Terugbetaalde pogingen (bijna) op

Plaats reactie
lieskem

Bericht door lieskem » 12 januari 2013, 21:51

@.Fee: ik weet dat er in Menopur 2 hormonen zitten en dat dat niet is met gonal f enzo. Bij mij was het bijna altijd Menopur omdat mijn prof in Jette bij endometriosepatienten het beste resultaat had met menopur.

In welk centrum zitten jullie?
Ik ben overgeschakeld van GHB naar Jette en ben daar natuurlijk wel blij mee :?

Vitaminesupplementen heb ik nooit genomen, enkel utrogestan, maar dat is gewoon progesteron. Ik let wel op mijn eten. Dronk minder zuivel en at geen fruit dat niet uit België komt. Of het effectief helpt weet ik natuurlijk niet. En zoals ik in mijn vorig berichtje zei is het zeker belangrijk je buik en voeten warm te houden voor de bloeddoorstroming en dan zou het emby'ke zich gemakkelijker innestelen.

Morgen 2de bloedname, maandag resultaat.

Lieve groetjes en geniet nog van jullie weekendx

.Fee

Bericht door .Fee » 13 januari 2013, 15:17

lieskem schreef:Ik let wel op mijn eten. Dronk minder zuivel en at geen fruit dat niet uit België komt. Of het effectief helpt weet ik natuurlijk niet.
Tja, ik heb dat vorige keer ook gedaan. Maar er wordt zodanig veel gezegd en geschreven over wat je niet zou mogen eten dat het op de duur voelde alsof ik op de 'strafbank' zat in plaats van op de 'wachtbank'. Nu dus bewust zoveel mogelijk leven als anders, al probeer ik nu wél op tijd in mijn bed te kruipen. Maar dat lekker mandarijntje laat ik niet aan mij voorbijgaan. :wink:

Succes met je 2de bn!!

lieskem

Bericht door lieskem » 13 januari 2013, 20:06

@.Fee: er is idd al zoveel geschreven over wat je wel en niet mag, dus kan er zelf niet meer aan uit. Heb wel constant koude voeten, dus probeer die wel warm te houden :D

mindyke

Bericht door mindyke » 14 januari 2013, 12:32

ik had net gehoord dat embykes niet van warmte houden. dus dat je je buik niet extra warm mag houden (met kersenpitjes ofzo)

Voeten wel das volgens de voetreflexologe, het begin van alles :)

maar wat is juist he? Want ik kom hier zomaar binnenstormen :oops:

lieskem

Bericht door lieskem » 14 januari 2013, 19:21

@ mindyke: ik smeerde gewoon een of andere olie op mijn buik die wat warm werd, maar ging wel niet in warme baden of legde geen kersenpittenkussentje.

Hier 2de bloedname: HCG boven de 5000. Nu wachten op echo.

Groetekes, Liesbeth

*nat*

Bericht door *nat* » 14 januari 2013, 19:26

Ik val even binnen om alvast te supporteren voor roisin en lieskem proficiat te wensen... We go way back hé... helaas misschien... :D

roisin

Bericht door roisin » 14 januari 2013, 22:30

Thanks nat.
Gij zit ook in dit schuitje e? Of zet je de stap niet meer?

.Fee

Bericht door .Fee » 15 januari 2013, 19:07

@ mindyke, Goede raad is altijd welkom hé! :wink:
Ik denk trouwens dat je gelijk hebt en dat het zowat is zoals alles in het leven: té is niet goed. Dus te koud is niet goed, maar te warm ook zeker niet. Lekker warm induffelen dus, maar geen kersenpitkussen tegen de buik...

@ Lieskem, Ziet er goed uit hé! Wanneer mag je op 1e echo? Spannend!!

@ Nat, Welkom hier! Ben jij ook bezig aan een brusjespoging?

@ Cimmetje, Al gestart??

Hier gisteren een heel emotionele dag, mijn dochter afgegeven in de opvang met tranen in de ogen. Dat belooft, ik moet nog starten met de hormonen... :roll:

lieskem

Bericht door lieskem » 15 januari 2013, 21:06

@.Fee: volgende donderdag eerste echo.

@Nat: ik kan me je nog herinneren van 2011! Hoe gaat het met je?

Lieve groetjes, Lieskem

Ilse_1977

Bericht door Ilse_1977 » 16 januari 2013, 9:10

hey Lieskem, amai jij hebt super waarden... Houden zo!!
Wanneer mag je op echo? Spannend zeker, want heb je geen kans op een tweeling?

Hier den 19de laatste pil innemen, en dan effe afwachten op de ms, en dan vliegen we er terug in...

Groetjes en heel veel succes @ iedereen!!

xxx

Ilse

Cimmetje

Bericht door Cimmetje » 16 januari 2013, 9:28

.Fee schreef:@ Cimmetje, Al gestart??
nope, mijn regels komen pas rond het weekend schat ik ... en we hebben besloten om eens een maandje IUI te doen. We zijn nu enorm druk met ons nieuw huisje, en ik voel dat ik niet echt ontspannen ben. En nu we zelf betalen, is de druk nog groter om alle stress en zo te bannen om de kansen te verhogen.
En IUI kost bijna niets, en zo voelt het toch niet als een helemaal verloren maand.

roisin

Bericht door roisin » 18 januari 2013, 12:42

lieskem, dat ziet er goed uit é; wanneer is jouw echo? Spannend zeg !

ik ben momenteel aan de pil
heb er sinds vandaag al lekker veel hoofdpijn van, bah... hormonen, maar het voordeel is dat het echt niet lang is en dan mag ik aan het spuiten beginnen.

fee en cimmi: we zullen ongeveer gelijk lopen denk ik. goed voor de moraal, wetende dat we er niet alleen door moeten.

ergens heb ik er zo geen zin in, maar als ik dan nu een vriendin zie die net bevallen is van haar 2de, ben ik er meer van overtuigd dat ik dit ook nog eens wil mee maken, dus ja... we gaan er maar terug voor é :)

.Fee

Bericht door .Fee » 18 januari 2013, 20:16

@ Roisin, Ik kan ook zo slecht tegen de pil, bij de allereerste poging heb ik 7 (!) weken de pil moeten nemen mét 7 weken bloedingen. Je kan je voorstellen dat ik me niet meer zo fit voelde...
Maar bij jou gelukkig niet zo lang!! Wanneer moet je beginnen spuiten?
Ik ben ook heel blij dat we elkaar hier hebben. Hoe erg de 'anderen' ook hun best doen, als je er niet in zit begrijp je het niet ondervind ik nu opnieuw...
Ik heb er ook geen zin in hoor, in het hele gedoe. Maar ik wil wel zo graag een 2de kindje. Ik heb me deze week nog afgevraagd waarom het allemaal niet simpeler kan, maar daar geraken we ook niks mee vooruit hé. Dus hier nog een 10-tal dagen aftellen en hopen dat mijn lichaam geen rare kuren krijgt nu. :wink:

@ Ilse, Morgen je laatste pil, het komt ook korter bij! Zie jij het een beetje zitten?

@ Cimmetje, Proficiat met jullie nieuwe huis!
Je twijfelde ook erg hard om opnieuw met een IVF-poging te beginnen hé, zo krijg je nu misschien rust in je hoofd. En kan je je volledig concentreren op je nieuwe huis want zoiets kost ook veel energie hé!
Gaat de IUI ook door bij Decleer of kan je dat via je eigen gyn?

Ik twijfel erover om een afspraak vast te leggen in Jette. Het is toch een aantal maanden wachttijd (denk ik) en zo hebben nog eens iemand anders mening alvorens het betalende circuit in te moeten. Andere momenten denk ik van niet meer te veranderen. We zullen zien, maar eerst alle hoop op deze 6e poging!!!

roisin

Bericht door roisin » 18 januari 2013, 21:43

fee, ja awel ik weet het gelijk niet zo goed meer. ofwel was het de pil tot 25/1 ofwel beginnen op 25/1... ik heb zodanig veel aan mijn hoofd dat ik het gewoon niet meer weet, heb ik nog nooit voor gehad. maar maandag moet ik langs gaan voor controle echo, schema en medicatie dus zal het dan wel horen. PU is voorzien in krokusverlof normaal, dus zal echt ongeveer gelijk zijn.
hier hetzelfde: eerst poging 6 afwachten, dan pas beslissen over eventuele volgende stappen: step by step dus :)

.Fee

Bericht door .Fee » 19 januari 2013, 9:34

@ Roisin, dat is er anders aan dan de vorige keer hé, toen moest en zou alles wijken voor een poging en hadden we niks anders aan ons hoofd. Ik vind dat dat nu anders is omdat er al een kleintje is om voor te zorgen en je al heel wat hebt om je aandacht aan te geven. Maar de wens is daarom niet minder hé. Het is zo heel dubbel.
Veel succes voor je afspraak maandag!

@ Lieskem, ik had op een ander topic al vragen gesteld over Jette, maar jij was daar ook in behandeling zeker hé? Misschien kan jij mij helpen?
- als je via je eigen gyn de controles laat doen en enkel pu en tp in Jette, hoe gaat het dan met de medicatie? Krijg je die vooraf mee of moet je toch nog heen en weer rijden?
- kan je de prof kiezen die je dossier behandelt?
- welke uren gaat de pu door? Het is maar omdat we er een hele eind vandaan wonen...
- kan de pu onder volledige verdoving?

Alvast heel hard bedankt en veel succes voor donderdag! Hopelijk een mooi knipperlichtje!

Het is heel gek, soms hoop ik heel hard op die 6e poging en andere momenten ga ik er precies al vanuit dat het niet zal lukken. :?

Plaats reactie