het Beste voor Baby

liesje81

Bericht door liesje81 » 19 januari 2012, 21:35

Ik doe mee :)!! Ben wel het meest gewilde slachtoffer van marketeers: ik blijf plakken bij de merken die in Leuven en Pulderbos gebruikt (gesponsord) werden...

- beste luiers: Pampers baby dry (altijd op zoek naar de promoties en zit ook in pampers testpanel, krijg dus soms doos gratis)
- beste natte doekjes: pampers, ruikt zacht
- beste billetjeszalf: zelden nodig, maar als het nodig is inotyol zalf vanuit moeders tijd en zinkzalf van Gasthuisberg (en als die op is gebruik ik wel het volgende staaltje dat in de kast staat :) )
- beste badproductjes: Galenco (puur uit gewoonte)
-beste babyvoeding:Olvarit. Geef toe dat ik af en toe wel eens een potje geef. Liever een potje dan een veel te verlept fruitpapje
-beste bodytjes: grain de ble, zalig zacht en goed modelletje voor onze smalle miekes
-beste schoentjes: bobuxjes gekocht (aan zeer voordelige prijs) maar ze zijn jammer genoeg véél te ruim, nog geen ervaring dus
- beste kleertjes: petit filou voor de smalle broekjes en grain de ble (z and co) voor de prijs/kwaliteit

E+P

Bericht door E+P » 19 januari 2012, 21:46

Ik doe ook even mee

- beste luiers: Pampers
- beste billetjeszalf: Daktozin (apotheek)
- beste badproductjes: Zwitsal en Galenco
- beste natte doekjes: Pampers en Happy Baby (Colruyt)
- beste babyvoeding: liefst vers, moest het vroeger toch een potje zijn dan Blédina. Luste geen Olvarit en eerlijk gezegd vind ik het ook niet lekker ruiken
- beste bodytjes: Hema en C&A (toffe kleuren maar niet té extreem).
- leukste kledij: s.Oliver, Name It, ook H&M en C&A.
- beste schoentjes: Bobux (pantoffeltjes), Ricosta/Pepino (echte schoenen)
- leukste speelgoed: Fisher Price (baby), Duplo (peuter)

Wappie

Bericht door Wappie » 20 januari 2012, 8:07

Lyse, daarvoor zijn deze topics handig hé :wink:
Nog één tip voorde happy baby doekjes, ze zijn echt super goed en zeer goedkoop maar je moet ze er niet te enthousiast uittrekken anders krijg je een hele resem doekjes mee :lol:

K'tje

Bericht door K'tje » 20 januari 2012, 8:42

Wat een leuk topic!

- beste luiers: Pampers (schoonma kocht ooit een vooraad Huggies, niet slecht maar véél stugger dan Pampers) Ik gebruik altijd Baby dry, dag en nacht.

- beste billetjeszalf: Daktozin en Dermocrem (grijze potje met rood etiket)

- beste badproductjes: tot nu toe alleen Mustela gebruikt, heel tevreden van!

- beste natte doekjes: Pampers

- beste babyvoeding: meestal vers, en qua potjes koop ik wat in promotie staat, heb altijd een voorraadje in huis voor uitstapjes enzo. Sem lust zo goed als alles, maar ik vind de potjes van Olvarit (zeker de grotere) niet zo handig op verplaatsing, dan gaat mijn voorkeur uit naar de "bordjes" van de verschillende merken.

- beste bodytjes: Petit Bateau, zonder twijfel! Ik koop ze altijd in hun outletwinkels (Maasmechelen Village, Mc Arthur Glenn in Roubaix), kosten dan evenveel als een body van Hema.

- leukste kledij: Filou, CKS, broekjes van Noppies voor onze smalle jongen, Mexx, Esprit, maar ook H&M, Hema, enz. goh eigenlijk te veel om op te noemen, als ik iets mooi vind koop ik het, ongeacht het merk...goeie tip voor babykleren: kleertjes.com!!

- beste schoentjes: Bobux als pantoffeltjes, sinds hij schoentjes draagt is het al altijd Rondinella geweest, heel goed merk.

- leukste speelgoed: Sem speelt overal mee, maar wij hebben vooral véél van V-tech in huis... Oja, en Litte People! :)

@Lie, dit weekend was een vriendin op bezoek met haar dochtertje van 9 maand, en zij heeft bij CM voor het luierpakket gekozen, en is héél erg tevreden van de Libero luiers! Ik heb nu ook de bons aangevraagd voor de luierboxen (blijkbaar kan je die toch nog aanvragen, ook al is je kindje van voor 01/01/2011!), ben eens benieuwd...

Phoeh, mijn bericht is wel heel uitgebreid geworden... sorry! :oops: :wink:

trinity

Bericht door trinity » 20 januari 2012, 9:08

leukste speelgoed: michiel kan zich vaak zeer goed bezig houden met een platgestampt plastiek flesje
een doosje tiktak is ook favoriet, maakt veel lawaai

verder van 'echt' speelgoed heeft hij zo'n muziekdoos met knopjes en wieletjes en lichtjes en muziekjes
super!

als het maar lawaai maakt tegenwoordig

lyse

Bericht door lyse » 20 januari 2012, 9:25

@K'tje, da's een goeie tip van die bordjes babyvoeding voor op verplaatsing!

kleertjes.com ken ik ook :D , ik shop graag online voor onze meisjes, tijd om naar de winkels te gaan heb ik niet echt maar zo lukt het wel om leuke spullen voor hen te zoeken...

ik koop petit bateau bodytjes bij Amazon.fr tijdens de solden, ik heb daar soms maar 3 euro voor een bodytje betaald, dat zijn dan wel de gewone witte, maar da's goed genoeg voor mij :D

Repelsteeltje

Bericht door Repelsteeltje » 20 januari 2012, 9:42

Hier geen tijd voor een heel lijstje (bergen werk)

Maar toch even snel

-bodietjes van Petit Bateau: Macro! Ze staan elk jaar wel eens in superpromo. Kost mij dan ook maar 3 euro per body

-bon van CM: wij kozen voor de Dreambaby bon, daarmee zijn we dan de grote autostoel gaan kopen (Maxi-cosi hadden we al in huis) en nog wat spullen dat we niet direct nodig hadden bij geboorte (muskieten rek, traphekje). De autostoel hebben we dan terugbetaald gekregen door onze ouders.

-beste billetjes zalf: echt wel Dermocrem

nogeenkeer

Bericht door nogeenkeer » 20 januari 2012, 9:48

Nog één ding vergeten:

beste tutjes: MAM! Iets anders heeft kaboutertje nooit gewild..:)

Fien83

Bericht door Fien83 » 20 januari 2012, 10:03

Super leuk topic!

- beste luiers: Pampers Baby Dry

- beste natte doekjes: gebruik ik niet. Ik gebruik de toiletcrème van galenco

- beste billetjeszalf: zeer zelden nodig en dan gebruik ik Inotyol

- beste badproductjes: Mustela en als olie de iedere dag olie van Weleda

-beste babyvoeding: borstvoeding en verse eten à la Rapley

-beste bodytjes: de witte body'tjes van Hema

-beste schoentjes: bobux

- leukste kledij: Filou en Fred & Ginger

- beste tutjes: de mooiste zijn die van difrax maar sinds F een tutje wil, wil ze enkel die van bibi

- leukste speelgoed: Lilliputiens, uren speelplezier gegarandeerd hier

Wappie

Bericht door Wappie » 20 januari 2012, 10:24

Beste tutjes: eerst tutjes van neo en dat was een ganse strijd om ze andere te doen nemen, maar later die van bibi(kersvormig speentje) of difrax

lyse

Re: het Beste voor Baby

Bericht door lyse » 20 januari 2012, 11:03

lyse schreef: -beste babyvoeding: Olvarit, vind die precies het meest "puur" en het aangenaamst ruiken
voor alle duidelijkheid: onze meisjes eten ook vooral vers, maar ik kreeg de raad van ervaren mama's om hen af en toe een potje te laten eten omdat ze dat anders niet meer lusten, en soms is het toch wel handig...

petit filou en fred & ginger vind ik op zich wel leuke kleren maar ook wel duur voor zo'n kleintjes. zeker petit filou verkoopt zo goed dat er ook bijna geen kortingen op te krijgen zijn, heb ik de indruk... ik ben gisteren eindelijk bij petit filou geraakt en daar waren al helemaal geen solden meer te zien... :(

NatSar

Bericht door NatSar » 20 januari 2012, 11:19

Eigenlijk vind ik dat wel een beetje vreemd dat het zo "not done" is om je kindje potjesvoeding te geven. Want eigenlijk heb je veel meer kans op infecties door zelf eten klaar te maken. En op babyvoeding zijn er vanuit de overheid zulke strikte regels (geen bewaarmiddelen, kleurstoffen, geurstoffen,...) dat dat toch niet slecht kan zijn? Of zie ik dat nu zo verkeerd?

mindyke

Bericht door mindyke » 20 januari 2012, 11:35

het is echt niet verkeerd, maar ik prefereer toch ook wel verse voeding.
er zijn altijd vitaminen en nodige stoffen die verdwijnen uit potjeseten. Is ook zo met eten dat je bv vandaag maakt voor morgen.

Vers eten smaakt ook anders. een brocoli vers onder patatjes heeft een heel andere smaak dan een potje met brocoli en patatjes;. Ik vind het belangrijk dat je kindje ook zoveel mogelijk smaken leert kennen.

Heb ook al eens potjes gegeven en het is zee niet slecht (de kat eet de overschot op en die eten niets dat rommel is) maar het si toch ook heel belangrijk een goede gevarieerde voeding te geven...

wat is er mis?

Bericht door wat is er mis? » 20 januari 2012, 11:50

Ik wil ff reageren op de potjesvoeding. Hier dus geen potjesvoeding, maar niet omdat ik daar tegen ben. Helemaal niet. Maar door wat Lily reeds aanhaalde omdat ik het hem in het begin nooit gegeven heb en meneer het niet meer wilde dus. Tis sowieso wel een moeilijke eter. En het klopt helemaal Natsar dat potjesvoeding eigenlijk vaak zelfs beter is dan verse voeding. Ook voor de vitaminen enzo trouwens hoor mindyke. Kijk hier maar: http://www.kindengezin.be/voeding/eten- ... otjesvoedi
Dus ik zou aanraden om verse voeding en potjesvoeding af te wisselen, tenzij je Rapley toepast. Dan is het natuurlijk helemaal niet nodig. Door de problemen die ik met Adie gehad heb op het gebied v eten ga ik denk ik de volgende (als die er hopelijk komt) laten rapleyen.

- beste luiers: Pampers (heb Huggies, Etos pampers, Lidl pampers, Kruidvat pampers geprobeerd, maar voor mij niets boven Pampers)

- beste natte doekjes: Huggies of Zwitzal (zeker niet Pampers, die zijn voor mij te agressief)

- beste billetjeszalf: zeer zelden nodig en dan gebruik ik Inotyol

- beste badproductjes: Galenco maar gebruik nu voornamelijk Corine de Farme en Zwitsal

-beste babyvoeding: borstvoeding en verse eten à la Rapley (voor een volgend kindje dus dat laatste, dus nog te ondervinden)

-beste bodytjes: Hema of Zara

-beste schoentjes: Stones en Bones voor schoenen, pantoffeltjes zootjes

- leukste kledij: een beetje wat ik tof vind; kan van alles zijn

- beste tutjes: Adie wil enkel Avent

- leukste speelgoed: voor een huilbaby id eerste maanden een babyschommel, voor grotere een beetje van alles

lyse

Bericht door lyse » 20 januari 2012, 12:02

bokje, 't is lyse, niet lily... (en 't is je vergeven hoor!) :lol:

ik denk ook dat bij potjesvoeding de vitaminen door de bereidingswijze en de vacuumverpakking perfect bewaard worden. da's inderdaad wel anders bij zelfbereide voeding die een dagje in de koelkast heeft doorgebracht, mindyke...

ik eet vaak de restjes van babyvoeding zelf op, dan kan ik de smaken zelf ook leren kennen. ik merk vaak dat wat zij liever lusten, ook ik lekkerder vind. eigenlijk hebben die kleintjes best al een goeie smaak, vind ik... :roll:

Plaats reactie