badwater.
ORS ken ik niet, wat is dat juist?
Met echt essentiële (pure) oliën wel oppassen: die mogen niet rechtstreeks op de huid: best al verdund kopen in een samenstelling. Ik heb van Chi de spier en verkoudheidsolie (zitten alle essentiële oliên in die op luchtwegen werken, ook ravinsart) voor onszelf, maar doe nu ook wat druppeltjes in ukjes badwater.
ORS ken ik niet, wat is dat juist?
-
Loeki
Idd altijd de gebruiksaanwijzing lezen.
Je kan ravinsart bijvoorbeeld verdunnen in een handje babyolie, twee druppeltjes. Of in bad doen. Altijd goed lezen wat erop staat. Sommige olïën zijn idd enkel geschikt voor massage of enkel voor in bad, om te vernevelen, ... .
ORS staat voor Oral Rehydration Solution. Zo van die zakjes die je moet oplossen in water, er zitten zouten en mineralen in om de vochtbalans te herstellen, werkt preventief tegen uitdroging. Je kan door tijdig ORS te geven je kindje een ziekenhuisopname besparen omwille van uitdroging.
ORS staat voor Oral Rehydration Solution. Zo van die zakjes die je moet oplossen in water, er zitten zouten en mineralen in om de vochtbalans te herstellen, werkt preventief tegen uitdroging. Je kan door tijdig ORS te geven je kindje een ziekenhuisopname besparen omwille van uitdroging.
-
nathalie v
-
Liefje
goh Liesje, wij hadden in het begin alleen perdolan suppo's in huis voor acute koorts en een flesje reinigingsalcohol om thermometer etc. mee te ontsmetten. (ja en dus een thermometer voor baby's, zo een met een flexibele punt). Verder is iets van creme tegen luieruitslag wel handig. En amandelolie / vette creme tegen droge plekken. (olie trouwens ook goed om tussen de schaamlipjes goed proper te kunnen maken)
Voor al de rest kan je tzt naar de apotheek he. ORS mssn ook wel handig, achteraf gezien.
Voor al de rest kan je tzt naar de apotheek he. ORS mssn ook wel handig, achteraf gezien.
-
nathalie v
-
Loeki
Tis idd het belangrijkst voor de kleintjes. Een peuter kan al wat verdragen hé.
Kdenk ook wel dat je als mama geruster bent, als je kleintje ineens leeg lijkt te lopen, en je moet dan nog wachten op de HA van wacht, twijfelen of je naar spoed zou gaan, ... . Dan kan je alvast een flesje ORS geven hé...
Kmoest een beetje lachen met het berichtje van Liefje. Ze heeft gelijk hé. We hadden in het begin ook quasi niks in huis (kdenk suppo's en fysiologisch serum). Hihi. En das oké hé. Maja, de apotheekkast van de kleintjes groeit net zoals die van ons natuurlijk, op den duur staat daar vanalles in...
Kamillosanoplossing kan je er ook nog inzetten. Kan je in het badje doen als ze jeuk hebben, je kan er de oogjes mee uitwassen (is wat zachter dan fysiologisch serum), ... .
Kdenk ook wel dat je als mama geruster bent, als je kleintje ineens leeg lijkt te lopen, en je moet dan nog wachten op de HA van wacht, twijfelen of je naar spoed zou gaan, ... . Dan kan je alvast een flesje ORS geven hé...
Kmoest een beetje lachen met het berichtje van Liefje. Ze heeft gelijk hé. We hadden in het begin ook quasi niks in huis (kdenk suppo's en fysiologisch serum). Hihi. En das oké hé. Maja, de apotheekkast van de kleintjes groeit net zoals die van ons natuurlijk, op den duur staat daar vanalles in...
Kamillosanoplossing kan je er ook nog inzetten. Kan je in het badje doen als ze jeuk hebben, je kan er de oogjes mee uitwassen (is wat zachter dan fysiologisch serum), ... .
-
Sterretje
oh ja hoor, n het allerbegin had ik ook alleen maar fysiologisch water in huis. A heeft als baby amper koorts gehad, en dan nog moet je niet stande pede een koortsremmer geven hé, eerst de dr raadplegen als baby jonger is dan 3 maand...
I heeft nog nooit iets van medicijntjes gehad behalve een kruidensuppo.
'k geef nu niet te snel meer iets bij verhoging, maar laat ze eerst zelf wwat weerstand bieden ...
en e lauw badje helpt ook al wat hé
I heeft nog nooit iets van medicijntjes gehad behalve een kruidensuppo.
'k geef nu niet te snel meer iets bij verhoging, maar laat ze eerst zelf wwat weerstand bieden ...
en e lauw badje helpt ook al wat hé
-
Fien83
Amaai, jullie hebben veel in huis t.o.v mij
.
Ik dacht dat suppo's tegen koorts niet zo goed zijn en heb bijgevolg perdolan siroop omdat dit beter te doseren is voor het gewicht.
Verder heb ik inderdaad fysiologisch water voor het neusje en de oogjes.
Een thermometer, ontsmettingsalcohol en steriele doekjes.
Luierzalf (nog nooit moeten gebruiken).
Dus ik hoop hier niet op een acute diarree-aanval of verkoudheid want ik had daar eigenlijk allemaal niet aan gedacht
Ik dacht dat suppo's tegen koorts niet zo goed zijn en heb bijgevolg perdolan siroop omdat dit beter te doseren is voor het gewicht.
Verder heb ik inderdaad fysiologisch water voor het neusje en de oogjes.
Een thermometer, ontsmettingsalcohol en steriele doekjes.
Luierzalf (nog nooit moeten gebruiken).
Dus ik hoop hier niet op een acute diarree-aanval of verkoudheid want ik had daar eigenlijk allemaal niet aan gedacht
-
Loeki
Siroop heeft idd de voorkeur wegens beter te doseren. Maar als je met een kind zit dat GEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN siroop wil, dan is een suppo echt wel handig...
(of je doet zoals ik, je vraagt in de creche of ze toch nog even siroopje kunnen geven voor je hem meeneemt - alleen 's nachts niet handig-, aangezien je uk daar wél braaf siroopje neemt
- en ook altijd flink eet en mooi stilligt bij het verluieren
).