het Beste voor Baby

mindyke

Bericht door mindyke » 6 februari 2012, 13:04

ik heb een angelcare. top voor als je een ongeruste mama bent. Wel vrij prijzig. en als je kindje al wat ouder is ook compleet overbodige luxe...

trinity

Bericht door trinity » 7 februari 2012, 9:29

sterretje, idd super veel keuze en sommige ook heel prijzig

wij hebben het geluk dat we via via er al 3 hebben gekregen van avent
die ene staat beneden en gebruiken we zelden, gewoon als michiel ligt te spelen en we even naar boven moeten zetten we hem op (maar hier geen temperatuuraanduiding en geen slaapliedjes)
die andere staat op zijn kamer, waren we wel tevreden van maar de ouderunit ruist dat het geen naam is
het is echt storend omdat die ook de ganse nacht naast mijn bed aan staat
nu hebben we de laatste nieuwe van avent gekregen met camera
maar er is geen temperatuurvermelding, geen terugspreekfunctie (wat we toch wel af en toe gebruiken) en geen slaapliedjes (die we bij elk dutje laten spelen)
deze mogen we verkopen, en met die centjes gaan we een nieuwe kopen
denk dat het een alecto zal worden
merci in elk geval om de babyfoons wat toe te lichten

mindyke, een angelcare wou ik ook toen michiel net geboren was maar net omdat het zo duur was en we toch een babyfoon kregen hebben we dat dan maar niet gekocht
en zoals je zegt, als ze ouder zijn is het niet meer nodig

Repelsteeltje

Bericht door Repelsteeltje » 7 februari 2012, 20:15

Wij hebben een heel simpele van Avent (SCD480)
Op zich zou ik ook wel eentje willen met een slaapliedje enzo, maar wij hebben vooral rekening gehouden met de straling die die dingen uitzenden. Uiteindelijk staan die dingen de hele nacht naast onze kindjes. Dus hier geen DECT in huis.

(t Is wel nog niet aangetoond dat straling gezondheidsproblemen veroorzaakt, maar better safe than sorry)

trinity

Bericht door trinity » 8 februari 2012, 13:40

je hebt een punt repelsteeltje
ik heb er ook al zitten aan denken
maar uiteindelijk worden ze sowieso aan stralingen bloot gesteld met al die gsm en toestand
onze babyfoon staat wel niet naast het bedje maar eigenlijk aan de overkant van de kamer
denk dat dat qua rechtstreekse stralingen wel een beetje scheelt... hoop ik toch

Tish81

Bericht door Tish81 » 8 februari 2012, 18:15

Ha tof, ik zal ook eens meedoen :wink:

- beste luiers: Toujours van de Lidl!
- beste natte doekjes: Toujours sensitive van de Lidl!
- beste billetjeszalf: bij lichte roodheid: Weleda, als haar billetjes echt open liggen eosine of Inotyol
- beste badproductjes: Weleda!
-beste babyvoeding: verse portjes of Olvarit
-beste bodytjes: de witte strechbody'tjes van Hema of die van de Zeeman (daar zitten de knopjes dicht bij elkaar en hebben de beentjes veel ruimte)
-beste schoentjes: slofjes van I-wawa
- leukste kledij: Alle Scandinavische merkjes (Duns, Ej Sikke Lej, ...) en Lief! Oh, en van de Hema.
- beste tutjes: MAM en Avent
- leukste speelgoed: lege fles met rijst erin :D

x Tish

trinity

Bericht door trinity » 9 februari 2012, 10:16

tisch, das nog een leuk idee voor speelgoed
michiel speelt ook graag met een lege platgestampte fles,
ga er ook eens rijst in doen want alles wat lawaai maakt vind hij nog leuker

Sterretje

Bericht door Sterretje » 9 februari 2012, 10:23

in de creche lopen ze nu ook allemaal rond met een flesje waar ze pareltjes of steentjes ingedaan hebben
en het is echt vechten om het flesje dat het meeste geluid maakt.

ik ben danhelemaal niet tevreden van de luiers van Lidl. ons A kreeg er altijd natte billetjes van

natte doekjes van Aldi of Lidl worden hier sporadisch gebruikt, net als die van Kruidvat huismerk. maar debeste vind ik wel Zwitsal. die ruiken lekker, en ik koop die in een voordeelverpakking van 12 pakjes. daar kom ik maaaanden mee toe

LittleBean

Bericht door LittleBean » 9 februari 2012, 11:07

Wij hebben hier ook een Lock 'n Lock doos met rijst en LO speelt daar heel graag mee.

En ik heb idd in de crèche plastic flessen gezien met rijst, parels, zeepsop, gekleurd water etc.

LO speelt soms liever met de verpakking dan met het speelgoed zelf! :D

Sterretje

Bericht door Sterretje » 9 februari 2012, 11:09

totaal off topic, maar ik heb hier een kartonnen doos in de living staan die A heeft ingepalmd om haar knuffels in te leggen. ze haalt dan mijn keukenhanddoeken om de knuffels/poppen in te dekken. een bavetje van I om aan te doen ...
uren is ze met die doos en de poppen in de weer.

en I speelt met de lege doos om ze om te keren en dan er overheen te kruipen! heeeerlijk is dat! en mega goedkoop :)

trinity

Bericht door trinity » 9 februari 2012, 11:14

:lol:

hier heeft michiel vorige week zich een uurtje zoet gehouden met de lintjes van een oud tshirt
eigenlijk moet ik hem geen speelgoed kopen zunne
een kartonnen doosje van een zalf of een lege plastieken fles
bakje van de tv en gsm vind hij super maar dat verbieden we hem (kwestie van het hem later dan niet weer te moeten afleren hé)
en van al zijn speelgoed vind hij de etiketjes die eraan hangen het meest interessantst

Tish81

Bericht door Tish81 » 10 februari 2012, 12:05

Wel, ik ben dan wel weer héél tevreden van de Lidl pampers en vochtige doekjes. :) Haar billetjes zijn zelfs na een hele nacht mooi droog. Maar een echt gevoelig huidje heeft ze sowieso niet ... De "echte" pampers hebben zo'n een walgelijke chemische geur vind
ik.

Nog vergeten bij leukste speelgoed: : lege doosjes, lintjes, labeltjes, plakkertjes, etiketjes, tijdschriften (en lekker dat dat is :x )
Ook een topper is de spiegel. Die staat naast haar speelmat. Met dat andere kindje speelt ze eigenlijk nog het àllerliefst. Ze is dan zo schattig aaikes aan het geven tegen de spiegel :wink:

x

trinity

Bericht door trinity » 14 februari 2012, 11:54

nog een vraagje...

nog even en michiel is uit zijn maxi cosi gegroeid dus we zijn zo stillekens aan al aan het uitkijken voor een autostoel
maar duur dat die zijn...

we hadden eerst gedacht aan zo'n doorgroeistoel waar hij vanaf nu tot 10 à 12 jaar in kan maar die rugleuning is zo hard als iets
nu staat er in het bladje van carrefour autostoelen voor een schappelijke prijs
ik vermoed dat die even veilig zijn als zo nen dure van in babycorner?
2de hands kopen heb ik ook al aan gedacht maar je weet dan maar nooit of er al een accident mee geweest is of niet, dus toch liever nieuw

Yago

Bericht door Yago » 14 februari 2012, 11:56

awel trinity, ik zat die van de carrefour gisteren ook te bekijken, scheelt echt een pak in vergelijking met die van een babywinkel hé... heb dus dezelfde vraag....ik vermoed dat die goed zijn als er bijstaat dat ze voldoen aan de normen. Ik zou er geen kopen die meekan tot 12 jaar of zo, dan vind ik zo een verhoogkussentje meer dan voldoende

Sterretje

Bericht door Sterretje » 14 februari 2012, 12:04

mijn schoonmoeder heeft er een van de carrefour. maar dat is niet om dagelijks te gebruiken.

eris hier ergens een topic over autostoelen hoor.

persoonlijk vind ik dat een autostoel zowat een van de weinige dingen is waar je op moet besparken..; het gaat tenslotte om de veiligheid van je kindje hé

wij hadden gelukkig wel 2 autostoelen 2e hands is denk ik tot ze ongeveer drie jaar zijn.
ze kunnen nog dienen voor de kleine zus nu en dan mag grote zus overstappen in de grote autostoel.

wat ik belangrijk vond bij de autostoel tot drie jaar is dat hij aparte gordeltjes had en dat je hem kon klikken tot min of meer ligstand, zo slapen ze nog makkelijk in de auto. zo die met e rechte rug zijn echt nog niet geschikt voor babietjes

als je goed uitkijkt 2e hands vind je mss toch nog wel iets deftigs...

trinity

Bericht door trinity » 14 februari 2012, 15:49

sterretje, dat is het hé
op veiligheid wil ik echt niet besparen
maar die autostoelen in de carrefour sprongen echt in mijn oog omdat dat zo'n groot prijsverschil is
2de hands betrouw ik niet zo, je weet nooit wat er al mee gebeurt is
het wordt dus zeker een nieuwe en idd, met een ligstand voor als we eens ver moeten rijden

yago, ik ga toch eens gaan kijken denk ik in de carrefour
er zijn dagen waar er een 'hostes' is, dus dan kan ik al mijn lastige vragen aan haar eens stellen

Plaats reactie