Natsar,
Als jij diazepam neemt, wat toch wel een vrij stevig kalmeringsmiddel is, is het maar meer dan logisch dat je zo moe bent. Heel wat mensen nemen dit ook als slaapmiddel en dit heeft een verlengde werking (dus ben je overdag ook wat suf)
Daarnaast denk ik dat de vermoeidheid heel herkenbaar is. Zowel emotioneel als fysiek.
Maar ik had ook heel wat last van andere zaken. Ik had het vooral moeilijk met mijn humeur, ik heb nogal een kort lontje door al die chemische brol. Normaal ben ik eerder rationeel en geduldig nu was ik zo emotioneel en kort van stof.
Misschien een tip, misschien ook niet. Ik heb niet echt de luxe dat ik vroeg in bed kan kruipen of lang kan uitslapen (mijn man is erg weinig thuis 's avonds of in het weekend en 'smorgens is hij reeds om 6u uit werken). Daarom probeer ik energie op te doen op andere manieren. Ik volg een naaicursus, 1 avond in de week, even tijd voor mezelf, even aan niets denken behalve aan het stikken. (Dan MOET mijn man of thuisblijven of voor opvang zorgen, donderdagavond is mijn avond.)Activiteit kan echt een bron van energie zijn (zegt de ergotherapeut

).
Daarnaast ga ik ook af en toe naar de osteopaat. Dat mens verricht echt wonderen. Na de behandeling ben je altijd enkele dagen meer moe, maar dan hervind ik precies kracht. Misschien zit de werking wel tussen de oren, maar ik zou toch iedereen aanraden om het eens te proberen. Al is het maar om eens 45 minuten tijd te nemen voor jezelf en je lijf de tijd te geven om een beetje harmonie te vinden.