Ik lees al een tijdje mee hier op het forum, maar had tot nu toe zelf nog niets durven posten.
Ik moet nu toch wel even m'n ei kwijt (letterlijk en figuurlijk

Sinds december 2012 proberen we zwanger te geraken. Helaas kreeg ik geen menstruatie... Conclusie: PCO. De zaadjes van mijn vriend werden ook gecontroleerd... Conclusie; traag zaad (0% snel, 19% traag en de rest bewoog al helemaal niet; hij heeft een spatader).
Aangezien wij met een gecombineerd probleem zitten, werd er gekozen voor IUI, met clomid en pregnyl.
Dit is mijn eerste maand dat ik Clomid heb gebruikt (2 pilletjes per dag).
Ik moest vandaag op follikelmeting; blijkt nu dat ik 2 follikels heb van 19mm en eentje van 15mm en nog eentje van 13mm. 4 in totaal dus

De gynaecoloog stelde voor om vanavond al pregnyl te spuiten (zo is de kans kleiner dat die 2 kleinere follikels goed vruchtbaar zouden zijn als ze zouden springen)
MAAR volgens haar is de kans op een tweeling, als je 4 follikels hebt, zeker 25%...
Kans op een drie- of vierling is er ook...
Mijn vriend en ik zouden liever geen meerling hebben. De kans op vroeggeboortes en complicaties is toch veel groter dan.
Heb er met de gyneacoloog over gesproken en ze zei dat ze het risico wel zou nemen, gezien de follikels niet allemaal even groot zijn en gezien ik de pregnyl vanavond al zou krijgen, in plaats van een dag te wachten tot de 2 grootste follikels groot genoeg zijn.
Wij denken er nu over om deze IUI over te slaan, en gewoon deze maand de natuur zijn gang te laten gaan.
(de kans op bevruchting is dan wel veel kleiner, maar de kans op een tweeling daardoor ook)
Is er hier iemand die in een soortgelijke situatie is geweest? En wat hebben jullie dan gedaan??
Ik wil ook geen kansen verspelen.

Indien we deze maand voor de natuurlijke weg kiezen, zou het dan niet beter zijn dat ik de pregnyl pas morgen zet?? Zo kunnen ze nog een beetje groeien...
(kan gynaecoloog pas morgen terug bereiken, dus kan haar die vraag niet meer stellen.)
Sorry voor mijn gezaag hier maar ik kan er gewoon met niemand over praten. Heb een beetje advies nodig...
Ik ben echt blij dat dit forum bestaat. Het geeft veel steun te weten dat je niet alleen bent met je probleem.
Ik wens iedereen hier heel veel sterkte toe!
Groetjes,
Melly