Bericht
door AnTan » 29 november 2012, 13:36
Beste Astrid,
Eerlijk en vooral spijt het me te lezen dat je dit hebt meegemaakt.
Je hebt gelijk, zoveel vrouwen maken dit mee, maar dat is helaas geen troost.
Zelf had ik enkele weken geleden een 2e miskraam en dat na jaren proberen.
Ik weet zelf niet goed hoe er echt mee om te gaan, alleen heb ik zeer veel steun gekregen van de mensen hier op het forum. Mensen uit mijn omgeving helpen me niet, ofwel minimaliseren ze het, ofwel durven ze het er niet over hebben, ofwel 'laten ze me gerust',... Gelukkig heb ik veel steun aan mijn man.
Ik heb beslist moest dit nog eens gebeuren dat ik dit aan niemand meer zeg.
Vooral beseffen dat dit blijkbaar heel vaak gebeurt, is het bij 15% van de vrouwen? Ik weet het niet. Meestal is er geen oorzaak.
Het is nog vroeg, maar je moet je ergens troosten met de gedachte dat er vrouwen zijn die moeten bevallen en een dood kindje ter wereld brengen... Dat dacht ik toch altijd zelf...: ik heb dan nog 'geluk'.
Maar goed. Je bent nog jong, 20? Ik ben 31. Dat wil zeggen, je hebt zoveel tijd nog om op je gemak te proberen... Je kan er blijkbaar weinig aan doen, dus je moet gewoon vertrouwen op wat de toekomst brengt.
En kom veel naar het forum, schrijf wat je denkt, wat je voelt, en vraag maar los. De mensen hier helpen je enorm daarmee! Tenslotte kunnen zij alleen weten hoe het écht voelt.
De allergrootste hulp vind ik zelf de mama's die dit meemaakten, die alles hebben doorstaan wat jij zelf hebt doorstaan, maar bij wie het goedkomt. Dat kan je alleen maar hoop geven!
Heel veel sterkte! En laat van je horen! Het zal helpen! Je zal je triestig voelen, maar je zal je niet alleen voelen en begrepen en gesteund.
En hopelijk heb je snel een kleintje in je armen! Je zal het alleen maar nòg liever zien!