ergerlijke uitspraken

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Lie_29

Bericht door Lie_29 » 16 juni 2013, 11:58

Deze is anders ook goed aan het scoren:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 6_00624632

Dat zijn zo van die mensen die ge eens door elkaar zou willen schudden zodat ze beseffen dat ze iets geweldig als een baby KUNNEN krijgen zonder daar veel moeite voor te moeten doen. Tsk.

Ik gun haar hangborsten en striemen *gniffel* :wink:

valentijn

Bericht door valentijn » 16 juni 2013, 16:52

Hier het toppertje van de dag.
Mijn schoonma tegen mijn mama: "ons dochter (mijn schoonzus dus) heeft het zo lastig. Ze willen graag een tweede en het wil maar niet lukken. Ze is elke keer zo ontgoocheld. Het is toch vreselijk voor haar"
kleine voetnoot: ze zijn nog geen 6 maand aan het proberen. ( wat niet wil zeggen dat ik het haar niet gun dat het van de eerste keer raak zou zijn zoals bij haar eerste, maar geef nu toe dat vier, vijf maand proberen toch nog binnen de normale grenzen valt, denk ik toch)
Om het citaat af te maken: " maar zij gaan geen van die kostelijke behandelingen doen die toch geen zin hebben (tis maar dat jullie het weten e ) Ze kan er zich bij neerleggen dat het maar bij eentje blijft" :evil: kleine voetnoot: schoonma weet dat we 3 jaar hebben gewerkt aan onze dochter en ondertussen bijna 4 jaar in de mmm zitten voor brusje en dat we twee mk hebben gehad in die tijd.

Ocharme mij ma (veel te braaf) ze beet bijna haar tong der af en stond daar te knikken van ocharme uw dochter. Best dat mijn man dat gesprek niet heeft gehoord. Ik denk dat hij zijn moeder een klap had gegeven.

DVO pixi
DVO Moderator

Bericht door DVO pixi » 18 juni 2013, 23:45

Ik erger me tegenwoordig blauw aan invitaties voor verjaardagen van. (kinderen) van bevriende koppels: enkel voor koppels met kids!! Blijkbaar wordt vriendschap bij sommigen tegenwoordig al afgemeten aan de hoeveel heid offspring dat je kan produceren! Zonder...ah..sorry...toch liever niet! :twisted: #conclusies trekken zeker?#

Lie_29

Bericht door Lie_29 » 20 juni 2013, 10:24

Da's inderdaad grof, Pixi! Heb het zelf nooit meegemaakt, maar mijn broer (ongewild kinderloos) heeft dat wel een paar keer meegemaakt. Toont enkel aan hoe sociaal gehandicapt een mens soms wordt gemaakt als kindjes krijgen niet lukt :roll:

mit777

Bericht door mit777 » 20 juni 2013, 20:52

idd.. de eerste vraag van onze kuisvrouw op t werk.. 'heb jij kindjes?" mijn antwoord: neen.. Stilte.. verder niks! En als je weet dat ze beter kan babbelen dan kuisen ... Maar ga daar niet wakker van liggen! Of toch niet meer.

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid

Bericht door dauwdropje » 20 juni 2013, 22:55

idd, sociaal leven wordt anders als je in de vruchtbaarheidsproblemen terechtkomt! des te meer weet ik mijn familie en schoonfamilie die me altijd blijft steunen te apprecieren!

DVO pixi
DVO Moderator

Bericht door DVO pixi » 21 juni 2013, 0:08

Akkoord, als kinderloos koppel ziet je week/dag/tijdsbesteding er wel anders uit en ben je ook met andere dingen int leven bezig dan luiers en borstvoeding...maar om echt de grens te stellen en geen hol meer te vertellen hebben naast ' mijne kleine dit' en 'diene van mij dat' en ook mensen in te delen in 'met kinderen:interessant voor mij' 'zonder kinderen: wat moet ik daar tegen zeggen?' Is echt behoorlijk kort door den bocht genomen. Zegt meer over de ander dan over het kinderloze koppel en het is bovendien behoorlijk zielig als volwassen mensen die in hun pré kindertijdperk behoorlijk intelligente gesprekspartners waren gereduceerd te zien tot 'ikzegpappietegenmijnevent en kwilalleenmaarniemeeroverbabyvoedingklappen' mensen te zien transformeren.

DVO pixi
DVO Moderator

Bericht door DVO pixi » 21 juni 2013, 7:55

Oh ja en gisteren nog een nieuwe 'wijsheid' gehoord: een (kinderloos)koppel bij ons in de buurt is een zwembad aant zetten en we zaten met een bende vrienden op ons terras hier over bezig. Mijn man zegt op een gegeven moment (meer tegen mij dan tegen de rest): die mensen hebben 2 kindjes verloren. Antwoordt er ne lomperik:' daarom kunnen ze dus een zwembad zetten!' Ja hoor, kinderloos zijn is gelijk aan tonnen geld hebben :twisted:
Laatst gewijzigd door DVO pixi op 13 juli 2013, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

valentijn

Bericht door valentijn » 21 juni 2013, 14:27

Soms zou je ze zo eens je gedacht willen zeggen e

bloempje01

Bericht door bloempje01 » 13 juli 2013, 11:16

Ben blij om jullie reacties te lezen, soms denk ik echt dat ik de enige ben die mij aan zo'n uitspraken erger. Zelfs mijn vriend verstaat het soms niet waarom ik mij erin opjaag.

jackie

Bericht door jackie » 14 juli 2013, 10:36

@Lie_29 ik gun haar ook mega zwangerschapsstriemen :lol:
En ja 3 maanden is zooooo lang! En nee, wij zijn uiteraard niet gemaakt om mama te worden.
Aaaargh zo ergelijk!!!

Ik word zot als mensen mij zeggen 'als je er niet mee bezig bent, komt het vanzelf hoor' ... precies of het is mijn eigen schuld dat het niet lukt omdat ik er teveel mee bezig ben ... ja als je al 3 jaar aan het wachten bent, niets in de toekomst kan plannen omdat je niet weet of je dan al dan niet met een behandeling bezig zal zijn, een abo hebt op bloedafnames,echo's, PU, TP ... en spuiten met zetten en daarna 3x dag Utro moet opsteken ...uiteraard is het dan makkelijk om er niet aan te denken!! *not* Ik zou die mensen willen tegen een muur plakken! :evil:

@pixi alé seg, ja kinderloos zijn wilt zeggen gelukkig zijn omdat je meer geld hebt. Komaan wat een ezels!
Ik word soms wel uitgenodigd op de verjaardagen van de kids van mijn vrienden maar dan word je als een soort rariteit bekeken omdat je daar zonder kids bent en ik heb ook geen officiele partner waardoor ik nog meer een 'rare' ben...ik ga dus meestal niet :)

@valentijn argh wat een lompe en groffe uitspraak van jouw schoonma.

Zoveel mensen beseffen niet wat voor een geschenk het is om makkelijk zwanger te zijn (en ja 3 maanden of 6 maanden is makkelijk zwanger worden :) ), en de zwangerschap zorgeloos te doorgaan ... zonder om de zoveel dagen een bloedafname om te zien hoe de hcg gestegen is en vroege echo's en veel controle.

jackie

Bericht door jackie » 14 juli 2013, 10:51

Ik heb een tijdje geleden deze tekst gevonden op de site http://www.deverdwaaldeooievaar.be/deel ... dierbaren/ en ik vond die zo herkenbaar. Ik heb een paar dingen aangepast naar mijn situatie en heb die dan gemaild naar mijn vrienden en familie. Opdat ze zouden begrijpen waar ik door ga.
De meesten zijn er stil van geworden en hebben mij gezegd dat ze nooit hadden beseft dat het zo zwaar was.
En als er nu mij iemand een stomme opmerking maakt, en ik ken die persoon goed genoeg :) , dan zeg ik, 'ik zal jou eens een tekst sturen die omschrijft hoe ik mij voel want het is niet makkelijk om uit te leggen en dan zullen we er nog eens over praten'.
Mij helpt het in ieder geval *gniffel*

Beatriz

Bericht door Beatriz » 23 juli 2013, 22:44

Dit weekend nog zoiets meegemaakt. Waren gezellig met een aantal kennissen op pad, komt er ene aan mij vragen ('t is nu niet dat ze voor de rest al zoveel tegen mij had gezegd), zonder aanleiding: 'awel, ben jij nog niet zwanger, bij jullie macheert het precies niet'. Hallo! Als je dan dan al een vermoeden hebt dat iemand anders een probleem heeft om zwanger te worden, dan zeg je dat toch niet op zo'n manier. Wie is er dan eigenlijk 'sociaal gehandicapt'?

Emeltje

Bericht door Emeltje » 1 augustus 2013, 21:20

Ik herken jullie verhalen maar al te goed. Voor we zwanger werden van ons eerste, we waren ondertussen al 4 jaar getrouwd, was het van: ewel, nog geen zin om kindjes te maken. Of, wil de ooievaar niet komen misschien?! Ook, tegen mijn man dan, ge moet goed schieten e.

Ik ergerde mij soms dood, was al maanden spuiten in mijn buik aan het zetten. Dacht, ze moesten eens weten.

zelfs mensen die weten waar we mee bezig waren, en ondertussen terug begonnen zijn, kunnen zo van die opmerkingen geven. Het toppunt was de vriendin van mijn man zijn neef. Ze is ondertussen 21 weken zwanger, die zei: er zijn nog 3 vriendinnen van mij zwanger, maar ja, tis allemaal van het potje, van ons is het tenminste een liefdesbaby, ik kon ze wel tegen de muur plakken.

Nu, gelukkig zijn er ook mensen die nadenken voor ze wat zeggen en die steun bieden in plaats daarvan!!!

Diablo

Bericht door Diablo » 3 augustus 2013, 16:49

Man, als ik dit lees, zooo herkenbaar.

Overlaatst zaten we te eten op weekend met kennissen zegt die ene (er was een zwangere vrouw in het gezelschap, 't is dat ik het niet op voorhand wist, anders was ik zeker thuis gebleven): "ik begrijp dat toch niet ze, al die medische dingen om kinderen te krijgen. Dat kost ONS allemaal GELD hé, want ze krijgen da weer betaald hé! Ik vind als ze zo geen kinderen kunnen krijgen dan moeten ze dat maar zelf betalen. Of geen hé, we zijn toch al mee genoeg". Mijn gezicht verstart en ik word ongeveer misselijk, waarop de vrouw van die man vraagt: "En?? Hoeveel keer hebben jullie al geprobeerd?" Ik heb gewoon groen gelachen (dit zijn vage kennissen dus die zijn niet op de hoogte).

"Niet mee bezig zijn" is hier zowat de topper. Mijn eigen moeder zegt wel maandelijks: "niet mee bezig zijn" HALLOOOOO zij moet zwijgen, zij was twee keer van de eerste keer zwanger, dus als er iemand moet zwijgen over niet mee bezig zijn, dan is zij het. De eerste 8 maand was ik er ook niet mee bezig hoor, pas daarna begin je je zorgen te maken...

Nee, echt, k word gek van al die zever. Ik antwoord ook gewoon grof en met een rake opmerking terug... het doet al pijn en verdriet genoeg...

Plaats reactie