@ nessatje, haha... fertillas!!! geweldig gevonden!!! Count me in!!!
Ik ga gewoon werken met de feestdagen... Groot voordeel dat je als opvoedster ook weekends en feestdagen draait...
@ Marijke, bij mij is het net andersom... Zodra m'n vriendinnen of iemand i d familie ofzo een buikje krijgt, vermijd ik hen zoveel ik kan. ( ik zeg dit ook eerlijk tegen hen. ) Vanaf het moment dat ze bevallen zijn, is alles terug redelijk oké, zolang ik maar genoeg dieje kleine mag pakken en geen commentaar krijg van " het staat u wel, zo'n baby'ke" is alles in orde.
nog snel eentje : "je moet niet altijd kijken naar al die gezinnetjes, je moet kijken naar de mensen van jouw leeftijd die nog geen vriend/man hebben, die hebben nog een langere weg af te leggen... " ( als ik in mijne goeie ben, vind ik soms de opmerkingen van de mensen echt lachwekkend, ze zijn toch zo onwetend.)
Nog eentje om het af te leren : " ik begrijp je hoor, maar als ik mij in jouw plaats moest stellen zou ik toch proberen om alles een beetje uit je hoofd te zetten..." ( jazeker, met die dagelijkse hormonenspuiten, 3 vaginale tabletten per dag, follikelmetingen om de 3 dagen en dan nog die verschikkelijke bloednames met mijn mega goede aders die ik dan ook nog eens heb, dan nog gezwegen met al dat volk dat zwanger w in mijn omgeving,... zie ik het helemaal voor mij dat jij ( die ondertussen al 2 bengels heeft rondlopen ) je helemaal in mijn plaats kan inbeelden... )
Ik ben dit nu allemaal een beetje in het belachelijke aan het trekken, ik weet heel goed dat zulke uitspraken de meesten onder ons kwetsen, mij trouwens ook hoor... maar ben er nu wel stilletjes aan achter gekomen dat de mensen dit toch gaan blijven doen dus kunnen we maar beter lachen met hun onwetendheid, of gewoon recht toe, recht aan, zeggen waar het op staat.
groetjes to'ke