Terugbetaalde pogingen (bijna) op

Plaats reactie
roisin

Bericht door roisin » 22 februari 2013, 20:47

.fee, vind het zo jammer voor je... Probeer het wat te laten bezinken eerst en dan rationeel beslissen over je cryopoging. Geef ze een kans! Maar eerst even bekomen...
Welkom Vicksel !

Asa

Bericht door Asa » 22 februari 2013, 22:42

.Fee, ik weet het, als je die hormonen zou kunnen vermijden he.... Misschien is het de moeite waard om voor te stellen om terug te plaatsen in een natuurlijke cyclus? Dan ga je ook verschillende keren op controle zonder clomid te nemen, tot je een follikel hebt die groot genoeg is en je bms voldoende dik is. Dan krijg je pregnyl om je tp goed te kunnen plannen (dan knn ze de eisprong exact inschatten) en nadien al dan niet utro. Met Clomid krijg je ook Pregnyl (om bovenstaande reden). Utro ben je nooit verplicht he, het ondersteunt het tweede deel van je cyclus.
In natuurlijke cyclus kan het zijn dat je behoorlijk veel moet teruggaan tegen dat het goed zit en je loopt het risico dat je in die maand misschien juist geen eisprong hebt (geen ontwikkeling van prominente follikel) en je dus een maand moet overslaan.
Hele uitleg he, hoop dat je er iets aan hebt. Het is inderdaad misschien goed van niet te veel op cryo's te hopen om met de voetjes op de grond te blijven, maar Decleer zegt altijd dat hij een paar kleuterklassen per jaar vult met cryo-zwangerschappen. Dus een kleine kans is er ook één. Allee, gewoon de bedoeling om even positief te zijn voor je als het je zelf even niet lukt :wink: Je voelt wel wat je ziet zitten en wat niet. En als je twijfelt, misschien is het een goed idee om eens naar Gent , het ivf-centrum, te bellen. Daar zijn ze supervriendelijk en heel bereid om op al je vragen te antwoorden, en soms word je er heel wat wijzer van dan van een 'blitsconsult' bij Decleer. Dikste knuffel x

Asa

Bericht door Asa » 22 februari 2013, 22:52

VickskeL , ik snap je zo goed.... :cry:
Ik ben 10 jaar geleden spontaan zwanger geworden van mijn dochter na 6IUI, 6 maand Zoladex, Endo-laparascopie Leuven.

Nu sinds 5 jaar bezig voor een brusje. Eerst weer nog 4-tal IUI's gehad, dan weer operatie endo (waarna geen doorgankelijkheid meer) 6 verse IVF-pogingen (16 terugplaatsingen) later: niets. Ik moet nu noodgedwongen een aantal maanden wachten, maar dan ga ik zeker nog voor een 7de poging. Er is geen reden waarom het niet zou lukken, maar het lukt dus niet.... en ik wil het ook zó graag en zou echt ook niet graag hebben dat mijn dochter alleen moet blijven, hoe groot het leeftijdsverschil ondertussen al is (ze is 9 nu)
Ik wens je in elk geval superveel succes en hoop echt dat het dit keer lukt voor je! Waar ben je in behandeling? Liefs!

VickskeL

Bericht door VickskeL » 23 februari 2013, 10:28

De eerste gelukte poging was in Bonheiden/ Leuven . Daarna nog 2 pogingen in bonheiden / Leuven gedaan zonder terugplaatsing
Daarna overgestapt naar jette bij dr devos. We hadden telkens goede embryo's maar geen zwangerschap.
Nu ben ik veranderd naar dokter verpoest in jette omdat ik het gevoel had dat weniet genoeg probeerde. Heb op 6 pogingen nog maar 2 verschillende schema's gehad.

Nu doe ik combinatie van de schema's : lang schema zonder pilmaand met suprefact. Een week gonal f en daarna menopur. Ook moet ik nu na de tp een bakster atosiban krijgen omdat ik na tp altijd zoveel krampen heb.
Ook neem ik na tp prognovia en utrogestan.

In Leuven was bij ons de bevruchting het probleem. In jette is het probleem precies verlegd naar de deling.
Ik heb altijd redelijk veel eicellen maar altijd max 2 goeie embryo's die dan ook teruggeplaatst worden. Ik heb nog nooit een cryo poging gehad.
Wij doen Icsi wegens de zaadkwaliteit van de man maar nu blijkt dat ik niet zo goed reageer en dat de eicellen daardoor van niet zo goede kwaliteit zijn.
Dat denken ze omdat er abnormaal veel embryos stoppen met delen

Soms weet ik het echt niet meer...ben zo blij met mijn dochter maar ben soms zo ongelukkig dat ik misschien nooit meer zwanger ga zijn.
Soms vind ik ook dat ik en mijn man teveel liefde hebben voor 1 kindje.
We doen nog max 3 pogingen na deze poging. Dan zitten we op 10 pogingen .

We hebben de procedure voor adoptie ook al in gang gezet want ook hier zijn het veel te lange wachttijden

Fee, ik zou de cryopoging toch een kans geven want ze zouden de moeite niet doen als er geen realistische kans op slagen was hè...

Asa, hebben jullie ooit aan adoptie of embryodonatie gedacht? Ik wil zo graag een 2 de kindje dat het voor mij niet uitmaakt of het mijn genen zijn.... Ik heb wel wat bang om onbewust toch een onderscheid te maken tussen mijn eigen kindje en geadopteerd kindje...

.Fee

Bericht door .Fee » 23 februari 2013, 12:52

Heel erg bedankt voor jullie steun lieve dames!

@ Asa, super super, jouw uitleg. Nu snap ik er tenminste iets van!! Dikke dikke mercie! Ik heb gisteren aan Decleer gevraagd waarvoor die clomid dient, maar met een volle wachtzaal en mijn hoofd dat er niet naar stond was ik dus niet veel wijzer geworden... Mag ik nog juist eens vragen of je asaflow of diazepam nadien voorgeschreven krijgt? Ik meen eens gelezen te hebben dat clomid je bms dunner maakt en dat het veel bijwerkingen geeft. Klopt dat?

@ VickskeL, welkom hier meid! Je hebt blijkbaar ook al een heel moeilijk traject achter de rug. En ik begrijp je heel goed... ik had vooraf nooit gedacht dat een mislukte brusjes-poging zo pijn zou doen...
Waar zit je nu ergens in je behandeling? Ben je al aan het stimuleren?

@ Roisin, Wanneer heb jij je bloedtest?

@ Ilse, Jij weet maandag iets dacht ik hé? Veel succes!

Ik weet het hoor, je mag de cryo's niet helemaal opgeven, maar als zelfs je ferti-arts zegt "hoop er niet op, maar zie het als een gevulde wachtmaand". Tja... Bij onze 2e ICSI (lang geleden en in het vorige ziekenhuis) hadden we ook 2 cryo's en die hebben de ontdooiing nooit overleefd.
Het is nog nooit gebeurd, maar ik heb nu direct mijn menstruatie doorgekregen. In onze 'planning' zou de cryo-poging mssch dan toch nu direct kunnen gebeuren. Ik denk ook dat we dat gaan doen, dan is het van de baan en kunnen we ons gaan voorbereiden op een zelf te betalen poging. :( Maar eerst dus eens bellen naar Gent om te horen hoe ze erover denken als ik het zo natuurlijk mogelijk zou willen doen (enkel de pregnyl dan veronderstel ik, als alles goed gaat).

VickskeL

Bericht door VickskeL » 23 februari 2013, 14:22

@Fee, ik ben nu aan mijn 2 de week suprefact. Donderdag basisecho en dan zou ik mogen beginnen stimuleren. Dit is wel een week vroeger dan het schema maar ze zeiden dat bloedwaarden al goed waren
Als ik naar vorige pogingen kijk is pu rond donderdag 14 maart.
Ik ben benieuwd wat het deze keer zal geven. Gonal f heeft me zowel een dochter als 2 pogingen zonder bevruchting gegeven
De dokter zei wel dat het mss meer aan het labo dan de medicatie zou liggen maar het blijft een gok

@roisin en Ilse ik duim voor jullie mee. Het klinkt raar maar heb het gevoel dat ik eindelijk lotgenoten gevonden heb en als het bij jullie lukt geeft het me wat meer moed om verder te gaan...

Dit geldt uiteraard ook voor fee en asa :)

Asa

Bericht door Asa » 23 februari 2013, 16:21

VickskeL, Ik duim in elk geval voor je hoor, veel succes in elk geval!
Nee, ik denk niet aan adoptie of embryodonatie. Nog zo'n lange wacht-/lijdensweg voor adoptie zie ik me echt geen doen meer aan en wat embryodonatie betreft: er is geen enkel probleem met onze embryo's. Integendeel zelfs. Decleer zegt dat hij maar één keer in de maand zó'n goeie kwaliteit van embryo's ziet. Maar we zijn ondertussen bij Prof Devroey geweest en hij zegt dat het mits bijsturing van stimulatie en terugplaatsing etc zou moeten lukken met nog een poging. De stimulaties verliepen telkens enorm succesvol (veel eicellen van goeie kwaliteit), maar daardoor zou ik blijkbaar ook (te) veel oestrogeen produceren, wat de innesteling tegengaat , en daar wringt het schoentje. Op 18 maart mogen we nog eens terug bij hem, want hij zou ons dossier nog eens op staf bespreken en ze hebben ondertussen ook nog eens uitgebreide bloedtesten gedaan (immuniteit, karyotype etc etc) , maar daar verwachten we weinig spectaculair van , gezien de succesvolle zwangerschap van mijn dochter. In elk geval lijkt het erop dat nog niet alle hoop vervlogen is voor ons, maar ik word dit jaar 35 en gewoon.... ik wil het zo graag (inderdaad dat gevoel van nog zoveel liefde over te hebben voor een kindje en het verlangen dat weer te kunnen koesteren) Het doet gewoon zo verschrikkelijk pijn dat er rondom ons zoveel mensen 'zomaar' zwanger geraken, de ene na de andere keer en er niet bij stilstaan welk wonder dat wel is. Heb zonet een artikel in de krant gelezen van een koppel dat jàrenlang hun dochter misbruikt en gefolterd heeft, en wat raad je? De moeder heeft nog twee kleinere kindjes en blijkt nu nóg een keer zwanger van die beul. Ik word er soms lichamelijk niet goed van :cry:

.Fee, graag gedaan hoor. Blij dat ik zo nog iets kan betekenen :) Asaflow en Diazepam krijg je niet na een cryo. Dat is alleen bij een verse poging. Van Clomid zei Decleer een keer tegen mij dat het geen bijwerkingen gaf. Daarom dat ik het hem graag zelf eens zou zien pakken :wink: Het hangt af van persoon tot persoon. Ik had er veel last van (2 per dag is ook een hoge dosis) : gezwollen borsten, hoofdpijn, humeurig... Tegen mij zei hij dat het het bms helpt opbouwen, dus dunner >?? , dat weet ik eigenlijk niet. Logischerwijze zou ik denken dat het helpt opbouwen omdat het stimuleert om (een)follikel(s) te ontwikkelen. Toi Toi meid, wie weet word je wel verrast :)

Asa

Bericht door Asa » 23 februari 2013, 16:23

Hé en toi toi voor Roisin en Ilse ook!

.Fee

Bericht door .Fee » 24 februari 2013, 13:21

@ VikcskeL, Ik heb ook heel wisselende resultaten met Gonal-f, maar bij mij hangt het er precies vanaf hoe ik start. Deze keer de meeste (en goede) eicellen, en ben vanuit mijn eigen cyclus gestart. Vorige keren was er altijd iets van onderdrukking/pil vooraf (maar ben toen met weinig eicellen wel zwanger geraakt).

@ Asa, Moet je dan 18/3 naar Gent (of Aalter) of Jette? Want Devroey is toch een prof die verbonden is aan Jette dacht ik hé?
Ik ben er gisteren ook nog zo verdrietig om geweest... Al die slechte mensen met slechte bedoelingen, en wij zouden dat extra kindje zo'n mooie liefdevolle toekomst kunnen geven. Waarom is het niet eerlijker verdeeld?? Maar helaas werkt het zo niet...
Ja, gek hé, ik heb dat al gelezen van dames waar het bms te dun werd met clomid. Mssch was het toeval of niet? Ik weet het niet, maar ga alleszins eens horen of ik niet zonder mag, zéker als ik ook nog eens jouw bijwerkingen lees (en ook mijn echtgenoot heeft geen zin in een humeurige vrouw, :wink: ). En dan maar hopen dat mijn lichaam ook daadwerkelijk iets doét.

Asa

Bericht door Asa » 24 februari 2013, 15:50

@ .Fee: naar Aalter. Devroey doet nu consulten bij Decleer

.Fee

Bericht door .Fee » 24 februari 2013, 19:13

O, dan werken ze precies min of meer samen nu. Altijd interessant natuurlijk als je de mening van 2 experts tegelijk kan krijgen! En wie weet komt er toch nog iets boven water voor jullie wat een struikelblok blijkt te zijn zodat je de 7e poging met verhoogde kansen kan doen en dat brusje er eindelijk kan komen! Wanneer staat jullie volgende poging eigenlijk gepland?

Asa

Bericht door Asa » 24 februari 2013, 20:43

Ja, woorden van Decleer: 'Waarom naar Jette gaan als Jette naar hier komt' :-)
Volgende poging weet ik nog niet, ik mag eigenlijk een tijd niet zwanger worden na de operatie, maar ergens koester ik de hoop op het najaar ergens ...

Ilse_1977

Bericht door Ilse_1977 » 26 februari 2013, 12:35

hey dames, slecht nieuws, resultaat was negatief.
Ik had vrijdagnamiddag al wat bloedverlies gekregen, dus ik wist het al dat het over and out was..
En het ging zoo goed, die wachtweken, ik dacht echt we hebben een mooi resultaat behaald, het zal nu wel lukken voor de laatste poging, maar neen...
Ik heb er dit weekend wat onderdoor gezeten, en vandaag terug aan 't werk, en mijn collega is net zwanger van inseminatie voor een brusje, en ik moet zeggen het is wel heel confrontrerend. Ik gun het haar echt wel, maar het doet gewoon pijn nu..
We hebben nog twee embryotjes in de vriezer, maar ik weet nog niet wanneer ik deze ga opgebruiken, ik gun mezelf een paar maanden rust en dan zien we wel verder..
Ik weet dat we nog een kans hebben, maar ik beschouw cryo's niet als een volwaardige poging, ik weet wel dat het perfect mogelijk is om zwanger te worden met een cryo, maar de kans is toch een pak kleiner als bij een verse poging.
Hey .Fee, wat ga jij nu doen? En veel sterkte ook,hé. Ik weet wat je nu doormaakt...

Wie zit er nu nog in de wachtweken?

Veel sterkte iedereen, en vele knuffels,

Ilse

inaatje13

Bericht door inaatje13 » 26 februari 2013, 14:54

Heey dames even een hart onder de riem steken!! Ik ben zwanger ban een cryo, dus het kan hè dames!!!

Greetz

Ilse_1977

Bericht door Ilse_1977 » 26 februari 2013, 15:09

hey Inaatje13, vertel... Heb jij een cryo laten terugplaatsen in een natuurlijke cyclus?
En hoeveel? Eentje of twee tegelijk?

Ik heb er dus nog twee in de vriezer zitten, en ik weet ni goe als beiden goed de ontdooiïng overleven, of ik ze beiden zou terugplaatsen, ofwel één per één?

Groetjes,

Ilse

Plaats reactie