Steun en behandelingen

waitykaty

Re: hey

Bericht door waitykaty » 16 juni 2013, 17:44

Hello,

Ik moet vanavond pregnyl spuiten en dinsdag voormiddag IUI en dan wachten, wachten, wachten.
Ik word in die wachtweken altijd wat neerslachtig. Tijdens de behandeling heb ik nog het gevoel dat ik er iets aan kan doen en ermee bezig ben. Tijdens die wachtweken kan je gewoon machteloos toekijken en afwachten.

Ik ben vorige week ook naar de accupunctuur geweest (kwestie van er alles aan te doen om het te laten slagen). Ik geloof er eigenlijk wel niet al te veel in...

groetjes,

MickSha

Bericht door MickSha » 17 juni 2013, 11:18

Hey waitykaty en skeetje1986 ,

Ik wens jullie beide ook veel moed & succes!!!
Moet vreselijk zijn al dat wachtten..
Ik word zelf nu al lastig en ongeduldig tot ik eindelijk Duphaston mag nemen en dan wachtten op Ms (Donderdag mag k het inemen) we komen dichter..
en dan zien we verder zeker..
Het is een lange weg! maar we geven niet op he meiden ;-)!

We may not be there yet..
But we are closer than it was yesterday :)

Mme Nina

Bericht door Mme Nina » 19 juni 2013, 13:05

Zeg MickSha, gelukkig dat je binnenkort mag beginnen met Duphaston. Zo sta je terug een stapje verder...

Veel succes voor WaityKaty en Skeetje1986.

Ondertussen is het al een eindje geleden dat ik nog op het forum gekomen. Vorige week dacht ik dat dat de Clomid niet zou werken, want mijn acne ... niet te doen man man. En dan ben ik naar gynaecloge geweest en ja in elke eierstok zat een eicel klaar. Intussen heb ik al een pregnyl spuit gekregen. Maar nu is druk in mijn onderbuik heel groot. Als ik wandel voel ik precies mijn baarmoeder en eierstokken zitten. Nog nooit meegemaakt en leuk is anders...

Nu wachten tot 1 juli...

Ik duim alvast voor jullie hoor...

Groetjes Nina

waitykaty

Bericht door waitykaty » 19 juni 2013, 18:08

Mme Nina schreef:Zeg MickSha, gelukkig dat je binnenkort mag beginnen met Duphaston. Zo sta je terug een stapje verder...

Veel succes voor WaityKaty en Skeetje1986.

Ondertussen is het al een eindje geleden dat ik nog op het forum gekomen. Vorige week dacht ik dat dat de Clomid niet zou werken, want mijn acne ... niet te doen man man. En dan ben ik naar gynaecloge geweest en ja in elke eierstok zat een eicel klaar. Intussen heb ik al een pregnyl spuit gekregen. Maar nu is druk in mijn onderbuik heel groot. Als ik wandel voel ik precies mijn baarmoeder en eierstokken zitten. Nog nooit meegemaakt en leuk is anders...

Nu wachten tot 1 juli...

Ik duim alvast voor jullie hoor...

Groetjes Nina

Hallo Nina,

Ik tel af tot 2/7! Wat duren die weken toch lang he!
Heel veel succes alleszins!

Je hoeveelste rondje Clomid is dit? Hopelijk is het dit maal raak.
Ik heb elke maand wel iets anders als verschijnsel: opgeblazen buik/puisten/waterretentie/steken en krampen/pijnlijke borsten. Met Clomid had ik ook moodswings (minder leuk voor mijn man :D ) en vapeurs. Ik werd er horendol van.

Aan iedereen mooie eicelletjes gewenst!

groetjes,

Mme Nina

Bericht door Mme Nina » 20 juni 2013, 12:24

Hallo Waitykaty,

Het is nu mijn 2e ronde met clomid. Van de clomid heb ik de bijwerkingen van zwaarder worden en overstimulatie.Verder voel ik me veel beter in mijn vel sinds mijn cyclus geregeld worden door Clomid.

Maar de grootste domper was dat mijn gynaecologe heeft gezegd dat de kans op mislukken tijdens de eerste 3 rondes veel groter is dan dat het lukt. Tja..

De buikpijn is ondertussen al serieus verminderd, maar toch blijft ik die druk gewaar als ik rondwandel.

In de hoeveelste ronde zit jij?

Ondertussen is het wachten geblazen... maar het is druk op mijn werk en er staan enkele activiteiten gepland volgende week. Dus het zal gemakkelijker zijn om mijn gedachten te verzetten.

Groetjes Nina

waitykaty

Bericht door waitykaty » 20 juni 2013, 22:10

Mme Nina schreef:Hallo Waitykaty,

Het is nu mijn 2e ronde met clomid. Van de clomid heb ik de bijwerkingen van zwaarder worden en overstimulatie.Verder voel ik me veel beter in mijn vel sinds mijn cyclus geregeld worden door Clomid.

Maar de grootste domper was dat mijn gynaecologe heeft gezegd dat de kans op mislukken tijdens de eerste 3 rondes veel groter is dan dat het lukt. Tja..

De buikpijn is ondertussen al serieus verminderd, maar toch blijft ik die druk gewaar als ik rondwandel.

In de hoeveelste ronde zit jij?

Ondertussen is het wachten geblazen... maar het is druk op mijn werk en er staan enkele activiteiten gepland volgende week. Dus het zal gemakkelijker zijn om mijn gedachten te verzetten.

Groetjes Nina
Hello,
Ik heb juist hetzelfde gevoel in mijn buik. Een zwaar gevoel en wat gezeur. Ik heb het ervoor nooit gehad.

Dit is mijn 8ste ronde. 5 met clomid en pregnyl, 1 met gonal f en pregnyl en dit is de tweede iui met gonal f en pregnyl. Sinds ik gonal neem voel ik mij beter.

Mijn geduld geraakt op en heel onze vrienden/kenissenkring lijkt wel zwanger.
We zijn 19 maanden bezig en nog steeds niets. Ik word er horendol van.

Groetjes

Mme Nina

Bericht door Mme Nina » 21 juni 2013, 13:19

Hallo Waitykaty,

Amaai zeg, wat een parcour dat jij al hebt afgelegd!

Had jij tijdens jouw rondes van Clomid met Pregnyl altijd een of meerdere eicellen klaarzitten?

Je zegt dat je nu beter in je vel voelt. Misschien zal het wel op deze manier lukken, want een lichaam geeft signalen of er al dan niet iets snor zit.

En de omgeving... ik vrees ervoor dat alle gebruikers van dit forum er al op de een of andere manier mee te maken heeft gehad. En prettig is anders. Weet jouw omgeving waar jullie mee bezig zijn?

Tijdens de consultatie van de vorige ronde om te kijken of er een eicel klaar zat, kwam plots een bevriend koppel de wachtzaal ingelopen. En jawel, ze verwachten een tweede kindje... Volgens dat zij overgewicht heeft, is ze wel heel vruchtbaar. Tja, de wereld zit niet eerlijk in elkaar.

Dat koppel is wel op de hoogte van onze fertiliteitsproblemen. En ze vertelden me dat zij het ook mee moeilijk mee hebben dat het bij ons niet van een leien dakje loopt.

Wees ervan overtuigd dat veel mensen met jullie meevoelen, maar om erover met jullie te praten is voor hen een hele grote stap.

Veel moed meid.

Groetjes Nina

waitykaty

Bericht door waitykaty » 22 juni 2013, 11:50

Had jij tijdens jouw rondes van Clomid met Pregnyl altijd een of meerdere eicellen klaarzitten?

Je zegt dat je nu beter in je vel voelt. Misschien zal het wel op deze manier lukken, want een lichaam geeft signalen of er al dan niet iets snor zit.

En de omgeving... ik vrees ervoor dat alle gebruikers van dit forum er al op de een of andere manier mee te maken heeft gehad. En prettig is anders. Weet jouw omgeving waar jullie mee bezig zijn?

Tijdens de consultatie van de vorige ronde om te kijken of er een eicel klaar zat, kwam plots een bevriend koppel de wachtzaal ingelopen. En jawel, ze verwachten een tweede kindje... Volgens dat zij overgewicht heeft, is ze wel heel vruchtbaar. Tja, de wereld zit niet eerlijk in elkaar.

Dat koppel is wel op de hoogte van onze fertiliteitsproblemen. En ze vertelden me dat zij het ook mee moeilijk mee hebben dat het bij ons niet van een leien dakje loopt.

Wees ervan overtuigd dat veel mensen met jullie meevoelen, maar om erover met jullie te praten is voor hen een hele grote stap.

Veel moed meid.

Groetjes Nina

Hey,

Ik had met Clomid altijd miniumum 2 grote eicellen klaarzitten. Baarmoederslijmvlies was altijd maar op het nippertje (net 7mm).
Ik ben dan van dokter veranderd (van een privé arts naar Jette) omdat hij mij maar Clomid bleef voorschrijven (terwijl ik me echt niet goed voelde).
In Jette zei de arts onmiddellijk dat Clomid soms aanslaat maar dat het een negatief effect heeft om het baarmoederslijmvlies (wat bij mij dus het geval was).

Ik heb dan andere medicatie gekregen en nu hoop ik dat het gaat lukken.
Als het 3 keer niet lukt met IUI heb ik een nieuwe afspraak met de arts (eind juli) om het te bespreken. Denk dat ik dan een laparoscopie vraag om te kijken of alles anatomisch wel in orde is. Misschien zitten mijn 2 eileiders ook nog wel dicht.

Rond ons weten de meeste mensen dat we een behandeling volgen, we zijn er heel open over omdat ik vind dat je dan lastige vragen ontwijkt en het voor andere mensen ook een steun kan zijn te weten dat het niet bij iedereen zomaar lukt. Ik vind het ook geruststellend als koppels ons vertellen dat ze lang geprobeerd hebben en het volledige IVF parcour hebben doorlopen om uiteindelijk toch prachtige kinderen te hebben. Geeft moed!

waitykaty

Bericht door waitykaty » 25 juni 2013, 16:48

waitykaty schreef:

Veel moed meid.

Groetjes Nina

Hey,

Ik had met Clomid altijd miniumum 2 grote eicellen klaarzitten. Baarmoederslijmvlies was altijd maar op het nippertje (net 7mm).
Ik ben dan van dokter veranderd (van een privé arts naar Jette) omdat hij mij maar Clomid bleef voorschrijven (terwijl ik me echt niet goed voelde).
In Jette zei de arts onmiddellijk dat Clomid soms aanslaat maar dat het een negatief effect heeft om het baarmoederslijmvlies (wat bij mij dus het geval was).

Ik heb dan andere medicatie gekregen en nu hoop ik dat het gaat lukken.
Als het 3 keer niet lukt met IUI heb ik een nieuwe afspraak met de arts (eind juli) om het te bespreken. Denk dat ik dan een laparoscopie vraag om te kijken of alles anatomisch wel in orde is. Misschien zitten mijn 2 eileiders ook nog wel dicht.

Rond ons weten de meeste mensen dat we een behandeling volgen, we zijn er heel open over omdat ik vind dat je dan lastige vragen ontwijkt en het voor andere mensen ook een steun kan zijn te weten dat het niet bij iedereen zomaar lukt. Ik vind het ook geruststellend als koppels ons vertellen dat ze lang geprobeerd hebben en het volledige IVF parcour hebben doorlopen om uiteindelijk toch prachtige kinderen te hebben. Geeft moed!
Hello ladies,
Ik moet nog een week wachten voor ik weet op de 2de IUI is aangeslaan. Natuulrijk maak ik mezelf weer helemaal gek door bij elk steekje in mijn buik te denken dat het misschien een innestelling is :shock:
Heb ondertussen al 100 keer de symptomen van innesteling of vroege zwangerschap gegoogeld.
Hoe is het verder met jullie behandelingen? Hopelijk komt er snel goed nieuws!

groetjes

Mme Nina

Bericht door Mme Nina » 27 juni 2013, 12:28

Hallo WaityKaty,

Bij ons is het afwachten tot de 1ste juli.

Maar dat ik me sinds enkele dagen anders voel, dat kun je wel stellen... Het begon met opgezwollen schaamlippen (ik weet het, het is niet leuk om dit te lezen), daarna misselijkheid (eten die precies blijft ronddraaien in mijn maag, maar altijd op het momenten dat mijn maag 'leeg' is) en nu vooral geconstipeerd.

Daarstraks dronk een collega een kippenbouillon. Man, man, man... de geur alleen al, om ziek van te worden.

Ik weet niet of dit tussen mijn oren zit of dat hcg zit baas te maken in mijn lijf. (ik hoop vooral het laatste...)

En hoe gaat het bij jou? Wanneer moet je normaal gezien je MS hebben?

Groetjes Nina

waitykaty

Bericht door waitykaty » 27 juni 2013, 12:46

Mme Nina schreef:Hallo WaityKaty,

Bij ons is het afwachten tot de 1ste juli.

Maar dat ik me sinds enkele dagen anders voel, dat kun je wel stellen... Het begon met opgezwollen schaamlippen (ik weet het, het is niet leuk om dit te lezen), daarna misselijkheid (eten die precies blijft ronddraaien in mijn maag, maar altijd op het momenten dat mijn maag 'leeg' is) en nu vooral geconstipeerd.

Daarstraks dronk een collega een kippenbouillon. Man, man, man... de geur alleen al, om ziek van te worden.

Ik weet niet of dit tussen mijn oren zit of dat hcg zit baas te maken in mijn lijf. (ik hoop vooral het laatste...)

En hoe gaat het bij jou? Wanneer moet je normaal gezien je MS hebben?

Groetjes Nina
Hallo Nina,

Bij mij is het 2/7, één dagje verschil.
Jij hebt precies wel duidelijke symptomen! Hopelijk is het raak!

Ik ben wel sinds dag 5 na IUI wat duizelig en misselijk maar ik durf mezelf wel al eens wat wijsmaken na al die pogingen. Dus ik durf niet meer te hopen.
Heb alvast een testje gekocht maar dat is nu nog zinloos.
Ik had vorige keer ook al een week voor mijn NOD last van PMS. MIjn lichaam houdt me echt voor de gek zeg!

groetjes,

Mme Nina

Bericht door Mme Nina » 27 juni 2013, 13:40

Hey WaityKaty,

Amaai onze cyclus lopen precies gelijk. In de vorige cyclus had ik bijzonder veel buikkrampen 1 week voordat ik moest ongesteld worden (en ik had veel bloed verloren tijdens mijn MS).

Dankzij Clomid krijg ik nu terug regelmatige cyclussen. Maar bij de echo blijkt dat deze keer er wel 2 eicellen klaar te zaten. En het schijnt dat bij een tweelingzwangerschap de symptomen veel heftiger zijn. Ik leef op hoop op dit moment, maar als ik binnen enkele dagen mijn MS zal krijgen, wordt het een depressie.

Als mijn situatie vergelijk met de jouwe. Tjonge zeg, 2de poging IUI al? Wat zegt de fertiliteitsarts?

Geef vooral de moed niet op. Wie weet is deze keer wel al raak! Ik duim voor jou. Laat iets weten volgende week.

Groetejes Nina

waitykaty

Bericht door waitykaty » 27 juni 2013, 15:11

Mme Nina schreef:Hey WaityKaty,

Amaai onze cyclus lopen precies gelijk. In de vorige cyclus had ik bijzonder veel buikkrampen 1 week voordat ik moest ongesteld worden (en ik had veel bloed verloren tijdens mijn MS).

Dankzij Clomid krijg ik nu terug regelmatige cyclussen. Maar bij de echo blijkt dat deze keer er wel 2 eicellen klaar te zaten. En het schijnt dat bij een tweelingzwangerschap de symptomen veel heftiger zijn. Ik leef op hoop op dit moment, maar als ik binnen enkele dagen mijn MS zal krijgen, wordt het een depressie.

Als mijn situatie vergelijk met de jouwe. Tjonge zeg, 2de poging IUI al? Wat zegt de fertiliteitsarts?

Geef vooral de moed niet op. Wie weet is deze keer wel al raak! Ik duim voor jou. Laat iets weten volgende week.

Groetejes Nina
Hey Nina,

Het toeval wil dat er bij mij ook 2 eitjes klaarzitten! :D
Ik word gevolgd in Jette en daar zie je je arts niet zo vaak. Toen ik hem laatst toch tegenkwam hebben we 3IUI's afgesproken, dan evaluerend gesprek (30/7), gevolgd door een kijkoperatie (denk ik) en dan opnieuw 3IUI's behalve als IVF aan de orde is.
De echografist had mij bij de eerste keer wel dadelijk gezegd dat het IUI van de eerste keer kan aanslaan maar dat ik toch realistisch moest zijn (gezien mijn PCOS) en dat 3 keer wel eens noodzakelijk kon blijken.

Fingers crossed!!
D

waitykaty

Bericht door waitykaty » 28 juni 2013, 11:01

Voila, vandaag nog meer bruinverlies. Dit wijst duidelijk op mijn , :twisted: :twisted: :twisted: , 4 dagen te vroeg! Wat dus wil zeggen dat ze met de IUI te laat waren. Hoe dit kan met al hun testen en analyses is nog maar de vraag!?
Ik word er moedeloos van! Blijkt vandaag mijn beste vriendin ook nog zwanger, nadat een andere vorige maand zwanger werd. Nu ben ik nog de enige in onze vriendengroep die sukkelt.
Ik vraag mij eigenlijk af waarom ik nog al die moeite doe. Behalve een gepeperde factuur heeft dit mij nog niets opgeleverd.
Bah!

Mme Nina

Bericht door Mme Nina » 28 juni 2013, 15:19

Maar allee zeg, hoe kan dat nu dat je nu al MS hebt? Ze hebben toch een echo genomen van jouw eierstokken? Heb je ondertussen al contact gehad met jouw fertiliteitsarts, want dit vind ik een serieuze misrekening...

Geef de moed niet op hoor! Bewijs maar aan jouw vriendenkring dat jij ook iets kunt bereiken...

Hier is ondertussen de misselijkheid verdwenen. Vandaag nergens last gehad behalve acné. Dus de kans dat hier mislukt is groot...

Kom op meid...

Plaats reactie